بزرگنمايي:
خبریزد- «ابوالفضل برزگر» در جمع خبرنگاران ابتدا از قدمت و سابقه بانک سپه گفت و
افزود: نخستین بانک ایرانی در چهاردهم اردیبهشت 1304 با سرمایه سه میلیون و
883 هزار و 950 ریال در محلی محدود(چند بابت مغازه) تاسیس شد و در 24
اسفند همان سال اولین شعبه بانک سپه در شهر رشت افتتاح شد و اکنون بانک سپه
با 98 سال تجربه به عنوان یکی از مهمترین نهادهای مالی و اقتصادی کشور
محسوب میشود.
وی افزود: در سال های 1336 و 1337 بانک سپه در یزد در محل خیابان قیام،
سرای ریسمانی به صورت باجه شروع به کار کرد و بعد از آن به صورت نمایندگی،
فعالیت خود را ادامه داد تا این که در اوایل دهه 40 ساختمان شعبه مرکزی یزد
در ابتدای خیابان امام خمینی فعلی ساخته شد و شعبه مرکزی یزد به عنوان
اولین شعبه استان آغاز بکار کرد.
به گفته وی، بانک سپه استان یزد در طی سالها فعالیت خود در خوشیها و
نا خوشیهای دولت و مردم، در راستای سیاستهای دولت، همیشه خدمتگذار و در
کنار آنها بوده و هست و امیدواریم در حال حاضر که طرح ملی ادغام به پایان
رسیده است به عنوان بانکی قدرتمند در توسعه استان نقش خود را به خوبی ایفا
کند.
برزگر اظهار کرد: بانک سپه به عنوان اولین بانک مجهز به دستگاه عابر
بانک در بین بانکهای کشور و نخستین بانکی که به ارائه چک پول یا سپه چک با
مبالغ مختلف در سیستم بانکی پرداخت، مفتخر است همچنین در بسیاری از
طرحهای سپردهای و تسهیلاتی و خدمات الکترونیک این بانک نسبت به سایر
بانکها پیشرو بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در عرصه بینالمللی نیز با ایجاد واحدهای بانکی در
کشورهایی چون آلمان، ایتالیا، فرانسه و همچنین بانک بینالمللی سپه
انگلستان، در ارائه خدمات بانکی از جایگاه ارزندهای برخوردار است.
وی درخصوص طرح ادغام نیز عنوان کرد: با ادغام بانکهای مهراقتصاد سابق،
کوثر سابق، حکمت ایرانیان سابق، قوامین سابق و انصار سابق در بانک سپه از
سه سال پیش تاکنون و اتمام طرح ملی ادغام، در حال حاضر بانک سپه به عنوان
بزرگترین بانک ایران با حدود سه هزار و 772 شعبه در کشور و بیش از 45 هزار
نفر نیروی ماهر، توانمند و متخصص توانسته با جذب سرمایههای جامعه و سوق
دادن آن به سمت فعالیتهای مولد اقتصادی در جهت تحقق اهداف اقتصادی کلان
کشور مشارکتی موثر و مطلوب داشته باشد.
مدیر شعب بانک سپه استان گفت: خوشبختانه تاکنون توانستهایم با 75 شعبه
فعال و یک شعبه مستقل ارزی در سطح استان، در زمینههای مختلف ریالی و ارزی و
با ارائه خدمات متنوع بانکی موفق عمل کرده و دستاوردهای خوبی نیز حاصل شده
است به نحوی که در زمینه خدمات ارزی و ریالی طی این سالها، رشد مناسبی در
زمینه گشایش اعتبار اسنادی، صدور حوالههای کالایی، ثبت بروات، ارائه
تسهیلات در بخشها و زمینههای مختلف، جذب سپرده، صدور ضمانتنامه و غیره
داشتهایم.
برزگر افزود: بانک سپه با توجه به سابقه استفاده از دستگاه عابر بانک و
استقبال از تغییرات الکترونیکی و با بهرهگیری از برنامههای نرم افزار
موجود و همچنین استقبال مشتریان در طی این سالها به عنوان بانک پیشرو شهره
بوده و هست و در حال حاضر نیز با بهره مندی از بروزترین نرمافزار بانک از
بانکهای مطرح کشور است.
وی همچنین گفت: بانک سپه استان یزد با داشتن 250 دستگاه عابربانک در
استان، بیش از 10 هزار دستگاه پایانه فروش فعال و 140 دستگاه پیشخوان
بانکی(cash less)، ارائه خدمات از طریق درگاههای اینترنتی (IPG)، اینترنت
بانک، همراه بانک و تلفن بانک( شماره 1557) و حتی ارائه خدمات از طریق
سامانه فروش آرد و سبوس نانوایان و اتحادیههای تهیه خوراک دام در سراسر
استان به صورت حضوری و غیر حضوری آماده خدمت رسانی به هموطنان و عموم مردم
است.
وی از مهمترین طرحهای ملی و استانی که با همکاری بانک سپه به
بهرهبرداری رسیده را به صنایع مختلف از جمله معادن، فولاد، کشاورزی،
غذایی، دارویی، کاشی، نساجی، شیشه و ساختمان و سایر بخشها اشاره کرد و گفت:
در مجموع، این بانک سعی دارد تا با حمایت از صنایع گوناگون در سطح استان،
زمینه سرمایهگذاری و ایجاد اشتغال را فراهم کند.
برزگر همچنین از برنامهها و سیاستهای بانک سپه استان در راستای تحقق
اهداف نظام و دولت خبر داد و ابراز امیدواری کرد که در آیندهای نزدیک شاهد
اتفاقات بسیار خوب در افق تابناک بانک سپه به عنوان سازمانی توانمند
باشیم.
مدیر بانک سپه استان ادامه داد: تمام اهداف تعیین شده در استان به
موازات اهداف بلند مدت مشخص شده از سوی مدیران بانک است و این مدیریت ضمن
شفاف سازی و تبیین دقیق آن به کلیه همکاران و مطابق برنامه زمان بندی شده
کوتاه مدت، به طور مستمر و روزانه این موارد را مورد رصد، تحلیل و بررسی
قرار میدهد.
مدیر بانک سپه یزد گفت: با توجه به اتمام طرح ملی ادغام در کل کشور و
وجود چالشها و مسائلی که در پیش روی بانک سپه بوده، عملکرد بانک سپه در
سال 1400 مثبت ارزیابی کرد که منتج به دستاوردهایی از جمله کاهش 50 درصدی
تعداد پروندههای مطالبات غیر جاری، افزایش 126 درصدی ضمانت نامه های صادر
شده، رشد 55 درصدی مصارف شعب تحت پوشش علیرغم رشد سه درصد سپرده کل شعب،
کنترل رشد مطالبات( سه درصد رشد به نسبت پرداخت تسهیلات جدید و نسبت
مطالبات به مانده تسهیلات) و افزایش فعالیت ارزی منطقه یزد(در زمینه اعتبار
اسنادی 100 درصد رشد و حواله ارزی 55 درصد رشد را نسبت به پایان سال 1399
داشته است)، توجه ویژه به محصول بهین کارت بانک سپه به منظور کمک به
تولیدات داخلی و حمایت از مصرف کننده و رشد قابل ملاحظهای این محصول در
سال 1400 و استقبال خوب صنایع وتولیدکنندگان و فروشگاههای معتبر، تشدید در
فعالیت بازاریابی به نحوی که در چهار ماهه پایان سال گذشته قریب به 70
مورد بازاریابی به صورت بازدید میدانی و حضور در شرکتهای مختلف صنعتی و
تولیدی صورت گرفته است و نیز افزایش اقبال مشتریان و مسئولین استان به
مجموعه بانک سپه منطقه یزد با توجه به تغییرات جدید و جدی در روند طرحها و
برنامههای بانک و حمایتهای بیش از پیش بانک از واحدهای تولیدی در سطح
استان، شده است.
برزگر در ادامه به برنامههای بانک سپه یزد در راستای تقویت جایگاه بانک
اشاره کرد و افزود: تمام سطوح منطقه طبق برنامهای که به آنان ابلاغ شده
درگیر موضوع ارتقای جایگاه برند هستند و معتقد هستیم اگر همکاری و حمایت
همه جانبه تمامی همکاران خصوصاً مدیران را در این زمینه نداشته باشیم، به
اهداف مورد نظر دست نخواهیم یافت.
وی ادامه داد: همچنین تقویت بازاریابی و شناخت نقاط قوت و ضعف مجموعه و
نشستها و جلسات با مدیران استان از اقدامات خوبی است که هم اکنون در دستور
کار است و اطمینان داریم با حرکتی که آغاز شده در سال جدید بازتاب نتایج
موفقیت آمیز آن چشمگیر و ملموس باشد.
برزگر در پایان ضمن تشکر از زحمات کلیه همکارانش در استان و همیاری و
همکاری مدیران بانک و استان و همچنین مشتریان و آحاد مردم در جهت ارائه
بهتر خدمات و پیشبرد امور، ابراز امیدواری کرد که با همت و تلاش مضاعف
بتوانیم نخستین بانک ایرانی را که حاصل تلاش قریب صد سال گذشتگان ماست، را
پاس داشته و سپه را به انتخاب بانک اول مردم ایران تبدیل و جشن برتری بانک
سپه را در صد سالگی آن برگزار کنیم.