خبر یزد

آخرين مطالب

دکتر زاهدی‌وفا در آیین افتتاح طرح گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی بیرجند خبر داد:

تأمین 100 درصدی گاز خانگی خراسان‌جنوبی/ کارگران و بازنشستگان در اولویت احداث 500 هزار مسکن وزارت رفاه

تأمین 100 درصدی گاز خانگی خراسان‌جنوبی/ کارگران و بازنشستگان در اولویت احداث 500 هزار مسکن
  بزرگنمايي:

خبر یزد - سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، که به مناسبت هفته دولت به خراسان‌جنوبی سفر کرده است امروز، پنج‌شنبه در آیین بهره‌برداری هم‌زمان از طرح‌های گازرسانی خراسان‌جنوبی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند حضور یافت.

*به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی* دکتر «محمدهادی زاهدی‌وفا» با ابراز خرسندی از پوشش 100 درصدی شبکه گاز خانگی برای مردم خراسان‌جنوبی، آغاز بهره برداری از طرح گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی بیرجند و 50 روستای خراسان‌جنوبی را حاصل کار جهادی دست اندرکاران این طرح در ماه‌های اخیر دانست و گفت: امروز شاهد یک مدیریت جهادی در سطح استان هستیم که توانست طرح 18 ماهه را در مدت زمان شش ماه به سرانجام برساند.
وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین تکالیف دولتها، تأمین زیرساخت‌های لازم برای کشور شامل آب، برق، گاز، ارتباطات و مسکن است. به دنبال اجرای این تکالیف، پروژه راه‌اندازی خط انتقال آب از دریای عمان به خراسان‌جنوبی نیز در دست اجراست.
زاهدی‌وفا با اشاره به تغییر صحنه سرمایه‌گذاری تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده قرار است شرکت‌های سرمایه‌گذاری به‌طور مستقیم زیرنظر مقامات استان، استاندار، نمایندگان مجلس و مدیران اداره شوند. تأمین منابع در استان‌ها از این طریق با شاخص‌های منطقه‌ای و استانی و استانداردهای عدالت‌محور سازگارتر خواهد بود. بدین ترتیب مقامات و مدیران استان‌ها باید به فرصت‌های سرمایه‌گذاری توجه ویژه داشته باشند.
*سرمایه‌گذاری در مسکن از اولویت‌های وزارت تعاون*
سرپرست وزارت کار کمک به تأمین مسکن جامعه هدف را از دیگر برنامه‌های مهم این وزارتخانه عنوان کرد و افزود: در همین زمینه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تفاهم‌نامه‌ای با وزارت راه و شهرسازی، کمک به احداث 500 هزار واحد مسکونی توسط زیر مجموعه های خود را تقبل کرده و در پی استفاده از ظرفیت‌های سیاست‌های کلی اصل 44 و تعاونی‌های سهامی‌عام و سرمایه‌گذاری جدی در بخش مسکن و ساختمان‌سازی با اولویت تأمین مسکن برای کارگران، کارمندان و بازنشستگان است.
وی درباره نحوه اجرای این سرمایه‌گذاری‌ها توضیح داد: قانون این اجازه را به ما می‌دهد که صندوق‌های زمین و مسکن تشکیل دهیم و سپس می‌توان با اولویت پذیره‌نویسی، این صندوق‌ها را به آحاد ملت واگذار و در یک بازه زمانی سهام را به زمین و ساختمان تبدیل کرد.
سرپرست وزارت تعاون تأکید کرد: در حال حاضر پروژه‌های مسکن به منابع بانکی متکی است. از این رو به دلیل بالابودن هزینه تمام‌شده واحدهای مسکونی ممکن است بسیاری از متقاضیان توان دریافت و بازپرداخت تسهیلات را نداشته باشند.
وی ادامه داد: برای اینکه تأمین مالی مسکن تسریع شود، به جای تسهیلات بانکی، چارچوب صندوق‌های زمین و ساختمان مورد توجه قرار می‌گیرد تا متقاضیان بتوانند با اندوخته تدریجی خود در صندوق‌ها صاحب مسکن شوند.
*افزایش دستمزدهای حداقلی در راستای عدالت‌محوری*
زاهدی‌وفا یکی از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم را تحقق عدالت دانست و عنوان کرد: ازجمله وظایف تکلیف‌آور در این زمینه، توجه به مناطق کمتر توسعه‌یافته است. افزایش دستمزدهای حداقلی و ارتقا یا اصلاح پرداخت‌های بازنشستگی در این راستا باید صورت گیرد تا فاصله دهک‌های درآمدی به حداقل برسد. 
وی تصریح کرد: در بودجه نیز منابع خوبی در تبصره‌های مختلف برای اشتغال‌زایی دیده شده است. بنابراین اکنون ایجاد شغل‌های مولد و تثبیت بازار اشتغال اهمیت بیشتری نسبت به تأمین بودجه دارد.
زاهدی‌وفا اضافه کرد: در استان‌هایی مانند خراسان‌جنوبی ظرفیت‌های عظیمی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد. به‌ویژه می‌توان به ظرفیت عظیم معادن استان اشاره کرد اما متأسفانه اکنون تنها از یک چهارم این ظرفیت استفاده می‌شود.
*تولید دانش‌بنیان ضرورت بقاست نه یک شعار تزئینی*
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه تولید دانش‌بنیان یکی از بحث‌های جدی وزارتخانه است، افزود: نمی‌توان در یک حصار بسته اقتصادی، تولید را ادامه داد. اکنون تولید اقتصادی نه‌تنها در کشور که در سطح منطقه و جهان باید قابل رقابت باشد. حال اگر نتوانیم تولید را در صحنه بین‌المللی به رقابت برسانیم بعد از مدتی مجبور به واگذاری صحنه ملی هم می‌شویم.
وی تصریح کرد: تنها ‌مؤلفه‌ای که می‌تواند ما را در صحنه بین‌المللی موفق کند، تولید دانش‌بنیان است. بنابراین دانش‌بنیان‌شدن تولید و اقتصاد برای ما یک شعار یا رویکرد تجملی و تزئینی نیست بلکه یک ضرورت برای بقای اقتصادی ما خواهد بود.
*فرصتی برای اصلاح شاخص‌های توسعه خراسان‌جنوبی*
سرپرست وزارت کار با غنیمت‌شمردن هفته دولت برای ارائه عملکرد دولت در یک سال گذشته، اعلام کرد: دولتی بر سر کار آمده که دارای برنامه‌های بسیار جذاب و مردمی و در پی توسعه استان‌هاست. بر این اساس امیدواریم در تحقق شعارهای این دولت بتوانیم قدم‌های مؤثری برداریم.
وی با اشاره به سفر 15 سال پیش به خراسان‌جنوبی، خاطرنشان کرد: شواهد حاکی از آن است که اقدامات زیاد و مفیدی در استان انجام شده است؛ اما هنوز خراسان‌جنوبی با متوسط شاخص‌های کشور فاصله جدی دارد که باید در کوتاه‌مدت اصلاح شود. اگرچه عقب‌ماندگی‌هایی از گذشته به‌جامانده، اما در یک سال گذشته و در راستای اجرای مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان، اقدامات مؤثری صورت گرفته است.
زاهدی‌وفا یادآور شد: این دولت کمر همت بسته تا اقدامات بزرگی انجام دهد. بنابراین لازم است عزم و اراده داشته باشیم و پیشرفت کشور را به نقطه مطلوب در بازه زمانی کوتاه برسانیم. چرا که فرصت چندانی برای انجام کار نیست و فرصت‌ها مانند ابرها در گذرند. باید فرصت خدمت‌رسانی به مردم، حل مشکلات و ارتقای سطح رفاه عمومی جامعه را یک غنیمت بدانیم.
3 شهریور 1401 22:52
کد خبر : 281,138
نظرات بینندگان

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/234356/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

«از هرات تا تهران» آماده نمایش شد/2 انتصاب در انجمن سینمای جوانان

استاندار یزد: گره‌های ذهنی حجاب پاسخ داده شود

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

به‌کارگیری توانمندی داخلی در تعمیر تجهیزات خط میبد - نائین

اعلام اسامی محرومان هفته بیست و هشتم لیگ یک

پیروزی نماینده بافق در مرحله پلی‌آف فوتسال

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

رشد درآمد‌های وصولی گمرک یزد

کمک کانون آستان قدس شهید چمران یزد به آزادی زندانیان غیر عمد

اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خسارت به شبکه زیرساختی قنوات

«از هرات تا تهران» آماده نمایش شد

دستگاه‌ها وظایف خود را در بحث کودکان کار و خیابان جدی‌تر دنبال کنند

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

رشد 7 برابری استقبال از رویداد ایده شو

افتتاح طرح‌های بزرگ در بهاباد

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

بررسی و کنترل وضعیت آبگیری بندهای تغذیه مصنوعی در حین وقوع سیل

دلیل تعویق بهره برداری خط انتقال آب از دریا به استان چیست؟

طرح‌های بزرگی در بهاباد افتتاح می‌شود

اجرای ضوابط مناسب سازی مستلزم همکاری همه دستگاه ها

برگزاری آزمون المپیاد دانشجویی کشور در دانشگاه اصفهان

پیروزی تیم پاس بافق در هفته اول مرحله پلی آف لیگ دسته 2 فوتسال

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارد

پیروزی نماینده بافق در مرحله پلی آف فوتسال

ساخت مسکن برای محرومان با نگاه ویژه انجام شود

تولید 750 تن ماهی سردآبی در استان یزد

ایجاد 31 هزار اشتغال به همت ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در استان یزد

ارتقای سیما و منظر شهری با تقویت روشنایی شهر

توصیه امام جمعه یزد به دانشگاه‌ها درباره بی‌حجابی

وصول بیش از 161 هزار میلیارد ریال درآمد از بخش‌های مختلف استان

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

برپایی آئین های شکرگزاری در روز گندم و نان

آزادی یک زندانی با یاری کانون خدمت رضوی

تداوم روند رشد صدور اسناد مالکیت در استان یزد برای سومین سال

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه