خبر یزد

آخرين مطالب

بانوی فداکار مرودشتی در خط مقدم کمک‌رسانی به محرومان معاونت امور زنان و خانواده

بانوی فداکار مرودشتی در خط مقدم کمک‌رسانی به محرومان
  بزرگنمايي:

خبر یزد -

بانوی فداکار مرودشتی که با همت و عزم والا در عرصه جهادی حضور داشته، همچنان در خط مقدم خدمت به محرومان فعالیت می‌کند.
نقش زنان در جامعه همواره جز، یکی از شاخصه های اساسی در تحول و توسعه پایدار است ، مشارکت زنان در فعالیتهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، نقش بسزائی در توسعه و نوسازی هر کشوری دارد پس هر جامعه ای که تلاش کند موانع و مشکلات زنان را مرتفع سازد به طور حتم زمینه‌های دستیابی به رشد و شکوفایی جامعه در همه عرصه‌ها را فراهم می سازد.
حضور و مشارکت زنان در عرصه های خانوادگی و اجتماعی به عنوان نیمی از نیروهای انسانی در جوامع بشری از پیش نیازهای توسعه یافتگی به شمار می‌رود که در صورت حمایت از این قشر فعال و تاثیر گذار می توان هر روز شاهد سازندگی و تحول در کشور باشیم.
در صورتی که فرصت هایی برای ایجاد مشارکت عادلانه همه اقشار جامعه از جمله زنان فراهم شود و این قشر از مزایای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی بهره مند گردند به یقین می توان به پیشرفت و آبادانی در بیش از پیش جامعه امیدوار بود .
حضور زنان در میدان های سیاسی و اجتماعی، راه اندازی مشاغل کارآفرینی همچنین همگرایی و مشارکت با مردان در حوزه های مختلف همواره کارگشای بسیاری از موانع و مشکلات بوده است.
زنان شهرستان مرودشت هم در کنار دیگر زنان در کمک به شکل گیری انقلاب اسلامی همچنین پشتیبانی از رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس هم پا به پای مردان، جدای از خانه داری و فرزندپروری، با پذیرش مسوولیت های مختلف ثابت کرده اند که دست کمی از مردان ندارند و بعضا موفق هم بوده اند.
به سراغ یکی از زنان موفق شهر مرودشت رفته هر چند که زن است اما غیرت و همتی مردانه دارد، در اکثر صحنه های سیاسی و اجتماعی جامعه حضور پر رنگ دارد خانه اش را تبدیل به انجمن خیریه کرده و به دنبال دستگیری از مستمندان و گره گشایی از مشکلات آنان است.
فاطمه پاک نیت، خوشحال کردن مردم مستضعف و نیازمند را از شیرین ترین لحضات زندگیش می داند و می‌گوید: ما خانوادگی در کارهای خیریه مشارکت داریم و بخشی از مایحتاج روزانه نیازمندان را تهیه می‌کنیم که تاکنون هم توانستیم زمینه ازدواج جوانان بسیاری از خانواده ها را فراهم کنیم.
او ادامه می دهد: سال 83 که در حوزه علمیه قم تحصیل می کردم در یکی از روزهای ماه مبارک رمضان به اتفاق دیگر دوستان در حالی که پای منبر آیت الله مکارم بودیم و ایشان در مورد ثواب نگهداری و سرپرستی ایتام سخنرانی می کرد، پس از اتمام سخنرانی وی، در کنار درب ورودی حرم مطهر حضرت معصومه (س) شناسنامه‌های گذاشته بودند که هر کسی تمایل دارد سرپرستی یتیمی را بر عهده بگیرد.
وی بیان می کند: سخنرانی آیت الله مکارم مرا به شدت تحت تاثیر قرار داد بود و همین شد که جرقه ای عظیم در ذهنم ایجاد شود، با ذوق من یکی از شناسنامه ها را من برداشتم و به خوابگاه رفتم و موضوع را با همدوره‌ای‌هایم در میان گذاشتم و با موافقت آنها، هر ماه مبلغی را جمع آوری و به حساب وی واریز می کردیم.
پاک نیت پس از فراغت از تحصیل به شهر و دیار خود باز می‌گردد و همکاری با ستاد امر به معروف شهرستان را آغاز می کند که اولین اقدام معنوی وی حضور در بین معتکفین در مساجد و همکاری با آموزش و پرورش برای اقامه نماز جماعت ( امام جماعت) در مدارس و توجیه معنوی و دینی دانش آموزان می باشد.
همکاری با برپاکنندگان خیمه های معرفت و مهدویت در تخت جمشید طی ایام نوروز، از دیگر حرکت های معنوی و اعتقادی این جهادگر با موضوعات عفاف و حجاب و برپایی نمایشگاه پوشش های اسلامی می باشد و در کنار این خیمه ها هم موفق به جذب 35 حامی جهت یتیمان تحت پوشش کمیته امداد شده که ادامه دار هم بوده است.
پس از واگذار کردن یکی از گروه‌های جهادی با 240 عضو نیازمند به هیئت امنا یکی از مساجد مرودشت مبادرت به تشکیل گروه جهادی دیگر به نام باب الحوائج می کند که اکنون 75 خانواده به صورت مستقیم و تعدادی هم به صورت پراکنده تحت پوشش دارد که مهمترین حمایت در زمینه هزینه های درمان، بدهی و بسته های کمک معیشتی، تهیه لوازم التحریر و کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد می باشد.
این نیکوکار به جمع آوری مبلغی به ارزش 255 میلیون تومان در مدت زمان 5 ماه اشاره می کند و اظهار می دارد: به جز دستگیری و پرداخت هزینه های نیازمندان در همین مدت یک زندانی با بدهی 2 میلیون تومان و یک زندانی با بدهی 5 میلیون تومان از زندان آزاد کردیم و به آغوش خانواده اش بازگرداندیم.
او می گوید: هر چند بیماری کرونا روزبه‌روز زورآزمایی می‌کرد و قصد غلبه و خانه‌نشین کردن ما را داشت اما توکل به خدا مهمترین پشتوانه ما بود که انگیزه ما دوچندان می کرد که باعث شد بیکار ننشینیم و ترفندی دیگر به کار گرفته و در فضای مجازی گروه هایی با عناوین مختلف از جمله محرومان، دانشجویان، رانندگان و عمومی تشکیل دهیم و هم اکنون بیش از 700 مخاطب داریم که اغلب خیر هستند و هر روز هم به آنها افزوده می شود.
پاک نیت ادامه می دهد: یکی از مادران دانشجویان نیازمند به عمل جراحی نیاز داشت که با ارسال پیام در گروه دانشجویان موفق شدیم بیش از 10 میلیون تومان هزینه درمان وی را مهیا و به حساب فرد مذکور واریز نماییم.
یکی دیگر از اقدامات خیرخواهانه این بانوی فداکار اشتغال و کارآفرینی جهت افراد نیازمند می باشد که توانسته است با کمک خیرین 11 دستگاه چرخ ریسندگی که قابلیت و فرآوری پشم به نخ را دارند خریداری و در اختیار افراد نیازمند و جویای کار قرار دهد.
این بانوی کارآفرین و خلاق با وجود بیماری کرونا و عدم برگزاری کلاسهای آموزشی توانسته است به صورت حضوری کلاس ها رامجازی انجام برگزار کند تا مبادا کار آموزش و توانمندسازی راکد بماند.
گزینش بانوان جویای کار و قرار دادن آنها در لیست انتظار به معرفی آنها به اشخاص معتمد و همچنین ادارات، نهادها و کارخانه ها به ویژه نگهداری از سالمندان از دیگر اقدامات این گروه جهادی می باشد.
دیگر رهاورد این بانوی فداکار، تشکیل گروه امر به معروف به نام واجب فراموش شده است که در کنار برپایی ایستگاه سه‌شنبه‌های مهدوی، چهار شنبه های زینبی و پنج‌شنبه‌های حسینی، تشکیل گروه‌هایی از خواهران در قالب آمران به معروف سازماندهی و با حضور میدانی در پاساژها، بازار بوستان ها و با تذکر لسانی و ارشاد و راهنمایی افرادی که حجاب شایسته ای ندارند، با اهدا گیره روسری، گل و بروشورها و تراکت هایی با موضوع و مضمون اهمیت حجاب آنها را مجذوب خودشان کرده و ضمن دعوت آنها به گروه‌های مجازی دینی و مذهبی، ارتباطشان را با آنها قطع نمی کنند. مهمترین آرزوی این بانوی فداکار ظهور امام زمان (عج) و شهادت در راه خدا است.

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/207615/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اتحادیه شهرداران در کشور تشکیل می‌شود

وقتی مرمت و بازسازی آب انبار قدیمی در یزد به فراموشی سپرده شد + فیلم

شناسایی 600 ملک مازاد دولتی در استان یزد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد

ترک‌های امیرچقماق جدی است

افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

دستگاه‌ها وظایف قانونی خود را انجام دهند

استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای کاهش خسارت‌های سیلاب

قدردانی از زحمات نیروی انتظامی استان یزد

جلسه شورای اجتماعی استان یزد برگزار شد

کمک 10 میلیارد ریالی پدر شهید برای ساخت مدرسه

بررسی رویه‌های پوشش و عفاف در دانشگاه یزد

ضرورت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران

اهمیت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران

یزد، میزبان اردوی تیم ملی اسکواش بانوان

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

ابطال رأی‌های کمیسیون بند 20 ماده 55 قانونی نیست

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد

خلاقیت و نوآوری در میان دانش‌آموزان تقویت شود

راهپیمایی حمایت از عملیات غرور آفرین «وعده صادق»

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

تجلیل از کارکنان آزمایشگاه مرکز بهداشت مهریز

(تصاویر) بارش باران در یزد

منطقه زیبای پامنار خوزستان

هدایت دانشجویان در قالب طرح بورسیه به صنایع میبد

رگبار پراکنده و بارندگی در برخی مناطق استان یزد

ساماندهی و اصلاح نقاط حادثه خیز در میبد

بارش باران در یزد

نقش ارتش در دفاع مقدس و امنیت تبیین شود

غیر قانونی بودن ابطال رأی‌های کمیسیون بند 20 در رابطه با مشاغل محیط زیستی

ابطال آرای کمیسیون بند 20 ماده 55 قانونی نیست

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله تا پنج ماه آینده + عکس

برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد

اعزام 10 تیم هلال احمر یزد به سیستان و بلوچستان

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

احتمال وقوع سیل در این سه استان

تجهیزات شهرداری اردکان مناسب نیست

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله به زودی

تشریح برنامه‌های هفته سلامت در مهریز

1200 تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

پزشک قلابی در خاتم یزد دستگیر شد

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی