خبر یزد

آخرين مطالب

چند خبر کوتاه از استان یزد سياسي

چند خبر کوتاه از استان یزد
  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد- تمامی اصناف مهریز کارت تزریق واکسن کرونا دریافت کنند، افزایش بودجه فرهنگی شهرستان ضروری است ، تجلیل از خطیبان طرح ثاقب اردکان، اهدا یک تخته قالی دستبافت به عتبات عالیات، رسیدگی به فرونشست زمین در بخشی از بافت تاریخی مرکز این شهرستان از جمله خبرهای کوتاه روز سه شنبه استان یزد است.

فرماندر مهریز گفت: تمامی شاغلان صنوف گروه‌های شغلی مختلف ملزم به دریافت تزریق واکسن کرونا هستند و هنگام مراجعه بازرسان باید کارت واکسن آنها در معرض دید باشد.
به گزارش ایرنا، رضا زارع زاده مهریزی روز سه‌شنبه در جلسه ای با مدیران شهرستان با اشاره به اینکه گشت مشترک فرمانداری، شبکه بهداشت و درمان، اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت(صمت) مرتب از صنوف بازدید و کار بررسی را انجام می‌دهد، افزود: برای پیشگیری از شیوع بیشتر همه باید به تزریق واکسن اقدام کنند.
وی مهمترین هدف راه‌اندازی این گشت‌ها را بررسی واکسیناسیون، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی ذکر کرد و ادامه داد: امیدواریم با تشدید این اقدام ها شاهد افزایش رعایت نکات بهداشتی و کاهش آمار ابتلا به این ویروس در شهرستان باشیم.
این مسئول با اشاره به اینکه شهروندان می‌توانند برای ارایه شکایت از واحدهای صنفی و همچنین ارایه پیشنهاد با شماره 124 سازمان صمت تماس بگیرند تصریح کرد: بی‌توجهی و بی‌تفاوتی به مقررات اصلا پذیرفته نیست و همه باید مسئولان را یاری دهند.
همچنین سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهریز گفت: انجام بازرسی‌های متعدد در قالب گروه های مختلف در نوبت صبح و عصر برای نظارت بر حسن اجرای این طرح روزهای آتی نیز ادامه خواهد داشت.
دکتر سید علیزرضا پورمازار به اهمیت نقش شهروندان اشاره کرد و بر لزوم همراهی مردم، اصناف و مدارس برای مهار ویروس کرونا تاکید کرد و افزود: نظارت بر فعالیت مدارس و واکسیناسیون آنها هم با دقت پیگیری می‌شود.
حدود 70 درصد شهروندان مهریز از واکسن کرونا استفاده کردند و مرکز این شهرستان 55 هزار نفری در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
مهریز
امام‌جمعه مهریز گفت: افزایش بودجه فرهنگی نهادها و سازمان‌های مختلف منطقه برای اجرای برنامه‌ ها کافی نیست و در این خصوص نمایندگان مجلس و دولت باید نظارت، پیگیری و اقدام کند.
به گزارش ایرنا، عبدالرضا محی‌الدینی در آیین تکریم اعضای موکب انصارالمهدی (عج) شهرستان افزود: نهادهای فرهنگی و سازمان‌ها برای برگزاری برنامه‌ها به بودجه کافی نیاز دارد که در این خصوص باید بهتر اقدام شود.
وی با بیان اینکه همیشه نهادها و متولیان فرهنگ دینی در جذب بودجه مظلوم واقع می‌شوند ادامه داد: برای حل مشکل کار اصلی از سوی دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید پیگیری و اقدام شود.
رییس شورای فرهنگ عمومی مهریز به تهدید نرم و جنگ فرهنگی و اقتصادی دشمنان علیه انقلاب اسلامی و نسل جوان اشاره کرد و گفت: برای خنثی‌کردن توطئه استکبارجهانی باید نهادها و سازمان بودجه کافی داشته باشند.
محی‌الدینی به فعالیت هیات انصارالمهدی (عج) مهریز که در سال‌های اخیر اقدام‌های مختلفی را برای مردم انجام دادند اشاره کرد و همراهی بیشتر مردم و مسئولان را در این مورد خواستار شد.
همچنین رضا زارع زاده فرماندار مهریز از تلاش و حضور فعال اعضای موکب انصارالمهدی (عج) در اجرای برنامه‌ های مختلف شهرستان در بخش‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی قدردانی کرد.
در پایان این مراسم فعالان عضو موکب انصارالمهدی (عج) تجلیل شدند.
مرکز شهرستان 55 هزار نفر مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
اردکان
در راستای ترویج فرهنگ حسینی و روضه های خانگی در ماه های محرم و صفر، مجموعه ثاقب به همراه اداره تبلیغات اسلامی اردکان نسبت به اعزام سخنرانان صلواتی به مجالس روضه خانگی اقدام کرد که در مراسمی از سخنرانان تجلیل شد.
امام جمعه اردکان در این مراسم با بیان اینکه آنچه به کارها برکت می دهد نیت خدایی و اخلاص در عمل است، افزود: از سنت های الهی است که با اخلاص کارها پیش می رود و خیر و برکت پیدا می کند.
حجت الاسلام سید اسماعیل شاکر اظهار کرد: همت و اخلاص مبلغان در ترویج و استقبال از مجالس روضه خوانی در کوچه ها و محله ها نقش مهمی داشت و در کنار محاسن طرح باید عیب ها و مشکل احتمالی را هم ببینیم و برای آینده برطرف کنیم.
اردکان
یک تخته قالی دستباف تولید بانوان شهرستان اردکان با حضور امام جمعه و مسوول ستاد بازسازی عتبات عالیات اردکان، به زیارتگاه های مذهبی عراق اهدا شد.
به گفته حجت الاسلام سید اسماعیل شاکر محبت به اهلبیت (ع) اساس و پایه دین اسلام است و یکی از نشانه‌های محبت این است که انسان حاضر می‌شود برای اهل‌بیت، خود را به زحمت بیندازد.
وی با تشکر از کسانی که در زمینه بافت قالی اهدایی تلاش کردند، اظهار کرد: هر کاری که باعث ترویج نام و فرهنگ اهل بیت و آبادی زیارتگاه‌های این بزرگواران بشود قطعاً دارای ثواب و اجر است.
قالی اهدایی در مدت ٧5 روز به عنوان پنجمین تخته قالی دستباف اهدایی به عتبات عالیات در کارگاه قالی بافی خانواده قلی زاده تولید شد.
اردکان
فرماندار اردکان در نشستی با مسئولان مرتبط خواست ،به موضوع رهاسازی فاضلاب خانگی در بافت تاریخی در پوکه قنات و کاهش تبعات ناشی از آن با فوریت رسیدگی شود.
مصطفی پوردهقان‌اردکان، راهکار اصولی جلوگیری از ورود فاضلاب به پوکه قنات منطقه را اجرای شبکه فاضلاب شهری دانست و افزود: باتوجه به عرض کم معابر در بافت کهن و لزوم نصب تأسیسات متعدد و همچنین احتمال آسیب به آثار تاریخی حین اجرای شبکه فاضلاب، این امکان میسر نیست.
وی تأکید کرد: مالکان منازلی که اقدام به رهاسازی فاضلاب به پوکه قنات می کنند با محوریت میراث‌فرهنگی شناسایی و ملزم به حفر چاه جذبی با همکاری شهرداری و جهاد کشاورزی می شود.
فرماندار اردکان افزود: در صورت تداوم این روند و برخورد نشدن ، فرونشست زمین حتی در برخی از منازل مسکونی منطقه قطعی است.
پوردهقان‌اردکان بیان کرد: این مساله، علاوه بر افزایش رطوبت در بافت و تخریب آن، امکان شیوع بیماری‌های واگیردار و تهدید سلامت عمومی و آلودگی آب‌های زیرزمینی را افزایش می دهد لذا همکاری بین‌بخشی برای رفع مشکل ضروری است.
شهرستان 125 هزار نفری اردکان که مرکز آن در 60 کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد، متشکل از شهرهای عقدا، خرانق، احمدآباد و اردکان است.
برچسب‌ها
مهریز ویروس کرونا موکب اربعین یزد اصناف بهداشت و سلامت
پروندهٔ خبری
کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/213269/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اتحادیه شهرداران در کشور تشکیل می‌شود

وقتی مرمت و بازسازی آب انبار قدیمی در یزد به فراموشی سپرده شد + فیلم

شناسایی 600 ملک مازاد دولتی در استان یزد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد

ترک‌های امیرچقماق جدی است

افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

دستگاه‌ها وظایف قانونی خود را انجام دهند

استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای کاهش خسارت‌های سیلاب

قدردانی از زحمات نیروی انتظامی استان یزد

جلسه شورای اجتماعی استان یزد برگزار شد

کمک 10 میلیارد ریالی پدر شهید برای ساخت مدرسه

بررسی رویه‌های پوشش و عفاف در دانشگاه یزد

ضرورت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران

اهمیت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران

یزد، میزبان اردوی تیم ملی اسکواش بانوان

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

ابطال رأی‌های کمیسیون بند 20 ماده 55 قانونی نیست

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد

خلاقیت و نوآوری در میان دانش‌آموزان تقویت شود

راهپیمایی حمایت از عملیات غرور آفرین «وعده صادق»

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

تجلیل از کارکنان آزمایشگاه مرکز بهداشت مهریز

(تصاویر) بارش باران در یزد

منطقه زیبای پامنار خوزستان

هدایت دانشجویان در قالب طرح بورسیه به صنایع میبد

رگبار پراکنده و بارندگی در برخی مناطق استان یزد

ساماندهی و اصلاح نقاط حادثه خیز در میبد

بارش باران در یزد

نقش ارتش در دفاع مقدس و امنیت تبیین شود

غیر قانونی بودن ابطال رأی‌های کمیسیون بند 20 در رابطه با مشاغل محیط زیستی

ابطال آرای کمیسیون بند 20 ماده 55 قانونی نیست

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله تا پنج ماه آینده + عکس

برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد

اعزام 10 تیم هلال احمر یزد به سیستان و بلوچستان

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

احتمال وقوع سیل در این سه استان

تجهیزات شهرداری اردکان مناسب نیست

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله به زودی

تشریح برنامه‌های هفته سلامت در مهریز

1200 تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

پزشک قلابی در خاتم یزد دستگیر شد

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی