خبر یزد

آخرين مطالب

نیمه آبان مدارس استان یزد با شرایط خاص به صورت حضوری بازگشایی می‌شوند فرهنگي

نیمه آبان مدارس استان یزد با شرایط خاص به صورت حضوری بازگشایی می‌شوند
  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد - استاندار یزد گفت: با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا از نیمه آبان امسال مدارس استان به صورت حضوری و باشرایط خاص و رعایت ضوابط بهداشتی بازگشایی می شوند.

به گزارش ایرنا مهران فاطمی یکشنبه شب در نشست خود در شورای آموزش و پرورش افزود: باید همه تمهیدات لازم برای بازگشایی مجدد مدارس بصورت حضوری پیش بینی شود و در این زمینه توجیه خانواده ها و رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در اولویت قرار گیرد.
وی با بیان اینکه نزدیک به 2 سال است که دانش آموزان از فضای مدرسه دور مانده اند، اظهار داشت: در کشورهای توسعه یافته به دلیل کرونا همه صنایع و کسب و کار آنها تعطیل شد اما نظام تعلیم و تربیت آنها تعطیل نشد و این نشان می دهد که آموزش و پرورش در توسعه یافتگی نقش بسیار مهمی دارد.
فاطمی ادامه داد: در دوران کرونا بیشترین آسیب به نهادهای آموزشی وارد شد بنابر این فضای مدارس باید به گونه ای مدیریت شود که تعلیم و تربیت کمترین لطمه را بخورد.
رییس شورای آموزش و پرورش استان یزد، حوزه تربیت را اولویت اصلی آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: از ظرفیت سمن ها و نهادهای فرهنگی برای موضوع های تربیتی در مدارس استفاده شود و با استفاده از نظرات مشاوران خبره ، مدیران تربیتی و کارشناسان سابق و فعلی آموزش و پرورش آسیب های موجود در مسیر مباحث تربیتی رفع شود.
فاطمی گفت: اکنون نگاه عمیق فرهنگی در شورای اسلامی فعلی شهر یزد حاکم است و برای نظام تعلیم و تربیت استان فرصتی است تا با جلسه مشترک با شورای شهر تفاهم نامه های بسته شود تا در زمینه مسائل تربیتی مدارس همکاری لازم صورت گیرد زیرا هرگونه هزینه در آموزس و پرورش سرمایه گذاری برای آینده کشور است .
وی با تشریح کمبود فضاهای ورزشی مدارس استان گفت: این مسئله زیبنده استان یزد نیست و باید از فضای اطراف مدارس و سالن های ورزشی استان برای کاهش این محدودیت استفاده شود و ورزش و تربیتی بدنی به یک مسئله دست دوم تبدیل نشود.
استاندار یزد در خصوص مشکلات معلمان خرید خدمت در استان نیز اظهار داشت: هرچند مشکل معلمان خرید خدمت کشوری است و فقط متخص استان نیست اما حدود 800 معلم خرید خدمت در این استان وجود دارد که از حداقل دریافتی برخوردارند و این زیبنده نظام تعلیم و تربیت نیست.
فاطمی افزود: آموزش و پرورش در این زمینه طرحی تهیه و به نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی که بسیار با این نهاد همراه و تاثیرگذار هستند، ارائه کنند تا به صورت قانونی این مشکل حل شود و بیش از این شرمنده این قشر زحمتکش نشویم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد هم با بیان اینکه آماده هرگونه همکاری با نهادها و ارگان‌های استان در ارتباط با مباحث آموزشی و تربیتی هستیم، گفت: 2 هزار و 200 تبلت از بودجه کمیساریای عالی سازمان ملل متحد تهیه شده و در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار گرفته است.
محسن موحدی فرد افزود: سال تحصیلی جاری با آموزش بصورت مجازی به صورت مطلوبی آغاز شده و در برخی مناطق هم بصورت حضوری آموزش ها در حال برگزاری است.
وی با تشریح کمبود فضای آموزش در استان و فرسوده بودن برخی مدارس اظهار داشت: تا سال 1404 به ساخت 460 مدرسه در استان نیاز است که امیدواریم با همراهی خیران و مشارکت همه این مشکل رفع شود.
موحدی فر ادامه داد: معلمان خرید خدمت حداقل حقوق را دریافت می کنند و اسامی این معلمان در لیست بهره مندی از اینترنت رایگان قرار ندارد که درخواست می شود در صورت هماهنگی با دستگاه های مرتبط مشکل این فرهنگیان هم رفع شود.
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست گفت: بعد از کرونا باید در مورد مسائل روحی و روانی دانش آموزان فکر اساسی شود زیرا به دلیل قطع رابطه حسی و عاطفی آنها با محیط آموزشی ، دوستان و همکلاسی خود مشکلاتی برای آنان ایجاد می شود.
حسین ملانوری افزود: بازگشایی اردوگاه ها و دارالقرآن های دانش آموزی با رعایت پروتکل های بهداشتی باید در دستور کار قرار گیرد و از امور تربیتی حمایت بیشتری صورت گیرد.
معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد نیز گفت: بر اساس یافته های طرح کوچ (کنترل وزن و چاقی دانش آموزان) که بر اساس آموزه‌های سند تحول بنیادی از سوی دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش، تهیه و با رویکرد ترویج سبک زندگی فعال و سالم در بین دانش آموزان اجرا شده است، بیش از 35 درصد دانش آموزان استان دارای اضافه وزن یا چاق هستند.
مصطفی خلیلی افزود: با وجود اینکه با پنج دستگاه تفاهم نامه در زمینه استفاده از فضای ورزشی بسته شده است اما اکنون سرانه فضای وزرشی هر دانش آموز در استان 22 سانتی متر است درصورتیکه استاندارد ملی یک متر مربع است .
وی از دستگاه های مختلف استان خواست که فضای ورزشی خود را به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان به ویژه دختر قرار گیرد.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد نیز گفت: تلفیق بازی با درس و همچنین همراه نمودن مفاهیم آموزشی با مباحث علمی فضای مناسب را برای دانش آموزان به وجود می آورد که در این راستا آموزش و پرورش استان طرح اتاق بازی و یادگیری در مدارس اجرا کرد.
سعیده بهادرزاده افزود: برای هر اتاق بازی و یادگیری به حداقل 150 متر فضا نیاز است اما برخی مدارس به علت قدیمی بودن نقشه فاقد فضای کافی هستند و باید از نمازخانه یا محل دیگری برای این کار استفاده شود که تقاضا می شود در نقشه ساختمان های جدید مدارس این فضا دیده شود.
سید علی کارآموز معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان یزد هم در این نشست گفت: اکنون بیش از 104 هزار دانش آموز در دوره متوسطه اول و دوم در استان مشغول به تحصیل هستند و دانش آموزان بازمانده تحصیل استان شناسایی و زمینه تحصیل آنها فراهم شده است.
رییس شورای اسلامی شهر یزد هم در این نشست گفت: اگر فعالیت های تربیتی توسط اقشار مختلف صورت گیرد قطعا به موفقیت های خوبی دست می یابیم و رعایت دستورات اخلاقی باید سرلوحه همه امور باشد.
غلامحسین دشتی در خصوص مشکلات چاقی و دیابت در استان نیز گفت: باید در کنار سرآشپز یک پزشک باشد تا تغدیه سالم برای افراد ارائه شود و همچنین در کنار بیمارستانها یک وزرشگاه ایجاد شود و اگر این روند اصلاح شود قطعا بسیاری از آسیب های اجتماعی فعلی را نخواهیم داشت.
حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد هم گفت: با توجه به اینکه فضای مناسبی در مساجد و حسینیه های استان وجود دارد، لذا می توان از این فضاها برای برخی فعالیت های وزرشی مانند ورزش زورخانه ای استفاده کرد و هم اکنون طرح حسینیه تا حسینیه با اجرای فعالیت های ورزشی در حال انجام است و در این زمینه آماده همکاری با اموزش و پرورش نیز وجود دارد.
اکنون 270 هزار دانش آموز در استان یزد مشغول به تحصیل هستند.
برچسب‌ها
مدارس بازگشایی مدارس یزد

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/212409/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ذخیره 2 میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج

برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز

رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

7 بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید

حضور شمشیربازان چادرملو در رقابت‌های انتخابی آسیا

آغاز عملیات روکش آسفالت 10 کیلومتر محور طبس یزد

نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید

بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد

انجام 2 پرواز به مقصد مدینه منوره

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

پیش بینی آسمان ابری در آدینه استان یزد

اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد

فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین

رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است

جهش تولید با رشد استعداد کارگران محقق می‌شود

رشد 10 برابری طرح حوزه راه شهرستان مهریز

نرخ بازار باید منصفانه و اسلامی باشد/ ضرورت توجه به حق و حقوق کارگران

امتیاز صدرشیمی در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور به مهریز انتقال یافت

ایجاد سامانه اعلام بار مجازی راهگشای مشکلات حمل‌ و نقلی مهریز است

کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد

آبگیری 30 درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به 21 رشته قنات

مصاف پاریزه رکردستان با نماینده یزد

تخصیص بیش از 3 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه

اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت در یزد

ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور

خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است