خبر یزد

آخرين مطالب

استاندار یزد:

تلاش برای تحقق شعارهای سال یک وظیفه شرعی و قانونی است اقتصادي

تلاش برای تحقق شعارهای سال یک وظیفه شرعی و قانونی است
  بزرگنمايي:

خبر یزد - ایسنا/یزد استاندار یزد با بیان این که یکی از راهبردهای سال 1401 استان، حضور جدی‌تر مدیران در متن مردم، تقویت ملاقات‌ها و پیگیری جدی مطالبات مردم است، تاکید کرد: تلاش برای تحقق شعارهای سال، یک وظیفه شرعی و قانونی است و هیچ کدام از مدیران کل، کارشناسان و مدیران میانی دولت سیزدهم، حق عدول از آن را ندارند.

«مهران فاطمی» در نشست شورای اداری استان یزد که در محل سالن شهید منتظر قائم‌ برگزار شد، به مرور اجمالی برخی از وقایع سال 1400 پرداخت و گفت: در کنار خبرهای تلخ و ناگوار درگذشت آیت الله علاقه بند، دکتر غلامحسین دشتی، سردار مهدی‌نژاد و وفات بیماران کرونایی و تصادفی‌ها، اتفاقات خوبی نظیر حضور گسترده مردم در انتخابات و راهپیمایی یوم الله 22 بهمن، واکسیناسیون گسترده مردم و موفقیت‌های استان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی و علمی و هنری رقم خورد.
وی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال 1400 به نام سال «تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها»، اظهار کرد: به طور کلی تلاش برای تحقق شعارهای سال، یک وظیفه شرعی و قانونی است و هیچ کدام از مدیران کل، کارشناسان و مدیران میانی دولت سیزدهم، حق عدول از آن را ندارند.
فاطمی یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب را مسائل فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد و گفت: کلیه اعتبارات پژوهشی استان در سال 1401 به مطالعات مسائل این دو حوزه و آسیب شناسی مسائل آن ها اختصاص می یابد همچنین اعتبارات دستگاه های فرهنگی نسبت به سال های گذاشته افزایش خواهد یافت.
وی در بخش دیگری از سخنانش مسئله عدالت را خط قرمز استان دانست و بیان کرد: مدیران استان باید تمام تلاش خود را برای توسعه عدالت محور مناطق مختلف استان و سامان اقدامات لازم برای تغییر چهره نامتوازن انجام دهند.
استاندار در ادامه به تبیین ضرورت ایجاد فهم مشترک نسبت به مسائل استان در بین مدیران و مسئولین استان پرداخت و گفت: ایجاد فهم مشترک در مسائل استان سبب افزایش همکاری‌ها و پیگیری‌ها و در نهایت رساندن موضوعات به نقطه مطلوب می‌شود.
فاطمی در ادامه با بیان این که مدیریت جلسه گرایِ مدیران را نمی پذیریم، گفت: جلسه و مکاتبه برای حل مسائل و مشکلات لازم است اما کافی نیست، مدیریت مدیران استان باید عملگرا و نتیجه گرا باشد.
وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن قدردانی از همکاری دستگاه های نظارتی، مجموعه صمت و معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری به جهت احصا یک درصد سهم فروش معادن و مبلغ 20 درصد تخفیف حقوق دولتی معادن، اظهار کرد: در حال پیگیری وصول مبالغ هستیم، همچنین با شرکت های صنعتی و معدنی اتمام حجت شده که تا 28 اسفندماه جاری حساب مالی خود را به استان انتقال دهند در غیر این صورت خدمات آن‌ها قطع می شود و سازمان صمت نیز حق هیچگونه تمدید پروانه را نخواهد داشت.
استاندار در ادامه لازمه ایجاد تحول را تدوین برنامه‌های تحولی و فعالیت مدیران اهل تحول، ریسک پذیر، شجاع و میدانی دانست و افزود: مدیریت کارتابلی و پشت میزنشینی را نمی پذیریم، مدیران باید علاوه بر پیگیری موضوعات روتین‌، به صورت میدانی روند پیشبرد برنامه ها و مسائل و دغدغه‌های مردم را مشاهده و تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.
فاطمی در ادامه از راه اندازی دفتر پیگیری‌های ویژه مکاتبات مردم خبر داد و گفت: در این دفتر، همه ی نامه ها بررسی شده و در صورت محرز شدن کوتاهی مدیری در حل مشکلات مردم، با مدیر مربوطه برخورد می شود.
وی سال 1401 را سال تحول، حرکت، همت، تلاش و نوکری، کارگری و خدمت رسانی به مردم خواند و گفت: مدیران دستگاه ها خود را برای انجام کارهای بزرگ، جهادی و پر نشاط در راستای جلب رضای خدا و جلب رضایت و محبت مردم مهیا کنند.
فاطمی در ادامه مصوبات و نامه های حاصل از بازدید نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از مناطق مختلف استان را، عین حکم و دستور استاندار دانست و بر پیگیری و سامان اقدامات لازم تاکید کرد.
استاندار یزد اضافه کرد: فرمانداران و روسای سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان ها پیگیری های لازم برای حضور مدیران کل دستگاه ها در مساجد و بررسی مسائل و مشکلات مردم را انجام دهند.
دکتر فاطمی در بخش دیگری از سخنانش به لزوم بازبینی فرصت ها و ظرفیت های موجود در استان جهت شکل گیری یزد نوین پرداخت و تصریح کرد: سند تحول استان با مشارکت بیش از 450 نفر از نخبگان و برگزیدگان استان و مدیران دستگاه ها تدوین شد که ماحصل آن تعریف 10 پروژه تحولی؛ جهت اجرا در سال 1401 شد.
وی با بیان اینکه 10 طرح تعریف شده در سند تحول استان میتواند فصل جدیدی را در استان ایجاد کند، تصریح کرد: یکی از برنامه های تحولی مورد پیگیری استان، موضوع تولید برق خورشیدی است و با توجه به ظرفیت ها و مزیت های استان، یزد به عنوان استان پیشقراول کشور در مسیر تولید دو هزار مگاوات برق خورشیدی که صنعتی پاک و نو است، حرکت خواهد کرد.
استاندار در ادامه به پیگیری مستمر مسئله آب توسط نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و از امضای تفاهم نامه ای برای تامین اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح‌های آبی استان خبر داد.
وی با بیان اینکه ملاک ارزیابی مدیران اقدامات و فعالیت های آن ها برای تحقق شعار سال است، خاطرنشان کرد: در این مسئله با هیچکس تعارف نداریم و به مدیرانی که اهتمام لازم برای تحقق شعار سال را نداشته باشند؛ در وهله اول تذکر داده می شود و در صورت عدم توجه، تا مرز جابه جایی و تغییر آن ها به نفع مردم و ملت پیش خواهیم رفت.
فاطمی در ادامه از اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، اعضای کارگروه اقتصاد مقاومتی، اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید قوه قضائیه و نیز معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، به جهت تلاش در راستای گره گشایی از مسائل حوزه تولید و اقتصاد قدردانی کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش یکی از بزرگترین اتفاقات سال 1400 را سفر رئیس جمهور به استان دانست و تصریح کرد: در جریان این سفر قریب به هشت هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های نیمه تمام و حدود 36 هزار میلیارد تومان تسهیلات به تصویب رسید.
استاندار یزد با اشاره به تخصیص بیش از هزار میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان ظرف مدت دو ماه پس از سفر ایشان، تصریح کرد: تاکنون سابقه نداشته که ظرف مدت دوماه پس از سفر، این حجم از اعتبارات به استان پرداخت شود.
فاطمی خطاب به مدیران استان گفت: پیگیری مصوبات باید در راس برنامه های شما قرار گیرد و اعتبارات تخصیص یافته صرف به ثمر رسیدن طرح‌های مندرج در لیست مصوبات شود تا در کوتاه ترین زمان ممکن افتتاح و مردم از خدمات آن ها بهره مند شوند.
وی با اشاره به جمعه های کاری و تصویب مصوباتی در جریان سفر های شهرستانی و بخشی، اظهار کرد: آیت الله رئیسی بارها در سخنان خود تاکید کردند که دولت سیزدهم باید "دولت صادق الوعد" باشد؛ تمام تلاش ما نیز باید در راستای عملیاتی شدن مصوبات سفرها و قول های داده شده به مردم باشد.
استاندار در پایان نیز به تشریح ضرورت توجه ویژه مدیران استان به روزهای ملاقات مردمی و حضور در متن مردم پرداخت و خاطرنشان کرد: یکی از راهبردهای سال 1401 استان، حضور جدی تر مدیران در متن مردم، تقویت ملاقات ها و پیگیری جدی مطالبات مردم است.
در این نشست از خانواده رئیس فقید شورای اسلامی شهر یزد تقدیر و سند تحول استان یزد به عنوان «یزد نوین» و شعار یزد در مسیر تحول رونمایی شد.

خبر یزد


خبر یزد


خبر یزد


خبر یزد


خبر یزد


خبر یزد


خبر یزد


انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/227180/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ذخیره 2 میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج

برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز

رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

7 بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید

حضور شمشیربازان چادرملو در رقابت‌های انتخابی آسیا

آغاز عملیات روکش آسفالت 10 کیلومتر محور طبس یزد

نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید

بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد

انجام 2 پرواز به مقصد مدینه منوره

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

پیش بینی آسمان ابری در آدینه استان یزد

اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد

فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین

رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است

جهش تولید با رشد استعداد کارگران محقق می‌شود

رشد 10 برابری طرح حوزه راه شهرستان مهریز

نرخ بازار باید منصفانه و اسلامی باشد/ ضرورت توجه به حق و حقوق کارگران

امتیاز صدرشیمی در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور به مهریز انتقال یافت

ایجاد سامانه اعلام بار مجازی راهگشای مشکلات حمل‌ و نقلی مهریز است

کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد

آبگیری 30 درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به 21 رشته قنات

مصاف پاریزه رکردستان با نماینده یزد

تخصیص بیش از 3 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه

اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت در یزد

ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور

خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است