خبر یزد

آخرين مطالب

معاون فناوری رییس جمهور: توسعه اکوسیستم دانش بنیان وابسته به گسترش بازار و فروش است اقتصادي

معاون فناوری رییس جمهور: توسعه اکوسیستم دانش بنیان وابسته به گسترش بازار و فروش است
  بزرگنمايي:

خبر یزد - به گزارش ایرنا، روح الله دهقانی فیروزآبادی روز سه‌شنبه در نشست ستاد نوآوری، فناوری و اقتصاد دانش بنیان استان یزد با تشریح اهمیت توسعه دانش بنیان ها اظهار کرد: اکنون دیگر دوران افتتاح و ایجاد زیرساخت‌های علم و فناوری گذشته است و هرچند توسعه این زیرساخت‌ها از ضروربات است ولی باید با تولید محوری از ظرفیت‌های این بخش برای رفع نیازهای جامعه و کشور استفاده شود و در این مسیر اهتمام و حمایت دولتمردان به شدت مورد نیاز است.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
وی در خصوص تحول در فرایندهای دانش بنیان گفت: در گذشته بیشتر فعالیت شرکت های دانش بنیان در مسیر دریافت مزیت‌ها یا برند شدن متمرکز شده بود ، اکنون باید بخشی از درآمدهای همه شرکت ها صرف بکارگیری اصول دانش بنیان در کارها شود در این زمینه مفاهیم جدیدی برای دانش بنیان ها تعریف شود. 
دهقانی فیروز آبادی افزود: امروز مجموعه های دانش بنیان باید برای دانشگاه، طرح و کار تعریف کنند و حلقه واسط بین دانشگاه، صنعت و دیگر حوزه های اقتصادی باشند، با توجه به اینکه بخش بزرگی از اقتصاد کشور، دولتی است، در این زمینه دولت می تواند متناسب با مسائل جامعه بین دانش‌بنیان ها تقسیم کار داشته باشد.
دهقانی فیروز آبادی افزود: برای این که اقتصاد دانش بنیان سهمی از تولید ناخالص ملی (GDP) کشور را به خود اختصاص دهد باید دولتمردان به دانش‌بنیانها و هلدینگ‌های دانش بنیان فرصت داده و از آنها حمایت کنند.
رییس جهاددانشگاهی کشور اضافه کرد: از یک سو موضوع دانش‌بنیان در کشور مطرح می‌شود و از سوی دیگر توسعه صنایع با فناوری بالا (های تک) مورد توجه قرار گرفته است که در این میان اولویت با دانش‌بنیان هاست و در این میان باید به این مسئله توجه شود که هر شرکت و کارخانه‌ای به راحتی دانش‌بنیان نمی‌شود.
وی ادامه داد: در ازای اهتمام صنایع به دانش بنیان ها برای رفع نیازهای آنها، صندوق های پژوهش و فناوری، از خطرپذیری (ریسک) سرمایه‌گذاری آنها در این زمینه حمایت می کنند.
دهقانی فیروزآبادی گفت: سهم اقتصاد دانش بنیان از تولید ناخالص ملی باید برای افق چهار سال آینده روی پنج درصد هدف‌گذاری شود و برای تحقق این سهم همه بخش ها باید تلاش کنند.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان اینکه ارتباط بین دانشگاه و صنعت باید یک ارتباط زنجیره ای باشد، تصریح کرد: دانشگاه مرکز است و اطراف دانشگاه را دانش بنیان‌ها تشکیل می‌دهد و دانش‌بنیان‌ها مراکز نوآوری و اطراف آنها باید صنعت شکل بگیرد و صنعت وقتی پویاست که فناورانه باشد و باید در این زمینه مفاهیم جدیدی تعریف کنیم.
دهقانی فیروزآبادی در ادامه در خصوص نقش جهاددانشگاهی در شبکه‌سازی دانش بنیان ها برای رفع مشکلات جامعه و صنعت ، اظهار داشت: جهاددانشگاهی باید رفع مسائل بزرگ و دشوار ملی را برعهده بگیرد و در این زمینه تقسیم کار مناسب بر عهده دانش‌بنیانها بگذارد و ضمانت اجرایی نیز داشته باشد.
وی تصریح کرد: جهاددانشگاهی یک نهاد ارزشمند است چرا که زمانی که سخن از ارتباط علم و صنعت در مراکز علمی کشور نبود، در کنار دانشگاه‌ها برای تحقق این هدف فعالیت کرد و دستاوردهای قابل توجهی نیز در این زمینه کسب شد.
وی افزود: بزرگترین مسئله امروز کشور در حوزه علم و فناوری موضوع توجه به نخبگان است، جهاددانشگاهی می‌تواند به عنوان زیست بوم فناوری نخبگان کشور به جایگاه شایسته خود نیز دست یابد.
استاندار یزد نیز از خدمات دکتر ستاری معاون سابق فناوری و علمی رئیس جمهوری در بسط و توسعه حوزه دانش بنیان کشور، گفت: در دوره جدید که سکان این مجموعه به دست فردی جوان و نخبه قرار گرفته، لازم است تا ماهیت ستادی این معاونت از وضعیت صرف کمک مالی به فعالان این حوزه خارج شود و بخشی از امور مربوطه به دانشگاه‌ها و پارک ها تفویض شود.
مهران فاطمی افزود: سطح فعالان کسب و کارهای حوزه علم و فناوری و فعالیت های دانش بنیان در استان یزد متفاوت و بالاتر از بسیاری از استان‌های کشور است. 
استاندار یزد یادآور شد: در سفر اخیر دکتر ستاری به یزد مقرر شد تا یزد به عنوان پایلوت اجرای قانون جهش تولید دانش بنیاد در کشور لحاظ شود که امیدواریم در این باره نیز حمایت‌های لازم صورت گیرد.
برچسب‌ها شرکت دانش بنیان یزد دانشگاه

خبر یزد

منبع: ایرنا
اخبار استان یزد
اخبار یزد
کلیدواژه: شرکت دانش بنیان یزد دانشگاه شرکت دانش بنیان یزد دانشگاه دانش بنیان دانش بنیان دانش بنیان ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد 36057591 را به همراه موضوع به شماره 100010022100 پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده 74 قانون تجارت الکترونیک مصوب 1382/10/17 مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/235666/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ذخیره 2 میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج

برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز

رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

7 بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید

حضور شمشیربازان چادرملو در رقابت‌های انتخابی آسیا

آغاز عملیات روکش آسفالت 10 کیلومتر محور طبس یزد

نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید

بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد

انجام 2 پرواز به مقصد مدینه منوره

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

پیش بینی آسمان ابری در آدینه استان یزد

اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد

فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین

رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است

جهش تولید با رشد استعداد کارگران محقق می‌شود

رشد 10 برابری طرح حوزه راه شهرستان مهریز

نرخ بازار باید منصفانه و اسلامی باشد/ ضرورت توجه به حق و حقوق کارگران

امتیاز صدرشیمی در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور به مهریز انتقال یافت

ایجاد سامانه اعلام بار مجازی راهگشای مشکلات حمل‌ و نقلی مهریز است

کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد

آبگیری 30 درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به 21 رشته قنات

مصاف پاریزه رکردستان با نماینده یزد

تخصیص بیش از 3 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه

اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت در یزد

ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور

خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است