خبر یزد

آخرين مطالب

تقویت روابط عمومی‌ها، ضرورتی انکارناپذیر مقالات

تقویت روابط عمومی‌ها، ضرورتی انکارناپذیر
  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد- جمعی از مسئولان و متولیان حوزه روابط عمومی سازمان‌ها، نهادها و دستگاه‌های اجرایی مهریز، تقویت این واحدها را به دلیل اهمیت موضوع و کار اطلاع‌رسانی خواستار شدند.

نقش و جایگاه روابط عمومی در سیستم اداری در عصر ارتباطات و اطلاعات نسبت به گذشته بسیار ارتقا یافته به نحوی که یکی از رموز موفقیت هر دستگاهی به اقدام و عملکرد آن وابسته است .
واحد روابط عمومی در هر سازمان و اداره‌، وظایف مختلفی را در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی به خصوص اطلاع‌رسانی بر عهده دارد که اگر به درستی صورت گیرد ثمرات فراوانی را برای مردم و مجموعه دارد.
اهمیت موضوع روابط عمومی و نقش و کارکرد آن به حدی است که همه ساله از 27 اردیبهشت‌ماه به مدت یک هفته به عنوان هفته روابط عمومی و ارتباطاعات نامگذاری شده تا متولیان برای تقویت آن اقدام داشته باشند.
در این خصوص جمعی از مسئولان و فعالان حوزه روابط عمومی در سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی مهریز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به بیان دیدگاه‌ها، نقاط ضعف و مطالبات خود برای برون‌رفت از مشکلات و تقویت بیشتر مجموعه پرداختند.
تامین امکانات روابط عمومی‌ها
مسئول روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی مهریز با تاکید به اهمیت پرداختن به موضوع روابط عمومی در ادارات و نهادها گفت: روابط عمومی پل ارتباطی بین مردم و مسئولان است و باید کار اطلاع‌رسانی را درست انجام دهد.
یحیی دهقانی‌زاده افزود: برای اینکه روابط عمومی وظایف خطیر خود را که خیلی گسترده و همه آنها دارای اهمیت است انجام دهد به امکانات اولیه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نیاز دارد.
وی ادامه داد: وجود برخی وسایل و تجهیزات اولیه مثل دوربین مناسب عکاسی و فیلمبرداری جزو ضروریات است که در این ارتباط کارهایی صورت گرفته ولی قطعا باید بیش از قبل پیگیری و اقدام شود.
همچنین مسئول روابط عمومی فرمانداری مهریز یکی از مهمترین نیازهای مسئولان این بخش را ارتقای دانش و به روز رسانی فعالان آن ذکر کرد و گفت: باید به صورت مکرر متولیان روابط عمومی دانش خود را به روز کنند.
سجاد زارع افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی در خصوص نقش و جایگاه روابط عمومی و همچنین نحوه تهیه و انعکاس اخبار از موارد مهم و اصلی است که باید پیگیری و اقدام شود.
وی اظهار کرد: در این خصوص هرچند طی سال‌های گذشته در شهرستان فعالیت‌هایی صورت گرفته ولی به دلیل اهمیت موضوع اصلا کافی نیست و باید اقدام بهتری برای ارتقای جایگاه روابط عمومی‌ها صورت گیرد.
همچنین مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش مهریز گفت: داشتن پست سازمانی مشخص برای فردی که در این جایگاه در نهاد و سازمان قرار می‌گیرد باید در اولویت دولتمردان باشد.
سید محسن سید محسنی بیان کرد: زمانی که یک فرد در یک اداره بخواهد در کنار کار روابط عمومی سایر امور اداری را انجام دهد قطعا در کار روابط عمومی که باید محور باشد موفق نیست.
وی اظهار کرد: باید توسط دولت برای ادارات و نهادها به خصوص آنها که جمعیت بیشتری دارند مثل آموزش و پرورش یک فرد به صورت کامل و مستقل مسئول روابط عمومی باشد که تحقق آن در رسیدن به اهداف سازمانی موثر است.
ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی
رییس شورای اسلامی شهر مهریز گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی برای مسئولان روابط عمومی ادارات و سازمان‌های مختلف منطقه امری لازم و ضروری است و باید امسال صورت گیرد.
سید محمد امین بیدکی افزود: نقش و اهمیت روابط عمومی در مجموعه‌های اداری بی‌بدیل است و برای اینکه یک نهاد و سازمان در کار خود به خصوص اطلاع رسانی موفق باشد باید این مجموعه تقویت شود.
وی خاطرنشان کرد: پارسال توسط شورای اسلامی با همکاری فرمانداری و کانون خبرنگاران مهریز دوره آموزشی برای روابط عمومی‌ها برگزار شد و امسال به دلیل اهمیت موضوع جزو برنامه محوری است .
اطلاع رسانی به موقع و شفاف
همچنین امام جمعه مهریز گفت: هفته ارتباطات و روابط عمومی در طول سال به خاطر نقش و کارکرد این بخش در کشور از اهمیت فراوانی برخوردار است که امیدواریم امسال برای تقویت روابط عمومی‌ها به خصوص ارتباط با مردم و رسانه‌ها تلاش بهتر صورت گیرد.
حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی افزود: نقش اطلاع‌رسانی شفاف، دقیق و به موقع یکی از موارد مهمی است که روابط عمومی نهادها و دستگاه‌های اجرایی در بخش های مختلف باید با ارتباطی که با رسانه‌های گروهی برقرار می‌کنند کامل انجام دهند که تحقق آن ضروری و موجب اعتماد و امید در بین شهروندان است .
وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند: روابط عمومی‌ها فعالیت نهادها را ارزیابی کنند و خوبی‌های مدیران را برجسته کنند و برعکس می‌توانند عیوب را صادقانه و دلسوزانه به مدیرانشان بگویند و اگر این توصیه معظم‌له عمل شود بسیاری از مشکلات در جامعه و آسیب‌ها از بین می‌رود.
آموزش رکن اصلی موفقیت
فرماندار مهریز گفت: روابط عمومی به عنوان رکنی اساسی در سازمان‌های اداری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که شرح وظایف آن در بسیاری از سازمان‌ها تقریبا یکسان است .
وی ادامه داد: در دستگاه‌های اجرایی این اهمیت علاوه بر وظایف یاد شده در راستای رشد و تعالی سازمان، وظیفه و کاری بسیار سنگین‌تر و دشوارتر است و آن پل ارتباطی میان مردم و دولت است.
محمد دهقان بنادکی افزود: بی‌شک حضور نیروی انسانی توانمند، شایسته، متعهد و متخصص در روابط عمومی‌ها زمینه‌ساز ترویج گفتمان تفاهم محور و توسعه‌آفرین در بین مخاطبان سازمان خواهد بود.
وی اظهار کرد: بر همین اساس تلاشگران این حوزه با شناخت و درک متقابل در فرآیندی مبتنی بر اعتمادزایی و امید آفرینی با برقراری ارتباط با جامعه مخاطب به منظور اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به رسالت مدیریتی خود در قالب هنر مردمداری بر پایه اصول اخلاقی و رسالت حرفه‌ای عمل می‌کنند.
این مسئول اظهار کرد: تقویت و حمایت از روابط عمومی در نهادها و سازمان‌ها در شهرستان مهریز جزو برنامه اصلی است و امسال با همکاری مسئولان و اساتید مجرب نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی و دانش‌افزایی اقدام می‌شود.
دهقان بیان کرد: رسیدگی به نیازها و مطالبات روابط عموی‌ها از دیگر مواردی است که در شهرستان به دنبال آن هستیم و تاکنون پیگیری و اقداماتی در منطقه صورت گرفته ولی کافی نیست و برای رسیدن به هدف جدی هستیم.
شهرستان مهریز با 55 هزار نفر جمعیت دارای 60 اداره و نهاد و 15 خبرنگار است .
برچسب‌ها
مهریز ارتباطات یزد

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/228826/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

صرفه جویی 40 درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی

مسئولان استان متناسب با "تحقق شعار سال" برنامه‌ریزی کنند

«نوچاد»، دریچه نوآوری در چادرملو

پیام محمدعلی اسلامی ندوشن به خاتمی چه بود؟ / شاهنامه نمی گذارد ایران در خواب غفلت باقی بماند / ادیبان و فیلسوفان بزرگی که عامل تهاجم فرهنگی اعلام شدند

توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)

بررسی دغدغه‌ی کارگران استان یزد

بارش بی سابقه در روستای قطرم بافق

دومین رویداد جایزه ملی و استانی جوانی جمعیت در یزد برگزار می‌شود

تخصیص بیش از 3 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد

مشکلات مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور مرتفع خواهد شد

تخریب یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی در یزد

بارش بی سابقه باران در روستای قطرم بافق

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

در نشر و انتقال آرمان‌های انقلاب دچار ضعف هستیم

بازدید معاون مدیر منطقه ای برنامه جهانی غذا از یزد

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد

تداوم بارش‌های رگباری در استان یزد

آشنایی معاونان و معلمان پرورشی مدارس یزد با فرهنگ اهدای خون

المپیاد ملی آموزش هنر نخستین گام در جهت رقابت بین آموزشگاه‌ها

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

طرح جمع آوری اتباع غیر مجاز در استان یزد

کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از 20 میلیاردی در استان یزد

بافق میزبان کنفرانس بین المللی تحقیقات شتر

معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های اقتصادی استان یزد در نمایشگاه ایران اکسپو

114 هکتار نخاله‌ ساختمانی طبیعت مهریز را ویران می‌کند

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

فقط 3 درصد از پسماندهای خانگی یزد تفکیک می‌شوند

114 هکتار نخاله‌های ساختمانی طبیعت مهریز یزد را ویران می‌کند

کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از 20 میلیاردی

برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود

آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند

لایروبی بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد برای مدیریت سیلاب

10 محور شریانی و غیر شریانی کشور همچنان مسدود است

تمدید مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیکی تا 25 اردیبهشت ماه

کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از 20 میلیارد در یزد

تضعیف فرهنگ جهاد و شهادت، هدف دشمنان انقلاب

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

لایروبی و رسوب برداری 280 هزار مترمکعب از بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد

خداحافظی والیبالیست نسل طلایی/ مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد

توجه جدی معاونت اقتصادی استاندار یزد بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد