خبر یزد

آخرين مطالب

چند خبر کوتاه از استان یزد سياسي

چند خبر کوتاه از استان یزد
  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد- برگزاری یادواره لشکر فرشتگان، برپایی جشنواره غذای سالم و ایرانی ، نمایشگاه مجازی هنرهای تجسمی، دستگیری گرداننده صفحه رقص در فضای مجازی ، ارسال 30 مقاله طلاب یزد به جشنواره مدرسه‌ای علامه حلی و معرفی شهردار جدید تفت از جمله خبرهای کوتاه روز پنجشنبه استان یزد است.

هشتمین یادواره پاسداشت زنان مجاهد مسلمان با عنوان لشکر فرشتگان روز پنجشنبه با حضور تعدادی از خانواده‌های معظم شهدا، بانوان، مسئولان محلی و دانش‌آموزان در سالن شکیب مهریز برگزار شد.
لشکر فرشتگان با هدف تجلیل از زنان مجاهد، ایثارگر ،مادران و همسران شهیدان همه ساله از سوی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان یزد در شهرستان های استان برگزار می‌شود.
به گزارش ایرنا، در این مراسم معنوی که به دلیل شیوع ویروس کرونا و با رعایت نکات بهداشتی و حفظ فاصله‌ گذاری اجتماعی به یاد شهدای انقلاب‌، چند برنامه‌ متنوع فرهنگی و هنری به خصوص سرود و نمایش دانش‌آموزی برگزار شد.
شعرخوانی، بیان خاطره از سوی راویان ، تجلیل از مادران و همسران شهدا، برگزاری مسابقه فرهنگی و پحش کلیپ از دیگر بخش‌های مراسم بود .
مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان یزد گفت: همایش فرهنگی لشکر فرشتگان با هدف تکریم و تجلیل از بانوان مجاهد، ایثارگر ،مادران و همسران شهید با همکاری دانش‌آموزان برگزار شد.
حسین میرشریف افزود: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان و تکریم بانوان ایثارگر و شهدای انقلاب‌ نقش محوری در ترویج فرهنگ ایثار و گذشت در جامعه اسلامی و معنوی کشور ما دارد.
اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان یزد پنج هزار عضو دارد که از این تعداد حدود سه هزار نفر دختر هستند.
استان یزد با حدود یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت چهار هزار شهید تقدیم انقلاب کرد.
مرکز شهرستان مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
یزد
جشنواره غذای سالم و ایرانی به همت فرهنگسرای امیرالمومنین(ع) سازمان فرهنگی ،اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، اداره اوقاف و امور خیریه و مرکز اجتماعی، فرهنگی و قرآنی امامزاده سید جعفر محمد (ع) یزد برگزار شد.
به گزارش ایرنا مدیر اداره فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با بیان اهمیت ترویج فرهنگ مصرف غذای سالم در بین مردم گفت: این جشنواره در چهار محور غذاهای سنتی ، محلی، پیش غذا، دسر و شیرینی با حضور بانوان علاقه مند برگزار شد.
احمد عظیمی فر، اهداف جشنواره را حمایت از تولید و محصول خانگی بانوان یزدی که تمامی ویژگی های غذای سالم و ایرانی را دارد، بیان کرد.
وی با اشاره به برگزاری مسابقه در کنار برپایی غرفه های عرضه غذاهای خانگی بانوان، اظهار کرد: این مسابقه آشپزی با حضور داوران و با تاکید بر پخت غذاهای سالم بومی، سنتی و با تاکید بر شیوه‌ پخت صحیح، برگزار و به برترین ها جوایزی اهدا شد.
یزد
به مناسبت هفته وحدت ( 12 تا 17 ربیع‌الاول )، ولادت پیامبر اعظم حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) نمایشگاه مجازی آثار تجسمی در پایگاه اطلاع‌رسانی و صفحه مجازی حوزه هنری یزد برپا شد.
به گزارش ایرنا، حسین دشتی اردکانی مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری یزد در گفت و گو با خبرنگاران گفت: در این نمایشگاه 20 اثر منتخب که به همت هنرمندان و طراحان گرافیک کشور با موضوع وحدت خلق شد، تقدیم به نگاه مخاطبان شد.
وی با اشاره به اهمیت هفته وحدت، هدف نمایشگاه را ترویج آرمان‌های اسلام ناب محمدی (ص) و انتقال پیام صلح، دوستی ، همبستگی و اتحاد پیروان راستین اسلام به جامعه و جهانیان با بهره‌گیری از زبان هنر عنوان کرد.
این مسئول ادامه داد: علاقه‌مندان برای تماشای این آثار می‌توانند به تارنمای artyazd.ir، صفحه اینستاگرام instagram.com/artyazd و کانال تلگرامی @artyazd مراجعه کنند.
یزد
رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات(فتا) فرماندهی انتظامی یزد از دستگیری مالک صفحه اینستاگرامی آموزش رقص در یزد خبر داد.
سرهنگ علی ابوطالبی گفت: کارشناسان پلیس با رصد و بررسی فضای مجازی صفحه اینستاگرامی را مشاهده کردند که گرداننده آن اقدام به تهیه کلیپ آموزش رقص از خود و انتشار آن در فضای مجازی می کرد.
وی بیان کرد: ماموران پس از پیگیری و بررسی‌های فنی موفق شدند مالک این صفحه را که قصد انتشار محتواهای مربوط به رقص و برگزاری کلاس رقص به صورت حضوری را داشت شناسایی و به پلیس فتا احضار کردند.
این مسئول گفت: بعد از حضور او در اداره پلیس در اظهارات خود هدف و انگیزه این کار را علاقه به رقص و کسب درآمد عنوان کرد.
ابوطالبی اظهار کرد: به همه افرادی که به هر نحو اقدام به انتشار مطالب غیر اخلاقی و هنجار شکنی در فضای مجازی می‌کنند و موجب خدشه دار شدن فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی می‌شوند هشدار می‌دهم.
وی از مردم خواست هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی یا شماره 096380 گزارش کنند.
یزد
معاون پژوهش مدرسه علمیه مدینه العلم کاظمیه یزد گفت: طلاب این مدرسه 30 مقاله به جشنواره مدرسه‌ای علامه حلی ارسال کردند.
حجت الاسلام علی عسکری وزیری با اشاره به ارسال آثار طلبه های این مدرسه به جشنواره یادشده افزود: این تعداد مقاله در سایت جشنواره علامه حلی (ره) بارگذاری و ثبت شد.
وی ادامه داد: پس از ارزیابی اجمالی مقاله های ارسالی 15 مقاله امتیاز بالای 80 نمره از 100 را کسب کرد و پس از ارزیابی تفصیلی 13 مقاله حایز رتبه شایسته و خالقان آثار تجلیل شدند.
این مسئول گفت: از 13 مقاله، 6 اثر در رده سطح یک، 6 مقاله در سطح 2 و یک مقاله تحقیقی است.
تفت
وحید شاهدی باغ خندان روز پنجشنبه در مراسمی به عنوان شهردار جدید تفت معرفی و از خدمات وحید فتوحی شهردار سابق قدردانی شد.
به گزارش ایرنا، فرماندار تفت در این مراسم گفت: این شهر به واسطه قرار گرفتن در مسیر مناطق ییلاقی و حضور گردشگران شاهد جمعیت شناوری است که منابع اعتباری موجود و محدود شهرداری پاسخگوی آن نیست.
علیرضا نوکار از شهردار جدید تفت خواست تا با کمک نخبگان و صاحب نظران راهکارهای جدیدی برای ایجاد منابع پایدار در نظر بگیرند چراکه این منابع محدود پاسخگوی نیازهای شهر و مطالبه های به حق مردم تفت نیست.
وی ادامه داد: حفظ باغ های باغشهر تفت که به ثبت ملی رسیدباید به عنوان اولویت کاری مد نظر قرار گیرد.
فرماندار تفت با اشاره به ضرورت مرمت و آسفالت کوچه های شهر که وضع مناسبی ندارد، افزود: برخی واحد های صنعتی که در مجاورت شهر قرار دارد و آلایندگی خاصی ندارند درخواست تغییر کاربری دارند که شهرداری باید از این کار جلوگیری کند.
وی با اشاره به اینکهر یک مورد سال گذشته اقدام به تغییر کاربری کرد که با ورود مسئولان جلوی آن گرفته شد، تصریح کرد: تغییر کاربری این واحدهای تولیدی سبب بیکاری کارگران و کاهش ظرفیت تولید شهرستان می شود.
نوکار بر ضرورت تعامل سازنده شهرداری با دیگر دستگاه های اجرایی شهرستان تأکید کرد و افزود: تصمیم های شهر باید بر اساس کار کارشناسی و مستند قانونی باشد تا در تأیید آن در هیات تطبیق فرمانداری دچار مشکل نشود.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری یزد هم در این نشست گفت: باید با حفظ نعمت های باغشهر تفت، جلوی تغییر کاربری ها و اقدام هایی که به زیبایی شهر لطمه می زند، گرفته شود.
محمد یارمند با بیان اینکه باید از این سرمایه برای خدمت بیشتر به مردم استفاده کرد، افزود: می توان با تعریف پروژه های سرمایه گذاری نسبت به جذب سرمایه گذار و درآمدزایی اقدام کرد.
وی ادامه داد: شهر یک موجود زنده است و باید همه نیازهای مردم در آن دیده شود و در این راه همراهی دیگر مسئولان شهرستان بسیار مهم است.
امام جمعه تفت هم در این نشست گفت: یک مسئول در صورتی موفق است که به خدا و قیامت، انقلاب، ولایت و مسیر شهدا و مردم باور داشته باشد.
حجت الاسلام علی محمد گلوردی افزود: نباید به صورت جزیره ای عمل شود و مدیران دستگاه های مختلف باید در هماهنگی و تعامل باهم مشکل مردم را رفع کنند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری تفت در 20 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
برچسب‌ها
مهریز غذای محلی توسعه صنعت غذایی هنرهای تجسمی یزد شهدا فضای مجازی تفت دانش‌آموزان پلیس فتا

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/213607/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قاتل سریالی بعد از 28 سال آزاد شد

ادعای اعمال تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

اسماعیل هنیه باز هم عزادار شد

قدردانی مردم انقلابی یزد از عملیات وعده صادق سپاه پاسداران

تیم ملی والیبال در تسخیر این باشگاه با هفت نماینده!

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

تمهیدات استان یزد برای مقابله با سیلاب های احتمالی

بیش از 34 کیلومتر از رودخانه‌های استان یزد لایروبی شد

پیام هشدار جدید و بی سابقه ایران به اسرائیل

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

شکست خیبر برابر سایپا/ چادرملو در گیلان متوقف شد

تحقق 76 درصدی حدنگاری اراضی کشاورزی استان یزد

وقوع رگبار باران در 17 استان کشور

فروچاله‌ها خطری جدی برای مناطق مسکونی

پیشرفت 45 درصدی اجرای طرح سه راهی افجان -سه راهی مهردشت

آماده باش نیرو‌های هلال احمر استان یزد

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

اعلام حمایت قاطع مردم یزد از سپاه مقتدر

هشدار سازمان هواشناسی: فعالیت سامانه بارشی از امروز تا چهارشنبه

واگذاری 174 واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان یزد

آماده‌باش نیروهای هلال‌احمر استان یزد / هشدار به کوهنوردان برای صعود به ارتفاعات

چند روز آینده آب و هوای این استان ها رویایی می شود

هشدار ؛ وقوع رگبار باران در این 17 استان

آیین غبار رویی آستان مقدس امام زاده عبدالله بافق

دستگیری 3 سارق در یزد

آیین غبار روبی آستان مقدس امام زاده عبدالله بافق

یزد، پیشرو در اجرای کاداستر اراضی کشاورزی در کشور

گازوئیل قاچاق در خاتم کشف شد

هوشمند سازی 13 گله شتر استان یزد با استفاده از برنامه کاربردی ساربانیار

ستاد مدیریت بحران شهرداری یزد تشکیل جلسه داد

صدور بیش از 30 هزار مجوز کسب و کار در استان یزد

جدیت دولت برای احیای واحد‌های راکد استان یزد

افتتاح خانه تجارت قزاقستان در هرات

ابلاغ دستورالعمل دانشگاه آزاد درباره حجاب

آماده باش نیروهای هلال احمر یزد

رایزنی والی هرات و سفیر قزاقستان

پرداخت 180میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان کمیته امداد بهاباد

آماده‌باش یزد به دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

توصیه‌های کاربردی در زمینه مقابله با سیلاب

اعزام بیش 3 هزار یزدی به سرزمین وحی

همایش به رنگ زندگی در یزد

جزئیات جدید از تعطیلی پنجشنبه ها

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

اعزام بیش سه هزار یزدی به سرزمین وحی

تامین آب روستا‌های بخش خضرآباد با اجرای فاز دوم مجتمع آبرسانی امام حسین (ع)

اتمام زیرساخت‌های آبرسانی به نهضت ملی مسکن بافق

پیشرفت پروژه مطالعه و اجرای سه راهی افجان سه راهی مهردشت به 45 درصد رسید

دستگیری قاتلی که همه از او می ترسند