خبر یزد

آخرين مطالب

در آستانه هفته ملی کودک در یزد مطرح شد؛‌

فضای تحصیلی تحمیلی بزرگترین اجحاف در حقوق کودکان ایران فرهنگي

فضای تحصیلی تحمیلی بزرگترین اجحاف در حقوق کودکان ایران
  بزرگنمايي:

خبر یزد - ایسنا/یزد معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد با بیان این که بزرگترین اجحاف در حق کودکان و نوجوانان فضای تحصیلی تحمیلی و رقابتی ایجاد شده در آموزش و پرورش است، کانون پرورش فرکری را تنها پناهگاه کنونی کودکان خواند.

«محمدرضا آخوندی» در نشست خبری که امروز دوشنبه به مناسبت قرار گرفتن در آستانه هفته ملی کودک در محل این کانون برگزار شد، اظهار کرد: رسانه‌ها ابزاری قدرتمند در جهت احقاق حقوق کودکان و نوجوانان هستند و امیدواریم این هفته فرصتی مغتنم باشد تا از اهتمام بیشتر رسانه‌ها به موضوع کودکان برخوردار شویم.
وی با بیان این که متاسفانه توجه لازم در جامعه به آموزه‌های دینی درخصوص حوزه کودک نشده است، گفت: این در حالی است کشورهایی که بیشتر به این مقوله توجه داشته‌اند، اکنون جزو کشورهای توسعه یافته و موفق در حوزه‌های مختلف هستند و در واقع برای تحول در آینده کشور و جامعه گریزی از توجه بیشتر به حوزه کودک و نوجوان نداریم.
آخوندی بزرگترین اجحاف امروز در حق کودکان ایرانی را از ناحیه نظام آموزشی کشور و آموزش و پرورش خواند و گفت: متاسفانه فضای تحصیلی تحمیلی و رقابتی منجر به دوری کودکان از فضای بازی و کسب آموزش‌های مهارتی شده است.
وی بیست و چند سال افتخار صدرنشینی قبولی کنکور توسط استان یزد را همراه با خسارت‌ها و آسیب‌های فراوانی برای جامعه استان دانست و گفت: متاسفانه نظام آموزشی کودکان و نوجوانان را از مطالعه کتب غیردرسی دور کرده است.
«عالیه قوامی» سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز با برشمرن حقوق کودکان از جمله بازی، نشاط و ارتباطات اجتماعی، کرونا را موثر در گرفتن این حقوق از کودکان دانست و ابراز امیدواری کرد با رفع این بیماری دوباره شاهد بازگشت روال امور به قبل باشیم.
وی شعال هفته ملی کودک امسال را «حال خوش کودکی، حال خوش زندگی» ذکز کرد و با تشریح عناوین روزهای این هفته، هدف از گرامیداشت این هفته را توجه دادن افکار عمومی به اهمیت دوره کودکی، ویژگی‌ها و نیازهای کودکان، ارتقای سطح دانش و آگاهی فعالان این عرصه و همچنین معرفی کانون پرورش فکری و ظرفیت‌های آن به جامعه، برشمرد.
قوامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انجام 62 فعالیت تخصصی در حوزه کودکان استان در قالب فعالیت 18 مرکز فرهنگی هنری ثابت، سه مرکز سیار روستایی و یک مرکز کتابخانه‌ای پستی، گفت: تعداد اعضای کانون تا قبل از شیوع کرونا 15 هزار نفر شامل 9 هزار دختر و 6 هزار پسر بود و کرونا عملاً تا مدتی تعطیلی فعالیت‌های کانون را رقم زد.
وی ادامه داد: البته فعالیت‌های کانون در تابستان سال گذشته در قالب کارگاه‌های برخط در فضای مجازی آغاز بکار کرد که تاکنون سه هزار نفر از این کلاس‌ها بهره‌مند شده‌اند و هرچند افت اعضای کانون را شاهد بودیم ولی نقطه‌ی عطفی در ایجاد دسترسی عادلانه به آموزش‌ها برای کودکان تمام استان فراهم شد و امیدواریم پس از بحران کرونا این روش آموزشی نیز تداوم یابد.
مدیر کانون پرورش فکری استان در مورد توسعه مراکز کانون در استان نیز گفت: البته زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع در شهرک رزمندگان به اسم واگذاری به کانون از سالها پیش لحاظ شده ولی تاکنون سند قطعی آن از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان به نام کانون صادر نشده است و با توجه به طراحی و صرف 90 میلیون تومان اعتبار برای طرح توجیهی این مرکز امیدواریم با تعامل مسئولان استان شاهد آغاز عملیات اجرایی آن باشیم.
وی با اشاره به میزبانی‌ کانون یزد برای برگزاری جشنواره‌های مختلف ملی و منطقه‌ای در سالهای گذشته، برگزاری جشنواره‌های ملی و بین المللی که بتواند در استان موجب حرکت جمعی در حوزه کودکان شود را نیازمند حمایت مالی صنایع و خیرین و همکاری مسئولان یزد جهانی و دوستدار کودک دانست و گفت: البته در همین راستا برگزاری اختتامیه جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی را در 20 آبانماه در یزد داریم که امیدواریم مقدمه‌ای برای برگزاری جشنواره بین المللی پویانمایی kids for kids به میزبانی استان یزد باشد.
«مهدی آرائی» دبیر هفته ملی کودک در استان یزد نیز در این نشست به تشریح برنامه‌های این هفته که در 23 مرکز کانون برگزار خواهد شد، پرداخت و از مهمترین انها را برگزاری نمایشگاه‌ تخصصی آثار برگزیده اعضای کانون به صورت مجازی، اعرام کتابخانه سیار اکنون به نمایشگاه دستاوردهای روستایی و عشایری مهریز، عضویت رایگان در مراکز کانون و نیز آغاز ثبت نام کلاس‌های تخصصی کانون از طریق سایت kpf.ir، ذکر کرد.
وی همچنین از رونمایی فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی کانون در مجاورت پارک هفت تیر یزد و نیز افتتاح کانکس سیار پیک امید ویژه مناطق دورافتاده و محروم استان و نیز تجلیل از برگزیدگان کانون در جشنواره‌های مختلف طی این هفته خبر داد.
آرائی، برگزاری عصر قصه‌گویی بر مزار پیر قصه‌گوی ایران «مهدی آذر یزدی»، برگزاری اردوهای مجازی مشترک بین شهرستان‌های یزد و استانهای کرمان، مازندان و سیستان و بلوچستان و نیز برگزاری برنامه مادر کودک برای تجربه فعالیت‌های خلاقانه با حضور مادران و کودکان را از دیگر برنامه‌های هفته ملی کودک در استان یزد اعلام کرد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/211865/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی استان با تمام قوا

1200 بسته گوشت قربانی میان نیازمندان یزد توزیع شد

طرح نور با جدیت ادامه می‌یابد

کشف 17 دستگاه ماینر قاچاق در یزد

بارش شدید باران و آبگرفتی در یزد

معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان

موشک «فالکون 9» یک رکورد جدید را ثبت کرد

عکس تلسکوپ فضایی هابل از یک دمبل فضایی!

احیای نظریه مکانیک کوانتومی؛ واضح‌ترین تصویری که تاکنون از اتم‌‌های منفرد ثبت شده است

سازماندهی بیش از 400 تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با سیل در یزد

سیل در روستای شرب‌العین اشکذر جاری شد

مدیریت درست بارندگی در یزد

سیل در مسیر چَک‌چَک اردکان

برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعیل یزد

سوخت قاچاق توقیف شد

آغاز ساخت قطعه چهارم راه آهن خواف-هرات توسط شرکت روسی

پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی شهادت جانباز گرانقدر «سلمان کلیوند عباسی»

نشست هم‌اندیشی تشکل‌های ایثارگری با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد

دلیل انصراف نامزد‌های جایزه قلم آمریکا چه بود؟

اسپیس‌ایکس سیصدمین فرود موفق با بوستر فالکون 9 را تکمیل کرد

برای اولین‌بار، ساخت سلول زنده در آزمایشگاه/ انسان قادر به انجام کار طبیعت می‌شود؟

بادبان خورشیدی ناسا به مدار زمین رفت

گام بلند دانشمندان در درمان سرطان/ لیپیدها زیر ذره‌بین می‌روند!

چرا سعدی شادترین شاعر ایران سال‌ها نادیده گرفته شد؟

فرونشست دوباره زمین در شهر یزد + فیلم

افزایش 27 درصدی میزان بارندگی‌ها در استان یزد

تلاش بی وقفه کارکنان شرکت آب منطقه‌ای یزد جهت مواجهه با سیل

قانون جامعی در مورد حقوق عامه و آزادی‌های مشروع وجود ندارد

هشدار جدی به مردم در استان یزد/ خطرغرق شدن در مسیر های بارانی

از فرونشست زیرگذر امام حسین و انسداد راه ها تا آبگرفتگی منازل

تداوم بارش باران در استان یزد/ خودداری از تردد‌های غیر ضرور

مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین(ع)

فرونشست زمین در میدان امام حسین(ع) یزد با بارش‌های اخیر

تلاش بی وقفه کارکنان شرکت آب منطقه‌ای یزد در مواجهه با سیل

آب انبار تاریخی مریم آباد احیا می شود

امدادرسانی همچنان ادامه دارد

جاری شدن سیل در استان یزد / واژگونی چندین کامیون در جاده‌های استان

رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان یزد در گردکوه

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 5 اردیبهشت 1403

آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم

مادر شهیدان «محمد حسن و محمدحسین نیرنگ» آسمانی شد

نشست مقدماتی اجرای برنامه عملیاتی در بنیاد شهرستان‌های استان تهران برگزار شد

کتاب «اُمّ علاء» نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود

5 اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر، نویسنده و مترجم معاصر، دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن

خاطرات پردردسر برادر «جین آستن»

تولید ماده موثر چند داروی اعصاب و روان توسط نخبگان ایرانی

هشدار درباره همه‌گیری «تنهایی» در آمریکا

مسدود شدنِ سه محور مواصلاتی در استان یزد

تصویری ترسناک از فرونشست زمین در یزد پس از بارش شدید باران + عکس

تداوم فرهنگی ایران از دیدگاه اسلامی ندوشن