خبر یزد

آخرين مطالب

وام ارزان قیمت نهضت ملی مسکن به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ اقتصادي

وام ارزان قیمت نهضت ملی مسکن به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟
  بزرگنمايي:

خبریزد- سقف تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن در شهر تهران 450 میلیون تومان، شهرهای بالای یک میلیون نفر (مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز) 400 میلیون، سایر مراکز استان‌ها (با جمعیت کمتر از یک‌میلیون نفر) 350 میلیون، سایر شهرها 300 میلیون و روستاها 250 میلیون تومان است. نرخ سود این تسهیلات که به تازگی از سوی بانک مسکن به شعب ابلاغ شده 18 درصد و طول دوره پرداخت آن 20 ساله است.

آنطور که محمدحسن علمداری - عضو هیات مدیره بانک مسکن به پایگاه خبری این بانک اعلام کرده، در صورتی‌ که پرداخت بخشی از سود تسهیلات در قالب یارانه (با ارایه تضمین‌نامه) توسط دولت تضمین شود، اعطای تسهیلات به متقاضیان با نرخ‌های یارانه‌ای امکان‌پذیر خواهد بود. پیش از این هم مسئولان وزارت راه و شهرسازی گفته بودند که دهکهای اول تا سوم مشمول بیشترین کمکهای دولتی شامل یارانه‌ها، مشوقها و معافیتهای مالیاتی طرح نهضت ملی مسکن هستند.

وی گفت: انعقاد قرارداد مشارکت مدنی فارغ از میزان پیشرفت فیزیکی پروژه پس از ارایه مدارک و مستندات از قبیل مستندات هویتی، اسناد مالکیتی عرصه محل اجرای طرح، پروانه ساختمانی و...، پس از تشکیل پرونده و اخذ استعلام‌های ذیربط امکان‌پذیر خواهد بود.

عضو هیات مدیره بانک مسکن، نحوه واریز مراحل سهم‌الشرکه بانک در پروژه‌های موصوف را طی چهار مرحله آماده‌سازی، پی‌کنی و فونداسیون؛ اسکلت و سقف؛ سفت‌کاری و نازک‌کاری اعلام کرد.

علمداری با اشاره به اینکه مجموع دوره‌های مشارکت مدنی و فروش اقساطی تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن حداکثر 20 سال است؛ اظهار کرد: پس از پایان دوره‌های مشارکت مدنی، اصل و سود آن، قابل تقسیط به نام متقاضیان واجد شرایط خواهد بود.بر این اساس، در صورت طولانی شدن دوره مشارکت مدنی بیش از زمان قیدشده در قرارداد، چنانچه افزایش طول دوره مشارکت مدنی ناشی از قصور و کوتاهی سازنده (با تشخیص و تایید وزارت راه و شهرسازی) باشد، پرداخت سود مشارکت ناشی از مدت‌زمان افزایش‌یافته بر عهده سازنده خواهد بود. همچنین فروش اقساطی تسهیلات مشارکت مدنی صرفاً به تعداد یک واحد مسکونی به نام هر متقاضی، امکان‌پذیر خواهد بود.

بنابراین گزارش، بجز انبوه‌سازان و پیمانکاران که می‌توانند از تسهیلات مصوب نهضت ملی مسکن بهره مند شوند، کسانی که به طور شخصی و خودمالکی اقدام به ساخت و ساز می‌کنند نیز مشمول دریافت این وام هستند. تسهیلات خودمالکی طرح نهضت ملی مسکن که سقف آن 450 میلیون تومان است و اخیرا پرداخت آن شروع شده در چهار مرحله به متقاضیان پرداخت می‌شود که 10 درصد در مرحله پی‌کنی، 40 درصد در مرحله اسکلت و سقف، 25 درصد در مرحله سفت کاری و 25 درصد در مرحله نازک کاری خواهد بود.

طبق آماری که محمود شایان - مدیرعامل بانک مسکن در 27 بهمن ماه 1400 ارائه کرده، در بخش خودمالکی پروژه نهضت ملی مسکن تاکنون 3008 پروژه جمعا به تعداد 30 هزار و 561 واحد به بانک‌ها معرفی شده‌اند. از مجموع پروژه‌های معرفی شده به بانک تاکنون 19 پروژه به تعداد 280 واحد قرارداد دریافت تسهیلات خودمالکی را منعقد کردند.

آخرین مهلت ثبت‌نام نهضت ملی مسکن؛ پایان اسفندماه

فرصت نام‌نویسی در سامانه نهضت ملی مسکن به نشانی saman.mrud.ir برای همه گروهها از جمله افراد مجرد بالای 23 سال که پیش از این تا 20 بهمن ماه اعلام شده بود تا انتهای سال جاری تمدید شده و آنطور که محمود محمودزاده - معاون وزیر راه و شهرسازی گفته، این زمان در روز 29 اسفند به اتمام می‌رسد و بعد از آن تحلیل و پالایش اطلاعات متقاضیان ثبت‌نام شده، تکمیل و نهایی می‌شود.

البته گفته می‌شود در حال حاضر پالایش بیش از 95 درصد از کل متقاضیان نهضت ملی مسکن انجام شده و برای کنترل شرط سکونت به ادارات راه و شهرسازی استانها ارسال شده‌اند. محمودزاده، دو روز قبل با اعلام اینکه تولید مسکن روند صعودی گرفته و به 520 هزار واحد در سال رسیده‌ایم، وعده داد که اوایل سال آینده یک نهضت بزرگ ساخت و ساز در کشور خواهیم داشت.

بنابراین گزارش، قانون جهش تولید و تامین مسکن (نهضت ملی مسکن) مصوب 17 مردادماه 1400 یکی از برنامه‌های کلان دولت سیزدهم محسوب می‌شود. دولت با تلفیق دو طرح «نهضت ملی مسکن» و «اقدام ملی مسکن» قصد دارد چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال احداث کند. بانک‌ها موظف شده‌اند سالیانه 360 هزار میلیارد تومان تسهیلات به طرح جهش تولید و تامین مسکن اختصاص دهند.

طبق آخرین آماری که وزارت راه و شهرسازی ارایه داده تا روز یکم اسفندماه 1400 تعداد 320 هزار واحد یا تکمیل شده یا آماده عملیات اجرایی است و برای یک میلیون واحد تامین زمین شده است.

رستم قاسمی - وزیر راه و شهرسازی وعده داده که تا پایان سال جاری 800 هزار واحد نهضت ملی مسکن به مرحله عملیات اجرایی برسد. وام این واحدها در تهران 450 میلیون تومان، دیگر کلانشهرها 400 میلیون، مراکز استانها 350 میلیون، سایر مناطق شهری 300 میلیون و روستاها 250 میلیون تومان با نرخ سود حداکثر 18 درصد تعیین شده است. طبق آخرین برآوردها قیمت هر متر مربع واحدهای نهضت ملی مسکن 4.7 میلیون تومان خواهد بود.

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/226337/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اتحادیه شهرداران در کشور تشکیل می‌شود

وقتی مرمت و بازسازی آب انبار قدیمی در یزد به فراموشی سپرده شد + فیلم

شناسایی 600 ملک مازاد دولتی در استان یزد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد

ترک‌های امیرچقماق جدی است

افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

دستگاه‌ها وظایف قانونی خود را انجام دهند

استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای کاهش خسارت‌های سیلاب

قدردانی از زحمات نیروی انتظامی استان یزد

جلسه شورای اجتماعی استان یزد برگزار شد

کمک 10 میلیارد ریالی پدر شهید برای ساخت مدرسه

بررسی رویه‌های پوشش و عفاف در دانشگاه یزد

ضرورت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران

اهمیت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران

یزد، میزبان اردوی تیم ملی اسکواش بانوان

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

ابطال رأی‌های کمیسیون بند 20 ماده 55 قانونی نیست

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد

خلاقیت و نوآوری در میان دانش‌آموزان تقویت شود

راهپیمایی حمایت از عملیات غرور آفرین «وعده صادق»

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

تجلیل از کارکنان آزمایشگاه مرکز بهداشت مهریز

(تصاویر) بارش باران در یزد

منطقه زیبای پامنار خوزستان

هدایت دانشجویان در قالب طرح بورسیه به صنایع میبد

رگبار پراکنده و بارندگی در برخی مناطق استان یزد

ساماندهی و اصلاح نقاط حادثه خیز در میبد

بارش باران در یزد

نقش ارتش در دفاع مقدس و امنیت تبیین شود

غیر قانونی بودن ابطال رأی‌های کمیسیون بند 20 در رابطه با مشاغل محیط زیستی

ابطال آرای کمیسیون بند 20 ماده 55 قانونی نیست

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله تا پنج ماه آینده + عکس

برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد

اعزام 10 تیم هلال احمر یزد به سیستان و بلوچستان

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

احتمال وقوع سیل در این سه استان

تجهیزات شهرداری اردکان مناسب نیست

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله به زودی

تشریح برنامه‌های هفته سلامت در مهریز

1200 تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

پزشک قلابی در خاتم یزد دستگیر شد

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی