خبر یزد

آخرين مطالب

سپاه الغدیر در صحنه دفاع و حمایت از مردم حاضر است گفتگو

سپاه الغدیر در صحنه دفاع و حمایت از مردم حاضر است
  بزرگنمايي:

خبریزد- سردار رضا پورشمسی در گفتگویی با گرامیداشت دوم اردیبهشت ماه، سالروز تأسیس نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای پاسدار و رزمندگان و ایثارگرانی که در طول 43 سال گذشته برای پیشبرد اهداف انقلاب جانفشانی کردند، اظهار داشت: اگر بخواهیم به معرفی سپاه پاسداران انقلاب بپردازیم باید ابتدا انقلاب اسلامی را معرفی کنیم زیرا این نهاد مقدس متعلق به انقلاب اسلامی است.

وی افزود: انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی (ره) بعد از سال‌ها مبارزه و رشادت و شهادت طلبی به پیروزی رسید و منجر به شکل گیری نظام اسلامی شد.

سردار پورشمسی بیان کرد: این نظام الهی مبانی ایدئولوژی و مکتبی خود را از اسلام ناب محمدی (ص) وام گرفت و یک حکومت اسلامی را در جهان هستی دایر کرد که چنین حکومتی آرزوی دور و دراز مسلمانان و شیعیان جهان بود.

وی ادامه داد: مسلمین در سراسر جهان، سالیان طولانی به دنبال حکمرانی بر اساس باورهای دینی در جوامع خود بودند و در این شرایط، انقلاب اسلامی ایران بر اساس باورهای دینی به وجود آمد که در آن معتقدیم حکمرانی و حاکمیت متعلق به خداوند عالم است و در عالم هستی اگر فردی در دایره حکمرانی قرار می‌گیرد و حکومت بر مردم و جامعه را عهده‌دار می‌شود، از طرف خداوند عالم برای حکمرانی، ولایت دارد و اگر غیر از این باشد، یک حکومت ظلم و جور و غیرشرعی و غیرقانونی است.

سردار پورشمسی بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تمام ساحت‌های حکمرانی خود را در زمینه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی مبتنی بر دین مبین اسلام طراحی کرده و در حقیقت تمام مبانی حکومت اسلامی برگرفته از اندیشه‌های ناب اسلامی است و امامین انقلاب اسلامی در طول حیات طیبه 43 ساله انقلاب اسلامی مداوم مراقبت کردند که این انقلاب بتواند در چارچوب مبانی دین، یک حکومت الهی و ولایی را در جامعه جاری و ساری کند.

سپاه پاسداران؛ مولود انقلاب اسلامی

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد عنوان کرد: سپاه پاسداران مولود این انقلاب و نهادی برای پاسداری از این نهاد مقدس است و عنوان «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» نیز به همین دلیل برای آن انتخاب شده است.

سردار پورشمسی اظهار داشت: اگر قرار باشد نهادی به نام سپاه، پاسداری از انقلاب اسلامی را بر عهده داشته باشد، باید این ظرفیت و قابلیت را در خود به وجود بیاورد که در تمام ساحت‌های حکمرانی اجتماعی، سیاسی، فرهنگی بتواند از انقلاب اسلامی و حکومت اسلامی حراست کند و بر اساس این نگاه، سپاه نهادی متمایز از همه نهادهای حاکم در جامعه و متمایز از تمام نیروهای مسلح در تمام کشورهای دنیا کرده است.

وی یادآور شد: با نگاهی به مأموریت‌ها و اهداف سپاه، در می‌یابیم که این نهاد تشکیلاتی در دایره مسائل نظامی صرف یا فرهنگی صرف نیست بلکه به فرموده رهبری، سپاه یک نهاد صد درصد فرهنگی و صد درصد نظامی است و در طول سالیان گذشته همواره به عنوان ستون مستحکم نظام جمهوری اسلامی در کنار این نظام مقدس قرار گرفته و برای ایثار و جانفشانی و جهاد همواره آماده است.

پیش برندگی و پش روندگی از مأموریت‌های اصلی سپاه است

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد بیان کرد: حفظ و حراست، پیش برندگی و پیش روندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی از مأموریت‌های اصلی سپاه است و بر این اساس، مأموریت سپاه یک مأموریت الهی و هدف آن، هدفی مقدس است و مجموعه‌ای که بخواهد مأموریت الهی اجرا کند، باید نهادی مقدس برگرفته از باورهای دینی و اعتقادی باشد.

وی ادامه داد: کسانی که در این نهاد مقدس مشغول به کار می‌شوند، مأموریت ویژه ای دارند و باید از نظر تقوا، آمادگی روحی و معنوی، آمادگی جسمی، آمادگی علمی و فنی برای خود کارویژه ای تعریف کنند تا بتوانند این مأموریت را پشت سر بگذارند.

سردار پورشمسی اظهار داشت: از ابتدایی‌ترین روزهای تأسیس این نهاد مقدس، مأموریت‌های متعدد اقتصادی، اجتماعی به این نهاد واگذار شد و در اوج دشمنی‌های دشمنان انقلاب اسلامی در سال‌های 58 و 59 این نهاد توانست با حداقل امکانات و تجهیزات نهال نوپای انقلاب را حفظ کند و در جامعه، جاری و ساری فعالیت خود را ادامه دهد.

وی افزود: در طلیعه تشکیل این نهاد مقدس با جریان جنگ تحمیلی مواجه شدیم و پاسداران انقلاب اسلامی که خود را حافظ این مرز و بوم و حافظ نظام الهی می‌دانستند، به یک میدان بزرگ و گسترده دفاعی با وجود تجربه کم خود در این زمینه وارد شدند و توانستند در مدت بسیار کوتاهی با استفاده از همین الگوی حکمرانی اسلامی و باورها و اعتقادات دینی مبتنی بر اینکه در هر میدانی وارد شدیم، مبنا باورها و اعتقادات دینی باشد، در دفاع مقدس خوش بدرخشند و غیر ممکن‌ها را ممکن کردند.

سردار پورشمسی همچنین با اشاره به آمار شهدای پاسدار دوران دفاع مقدس گفت: بر اساس اسناد موجود، آمار شهدای پاسدار در نهاد مقدس سپاه پاسداران با عدد جذب پاسداران در طول هشت سال دفاع مقدس برابری می‌کند و می‌توان گفت که پاسداران یک دور کامل در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند و با جذب‌های جدید جایگزین شدند و این شجره طیبه و این نهاد مقدس با راهنمایی‌های امامین انقلاب اسلامی و مبانی دین و تقوا و پرهیزگاری تک تک عناصر شاغل در این مجموعه توانسته مأموریت‌های متعدد و غیرممکن را در جای جای ایران اسلامی و حتی خارج از مرزها اجرایی کند.

سینه‌های خود را در برابر دشمنان انقلاب سپر کرده‌ایم

وی با بیان اینکه لباس سپاه لباس شهدای ما و با ارزش و با قداست است، افزود: امروز هم پاسداران ما در سپاه الغدیر سینه‌های خود را در برابر دشمنان انقلاب اسلامی سپر کرده‌اند و آماده هرگونه جانفشانی هستند و همه ما در هر صحنه و میدانی در خدمت مردم ولایتمدار و با تقوای یزد هستیم.

سردار پوشمسی ادامه داد: پاسداران سپاه الغدیر در جای جای استان آماده انجام هرگونه مأموریت برای حفاظت از جان و مال و ناموس مردم این دیار هستند و سینه‌های خود را برای مواجهه با حوادث و وقایع آماده کردند و حاضرند جان خود را برای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و مردم ولایتمدار ایران اسلامی فدا کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: در این نهاد ارزشمند که با خون شهدا و با ایثارگری و جانبازی صاحبان و بنیانگذاران این نهاد مقدس پا گرفته، به مأموریت الهی تعریف شده برای این نهاد بپردازیم و بهتر از گذشته در مسیر ادامه دهیم.

گفتنی است؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در دوم اردیبهشت سال 1358 به فرمان امام خمینی (ره) تأسیس شد.

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/228126/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ذخیره 2 میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج

برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز

رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

7 بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید

حضور شمشیربازان چادرملو در رقابت‌های انتخابی آسیا

آغاز عملیات روکش آسفالت 10 کیلومتر محور طبس یزد

نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید

بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد

انجام 2 پرواز به مقصد مدینه منوره

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

پیش بینی آسمان ابری در آدینه استان یزد

اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد

فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین

رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است

جهش تولید با رشد استعداد کارگران محقق می‌شود

رشد 10 برابری طرح حوزه راه شهرستان مهریز

نرخ بازار باید منصفانه و اسلامی باشد/ ضرورت توجه به حق و حقوق کارگران

امتیاز صدرشیمی در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور به مهریز انتقال یافت

ایجاد سامانه اعلام بار مجازی راهگشای مشکلات حمل‌ و نقلی مهریز است

کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد

آبگیری 30 درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به 21 رشته قنات

مصاف پاریزه رکردستان با نماینده یزد

تخصیص بیش از 3 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه

اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت در یزد

ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور

خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است