خبر یزد

آخرين مطالب

خدمت رسانی به مردم و حمایت از تولید مهمترین اولویت بانک سپه یزد است اقتصادي

خدمت رسانی به مردم و حمایت از تولید مهمترین اولویت بانک سپه یزد است
  بزرگنمايي:

خبریزد- «ابوالفضل برزگر» در جمع خبرنگاران ابتدا از قدمت و سابقه بانک سپه گفت و افزود: نخستین بانک ایرانی در چهاردهم اردیبهشت 1304 با سرمایه سه میلیون و 883 هزار و 950 ریال در محلی محدود(چند بابت مغازه) تاسیس شد و در 24 اسفند همان سال اولین شعبه بانک سپه در شهر رشت افتتاح شد و اکنون بانک سپه با 98 سال تجربه به عنوان یکی از مهمترین نهادهای مالی و اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: در سال های 1336 و 1337 بانک سپه در یزد در محل خیابان قیام، سرای ریسمانی به صورت باجه شروع به کار کرد و بعد از آن به صورت نمایندگی، فعالیت خود را ادامه داد تا این که در اوایل دهه 40 ساختمان شعبه مرکزی یزد در ابتدای خیابان امام خمینی فعلی  ساخته شد و شعبه مرکزی یزد به عنوان اولین شعبه استان آغاز بکار کرد.

به گفته وی، بانک سپه استان یزد در طی سال‌ها فعالیت خود در خوشی‌ها و نا خوشی‌های دولت و مردم، در راستای سیاست‌های دولت، همیشه خدمت‌گذار و در کنار آنها بوده و هست و امیدواریم در حال حاضر که طرح ملی ادغام به پایان رسیده است به عنوان بانکی قدرتمند در توسعه استان نقش خود را به خوبی ایفا کند.

برزگر اظهار کرد:  بانک سپه به عنوان اولین بانک مجهز به دستگاه عابر بانک در بین بانک‌های کشور و نخستین بانکی که به ارائه چک پول یا سپه چک با مبالغ مختلف در سیستم بانکی پرداخت، مفتخر است همچنین در بسیاری از طرح‌های سپرده‌ای و تسهیلاتی و خدمات الکترونیک این بانک نسبت به سایر بانک‌ها پیشرو بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در عرصه بین‌المللی نیز با ایجاد واحدهای بانکی در  کشورهایی چون آلمان، ایتالیا، فرانسه و همچنین بانک بین‌المللی سپه انگلستان، در ارائه خدمات بانکی از جایگاه ارزنده‌ای برخوردار است.

وی درخصوص طرح ادغام نیز عنوان کرد: با ادغام  بانک‌های مهراقتصاد سابق، کوثر سابق، حکمت ایرانیان سابق، قوامین سابق و انصار سابق در بانک سپه  از سه سال پیش تاکنون و اتمام طرح ملی ادغام، در حال حاضر بانک سپه به عنوان بزرگترین بانک ایران با حدود سه هزار و 772 شعبه در کشور  و بیش از 45 هزار نفر نیروی ماهر، توانمند و متخصص توانسته با جذب سرمایه‌های جامعه و سوق دادن آن به سمت فعالیت‌های مولد اقتصادی در جهت تحقق اهداف اقتصادی کلان کشور مشارکتی موثر و مطلوب داشته باشد.

مدیر شعب بانک سپه استان گفت: خوشبختانه تاکنون توانسته‌ایم با 75 شعبه فعال و یک شعبه مستقل ارزی در سطح استان، در زمینه‌های مختلف ریالی و ارزی و با ارائه خدمات متنوع بانکی موفق عمل کرده و دستاوردهای خوبی نیز حاصل شده است به نحوی که در زمینه خدمات ارزی و ریالی طی این سالها،  رشد مناسبی در زمینه گشایش اعتبار اسنادی، صدور حواله‌های کالایی، ثبت بروات، ارائه تسهیلات در بخش‌ها و  زمینه‌های مختلف، جذب سپرده، صدور ضمانت‌نامه و غیره داشته‌ایم.

برزگر افزود: بانک سپه با توجه به سابقه استفاده از دستگاه عابر بانک و استقبال از تغییرات الکترونیکی  و با بهره‌گیری از برنامه‌های نرم افزار موجود و همچنین استقبال مشتریان در طی این سالها به عنوان بانک پیشرو شهره بوده و هست و در حال حاضر نیز با بهره مندی از بروزترین نرم‌افزار بانک از بانک‌های مطرح کشور است.

وی همچنین گفت: بانک سپه استان یزد با داشتن 250 دستگاه عابربانک در استان، بیش از 10 هزار  دستگاه پایانه فروش فعال و 140 دستگاه پیشخوان بانکی(cash less)، ارائه خدمات از طریق درگاه‌های اینترنتی (IPG)، اینترنت بانک، همراه بانک و تلفن بانک( شماره 1557) و حتی ارائه خدمات از طریق سامانه فروش آرد و سبوس نانوایان و اتحادیه‌های تهیه خوراک دام در سراسر استان به صورت حضوری و غیر حضوری آماده خدمت رسانی به هموطنان و عموم مردم است.

وی از مهمترین طرح‌های ملی و استانی که با همکاری بانک سپه به بهره‌برداری رسیده را به صنایع مختلف از جمله معادن، فولاد، کشاورزی، غذایی، دارویی، کاشی، نساجی، شیشه و ساختمان و سایر بخشها اشاره کرد و گفت: در مجموع، این بانک سعی دارد تا با حمایت از صنایع گوناگون در سطح استان، زمینه سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال را فراهم کند.

برزگر همچنین از برنامه‌ها و سیاست‌های بانک سپه استان در راستای تحقق اهداف نظام و دولت خبر داد و ابراز امیدواری کرد که در آینده‌ای نزدیک شاهد اتفاقات بسیار خوب در افق تابناک بانک سپه به عنوان  سازمانی توانمند باشیم.

مدیر بانک سپه استان ادامه داد: تمام اهداف تعیین شده در استان به موازات اهداف بلند مدت مشخص شده از سوی مدیران بانک است و این مدیریت ضمن شفاف سازی و تبیین دقیق آن به کلیه همکاران  و مطابق برنامه زمان بندی شده کوتاه مدت، به طور مستمر و روزانه این موارد را مورد رصد، تحلیل و بررسی قرار می‌دهد.

مدیر بانک سپه یزد گفت: با توجه به اتمام طرح ملی ادغام در کل کشور و وجود چالش‌ها و مسائلی که در پیش روی بانک سپه بوده، عملکرد بانک سپه در سال 1400  مثبت ارزیابی کرد که منتج به دستاوردهایی از جمله کاهش 50 درصدی تعداد پرونده‌های مطالبات غیر جاری، افزایش 126 درصدی ضمانت نامه های صادر شده، رشد 55 درصدی مصارف شعب تحت پوشش علیرغم رشد سه درصد سپرده کل شعب، کنترل رشد مطالبات( سه درصد رشد  به نسبت پرداخت تسهیلات جدید و  نسبت مطالبات به مانده تسهیلات) و افزایش فعالیت ارزی منطقه یزد(در زمینه اعتبار اسنادی 100 درصد رشد و حواله ارزی 55 درصد رشد را نسبت به پایان سال 1399 داشته است)، توجه ویژه به محصول بهین کارت بانک سپه به منظور کمک به تولیدات داخلی و حمایت از مصرف کننده و رشد قابل ملاحظه‌ای این محصول در سال 1400 و استقبال خوب صنایع وتولیدکنندگان و فروشگاههای معتبر، تشدید در فعالیت  بازاریابی به نحوی که در چهار ماهه پایان سال گذشته قریب به 70 مورد بازاریابی به صورت بازدید میدانی و حضور در شرکتهای مختلف صنعتی و تولیدی  صورت گرفته است و نیز افزایش اقبال مشتریان و مسئولین استان به مجموعه بانک سپه منطقه یزد با توجه به  تغییرات جدید و جدی در روند طرح‌ها و برنامه‌های بانک و حمایت‌های بیش از پیش بانک از واحدهای تولیدی در سطح استان، شده است.

برزگر در ادامه به برنامه‌های بانک سپه یزد در راستای تقویت جایگاه بانک اشاره کرد و افزود: تمام سطوح منطقه طبق برنامه‌ای که به آنان ابلاغ شده درگیر موضوع ارتقای جایگاه برند هستند و معتقد هستیم اگر همکاری و حمایت همه جانبه تمامی همکاران خصوصاً مدیران را در این زمینه نداشته باشیم، به اهداف مورد نظر دست نخواهیم یافت.

وی ادامه داد: همچنین تقویت بازاریابی و شناخت نقاط قوت و ضعف مجموعه و نشست‌ها و جلسات با مدیران استان از اقدامات خوبی است که هم اکنون در دستور کار است و اطمینان داریم با حرکتی که آغاز شده  در سال جدید بازتاب نتایج موفقیت آمیز آن چشمگیر و ملموس باشد.

برزگر در پایان ضمن تشکر از زحمات کلیه همکارانش در استان و همیاری و همکاری مدیران بانک و استان و همچنین مشتریان و آحاد مردم  در جهت ارائه بهتر خدمات و پیشبرد امور، ابراز امیدواری کرد که با همت و تلاش مضاعف بتوانیم نخستین بانک ایرانی را که حاصل تلاش قریب صد سال گذشتگان ماست، را پاس داشته و سپه را به انتخاب بانک اول مردم ایران تبدیل و جشن برتری بانک سپه را در صد سالگی آن برگزار کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/228461/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

فروش امتیاز مسکن ملی توسط برخی سازمان ها، واقعیت یا شایعه؟

نجات 18 نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد

یادواره شهید گمنام در جهاددانشگاهی یزد

دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی در یزد

استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد

چایی‌های قاچاق به مقصد نرسید

آبگیری 30 درصد سازه‌های آبی –خاکی در استان یزد

امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل/خسارت سیل به 9 منزل مسکونی

بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

نجات 18 نفر از سیل در روستای شادکام بافق

تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور

اختصاص 3000 میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد

دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی

انتقال چای قاچاق با قطار

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

نخاله‌های ساختمانی مهمترین عامل آسیب زا به طبیعت مهریز

امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل

نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود

مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون

تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود

مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود

توجه جدی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد

احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

ریزش و تخریب یک واحد مسکونی فرسوده در شهر یزد بر اثر بارندگی

پیشنهاد افزایش 40 درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد

بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا

تداوم بارش‌های بی‌سابقه در استان یزد

مصوبات کارگروه توسعه بر زمین مانده است

تامین برق پایدار حوزه‌های برگزاری کنکور سراسری در استان یزد

تداوم بارش‌های بی‌سابقه در یزد

کشف رشوه‌خواری 20 میلیارد ریالی دو نفر از مدیران ارشد استان یزد

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

صرفه جویی 40 درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی

مسئولان استان متناسب با "تحقق شعار سال" برنامه‌ریزی کنند

«نوچاد»، دریچه نوآوری در چادرملو

پیام محمدعلی اسلامی ندوشن به خاتمی چه بود؟ / شاهنامه نمی گذارد ایران در خواب غفلت باقی بماند / ادیبان و فیلسوفان بزرگی که عامل تهاجم فرهنگی اعلام شدند

توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)

بررسی دغدغه‌ی کارگران استان یزد

بارش بی سابقه در روستای قطرم بافق