خبر یزد

آخرين مطالب

استاندار یزد: مدیریت نادرست گردشگری، خسارت‌زا است سياسي

استاندار یزد: مدیریت نادرست گردشگری، خسارت‌زا است
  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد- استاندار یزد گفت: گردشگری ظرفیتی است که اگر درست مدیریت نشود می‌تواند خسارت‌هایی نیز داشته باشد و لذا لازمه همه فعالیت‌ها در زمینه گردشگری داشتن برنامه و اجرایی کردن آن است.

به گزارش ایرنا، مهران فاطمی یکشنبه شب در نشست شورای فرهنگ عمومی استان افزود: بهترین ثروتی که می‌ توان از آن برای اقتصاد استفاده کرد و در راستای توسعه و پیشرفت استان بهره برداری کرد گردشگری است.
به گفته وی در 2 سال گذشته کرونا لطمه بسیار بزرگی به این حوزه وارد کرد و نیروی کار و متخصص از آن در حد وسیعی خارج شد و به شدت آسیب خورد.
استاندار یزد گفت: بیش از چهار هزار نفر در این رشته در استان فعال هستند و لذا باید با تدوین برنامه های اصولی نسبت به حمایت از این بخش اقدام کرد اما مسائل فرهنگی نیز باید اجرایی شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در این نشست گفت: گردشگری یکی از پتانسیل های استان است که در بخشی از آن هیچ گونه برنامه ای تدوین نشده و رها شده است و لذا باید برنامه ریزی لازم صورت گیرد تا هم گردشگری جاری باشد و هم مباحث فرهنگی آن منطبق با فرهنگ دارالعباده یزد اجرایی شود. 
آیت الله محمد رضا ناصری افزود: حداقل در استان یزد برنامه ای تدوین شده تا در امتداد آن بتوانیم در زمینه گردشگری تاثیر فرهنگ خودمان را داشته باشیم و فرهنگ دارالعباده و اصیل و دینی یزدی را منتقل کنیم.
وی ادامه داد: متاسفانه گاها راویانی که همراه تورهای گردشگری به استان یزد سفر می کنند با فرهنگ یزد بیگانه هستند و منطبق با آداب و سنت یزد آموزش داده نشده اند و باید این راویان و راهنمایان گردشگری آموزشی منطبق با اخلاق و اعتقاد یزدی ها داشته باشند و درست برای بازدید کنندگان توضیح دهند اما متاسفانه در مواردی گاها وارونه جلوه می دهند و گردشگری در یزد باید با فرهنگ یزدی ها سازگار باشد. 
همچنین امام جمعه بخش مرکزی یزد در این نشست گفت: گردشگری برای گروه های غیررسمی که هیچ گونه مجوزی نمی گیرند باید با نظارت بیشتری همراه باشد و متاسفانه اکنون آشفتگی فرهنگی وجود دارد و ما در کشور قوانین مدون و نیروی لازم را داریم اما از ظرفیت اداری و این نیروها استفاده نشده است. 
آیت الله سید محمدکاظم مدرسی افزود: وزارت میراث فرهنگی به عنوان متولی گردشگری استان باید به تمام معنا به این مسئله توجه کند که آداب گردشگری باید متناسب با فرهنگ میزبان باشد و هتل ها، کافی شاپ ها و خانه های سنتی که در یزد فعالیت دارند به عنوان سفیران فرهنگی شهر مذهبی دارالعباده یزد هستند و متاسفانه برخی نگرانی ها در این زمینه وجود دارد. 
وی اظهار داشت: برخی از افداماتی که در اماکن گردشگری و یا فروشگاه های صنایع دستی انجام می شود هیچ گونه سنخیتی با فرهنگ دارالعباده یزد ندارد و لذا باید نظارت بیشتری توسط ارگان های مرتبط و ناظران صورت گیرد و امیدواریم مثل بسیاری از فعالیت ها این مشکل نیز در دولت مردمی سیزدهم برطرف شود.
امام جمعه بخش مرکزی گفت: در مسئله دیگر متاسفانه در قانونی که اخیرا در دادگستری اجرا می شود سرقت های زیر 20 میلیون تشکیل پرونده داده نمی شود و همین مسئله باعث نا امنی در بین مردم شده و از مجلس شورای اسلامی و دادگستری درخواست داریم کارها را مشکل تر نکنند و این قوانین باعث ناامنی نشود. 
همچنین غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری استان یزد در این نشست گفت: فعالیت هایی که در شورای فرهنگ عمومی اجرا می شود و باید ضمانت اجرایی داشته باشد و همچنین همه موارد تدوین شده و طبق صورت جلسه اعلام شده، اعلام شود.
حجت الاسام سید محمدرضا نجم الهدی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد هم در این نشست گفت: میراث فرهنگی و گردشگری با هم و با محوریت آداب و سنن و رسوم تشکیل شده ونباید از یکدیگر جدا شود و باید همراه با آثار تاریخی به فرهنگ و سنت در منطقه توجه شود.
همچنین عباس کلانتری، رییس دانشگاه یزد در این نشست گفت: با تلاش اساتید دانشگاه یزد طرحی تهیه شده و به عنوان پیوست فرهنگی تدوین شده است همچنین با توجه به اینکه فضای مورد نیاز و نیروی متخصص دو نیاز بخش گردشگری است لذا آمادگی داریم در رشته های هتلداری به عنوان شهر جهانی یزد رشته های مرتبط را راه اندازی کنیم و در بخش گردشگری نیز در زمینه آموزش نیروها نهایت همکاری را خواهیم داشت.
سالار، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد در این نشست گفت: میراث فرهنگی آمادگی کامل دارد تا جهت رفع دغدغه های فرهنگی نهایت همکاری را داشته باشد و مشکل ما راهنمایان تور خودمان نیست و آژانس های مجاز همه دوره های آموزشی را طی کردند و دغدغه مورد نظر در زمینه راهنمایان گردشگری است که همراه با تورهای گردشگری حضور پیدا می کنند.
در پایان این نشست تعدادی دیگر از اعضا درخواست و پیشنهادات خود را مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد. همچنین طرح سامان خانواده مطرح و مقرر شد احکام افراد مشخص شده صادر و فعالیت آن در استان یزد اجرایی شود.
برچسب‌ها
شورای فرهنگ عمومی یزد مهران فاطمی

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/223217/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هدایت دانشجویان در قالب طرح بورسیه به صنایع میبد

رگبار پراکنده و بارندگی در برخی مناطق استان یزد

ساماندهی و اصلاح نقاط حادثه خیز در میبد

بارش باران در یزد

نقش ارتش در دفاع مقدس و امنیت تبیین شود

غیر قانونی بودن ابطال رأی‌های کمیسیون بند 20 در رابطه با مشاغل محیط زیستی

ابطال آرای کمیسیون بند 20 ماده 55 قانونی نیست

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله تا پنج ماه آینده + عکس

برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد

اعزام 10 تیم هلال احمر یزد به سیستان و بلوچستان

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

احتمال وقوع سیل در این سه استان

تجهیزات شهرداری اردکان مناسب نیست

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله به زودی

تشریح برنامه‌های هفته سلامت در مهریز

1200 تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

پزشک قلابی در خاتم یزد دستگیر شد

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

فعالیت سامانه بارشی تا پیش از ظهر امروز در استان

نقش موثر هنر در انتقال اندیشه شهدا به نسل آینده + عکس

پروژه نهضت ملی مسکن شهرستان نیر 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

خدمت رسانی به گردشگران و مسافران بهاباد به نحو احسن

حضور تیم رباتیک دانشگاه آزاد یزد در مسابقات بین‌المللی ربوکاپ

اعزام 10 تیم امدادی هلال احمر یزد به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان

اینفوگرافی/ برجسته‌ترین بنا‌های تاریخی ایران به‌بهانه روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی

ثبت 62.9 میلیمتر باران در مهریز یزد

زمان واریز سهمیه جدید بنزین اعلام شد

اجاره‌بها در استان یزد مدیریت شود

دهمین نمایشگاه گل و گیاه یزد

جاری شدن سیل در رودخانه شور آسفیچ

فیلمی از بارش باران در بهاباد

شکوفه‌های بهاری زیر بارش باران

بدمینتون‌باز یزدی اعزامی به مسابقات آسیا تجلیل شد

اعزام 10 تیم امدادی هلال‌احمر یزد به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

بارندگی‌ها خسارتی نداشته است

اوقات شرعی پنجشنبه 30 فروردین در یزد

واژگونی اتوبوس مسافربری در یزد حادثه ساز شد

کنایه سنگین نماینده مجلس به رئیسی درباره قیمت دلار

رئیسی اسرائیل را تهدید به پاسخ شدیدتر کرد

بارش رحمت الهی در استان کویری یزد

هشدار سطح زرد نیز برای کشاورزی صادر شد/احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی از پنجشنبه تا جمعه

فیلمی از جاری شدن آب در مسیل تفت

ادارات مانع اجرای رای کمیسیون‌های شورای شهر نشوند

تحقیق و تفحص از اجرای پروژه بلوار مرحوم ابوترابی

فعالیت سامانه بارشی تا پیش از ظهر فردا در استان

بارش باران در بهاباد و آبگرفتگی معابر