خبر یزد

آخرين مطالب

فرصت دوماهه به وزیر صمت/مشخص شدن عوامل حادثه قطار مشهد-یزد/توصیه رهبری به مسوولان قضا اجتماعي

  بزرگنمايي:

خبر یزد - تحقیق و تفحص از شرکت شستا و سازمان تامین اجتماعی/ حادثه قطار مشهد - یزد/ استیضاح فاطمی امین/ دیدار مدیران دستگاه قضایی با رهبری و... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.
به گزارش ایسنا، موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با درخواست تحقیق و تفحص از شرکت شستا در صدر اخبار پربازدید امروز قرار گرفت.
نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز، گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت شستا از سال 1392 الی 1399 را بررسی کرده و در نهایت با این درخواست موافقت کردند.
در جریان بررسی این موضوع، علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یکی از تلخ‌ترین اتفاقاتی که در خصوص شستا رخ داد این بود که در هشت سال دولت آقای روحانی این هلدینگ بزرگ که فعالیت گسترده اقتصادی در سطح کشور داشت به حیاط خلوت سیاسی بدل شد.
امروز همچنین درخواست تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان تامین اجتماعی و شرکت های وابسته به آن در 13 محور مورد رسیدگی نمایندگان قرار گرفت که پس از بررسی های لازم با آن موافقت کردند.
در همین رابطه سید غنی نظری نماینده مردم خلخال و کوثر با تاکید بر اینکه باید روشن شود که در سازمان تامین اجتماعی چه می‌گذرد؟ تصریح کرد: هدف از تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان تامین اجتماعی روشن شدن علت کجی‌ها و نادرستی‌ها در عملکرد این سازمان و شرکت‌های تابعه آن می‌باشد.
همچنین کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گزارشی عوامل مرتبط با حادثه قطار مشهد - یزد از جمله عوامل سازمانی، فنی‌، محیطی و انسانی و عدم انجام وظیفه درست محافظین راه‌ها را اعلام کرد.
‫علی آذری عضو کمیسیون عمران با اشاره به این گزارش گفت: «هرچند حضور بیل مکانیکی یکی از عوامل اصلی حادثه محسوب می‌شود ولیکن سوال اصلی این است که چرا بیل مکانیکی متعلق به پیمانکار خط در حریم خط ریلی قرار می‌گیرد و چرا کسی از این امر جلوگیری نمی‌نماید؟»‬
در پی مطرح شدن موضوع استیضاح وزیر صمت، روز گذشته متقاضیان این استیضاح مشخصا لطف الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع ‌و معادن مجلس تاکید کرد که استیضاح وزیر صمت حدنصاب لازم را دارد و باید هیات رییسه تقاضای استیضاح را اعلام وصول کند، اما محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروزمجلس با ارائه توضیحاتی استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت را اعلام وصول نکرد و از متقاضیان استیضاح کننده خواست که فرصت دو ماهه به فاطمی امین بدهند که مورد موافقت قرار گرفت.
رئیس مجلس در توضیح چرایی فرصت به وزیر صمت و اعلام وصول نکردن استیضاح فاطمی امین گفت: در طول هفت روز گذشته طرح استیضاح وزیر در مجلس شورای اسلامی دنبال شد و اکنون به این مرحله رسیده و در اختیار هیات رئیسه قرار دارد. صراحتا می‌گویم که هر سه قوه به ویژه در حوزه مسائل مدیریتی و اجرایی مجلس و دولت وظیفه خود می‌داند که در خدمت مردم بوده و در راستای حل مشکلات با هم هماهنگ و همدل باشند. اگر مجلس به این نتیجه می‌رسد که وزیری را استیضاح کند هدفی جز یافتن راه‌حل برای حل مشکلات ندارد. با توجه به وضعیت معیشت مردم و گرانی‌ها در بازار و وضعیت صنعت خودروسازی گروهی از نمایندگان مجلس طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت و تعدادی دیگر از وزرا را ارائه کردند.
درهمین رابطه صدیف بدری نایب رئیس کمیسیون عمران و یکی از امضاکنندگان استیضاح وزیر صمت با اشاره به اینکه پیشنهاد ما به آقای دکتر رییسی این است که فرد جدیدی را به جای آقای فاطمی امین معرفی کنند، گفت: با تصمیم دولت و رئیس محترم جمهور مبنی بر ارایه لایحه تفکیک وزارت صمت و تشکیل دو وزارتخانه جدید، رئیس جمهور محترم باید دو وزیر به مجلس معرفی کند. البته آقای رییس جمهور می توانند مجدد آقای فاطمی امین را معرفی کنند اما ایشان باید مجدد از مجلس رأی اعتماد بگیرد دلیل موافقت استیضاح کنندگان با این پیشنهاد این است که ما امکان عدم رای مجدد به ایشان را داریم.
* گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (سه شنبه) هفتم تیر ماه 1401 مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید.
به مناسبت روز قوه قضائیه، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای و مدیران دستگاه قضایی صبح امروز با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.
حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای در بخشی از این دیدار فرمودند: مشکل دشمن این است که نمی‌تواند بفهمد که چرا؛ علت چیست که جمهوری اسلامی هر دفعه از زیر بار این همه فشار میتواند بلند بشود و بایستد، سینه سپر کند راه خودش را ادامه بدهد، این را نمی‌فهمد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین خطاب به مسوولان قضایی کشور با اشاره به باز شدن پرونده‌های مهم و گوناگون در افکار عمومی همچون مسائل کارخانجات یا تصرفات غیرقانونی، تأکید کردند: سر زخم پرونده‌هایی که در افکار عمومی باز می‌شود نباید باز بماند. هر پرونده را تا آخر ادامه دهید و نهایی کنید.
گزارش تاریخی ایسنا مصادف با چهل و یکمین سالگرد ترور آیت‌الله سید محمد حسینی بهشتی و 72 عضو حزب جمهوری اسلامی در سال 1360 از خبرهای پربازدید بامداد امروز بود.
در بخشی این گزارش که با عنوان «کریم رادیو» 73 نفر را شکار کرد منتتشر شده، آمده است: آیت‌اللهِ دکتری که به همراهِ چهار رفیق دیگرش 16 سال تلاش کرد تا بتوانند رضایت رهبر جدید سیاسی کشور را برای تاسیس نظام حزبی فراگیر به دست بیاورد و هر بار از بیم شناسایی و ترور به دست دشمنان‌شان به این خواسته‌شان نرسیدند بالاخره برای بار سوم موفق شد رضایتش را به دست بیاورد. 860 روز هم سرگرم کار تشکیلاتی و حزبی منسجم و فشرده شد و یک نخست‌وزیر و یک مجلس و یک دیوان عالی را هم روی کار آورد اما بالاخره به همراه 72 نفر دیگر در تور «کریم رادیو» گرفتار و شکار شدند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/231736/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ذخیره 2 میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج

برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز

رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

7 بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید

حضور شمشیربازان چادرملو در رقابت‌های انتخابی آسیا

آغاز عملیات روکش آسفالت 10 کیلومتر محور طبس یزد

نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید

بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد

انجام 2 پرواز به مقصد مدینه منوره

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

پیش بینی آسمان ابری در آدینه استان یزد

اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد

فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین

رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است

جهش تولید با رشد استعداد کارگران محقق می‌شود

رشد 10 برابری طرح حوزه راه شهرستان مهریز

نرخ بازار باید منصفانه و اسلامی باشد/ ضرورت توجه به حق و حقوق کارگران

امتیاز صدرشیمی در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور به مهریز انتقال یافت

ایجاد سامانه اعلام بار مجازی راهگشای مشکلات حمل‌ و نقلی مهریز است

کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد

آبگیری 30 درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به 21 رشته قنات

مصاف پاریزه رکردستان با نماینده یزد

تخصیص بیش از 3 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه

اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت در یزد

ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور

خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است