خبر یزد

آخرين مطالب

مروری بر مهمترین اخبار استانها در 26 دی ماه؛

از شبکه‌گذاری گاز برای صنایع تا سرمایه‌گذاری خارجی در کشور سياسي

از شبکه‌گذاری گاز برای صنایع تا سرمایه‌گذاری خارجی در کشور
  بزرگنمايي:

خبر یزد - استانها - خبرنگاران ایرنا 26 دی ماه نسبت به پوشش رویدادها و تولید محتوا اقدام کردند که از مهمترین آنها می‌توان به سرمایه‌گذاری خارجی، تسهیلات اشتغالزایی بهزیستی، صادرات کالا به کشورهای حاشیه خلیج فارس، شبکه‌گذاری گاز برای صنایع و کشت گندم قراردادی اشاره کرد.

به گزارش گروه اخبار استانهای ایرنا، امروز خبرنگاران ایرنا در استانهای مختلف سوژه های مهمی را به عنوان مطالبات مردم و در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیگیری کردند که " راه‌اندازی پایانه صنایع دستی گلستان زمینه‌ساز ساماندهی صادرات چمدانی و حذف واسطه‌ها "، " اقتصاد دانش‌بنیان و بومی‌سازی صنعتی در آذربایجان‌شرقی "، " نقش‌آفرینی پرحرارت شعله‌ها در مراکز عرضه غیراستاندارد ال‌پی‌جی "، " پرورش تیلاپیا در سبزوار، صید سود در بحران آب "، " شب‌های سرد سنندج در کافه دانته "، " اومیکرون و احتمال بازگشت به وضعیت قرمز کرونایی با عادی انگاری " و " فعال ساختن مناطق مرزی، شاه کلید توسعه آذربایجان غربی " از جمله این گزارش‌ها بود.
گروه استانها هم در گزارشی با عنوان " خطر اعتیاد اینترنتی/ کودکان را دریابید " به موضوع استفاده کودکان در استفاده از اینترنت پرداخت. از جمله محورهای این گزارش می‌توان به اعتیاد اینترنتی و نشانه ها، راه های پیشگیری از اعتیاد اینترنتی، ضرورت افزایش سواد سایبری والدین و ضرورت والدگری در فضای مجازی اشاره کرد.
این گروه همچنین در گزارش دیگری به بیان آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران پرداخت که در مقدمه این گزارش آمده است: ورود سویه جدید کووید 19 با نام اومیکرون در برخی از استان‌های کشور نگرانی بابت خیز ششم کرونا را افزایش داده و در صورت غفلت، عادی انگاری و بی‌توجهی مردم به توصیه‌های بهداشتی و واکسیناسیون به ویژه نوبت سوم می تواند زنگ خطری برای شیوع مجدد کرونا باشد.
از اصفهان نیز خبر رسید که وزیر دفاع از شرکت صنایع الکترواُپتیک و دانشگاه صنعتی مالک اشتر اصفهان بازدید کرد . وی از نزدیک با دستاوردها، محصولات و توانمندی‌های این صنایع آشنا شد.

خبر یزد


معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی هم به خبرنگار ایرنا در اراک گفت که نخستین سرمایه‌گذاری خارجی از منطقه جنوب شرق آسیا در استان مرکزی جذب شد . وی اضافه کرد که این طرح با ارزش یک میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی پایان آذرماه امسال از کشور فیلیپین برای سرمایه گذاری مستقیم در صنایع زیر بخش شیمیایی در این استان جذب شد.
همچنین معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه ستاد بازآفرینی استان همدان خبر داد که 600 هزار واحد مسکونی در مناطق کم برخوردار ساخته می‌شود. وی تاکید کرد که با توجه به ظرفیتی که در محلات محدوده بازآفرینی شهری وجود دارد، سالانه 150 هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در بافت فرسوده و کم برخوردار ساخته شود.
سردار اشتری فرمانده کل انتظامی هم که میهمان مردم آبادان است در یادواره 608 شهید نظم و امنیت خوزستان یادآور شد که موفقیت در برقراری امنیت کشور مرهون خون شهدا است. وی ادامه داد: با الگوگیری از همین شهدا، در حوزه علم و فناوری و انرژی هسته‌ای پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌ایم.

خبر یزد


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل سازمان (ایمیدرو) نیز در دیدار با استاندار خراسان رضوی تاکید کرد که ایجاد مدیریت واحد در معادن سنگان خواف ضروری است. وی یادآور شد که معادن سنگ‌آهن سنگان ظرفیت خوبی دارند که ایجاد یک مدیریت واحد می‌تواند به توسعه بهتر آنها منجر شود.
معاون وزارت بهداشت هم در نشست استانی «اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» در قم گفت که ارتقاء کیفیت زندگی ایرانیان مهم‌ترین پیش زمینه افزایش جمعیت است. به گفته وی لازم است مسائل ریشه‌ای در کاهش جمعیت مورد توجه قرار بگیرد.
همچنین مدیرکل دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت در این نشست گفت که 7 تا 10 سال فرصت برای جبران سیاست‌های گذشته و قرار دادن روند افزایش جمعیت در مسیر طبیعی فرصت داریم.
رئیس سازمان بهزیستی کشور هم که در شیراز به سر می‌برد گفت که بالابردن کیفیت از اهداف واگذاری خدمات به بخش خصوصی است . وی تاکید کرد که از هر روشی که ارتباط ما با مردم و مددجویان را قوی تر کند استقبال خواهیم کرد.
دفتر ایرنا در شهرری نیز به نقل از معاون نگهداری و تعمیرات نیروگاه ری خبر داد که 2 واحد گازی نیروگاه ری به مدار بازگشت . مهدیزاده یادآور شد که بازگشت این واحدها به چرخه تولید برق، ظرفیت نیروگاه ری را 50 مگاوات افزایش می دهد.
همچنین از بوشهر خبر رسید که رئیس سازمان بازرسی کشور برای پیگیری دستورهای سران قوای مجریه و قضائیه وارد بوشهر شد . وی در بدو ورود به این شهر گفت که هدف از این سفر بررسی مسائل مبتلابه استان بوشهر است که امکان پیگیری آنها توسط سازمان بازرسی وجود دارد. خداییان همچنین در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تصریح کرد که بستن منافذ فساد زا برنامه مهم سازمان بازرسی کل کشور است .

خبر یزد


مدیرکل امور تعاونی‌ها و نظام بهره‌برداری سازمان امور عشایر ایران هم در جلسه بررسی امور عشایری آذربایجان‌غربی از فعالیت 243 شرکت تعاونی عشایری در کشور خبر داد. وی خاطرنشان کرد که طی چندسال گذشته به این بخش چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده و یا در حال پرداخت است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز در گفت وگو با ایرنا خبر داد که واحدهای تولیدی راکد مازندران حدود 2 هزار میلیارد تومان معوقه بانکی دارند . وی افزود که درصدد تقسیط بدهی‌ها و یا واگذاری این واحدهای تولیدی به متقاضی و سرمایه‌گذار جدید هستیم تا دوباره به چرخه تولید بازگردند.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان هم به خبرنگار ایرنا گفت که بهزیستی زنجان 14 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت کرد . این تسهیلات از طریق بانک‌های عامل به بیش از 500 نفر از جامعه هدف این استان پرداخت شده است.
مدیرکل گمرکات غرب هرمزگان نیز خبر داد که 2 میلیارد و 755 میلیون دلار کالا از بندرلنگه به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شد . این کالاها بیشتر شامل میوه و تره بار، خشکبار، ظروف و مصنوعات پلاستیکی و فلزی و نمک صنعتی و مصالح ساختمانی و قیر و محصولات نفتی و پتروشیمی و انواع مصالح ساختمانی بوده است.

خبر یزد


همچنین عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در زنجان تاکید کرد که کاهش آمار فوتی‌های کرونایی در سایه اهتمام دولت سیزدهم است. مرتضی خاتمی یادآور شد که اکنون در نقطه‌ای قرار گرفته ایم که در 22 ماه گذشته بی‌سابقه بوده است.
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی هم از آزادی 89 زندانی جرایم غیرعمد در خراسان جنوبی خبر داد. به گفته وی آزادی این تعداد زندانی با همت دادگستری این استان، انجمن حمایت از زندانیان و خیرین بوده است.
مرکز ایرنا در ساری نیز با انتشار فیلمی با عنوان "این ویدئو شما را به شهرک اختصاصی ارامنه در مازندران می‌برد" به بررسی شهرک "هایگاشن" در رویان شهرستان نور واقع در استان مازندران پرداخته است. سنگ بنای این شهرک حدود نیم قرن پیش به عنوان اردوگاهی برای ارامنه ایران نهاده شد. این ویدئو برای نخستین بار از داخل این شهرک اختصاصی تهیه شده تا همگان با زوایای مختلف و تاریخچه آن آشنا شوند.


همچنین فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی جزیره کیش به خبرنگار ایرنا خبر داد که 213 هزار لیتر سوخت قاچاق در کیش کشف شد . در جریان این میزان سوخت قاچاق 118 قاچاقچی دستگیر شدند و 32 شناور حامل این کالا توقیف شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان هم در گفت وگو با مرکز ایرنا در زاهدان اعلام کرد که افزون‌بر77 هکتار از اراضی دولتی سیستان و بلوچستان امسال رفع تصرف شد . رفع تصرفات در شهرهای زاهدان، سراوان، زهک و میرجاوه انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با هشت و نیم هکتار رشد هشت برابری را نشان می‌دهد.
600 کیلومتر شبکه‌گذاری گاز برای صنایع در کردستان اجرا شد . این عنوان خبری بود که مدیرعامل شرکت گاز کردستان به خبرنگار ایرنا در سنندج گفت. وی این را هم گفت که 2 هزار و 165 واحد صنعتی از گاز طبیعی بهره مند شده‌اند.

خبر یزد


مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی نیز در حاشیه سفر به استان فارس خبر داد که گندم قراردادی در250 هزار هکتار از اراضی کشور کشت شد . وی یادآور شد که کشت قراردادی گندم از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی و مجموعه معاونت زراعت در سال زراعی جاری است.
همچنین مرکز ایرنا در اصفهان خبر داد که پرواز دوحه - شیراز به دلیل شرایط نامساعد جوی در اصفهان نشست . مدیر روابط عمومی فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان به ایرنا گفت که پرواز شماره 479 شرکت هواپیمایی قطر در مسیر دوحه - شیراز به دلیل دید نا کافی و هوای بد شیراز ساعت چهار و 20 دقیقه صبح در فرودگاه اصفهان به زمین نشست.

خبر یزد


رییس پلیس راهور تهران بزرگ هم خبر داد که ویروس کرونا ترافیک تهران را کاهش داد . سردار محمدحسین حمیدی این را هم گفت که بازگشایی مراکز آموزشی حجم ترددها و ترافیک در سطح شهر به خصوص هنگام صبح‌ چشمگیرتر می شود.
فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی زنجان نیز به ایرنا گفت که 9 ظرف سفالی تاریخی با قدمت هزاره اول میلاد در طارم کشف شد . این اشیا شامل 9 ظرف سفالی، 2 کوزه دسته‌دار، 2 لیوان دسته‌دار، یک بشقاب و چهار طرف سفالی دیگر به رنگ سیاه و نخودی است که در حین پایش از تپه‌های تاریخی شهرستان طارم کشف شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی هم از صادرات هوایی سیب این استان خبر داد. به گفته وی حمل سیب در قالب سیستم حمل و نقل هوایی (کارگو) به کشورهای هدف توسط سازمان تعاون روستایی انجام می گیرد.

خبر یزد


همچنین از تهران خبر رسید که لایحه عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک تهران در سال 1401 تصویب شد. این لایحه با 20 رای موافق در صحن امروز شورای شهر تهران به تصویب رسید.
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی هم از هدفگذاری برای تولید 100 هزار تن شکر طی سه سال در شرکت هفت تپه خبر داد. وی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اهواز ابراز امیدواری کرد که بازسازی کامل کارخانه، اصلاح شبکه آبیاری و زهکشی نیشکرهفت تپه برای افزایش راندمان در برنامه‌ای سه تا چهار ساله در دستور کار قرار گرفته تا این شرکت بار دیگر به روزهای اوج تولید خود برسد.

خبر یزد


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نیز در جلسه توسعه صادرات این استان گفت که امسال 205 میلیون دلار کالا از قم صادر شد . این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 106 درصد رشد کرده است. مدیرکل گمرک قم هم در این جلسه، اظهار داشت: با توجه به روند کنونی صادرات استان پیش بینی می‌شود ب رای اولین بار حجم صادرات قم تا پایان سالجاری از مرز 300 میلیون دلار عبور کند. .

خبر یزد


امروز همچنین گزارش‌های تهیه شده توسط مراکز ایرنا در 31 استان کشور مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس آن، گزارش‌ اشکان جهان آرای خبرنگار مرکز ساری با عنوان " هایگاشن؛ نیم قرن همسایگی ارامنه با مردم نور و رویان "، شیما شمسی گوشکی خبرنگار مرکز زاهدان با تیتر " نقش‌آفرینی پرحرارت شعله‌ها در مراکز عرضه غیراستاندارد ال‌پی‌جی "، کلثوم مومنی خبرنگار مرکز سنندج با عنوان " کاسبی در یک متر و نیم "، ربابه صانعی خبرنگار مرکز بجنورد با عنوان " ترس از کلاغ‌ها؛ اینجا برای قدم زدن چتر لازم است " و معصومه شهباز خبرنگار مرکز اصفهان با تیتر " عروسک‌های شرق اصفهان، راویان قصه‌های دیروز و سفیران امروز " به عنوان مطالب برتر یا شایسته تقدیر انتخاب شدند.
برچسب‌ها
وزارت جهاد کشاورزی رویان بوشهر اومیکرون سبزوار سراوان ایرنا فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران زاهدان تهران اهواز بجنورد سیستان و بلوچستان میرجاوه استان مرکزی خراسان جنوبی مرتضی خاتمی اصفهان خوزستان زنجان خلیج فارس ساری اراک کیش کردستان قم زهک آبادان ایران اینترنت اقتصاد دانش بنیان سازمان بازرسی کل کشور سنندج گلستان شیراز دولت سیزدهم

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/222310/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

افتتاح طرح توسعه مسجد راستان یزد

جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

15 مصدوم در برخورد اتوبوس مسافربری با کامیون بنز در یزد

15 مصدوم در تصادف اتوبوس مسافربری در جاده مهریز

اوقات شرعی جمعه 31 فروردین در یزد

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان

15 مصدوم در تصادف اتوبوس و کامیون در محور انار به مهریز

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد 15 زخمی بر جا گذاشت

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد با 15 مصدوم

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

آغاز مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی در اصفهان

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

اتحادیه شهرداران در کشور تشکیل می‌شود

وقتی مرمت و بازسازی آب انبار قدیمی در یزد به فراموشی سپرده شد + فیلم

شناسایی 600 ملک مازاد دولتی در استان یزد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد

ترک‌های امیرچقماق جدی است

افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

دستگاه‌ها وظایف قانونی خود را انجام دهند

استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای کاهش خسارت‌های سیلاب

قدردانی از زحمات نیروی انتظامی استان یزد

جلسه شورای اجتماعی استان یزد برگزار شد

کمک 10 میلیارد ریالی پدر شهید برای ساخت مدرسه

بررسی رویه‌های پوشش و عفاف در دانشگاه یزد

ضرورت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران

اهمیت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران

یزد، میزبان اردوی تیم ملی اسکواش بانوان

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

ابطال رأی‌های کمیسیون بند 20 ماده 55 قانونی نیست

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد

خلاقیت و نوآوری در میان دانش‌آموزان تقویت شود

راهپیمایی حمایت از عملیات غرور آفرین «وعده صادق»

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

تجلیل از کارکنان آزمایشگاه مرکز بهداشت مهریز

(تصاویر) بارش باران در یزد

منطقه زیبای پامنار خوزستان

هدایت دانشجویان در قالب طرح بورسیه به صنایع میبد

رگبار پراکنده و بارندگی در برخی مناطق استان یزد

ساماندهی و اصلاح نقاط حادثه خیز در میبد

بارش باران در یزد