خبر یزد

آخرين مطالب

استاندار یزد: تقویت علم و فناوری باید در اولویت تولید محتوای رسانه‌ای باشد سياسي

استاندار یزد: تقویت علم و فناوری باید در اولویت تولید محتوای رسانه‌ای باشد
  بزرگنمايي:

خبر یزد -

خبر یزد


به گزارش خبرنگار فارس از یزد، مهران فاطمی بعد از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه استان یزد با بیان این‌که دغدغه‌های مردم یزد با اولویت آب، خشکسالی و فرونشست و وضعیت معیشتی مورد توجه است اظهار کرد: نیاز به حمایت اصحاب رسانه در پیشبرد اهداف توسعه ای استان داریم چرا که متاسفانه با وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه در این استان به خوبی از قابلیت‌های خود بهره نبرده است.
وی با استقبال از نقد منصفانه اصحاب رسانه از عملکرد مدیریتی استان، گفت: اصحاب و فعالان رسانه در چارچوب اخلاق و منشور حرفه‌ای و از روی دلسوزی مدیریت استان را نقد کنند و ما از این نقد استقبال می‌کنیم.
استاندار یزد وحدت و همدلی بین مردم و مسئولان را یکی از عوامل مهم توسعه استان برشمرد و افزود: شهرهای مختلف استان دارای ظرفیت ها و پتانسیل های ویژه و خدادادی هستند و رسانه ها در معرفی این ظرفیت ها در سطح کشور فعالتر عمل کنند.
وی از تمامی افراد که دغدغه پیشرفت و توسعه استان را دارند دعوت کرد تا مسائل و مشکلات مناطق مختلف استان را اعلام کنند و از رسانه های استان نیز خواست تا در این زمنیه از مسئولان مطالبه گری کنند.
لزوم نگاه متوازن به تمامی شهرهای استان
فاطمی نگاه متوازن به تمامی شهرهای استان، توجه به جذب سرمایه گذار، رفع موانع و مشکلات واحدهای تولید و اقتصادی استان، استفاده از منابع مالی بانکها جهت تامین نیازهای واحد های تولیدی و تحقق منویات مقام معظم رهبری را از دیگر دغدغه های دولت در یزد برشمرد و تصریح کرد: خبرنگاران و مطبوعات به عنوان ابزار توسعه نقش مهمی در ارتقای شاخص ها و پیشرفت استان دارند لذا ضرورت تهیه بسته های حمایتی و پیوست فرهنگی طرح ها و همچنین حمایت از خبرنگاران باید در دستور مسئولان استانی قرار گیرد.
وی در انتقاد از رسانه ها با بیان اینکه رسانه های یزد در شان و تراز یزد ظاهر نشده و اقدامات مناسبی نداشته و در موارد متعددی تحلیل و خبر درستی را نداشتند و قدرت ریسک پذیری مدیران را نیز کاهش داده اند و اجازه کار به مدیر را نداده اند تصریح کرد: البته وظیفه مدیران و مسئولان نیز این است که مطالبات صنفی رسانه ها را مورد توجه قرار داده و یکبار برای همیشه این موضوع را حل و فصل کند که نمونه آن تخصیص تسهیلات کم بهره در حوزه مسکن است.
استاندار یزد با تاکید بر اینکه باید ارزیابی بیشتری از فعالیت های رسانه ای در استان داشته باشیم عنوان کرد: ارزیابی باید در همه موضوعات باشد و بر اساس نتیجه این ارزیابی ها بتوانیم اقدامات حمایتی را شکل بدهیم.
وی با اشاره به اینکه انتقادات و مواردی که از رسانه ها مطرح شد اضافه کرد: مواردی که رسانه ها در خصوص مباحث مختلف و ظرفیت های استان مطرح کردند قابل انجام است و مدیران دستگاه های مختلف در این زمینه اقدام کنند و پاسخگو باشند.
فاطمی در بخش دیگری از سخنان خد به موضوع اقتصاد و تولید پرداخت و عنوان کرد: رتبه چهارم صنعت را در کشور داریم اما 40 هزار بیکار در استان یزد به دنبال شغل هستند که موضوع بهره وری نیروی انسانی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و بیانگر این است که باید به علم و فناوری توجه ویژه داشت.
خط قرمز رسانه های استان یزد باید علم و فناوری باشد
وی با تاکید بر اینکه خط قرمز رسانه های استان یزد باید علم و فناوری باشد اظهار داشت: ریل گذاری استان به سمت اقتصاد دانش بنیان در دولت قبل پررنگ شد و قابل تقدیر است اما این روند باید با حمایت رسانه ها سرعت بیشتری بگیرد تا بتوانیم توسعه یزد را رقم بزنیم.
استاندار یزد به دغدغه مردم پیرامون موضوع آب پرداخت و با بیان اینکه وضعیت آب شرب مردم یزد بحرانی است و در استان کمتر از 24 ساعت توان تامین آب را داریم افزود: در سال گذشته 65 میلیون مترمکعب آب شرب از خط انتقالی به یزد آمد در حالیکه تخصیص ما 98 میلیون مترمکعب است و متوسط ابی که در طول این 20 سال به یزد تحویل داده شده 55 میلیون متر مکعب بوده است که سال گذشته، 56 میلیون مترمکعب آن 100 درصد برای شرب مردم یزد مصرف شده است.
وی با بیان اینکه 4 میلیون مترمکعب از این آب به روستاهای ورزنه اصفهان، پادگان ها و نیروگاه های در مسیر داده شده است عنوان کرد: 2 میلیون مترمکعب از این آب پرتی دارد که ناشی از فرسودگی و تعمیرات است و کلا 3 میلیون مترمکعب از این آب با 12 میلیون مترمکعب آب شور تلفیق شده و در اختیار صنایع و فعالیت های اقتصادی و تولیدی قرار گرفته است.
استاندار با بیان اینکه کل مصرف آب شرب 137 میلیون مترمکعب است و 57 میلیون مترمکعب مصرف صنعت است گفت: تنها 9 درصد از آب انتقالی در اختیار صنعت است که 5 درصد آن نیز مصرف شرب واحدهای صنعتی است و در حال حاضر هم با اجرای سند سازگاری با کم آبی در مصرف آب استان بهینه سازی شده است.
وی در خصوص برقراری امنیت خط آب انتقالی و پیگیری های مسئولان کشور در این خصوص ادامه داد: مصوباتی برای حفظ پایداری خط صورت گرفته و نظام نیز عزم جدی برای حل مشکل آب هر چهار استان دارد و تاکید شده اگر اتفاقی هم صورت گیرد برای این چهار استان است که اعتبارات خوبی هم با دستور معاون اول تخصیص یافته است تا آب شرب مردم در هر چهار استان حل شود.
استاندار عنوان کرد: عملیات اجرایی انتقال آب از خرسان نیز در دستور کار قرار گرفته و روزی نیست که ما مسئله آب را پیگیری نکنیم چون عقدیه داریم توسعه با وجود آب امکان پذیر است که این اقدامات در حوزه تامین آب است و برای مدیریت مصرف آب و افزایش بهره وری هم برنامه های جداگانه ای در حال پیگیری است.
توسعه گردشگری و ممنوعیت خام فروشی در استان یزد
وی با بیان اینکه برنامه هایی نیز مبتنی بر آخرین تغییرات در اختیار رسانه ها قرار می گیرد تا رئوس کار را مطلع باشند افزود: معدن از ظرفیت های ما در استان است و استراتژی ما نیز در این زمینه تکمیل زنجیره ارزش است و خام فروشی نخواهیم داشت.
فاطمی با بیان اینکه از دیگر قابلیت های ویژه در استان یزد حوزه گردشگری است تصریح کرد: به دنبال ایجاد منطقه ویژه گردشگری با توجه به مزیت های یزد هستیم که امیدواریم در مصوبات مورد توجه قرار گیرد و تصویب شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعهد دولت برای ساخت مسکن و سهم استان در این زمینه اظهار داشت: پیگیر تسهیلات ارزان قیمت در این زمینه هستیم و البته بخشی از زمینه ها نیز تامین شده و در حال انجام کار هستیم.
به گزارش فارس، در این نشست برخی از فعالین رسانه ای دیدگاه های خود را در خصوص روند توسعه استان و مسائل و مشکلات صنفی بیان کردند.
انتهای پیام/ص

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/218414/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

31 فروردین، روز ملی گندم و نان

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ صادق

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

افتتاح طرح توسعه مسجد راستان یزد

جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

15 مصدوم در برخورد اتوبوس مسافربری با کامیون بنز در یزد

15 مصدوم در تصادف اتوبوس مسافربری در جاده مهریز

اوقات شرعی جمعه 31 فروردین در یزد

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان

15 مصدوم در تصادف اتوبوس و کامیون در محور انار به مهریز

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد 15 زخمی بر جا گذاشت

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد با 15 مصدوم

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

آغاز مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی در اصفهان

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

اتحادیه شهرداران در کشور تشکیل می‌شود

وقتی مرمت و بازسازی آب انبار قدیمی در یزد به فراموشی سپرده شد + فیلم

شناسایی 600 ملک مازاد دولتی در استان یزد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد

ترک‌های امیرچقماق جدی است

افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

دستگاه‌ها وظایف قانونی خود را انجام دهند

استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای کاهش خسارت‌های سیلاب

قدردانی از زحمات نیروی انتظامی استان یزد

جلسه شورای اجتماعی استان یزد برگزار شد

کمک 10 میلیارد ریالی پدر شهید برای ساخت مدرسه

بررسی رویه‌های پوشش و عفاف در دانشگاه یزد

ضرورت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران

اهمیت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران

یزد، میزبان اردوی تیم ملی اسکواش بانوان

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

ابطال رأی‌های کمیسیون بند 20 ماده 55 قانونی نیست

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد

خلاقیت و نوآوری در میان دانش‌آموزان تقویت شود

راهپیمایی حمایت از عملیات غرور آفرین «وعده صادق»

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

تجلیل از کارکنان آزمایشگاه مرکز بهداشت مهریز

(تصاویر) بارش باران در یزد