خبر یزد

آخرين مطالب

نگاهی به سخنان امامان جمعه شهرهای بهاباد، مهریز و ابرکوه سياسي

نگاهی به سخنان امامان جمعه شهرهای بهاباد، مهریز و ابرکوه
  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد - امام حسن عسکری(ع) زمینه غیبت امام زمان (عج) را فراهم کرد ،انتقاد امام‌جمعه از رواج برخی سنت‌های بی پایه و اساس در شهر مهریز و امام یازدهم مدتی را در پادگان سامرا سپری کرد از جمله محور سخنان امروز ائمه جمعه شهرهای بهاباد ، مهریز و ابرکوه است.

امام جمعه بهاباد با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) و آغاز امامت امام زمان (عج) گفت: امام حسن عسکری زمینه غیبت امام زمان (عج) را فراهم کرد.
حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی در خطبه های نماز جمعه این هفته بابیان اینکه دوران امامت آن امام همام اوج بروز فرقه های انحرافی به ویژه مدعیان دروغین امامت بود ،اظهار کرد: دوران امامت امام یازدهم یکی از دشوارترین دوران امامت و دوره خفقان بود و خلفای بنی‌عباس ابزار کنترلی متفاوتی نسبت به بنی‌امیه داشتند و نسبت به ائمه ظلم فراوانی کردند.
رییس شورای فرهنگ عمومی بهاباد در ادامه با تبریک آغاز امامت امام زمان (عج) به مردم ایران و شیعیان جهان ادامه داد: امام حسن عسکری فرمود، عابدترین مردم کسی است که از محرمات پرهیز کند و به واجبات الهی بپردازند.
وی در ادامه در این مورد تاکید کرد: کسانی که به مردم بدهکارند و حق‌الناس برگردنشان است باید دِین خود را ادا کنند و نباید مستحبات را پیش از آن انجام دهند چون ادای دِین یکی از واجبات است.
امام جمعه بهاباد با قدردانی از تلاش‌های ماموران انتظامی در تامین امنیت جامعه، هم گفت: امنیت و آرامش کنونی مرهون فداکاری‌ و تلاش‌ کارکنان خدوم نیروهای انتظامی است.
ابراهیمی بشکانی با تاکید بر اینکه قوام جامعه در گروی تامین امنیت پایدار و تثبیت ارزش‌هاست، بیان کرد: نیروهای انتظامی امروز به فضل الهی و به مدد تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری و همکاری آحاد مردم، اقتدار خود را در برخورد با هنجارشکنان در جهت امنیت عمومی اثبات کردند و با قانون‌مداری و رأفت و هوشمندی ضمن حفظ حقوق شهروندی، موجب تأمین آرامش عمومی جامعه هستند.
وی بابیان اینکه بهاباد مشکل ناامنی ندارد و این شهرستان در امنیت کامل به سر می برد اظهار کرد : عموما احساس ناامنی در جامعه ناشی از بی تقوایی درون جامعه است .
خطیب جمعه بهاباد با اشاره به اینکه شعار امسال هفته ناجا« پلیس هوشمند، امنیت پایدار» نامگذاری شد و این شعار متناسب با حرکت پلیس به سمت هوشمند شدن است،افزود: هوشمندی پلیس موجب خواهد شد که مردم با آرامش خاطر بهتری کارهای خود را انجام دهند.
امام جمعه بهاباد با اشاره به اینکه افراد بدون توجه به تبلیغات منفی شبکه های مجازی اقدام به تزریق واکسن علیه کرونا کنند، گفت : تنها راه کنترل این ویروس تزریق واکسن است.
ابراهیمی بشکانی از قشرهای مختلف مردم شهرستان خواست، بدون توجه به شایعه های غیرعلمی برای حفظ سلامتی اعضای خانواده خود در اسرع وقت برای تزریق واکسن کرونا که منشای بیماری کووید 19 است، به مراکز واکسیناسیون همگانی در محل های سکونت خود مراجعه کنند.
وی ادامه داد : واکسیناسیون عمومی به کار جهادی نیاز دارد و مردم نباید از دریافت واکسن کرونا که هیچ ضرری برای افراد ندارد و آنان را از گزند این ویروس دور می‌کند، تحت تاثیر موارد خرافی که از سوی افراد غیرمسئول به آن دامن زده می شود، از آن فاصله بگیرند.
ابراهیمی بشکانی با بیان اینکه کنترل و مهار شیوع بیماری کووید19، نیازمند ایمن شدن تمامی اقشار جامعه است که این موضوع، اهمیت حضور و مشارکت تمامی مردم در اجرای برنامه های واکسیناسیون عمومی برای افزایش سطح ایمنی در جامعه را نشان می دهد، گفت : مردم در زدن واکسن عجله کنند و به فکر سلامت آحاد جامعه و شهر خودشان باشند .
امام جمعه بهاباد همچنین با اشاره به روز جهانی عصای سفید( 23 مهر ماه) افزود: بی‌تردید حق و حقوق هموطنان روشندل که ضمیرروشنی دارند و قلب‌هایشان مالامال از معنویت و خداشناسی است باید رعایت شود، این در حالی است که آنان دردهای بی پایانی دارند و مسئولان باید وسایل رفاه و آرامش آنان را در جامعه فراهم کنند.
همچنین در بین 2نماز سرگرد عباسی فرمانده انتظامی شهرستان بهاباد گزارشی از این مجموعه ارایه کرد و مرکز این شهرستان 20 هزار نفری در فاصله 200 کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد قراردارد .
مهریز
امام‌جمعه مهریز از رواج برخی سنت‌های بی پایه و اساس به نام دین در این شهرستان که بدون هماهنگی با مسئولان و شورای فرهنگ عمومی صورت می‌گیرد به شدت انتقاد کرد و جلوگیری از آن را خواستار شد.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته افزود: ایجاد و رواج برخی برنامه‌ها از سوی برخی افراد در لوای مسایل معنوی که هیچ سابقه و سندی برای آن نیست اصلا نباید تبلیغ و در منطقه اشاعه شود.
وی با بیان اینکه هرچند برخی امور فرهنگی و مذهبی در ظاهر خوب است ،چون هیچ ریشه و سندی در تاریخ دین و ارزش‌های معنوی ندارد گسترش آن به اصل مکتب حیات بخش اسلام ضربه جبران ناپذیری وارد می‌کند.
امام جمعه مهریز با اشاره به اینکه باید مسئولان و متولیان فرهنگی در این خصوص با جدیت نظارت بیشتری بر امور معنوی و سنت‌ها داشته باشند، تصریح کرد: برای پشگیری از برخی کارهای خلاف دینی باید مسایل ابتدا در شورای فرهنگ عمومی بررسی ودر صورت نداشتن مغایرت با اساس دین اجرا شود.
محی الدین با بیان اینکه هیچ فردی با برنامه‌های فرهنگی و مذهبی همانند آیین نخل‌برداری مخالفتی ندارد و اصلا کاری ارزشمند و پسندیده است گفت: همه مردم و مسئولان باید مواظبت کنند تا خدای ناکرده دین و مبانی اعتقادی مردم دچار مشکل نشوند.
امام جمعه مهریز از نمایندگان رسانه‌های گروهی خواست در انعکاس اخبار و مطالب با دقت و وسواس اقدام کنند تا خدای ناکرده برخی موارد که به اسم دین در منطقه اتفاق می‌افتد به مرور زمان تبدیل به فرهنگ و یک رسم تاریخی نشود.
محی الدینی بیان کرد: همه ما در قبال ارزش‌های دینی صحیح و ترویج و انتقال آن به نسل‌های آینده طبق اسناد موثق و مستدل مسئول هستیم و کوتاهی و سهل‌انگاری در قبال آنها قابل قبول و پذیرفته نیست.
وی به هفته نیروی انتظامی، هفته وحدت، شهادت امام حسن عسکری( ع )و آغاز امامت حضرت مهدی (عج)، سالروز شهادت آیت‌الله اشرفی اصفهانی و روز عصای سفید اشاره کرد و بزرگداشت ایام‌های شمسی و قمری را خواستار شد.
بیست و سوم مهرماه سالروز شهادت امام حسن عسکری ،آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) و روز جهانی نابینایان( عصای سفید) است.
ابرکوه
همچنین حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: هشتم ربیع الاول سال 260 هجری قمری امام حسن عسکری(ع) به شهادت رسید، این امام جوان 28 ساله به عنوان یازدهمین امام در عمر کوتاه خود مُدّتی را در پادگان نظامی در سامرّا به همراه پدر بزرگوارش امام هادی (ع) گذراند.
وی اضافه کرد: آن حضرت پس از شهادت پدر نیز این محدودیت و مراقبت شدید که با هدف پیشگیری از تولّد امام دوازدهم شیعه صورت می‌گرفت و بسیار شرایط را بر امام سخت و دشوار کرد، روبرو شد به گونه ای که هرگونه ارتباط با امام با دشواری انجام می‌گرفت و بدخواهان کینه‌توز از خلفای عباسی نگذاشتند ، دوران امامت آن حضرت به بیش از6 سال بکشد . 
وی با بیان ایینکه آن بزرگوار همچون پدران و اجداد طاهرینش به همه خوبی ها و فضایل آراسته و از هر زشتی و مُنکر پیراسته بود ادامه داد: در سر آغاز امامت و ولایت حضرت ولیعصر(عج) قرار داریم شایسته است در این مناسبت زیبا دستان دعا و التجا را برای ظهور و فرج آن حضرت به پیشگاه حضرت حق بر داریم بلکه فرج اسلام و مسلمانان با دعای همه خوبان فرا رسد . 
خطیب جمعه ابرکوه گفت: قِصه پُر غُصّه کرونا همچنان موجودیت خود را با جولان نشان می‌دهد، گرچه با همت ریاست جمهوری و دولت سیزدهم واکسینه شدن سریع مردم ، امیدبخش شد امّا رعایت نکردن شرایط پروتکل بهداشتی موجب استمرار بیماری کووید 19 شد .
حسینی افزود: از طرفی کاسه صبر مردم هم لبریز شد و نمی توانند همزمان با کرونا، گرانی را تحمّل کنند، سلامت روحی و روانی مردم در مرز نگرانی و بحران است چرا که علاوه بر فشارهای معیشتی بر گُردِه زندگی مردم، مشکل ناشی از کرونا هم روح و روان جامعه را تهدید می کند. 
وی در ادامه تاکید کرد که به هر حال بحث همزیستی با کرونا را باید بپذیریم و با امید به تقابل به آن زندگی را ادامه دهیم امّا نه با فشار و سرسختی نسبت به مردم .
به گفته وی فشار به مردم به بهانه کرونا که دولت قبل مجری سیاست آن بود، عوارض پیدا و پنهان زیادی را به دنبال داشت، عوارضی ، اگر ادامه یابد، بنیان جامعه را دچار تزلزل می کند، عوارضی که کلید واژه اش ، افسردگی و عدم شادابی و ناامیدی است که دوستان نظام و انقلاب را در کشور نسبت به آینده آن دچار نگرانی کرد.
رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابرکوه یادآور شد: بنده فکر می‌کنم تصمیم سلیقه‌ای مثل تعطیل کردن مدرسه عوارض آن از خود کرونا کمتر نیست ،راهکار آن رعایت اصول بهداشتی طبق دستور العمل 06 است، نه آسیب رسانی به روحیه دانش‌آموزان و ایجاد رنج روحی مضاعف بر اولیای و مربیان.
حسینی از مسئولان ستاد مبارزه با کرونای شهرستان ،درخواست تجدید نظر سریع نسبت به تعطیلی مدارس را کرد و گفت: بجاست که حساسیت فقط روی مدرسه ای که به احتمال مشکل دار باشد ،داشته باشیم . 
وی تاکید کرد:انتظار این است ابرکوه نیز همچون دیگر شهرستان‌های استان واحدهای آموزشی آن باز باشد، امّا اولیا و مربیان مشترکاً بر سلامت فرزندان و دانش‌آموزان نظارت داشته باشند در نهایت باید تصمیم استانی در این خصوص اتّخاذ شود . 
امام جمعه ابرکوه در ادامه با محکوم کردن فاجعه قتل عام شیعیان نمازگزار در مسجد شهر قندوز افغانستان که 150 شهید و 200 زخمی چندی قبل برجای گذاشت گفت: قطعاً این اقدام ضد بشری عوامل جنگی نیابتی آمریکا و رژیم صهیونیستی بی جواب نمی ماند و خون شهدای شیعه دامنگیرشان خواهد شد امّا این ام الفساد قرن، آمریکاست که سرنخ تمامی این فجایع را در دست دارد و ما آمریکا را آمر این جنایت می دانیم .
به گفته حسینی انتخابات در عراق موضوع دیگر خبری در جهان اسلام بود که طیّ آن جریان های شیعه نتایج برتری را برای آن رقم زدند و بیم و امید هایی را ایجاد کردند امّا این حرکت می‌تواند گامی به سوی ثبات عراق باشد . 
وی یادآور شد: در این انتخابات هر دولتی در عراق روی کار آید باید تلاش خود را جهت بهبود اوضاع مردم و اخراج آمریکا از عراق که مصوّبه قانونی مجلس آنهاست به کار گیرد . 
وی ادامه داد: هفته وحدت را در پیش رو داریم ،امیدوارم در این شرایط سخت جهانی، مسلمانان به دور از اندیشه شیطانی به مشترکات مذاهب اسلامی توجّه کنند و بدانند که شیعه و سنی علاوه بر اعتقادت مشترک، دشمن مشترک هم دارند . 
وی تاکید کرد که اتّحاد اسلامی بین مسلمانان جهان می‌تواند زمینه‌ساز اقتدار جهانی اُمّت اسلامی و فرصت سازی برای ظهور حضرت حجّت (عج) باشد و این راهکار ، گسترش عقلانیّت و آرمان جهانی انقلاب اسلامی است .
برچسب‌ها
مهریز یزد خطبه ها بهاباد

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/212918/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

لایروبی و رسوب برداری 280 هزار مترمکعب از بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد

خداحافظی والیبالیست نسل طلایی/ مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد

توجه جدی معاونت اقتصادی استاندار یزد بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد

دومین رویداد جایزه ملی و استانی جوانی جمعیت برگزار می‌شود

مراسم گرامیداشت شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت در یزد

فرونشست زمین در میدان امام حسین (ع) یزد + ویدئو

برخی به دنبال فراموش شدن امام خمینی(ره) هستند

در معرفی انقلاب به جهانیان ضعیف عمل کردیم

سروده علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب

3 فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

سند جامع سلامت، محور کار شورای سلامت باشد

مهدوی به عنوان مربی در تیم شهداب ماند

همکاری های دوجانبه کانونهای خدمت رضوی استان و سازمان جهادکشاورزی استان یزد

معرفی بیش از یکصد واحد متخلف به مراجع قضایی استان یزد

ارتقای سواد سلامت مردم/ محور کار شورای سلامت، سند جامع سلامت باشد

114 هکتار نخاله‌های ساختمانی، طبیعت مهریز یزد را ویران می‌کند

نمادی از فرهنگ پهلوانی در «پهلوان و فیل»

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت / ترافیک سنگین در محور چالوس

خداوند در حادثه صحرای طبس نصرت خود را آشکار کرد

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو 2024 را کسب کرد

تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد + فیلم

باران سیل‌آسا شهر یزد را دچار آبگرفتگی کرد

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر

ویدیویی از کاوشگر کنجکاوی که مناطق رسوبی در مریخ را نشان می دهد

تداوم پنجشنبه‌های مهربانی با کمک یکی از کارمندان زندان یزد

ارتقای روابط تجاری با افتتاح یک مسیر ریلی جدید + فیلم

اختصاص یک هزار و 780 میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر

رسمی: مهدی مهدوی خداحافظی کرد و مربی شد!

خداحافظی رسمی ستاره تیم‌ملی والیبال

42/5 میلیمتر باران در بهاباد یزد ثبت شد

دکلمه خوانی زیبا با صدای خسرو شکیبایی

اوقات شرعی پنج شنبه 6 اردیبهشت در یزد

تداوم جریان سیل در استان یزد

جلوه زیبای گل محمدی در باغات اشکذر

ثبت و ضبط تاریخ شفاهی یزد قدیم در اولویت مرکز اسناد

آغاز نوبت اول آزمون سراسری در استان یزد

نوعدوستی کارمند یزدی برای آزادی زندانیان

جلوه‌هایی زیبا از بارش باران در یزد

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

توسعه روشی برای بهبود مصرف انرژی در دستگاه‌های مخابراتی

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

تو که با عاشقان درد آشنایی

خدایا زندگی رو زیر و رو کن