خبر یزد

آخرين مطالب

پیش بینی افزایش مصرف برق در روزهای آتی کشور/گرما در راه است مقالات

پیش بینی افزایش مصرف برق در روزهای آتی کشور/گرما در راه است
  بزرگنمايي:

خبر یزد -

خبر یزد


به گزارش خبرنگار فارس از یزد، تابستان برای مردم یزد چیزی جز گرمای 50 درجه و بی آبی در شرایط کرونا همراه ندارد و در یزدی که خبری از رودخانه های فصلی و بارندگی های بهاری نیست و تابش آفتاب در این خطه از کویر دمای هوا را گاهی به بالاتر از 50 هم می رساند دشوارتر است.
به اذعان کارشناسان، گرم شدن هوا و افزایش دما در فصل تابستان موجب افزایش بار مصرف برق می شود که بی ارتباط با اقلیم کشور و استان کویری و گرم و خشک یزد نیست.
البته تداوم خشکسالی ناشی از کم‌بارشی در یک دوره 20 ساله در استان یزد و نابودی بخش عظیمی از باغات و فضاهای سبز در استان همراه با افزایش دما، مصرف برق برای استفاده از سیستم های سرمایشی را بالا برده که در نتیجه موجب وارد آمدن فشار مضاعف به شبکه برق می شود.
تولید برق مازاد بر مصرف در یزد
آخرین باری که مردم در یزد با قطعی گسترده برق مواجه شدند تابستان سال 91 بود اما در 9 سال گذشته با بهره برداری از طرح های تولید برق به ویژه انرژی های تجدید پذیر از یک سو و میزان برق مصرفی مردم از سوی دیگر نشان می دهد که تولید برق در یزد مازاد بر مصرف مردم است و اساسا نباید مردم یزد با قطعی برق مواجه باشند.
بازرس کل استان یزد با ابراز تاسف از قطعی های مکرر و بدون برنامه و تایید این موضوع که تولید برق در یزد قابل توجه بوده و بیشتر از مصرف است اظهار کرد: به نظر می رسد بسیاری از نیروگاه‌ها مانند سیکل ترکیبی با تمام ظرفیت خود فعالیت نمی‌کنند لذا باید بررسی کنیم و اگر در جایی این امکان وجود دارد که ظرفیت افزایش پیدا کند حتما انجام شود.
علی اکبر طالبی چاهوکی، بازرس کل استان یزد با بیان این‌که معدل خاموشی یزد با توجه به صنعتی بودن استان، بیشتر است افزود: باید تدبیری اندیشیده شود و در جلسات فنی تر با حضور نمایندگان استان به بررسی موضوع پرداخت تا دلایل قطعی برق به صورت شفاف برای همه روشن شود.
وی در خصوص قطع برق مشترکین خانگی و تاثیرگذاری آن در جبران کمبودها عنوان کرد: اگر این خاموشی ها برای مشترکین خانگی در جبران کمبودها تأثیرگذار است ایرادی ندارد و تلنگری به آنها برای مدیریت مصرف است اما اگر تاثیری ندارد بهتر است که صدای مردم در نیاید و موجب نارضایتی آن ها نشوید.
همکاری صنایع بزرگ عامل جلوگیری از خاموشی ها
از سال 91 تا امسال که برق مردم یزد به طور گسترده قطع شد، کسی به این شکل قطعی برق یا به یاد ندارد و به جرات می توان گفت در این سال ها قطعی برق تنها در حد تعمیرات شبکه بوده و حتی در اوج تابستان و گرمایی که مردم یزد داشتند با آرامش خاطر سپری شد و مدیریت توزیع برق با برنامه ریزی مناسب و به کارگیری طرح های تشویقی برای تامین برق یزد از بروز خاموشی ها جلوگیری می کرد.
با تغییر مدیریت در توزیع برق استان، امسال که شبکه فشار بیشتری متحمل شد قطعی ها گسترش یافت و بسیاری از مردم گلایه­ مند از این وضعیت هستند اما مسئولان و متولیان امر تازه به فکر مذاکره و تشویق صنایع پرمصرف یزد برای کنترل و مدیریت پیک بار برق هستند.
معاون بهره برداری شرکت توزیع برق استان یزد گفت: با همکاری صنایع و مدیریت مصرف برق امیدواریم بتوانیم روز‌های اوج مصرف برق در روزهای گرم تابستان را پشت سر بگذاریم.
افزایش مصرف برق در روزهای آتی
محمدفراتی با بیان اینکه امسال زودتر از سال گذشته به اوج پیک بار رسیدیم که ناشی از گرمای زودرس هوا است اظهار کرد: پارسال پیک مصرف در آخر تیرماه رخ داد که امسال به دلیل تداوم گرما بر اساس پیش بینی ها، تا حداکثر دو هفته آینده با توجه به گرمای حاکم بر کشور، افزایش مصرف را خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه تفاهمی با صنایع شده تا پیک مصرف را پشت سر بگذاریم و مشکلی برای مردم پیش نیاید افزود: بر اساس مصوبه هیات دولت و تفاهمی که با صنایع بزرگ و پرمصرف شده قرار است حدود 4 هزار مگاوات همکاری داشته باشند تا از پیک مصرف عبور کنیم.
معاون بهره برداری شرکت توزیع برق استان یزد با تاکید بر اینکه از پنجشنبه هفته گذشته خاموشی در بخش خانگی، تجاری و اداری نداشتیم و درحد مدیریت مصرف و جابه جایی بار در صنایع اقدام شد ادامه داد: امید است بتوانیم به همین شکل دو سه هفته سخت پیش رو را با موفقیت یا بدون خاموشی پشت سر بگذاریم.
وی تصریح کرد: خاموشی ‌های اخیر به دلیل بروز مشکل در شبکه برق بوده است و زمانی که نیاز برق کشور افرایش می یابد و نیروگاه از مدار خارج می شود برق استان نیز خارج از برنامه تعیین شده با قطعی روبرو می شود.
به گزارش فارس، در حالی که به فرموده مقام معظم رهبری، اصلی ترین و مهمترین دغدغه مردم یزد آب است اما این روزها کمبود و قطعی برق هم به این مشکل افزوده شده و مردمان نجیب یزد در روزهای بی برقی با بی آبی و تعرض به خط لوله آب انتقالی در شرق اصفهان نیز مواجه شدند. این در حالی است که بسیاری معتقدند صادرات 1400 مگاواتی برق به کشور عراق را در شرایطی که داخل کشور با کمبود برق روبرو هستیم باید متوقف کنند اما دولت توجهی به این موضوع نمی کند.
اتهای پیام/ص

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/199543/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برگزاری کلاس مربیگری درجه B آسیا در یزد

تجمع اتباع یزد در حمایت از حمله ایران به اسرائیل

مشکل صادرات واحد‌های تولیدی حل می‌شود

زباله گردها دختر تهرانی را دزدیدند

تکمیل زیرساخت خطوط آبرسانی سایت اقدام ملی مسکن شهید محمدخانی یزد

آغاز عملیات اجرایی باند دوم سه راهی مهردشت به حسین آباد

اعلام اسامی محرومان هفته بیست و هشتم لیگ یک فوتبال

میزبانی چادرملو از نفت و گاز گچساران

مدیرکل دامپزشکی یزد: با کشتار غیرمجاز دام برخورد می‌شود

ثبت رکورد جدیدی در نمایشگاه بین‌المللی یزد

قتل راننده تاکسی ترکیه ای به دست مسافر ایرانی

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار

ماجرای دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر

امیرعبداللهیان: قصد پاسخگویی به اسرائیل را نداریم

فعالیت 103 اتوبوس درون‌شهری در شهر یزد

برخورد قضایی با پرنده فروشان دوره گرد در بافق

تاکید نماینده مردم اردکان بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام حوزه بهداشت

امید آفرینی و مشارکت عمومی نقش مهمی در تحقق شعار سال دارد

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

«از هرات تا تهران» آماده نمایش شد/2 انتصاب در انجمن سینمای جوانان

استاندار یزد: گره‌های ذهنی حجاب پاسخ داده شود

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

به‌کارگیری توانمندی داخلی در تعمیر تجهیزات خط میبد - نائین

اعلام اسامی محرومان هفته بیست و هشتم لیگ یک

پیروزی نماینده بافق در مرحله پلی‌آف فوتسال

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

رشد درآمد‌های وصولی گمرک یزد

کمک کانون آستان قدس شهید چمران یزد به آزادی زندانیان غیر عمد

اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خسارت به شبکه زیرساختی قنوات

«از هرات تا تهران» آماده نمایش شد

دستگاه‌ها وظایف خود را در بحث کودکان کار و خیابان جدی‌تر دنبال کنند

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

رشد 7 برابری استقبال از رویداد ایده شو

افتتاح طرح‌های بزرگ در بهاباد

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

بررسی و کنترل وضعیت آبگیری بندهای تغذیه مصنوعی در حین وقوع سیل

دلیل تعویق بهره برداری خط انتقال آب از دریا به استان چیست؟

طرح‌های بزرگی در بهاباد افتتاح می‌شود