خبر یزد

آخرين مطالب

مشکلات خبرنگاران روی دور تند تکرار مقالات

مشکلات خبرنگاران روی دور تند تکرار
  بزرگنمايي:

خبر یزد -

خبر یزد


به گزارش خبرنگار فارس از یزد، همواره در برنامه های متعدد و در سخنرانی ها که این روزها کم هم نیستند خبرنگاران را چشم بینا و گوش شنوای جامعه و امین مردم می دانند و البته این قشر زحمت کش جامعه که کمتر هم دیده شده همیشه در تلاش است تا انعکاس واقعیت‌های جامعه و طرح مشکلات و گرفتاری‌های مردم جرا به عنوان یک دغدغه همیشگی داشته باشد و به موضوعات مهم بپردازد.
تعریف خبرنگار امروز شاید متفاوت از گذشته باشد چون با از خودگذشتگی و تحمل سختی‌های بی شمار در این مسیر گام نهاده و برای بازتاب درد و رنج مردم با کمک واژه ها به دور از دور از هیاهو و فرافکنی در راستای توسعه شهر و کشور تلاش می کند.
روی دیگر سکه اما متفاوت است و در برابر کاری که انجام می دهد فارغ از دشواری های تامین حقوق اولیه، هرگز از کارانه و اضافه کار و حتی امنیت شغلی خبری نبوده و در مسیر کاری خود تهدید و گاه از آنها شکایت هم می‌شود، بماند که گاهی توهین می‌شنوند و بازهم در رسالتی که بر دوش دارند قلم می‌زنند و رنج و مصیبت و مشکلات خود را چون کوهی بزرگ از سالی به سال دیگر منتقل می کنند تا شاید التیامی برایش بیابند و به سختی در روز خبرنگار هم دیده شوند.
پای درد دلشان که بنشینی از مسائل و مشکلاتی می گویند که از سال‌های گذشته همچنان پا برجاست و تغییری در راستای بهبود و یا رفع آن ایجاد نشده که هیچ، بدتر هم شده است.
خبرنگاری نمی تواند از اولویت های شغلی باشد
یکی از فعالان رسانه ای و خبرنگارانی که بیش از 10 سال سابقه فعالیت در استان یزد را دارد به خبرنگار فارس در این زمینه اظهار کرد: به عنوان یک شغل به خبرنگاری نگاه نمی کنم چون درآمد بسیاری از خبرنگاران استان ناچیز بوده و نمی‌توانند به حرفه خبرنگاری با نگاه یک شغل بنگرند و تقریبا بخش عمده ای از خبرنگاران استان اینگونه هستند.
محمد صالح آبادی با اشاره به مشکلاتی که یک خبرنگار مانند سایر مردم دارد افزود: تورم بالا برای همه قابل لمس است و درآمد بسیاری از مشاغل خصوصی و دولتی و بخش‌های اداری و خدماتی افزایش یافته اما خبرنگاران انگار در جایی خارج از اینجا زندگی می کنند که همواره مشمول کاهش درآمد شده اند.
وی با بیان اینکه این قشر از بی مهری هایی رنج می برد که در این سال ها روی هم تلنبار شده ادامه داد: به جرات می توان بگویم که نه من و نه هیچ یک از همکاران رسانه ای قراردادی برای کار خود ندارند و حقوق آنها حتی از یک کارگر ساده هم در این شرایط اقتصادی کمتر است.
مجید جراحی هم از دیگر فعالان رسانه در استان با بیان اینکه از مهم‌ترین مشکلات این قشر نبود امنیت و ثبات شغلی است اظهار کرد: اغلب خبرنگاران فاقد بیمه درمانی و حتی بیمه تکمیلی بوده و اگر به دردی مبتلا شوند مشکلات و چالش‌های زیادی را در پیش دارند و همواره به دلیل اختلافاتی که در جامعه خبرنگاران دیده شده، نتوانستند کاری برای آن ها انجام دهند.
وی افزود: بیشتر خبرنگاران استان هم فاقد مسکن بوده و تلاشی برای رفع این مشکل آنها انجام نشده اما اخیرا صحبتی از انعقاد قرارداد برای خانه دار شدن خبرنگاران در اقدام ملی مسکن به میان آمده که هنوز مشخص نیست چقدر زمان ببرد و اثرگذار باشد یا در بروکراسی گم شود.
پیگیری برای رفع مشکلات خبرنگاران
مجید جوادیان زاده؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در بازدید از دفتر خبرگزاری فارس از یزد با بیان اینکه گفت: خبرنگاران استان در بسیاری از مواقع از جمله بحران کرونا نقش خود را به درستی ایفا کرده و همواره امید آفرینی می کنند.
وی با بییان اینکه این اداره کل کل به عنوان یک واسطه گر در رفع مشکلات خبرنگاران می کوشد افزود: ما بیمه گر و پرداخت کننده تسهیلات نیستیم اما نقش حمایتی و واسطه ای داریم که تا امروز سعی شده این نقش به خوبی در حمایت از خبرنگاران و اصحاب رسانه ایفا شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با تاکید بر اینکه هیأت مدیره خانه مطبوعات نیز در کنار ما در حال پیگیری مطالبات اصحاب رسانه استان است اضافه کرد: معتقدیم بیمه خبرنگاران باید با سهولت بیشتری برقرار شود و بهتر بتوانند از مزایای بیمه ای و بیمه تکمیلی استفاده کنند.
وی اظهار کرد: خبرنگاری که چندین سال فعالیت داشته و مشخص است، نباید به این سختی برای بیمه درگیر باشد و دوسال در انتظار مستندات برای برقراری بیمه بماند.
جوادیان زاده با تاکید بر اینکه به دنبال تسهیل این موضوع برای فعالان عرصه خبر و رسانه هستیم تصریح کرد: برای تسهیلات بانکی نیز اقداماتی برای خبرنگاران در دستور کار است اما چون نقش آفرینی مستقیم در این زمینه نداریم نمی توانیم اقدام پرسرعتی داشته باشیم لذا تا جایی که بتوانیم برای سهولت در کار خبرنگاران تلاش می کنیم.
به گزارش فارس، و مشکلات خبرنگاران فراتر از تسهیلات بانکی و بیمه است و بخش عمده ای از این مشکلات به امنیت شغلی خبرنگاران مربوط است. بسیاری از مشکلات خبرنگاران هم تکراری شده و هر ساله در جلسات روز خبرنگار فقط بیان می‌شود که امیدواریم مسئولان استانی و کشوری در جهت رفع مشکلات خبرنگاران قدم مثبتی بردارند و اقدام موثری داشته باشند.
انتهای پیام/ص

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/204136/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

باران سیل آسا شهر یزد را دچار آبگرفتگی کرد

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

فیلم / باران شدید و سیل در یزد

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

توجه به نیروی انسانی رویکرد قوه قضائیه است

خسارت‌های ناشی از سیل در جاده‌های استان یزد (فیلم)

بارش بی‌سابقه باران در تفت / جاری شدن سیل در رودخانه‌ها+فیلم

آخرین جزئیات سیل کم‌سابقه در یزد

امدادرسانی آتش‌نشانان یزد به خودروهای درگیر در فرونشست زمین

بزرگداشت روشنفکری که متفاوت بود

راه حل برون رفت از مشکلات کشور ایمان به شعار ما می‌توانیم است

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

با روش تخلیه الکتریکی آشنا شوید

آمادگی استان برای مواجهه با خطرات احتمالی، خسارات‌های ناشی از سیل را کاهش داد

آمادگی استان برای مواجهه با خطرات احتمالی، خسارات‌ ناشی از سیل را کاهش داد

تا 24 ساعت آینده میزان خسارت‌ها برآورد می‌شود

تکمیل راه آهن خواف هرات

وضعیت جاده‌های استان یزد / خسارت 6000 میلیارد تومانی سیل سال گذشته

جاری شدن سیل در رودخانه‌های تفت

نزدیک بشیم به هم یا نزدیک نشیم؟

هرروز یک سری مشکل هست!

مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد

انجام بیش از 331 هزار آزمایش کلرسنجی از شبکه‌های توزیع آب استان یزد

احتمال پس‌زدگی روان آب‌ها از شبکه فاضلاب خانگی یزد

استقبال گسترده دانش‌آموزان یزدی از رویداد ایده شو دانش‌آموزی

بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی

بارش باران سیل آسا در یزد

آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان اشکذر

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

دنیا را چقدر جدی گرفتیم !

ناسا یک گام به کشف حیات بیگانه در مریخ نزدیک‌تر شد

ستاره هایی که درآسمان میبینیم چه اندازه ای هستند؟

تداوم طرح نور با جدیت

توقیف کامیون حامل سوخت قاچاق در یزد

دستگیری سارقان سابقه دار باطری خودرو در یزد

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی در یزد

خروش رودخانه فصلی در روستای سانیج+فیلم

پیشرفت فیزیکی 85 درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد

چادرملو علیه چهار صحنه داوری نیم فصل دوم

لیگ دسته دوفوتسال بزرگسالان کشور

بررسی آخرین وضعیت طرح جذب منابع و سرمایه های خرد اتباع

آخرین جزئیات سیل در یزد | بارش بی سابقه باران در تفت ‌؛ آخرین شرایط در یزد چگونه است؟

پیشرفت فیزیکی 85 درصدی طرح عمرانی آبرسانی شهر میبد

پیشرفت فیزیکی 85 درصدی طرح آبرسانی شهر میبد