خبر یزد

آخرين مطالب

راه اندازی سامانه اینترنتی جمع‌آوری پسماند خشک در یزد/جمع‌آوری 1500 قلاده حیوان بلاصاحب گفتگو

راه اندازی سامانه اینترنتی جمع‌آوری پسماند خشک در یزد/جمع‌آوری 1500 قلاده حیوان بلاصاحب
  بزرگنمايي:

خبریزد- «ابوالقاسم محی الدینی» شهردار یزد امروز دوشنبه به مناسبت «روز جهانی بدون پلاستیک» در جمع خبرنگاران به اهمیت موضوع محیط زیست و حفظ شرایط زیست محیطی برای استفاده نسل‌های آینده تاکید کرد و گفت:  باید برنامه‌ریزی ویژه‌ای در مدیریت شهری یزد برای حفاظت از محیط زیست شهری مورد اهتمام قرار گیرد.

وی اضافه کرد: این نشست‌ها نباید تنها به برگزاری این جلسات خلاصه شود بلکه مدیریت شهری باید هر ماه و هر فصل، در این خصوص گزارش ارائه دهد و فرهنگ‌سازی در این زمینه جدی گرفته شود.

محی‌الدینی با اشاره به برگزاری جشن شب گذشته پارک کوهستان با موضوع روز جهانی بدون پلاستیک، توسعه چنین برنامه‌هایی را خواستار شد.

وی با اشاره به هدف گذاری‌های امسال شهرداری در بخش خدمات شهری، یکی از این موارد را تفکیک آب مورد نیاز فضای سبز از شبکه آب شرب ذکر کرد و گفت: از ابتدای امسال 50 انشعاب از شبکه آب شرب شهر خارج شده و امیدواریم 50 انشعاب بزرگ دیگر نیز تا پایان سال جداسازی شود.

وی بر لزوم اصلاحاتی در این طرح با لحاظ استفاده از آب انبارهای بلااستفاده در مسیر آبیاری فضای سبز تاکید کرد و گفت: استفاده از این اماکن تاریخی که اکنون غالباً به زباله دانی تبدیل شده، می تواند ضمن صرفه جویی در منابع مالی برای ایجاد مخازن مورد نیاز، موجب احیای این جاذبه‌های گرشگری شود.

شهردار با اشاره به این که منتظر اعتبارات ملی در این رابطه نخواهیم ماند، گفت: تلاش می‌کنیم کل شبکه آبیاری فضای سبز شهری را تا سال آینده تفکیک کنیم چرا که از این طریق صرفه‌جویی یک میلیون و 200 هزار مترمکعبی آب شرب در شهر یزد رقم خواهد خورد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد: تا اواخر شهریورماه، آب تصفیه شده پساب شهر یزد به شبکه آبیاری فضای سبز شهری تزریق شود.

محی الدینی یکی دیگر از موضوعات در اولویت شهرداری در بخش مدیریت خدمات شهری را جایگزینی لامپهای کم مصرف (ال ای دی) به جای لامپهای پرمصرف در معابر شهری خواند و گفت: در این رابطه برای جذب 500 میلیارد تومان اعتبار پیگیری شده و در صورت ورود سرمایه‌گذار در این بخش، شاهد اتفاق بزرگی برای شهر خواهیم بود.

وی با اشاره به فضاسازی شهری انجام شده در جوار پارک شادی و استقبال مردم از این اقدام،‌ از رایزنی برای تداوم این طرح در دیگر بخشهای شهر یزد خبر داد و گفت: در این باره رایزنی‌هایی با کتابخانه امام علی(ع) و نیز کارخانه فناوری در خیابان چمران انجام شده است.

«حمیدرضا رحیمدل» معاون خدمات شهری شهرداری یزد نیز این نشست که در بوستان طوبی برگزار شد، موضوع محیط زیست را از اهم وظایف مدیریت شهری ذکر کرد و گفت: بودجه سازمان‌های زیرمجموعه مدیریت خدمات شهری مورد بررسی قرار گرفته و خوشبختانه برای امسال افزایش اعتبار خوبی را در حوزه‌های مختلف شاهد خواهیم بود.

وی فعالیتهای حوزه خدمات شهری شهرداری یزد را مختص تمام ایام سال و بدون حتی یک روز تعطیلی عنوان کرد و افزود: علاوه بر گستردگی عملکرد مدیریت خدمات شهری و سازمانهای تابعه این معاونت شهرداری، مجموعه فعالیت‌های این حوزه بالاخص در تامین مسائل سلامت و بحث‌های محیط زیست همواره هزینه‌بر است.

وی به تولید روزانه 300 تن زباله در شهر یزد اشاره کرد و گفت: امسال سه میلیارد تومان برای تجهیز کارخانه پردازش زباله شهر منظور شده و خط پردازش 300 تنی این واحد در ماه‌های آتی در قالب اعلام فراخوانی به بهره‌بردار واگذار خواهد شد.

رحیمدل به واگذاری نظافت شهر به بخش خصوصی از 14 سال پیش، گفت: خوشبختانه شهرداری یزد در نوروز 1401 رتبه اول کشور و در بین دستگاه های اجرایی رتبه سوم را کسب کرد و نوروز امسال، شهر یزد مورد رضایت میهمانان و گردشگران نوروزی قرار گرفت.

معاون خدمات شهری یزد به اقدامات صورت گرفته در زمینه مدیریت پسماند خشک شهر با تهیه اپلکیشنی با عنوان «بازپس» اشاره و تصریح کرد: در قالب این نرم افزار که در شهریورماه به صورت پایلوت در منطقه مسکن شروع بکار خواهد کرد، ابتدا شهروندان در سامانه «سهیم» ثبت نام و سپس وارد سیستم «بازپس» می‌شوند تا مشابه تاکسی‌های اینترنتی، پیمانکار نسبت به تحویل پسماند خشک آنها و پرداخت هزینه سهم شهروندان طبق تعرفه اقدام کند.

وی یکی از اهم اقدامات در دستور کار سازمان سیما و منظر شهری شهرداری را استفاده از روشهای نوین آبیاری ذکر کرد و گفت: طرح آبیاری زیرسطحی که می‌تواند در کاهش تبخیر آب مورد نیاز فضای سبز این شهر کویری موثر باشد، هم اکنون در بخشهایی از شهر در دست اجراست.

معاون شهردار به تامین آب مورد نیاز برای آبیاری 900 هکتار وسعت فضای سبز شهر یزد با کمک 11 حلقه چاه، گفت: در رابطه با موضوع جداسازی آب شبکه شرب از آب خام برای فضای سبز اقدامات خوبی در دست انجام است و 280 میلیارد تومان در این رابطه درخواست شده که تاکنون 50 میلیارد تومان آن از مجموعه شهرداری و شورای شهر تامین و فعالیت در این زمینه شروع شده است.

وی طرح صیانت از باغهای شهر را نیز در دستور کار این سازمان ذکر کرد و گفت: باغات شهر یزد مورد تهدید برای تفکیک قرار گرفته لذا طرح صیانت برای حفظ باغات بزرگ شهر با هدف تبدیل به بوستانهای شهری مورد اهتمام است.

رحیمدل یکی دیگر از طرحهای ورد توجه مدیریت خدمات شهری را تعویض لامپهای پرمصرف به کم مصرف در معابر شهری بیان کرد و گفت: این مهم در قالب تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت نیرو و شرکت توزیع برق یزد در حال پیگیری است و امیدواریم در بازه پیک مصرف برق شاهد آغاز این عملیات باشیم.

وی با اشاره به اقدامات موثر شهرداری در زنده‌گیری حیوانات بلاصاحب سطح شهر، از ایجاد یک مورد پناهگاه از دو سال قبل برای عقیم سازی و نگهداری این حیوانات خبر داد و گفت: تنها طی چهار ماهه ابتدایی امسال تعداد 1500 قلاده حیوان بلاصاحب از سطح شهر جمع آوری شده است.

رحیمدل در پایان نیز به تجهیز سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر به نردبان و بالابر 27 متری، یزد را جزو کلانشهرهای دارای تجهیزات خوب در این حوزه خواند و گفت: در حال پیگیری برای نوسازی ناوگان فرسوده در این بخش هستیم.

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/232248/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

طرح جمع آوری اتباع غیر مجاز در استان یزد

کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از 20 میلیاردی در استان یزد

بافق میزبان کنفرانس بین المللی تحقیقات شتر

معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های اقتصادی استان یزد در نمایشگاه ایران اکسپو

114 هکتار نخاله‌ ساختمانی طبیعت مهریز را ویران می‌کند

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

فقط 3 درصد از پسماندهای خانگی یزد تفکیک می‌شوند

114 هکتار نخاله‌های ساختمانی طبیعت مهریز یزد را ویران می‌کند

کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از 20 میلیاردی

برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود

آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند

لایروبی بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد برای مدیریت سیلاب

10 محور شریانی و غیر شریانی کشور همچنان مسدود است

تمدید مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیکی تا 25 اردیبهشت ماه

کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از 20 میلیارد در یزد

تضعیف فرهنگ جهاد و شهادت، هدف دشمنان انقلاب

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

لایروبی و رسوب برداری 280 هزار مترمکعب از بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد

خداحافظی والیبالیست نسل طلایی/ مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد

توجه جدی معاونت اقتصادی استاندار یزد بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد

دومین رویداد جایزه ملی و استانی جوانی جمعیت برگزار می‌شود

مراسم گرامیداشت شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت در یزد

فرونشست زمین در میدان امام حسین (ع) یزد + ویدئو

برخی به دنبال فراموش شدن امام خمینی(ره) هستند

در معرفی انقلاب به جهانیان ضعیف عمل کردیم

سروده علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب

3 فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

سند جامع سلامت، محور کار شورای سلامت باشد

مهدوی به عنوان مربی در تیم شهداب ماند

همکاری های دوجانبه کانونهای خدمت رضوی استان و سازمان جهادکشاورزی استان یزد

معرفی بیش از یکصد واحد متخلف به مراجع قضایی استان یزد

ارتقای سواد سلامت مردم/ محور کار شورای سلامت، سند جامع سلامت باشد

114 هکتار نخاله‌های ساختمانی، طبیعت مهریز یزد را ویران می‌کند

نمادی از فرهنگ پهلوانی در «پهلوان و فیل»

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت / ترافیک سنگین در محور چالوس

خداوند در حادثه صحرای طبس نصرت خود را آشکار کرد

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو 2024 را کسب کرد

تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد + فیلم

باران سیل‌آسا شهر یزد را دچار آبگرفتگی کرد

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر

ویدیویی از کاوشگر کنجکاوی که مناطق رسوبی در مریخ را نشان می دهد