خبر یزد

آخرين مطالب

ثبت‌نام حدود 110 هزار یزدی برای خانه‌دار شدن/واگذاری زمین‌های تصرفی در سکونتگاه‌های غیررسمی گفتگو

ثبت‌نام حدود 110 هزار یزدی برای خانه‌دار شدن/واگذاری زمین‌های تصرفی در سکونتگاه‌های غیررسمی
  بزرگنمايي:

خبریزد- «احسان خواجه‌رضایی» امروز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران، طرح نهضت ملی مسکن استان را یکی از مهمترین رسالتهای در دستور کار دولت سیزدهم خواند و گفت: خوشبختانه یزد هم اکنون با اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته یک استان پیشرو در نهضت ملی مسکن است که در اظهارنظر اخیر وزیر محترم می‌تواند پایلوت نهضت ملی مسکن در کشور نیز محسوب شود.

وی افزود: در طرح اقدام ملی مسکن با توجه به نیاز انباشته سال‌های گذشته در این حوزه، با همکاری سایر بخشها در استان اتفاقات خوبی رقم خورده به طوری که اولین طرح کشور را در کمتر از 10 ماه در شهر یزد آماده و مورد بهره‌برداری قرار دادیم و پس از آن نیز طرح‌های مهریز و 200 واحدی یزد و سایر طرحها دنبال شده است.

خواجه‌رضایی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در یزد سه کارگزار شامل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و سازمان همیاری شهرداری‌ها در طرح نهضت ملی مسکن با اداره کل راه و شهرسازی استان همکاری دارند و در کنار آنها بانک‌ها به ویژه بانک مسکن که از قدیم‌الایام نقش پررنگی را در این حوزه ایفا کرده، به عنوان بازوی اصلی اجرای این طرح در استان فعالیت دارند.

وی در ادامه از وقوع چند اتفاق مبارک در حوزه مسکن و شهرسازی طی روزهای اخیر خبر داد و گفت: یکی از این اتفاقات ابلاغ آیین‌نامه اجرای بند ک تبصره 11 قانون بودجه است که براساس آن افرادی که در سکونتگاه‌های غیررسمی دارای زمین تصرفی هستند، بر طبق ضوابط تبیین شده به خودشان واگذار خواهد شد.

وی در این باره ابراز امیدواری کرد با توجه به مهلت کمی که تا پایان سال وجود دارد، طی هفته آتی جزئیات این خبر به اطلاع مردم رسانده شود.


مدیر کل راه و شهرسازی استان خبر خوش دیگر را تعیین ضوابط تشویقی برای بافتهای فرسوده خواند و با اعلام این که در این باره نیز اطلاع‌رسانی دقیقی در مورد ساز و کارهای این ضوابط انجام شود، اعلام کرد: برای اولین بار در کشور نیز سامانه طرح نهضت ملی مسکن در استان یزد از یکشنبه هفته گذشته باز شده که قاعدتاً می‌تواند ضمن تسهیل دسترسی متقاضیان، موجب برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری در این حوزه شود.

وی این نوید را نیز داد که با توجه به اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در استان، طی هفته‌های آتی شاهد سفر وزیر محترم راه و شهرسازی به استان در همین رابطه باشیم.

خواجه‌رضایی در ادامه راجع به استقبال یزدیها از طرح نهضت ملی مسکن نیز عنوان کرد: طی شش فاز ثبت نامی در استان یزد تعداد 109 هزار و 257 متقاضی در این رابطه ثبت‌نام شده‌اند که از این تعداد افزون بر 46 هزار متقاضی حائز شرایط اولیه شده و 45 هزار و 892 متقاضی از این تعداد نیز تایید نهایی شده‌اند.

وی با بیان این که تا امروز برای بیش از 14 هزار متقاضی از افراد تایید نهایی شده‌ی این طرح در استان افتتاح حساب کرده‌اند، از تخصیص طرح به شش هزار و 789 متقاضی و صدور پروانه ساختمانی کامل برای چهار هزار و 160 واحد خبر داد.

وی با بیان این که تاکنون 414 واحد در استان تحویل متقاضیان شده است، ابراز امیدواری کرد با تامین آورده‌ی از سوی متقاضیان و به تبع تامین نقدینگی طرح‌ها تا پایان سال تعداد قابل توجهی واحد مسکونی دیگر به متقاضیان در استان تحویل شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان همچنین با اشاره به تغییرات اعمال شده در نحوه اجرای طرح‌ها، گفت: بنا به تصمیمات اتخاذ شده، واحدهای نهضت ملی مسکن در تمام شهرهای استان به صورت ویلایی در قطعات 250 مترمربعی ساخته خواهد شد.


بانک مسکن، تنها بانک پای کار نهضت ملی مسکن

«محمد غفوریان» مدیر شعب بانک مسکن استان یزد هم در این نشست خاطرنشان کرد: بانک مسکن همواره طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی را برای تامین مسکن در دستور کار داشته و شیوه‌های متنوعی را در زمینه خرید و ساخت و جعاله دنبال کرده است و شاید وجه تمایز این بانک با سایر بانکها فعالیت به عنوان بازوی مالی دولت در اجرای تمام طرحهای مرتبط با مسکن بوده باشد.

وی ادامه داد: تمام این رویکردها با هدف کمک به تامین مالی بخش مسکن جامعه بوده و امیدواریم رسالتمان را با کمترین عیب و نقص انجام دهیم.

وی با بیان این که دولت 27 بانک و موسسه را موظف به پرداخت 20 درصد تسهیلات خود در بخش مسکن کرده است، گفت: البته در طرح نهضت ملی مسکن تنها بانک مسکن در این رابطه 63 هزار میلیارد تومان را تخصیص داده که در استان یزد در سطوح  350، 300 و 250 میلیون تومانی با نرخ 18 درصدی و مدت بازپرداخت 20 ساله با احتساب سه سال دوره ساخت پرداخت می‌شود.

غفوریان همچنین از پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن به طرحهای خود مالک نیز خبر داد؛ هر چند به گفته وی کمتر به آن اهتمام شده است.

وی در ادامه با مقایسه تسهیلات پرداختی در طرحهای نهضت ملی مسکن و مسکن مهر، اظهار کرد: طی اجرای مسکن مهر که 10 سال به طول انجامید، در استان یزد حدود 500 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد ولی در حال حاضر با شروع طرح نهضت ملی مسکن در استان 1500 میلیارد تومان تاکنون انعقاد قرارداد داشته‌ایم.

وی همچنین با مقایسه تسهیلات پرداختی در این رابطه طی شش ماهه اول سال گذشته و امسال، گفت: در حالی طی شش ماهه ابتدایی سال 1400 مبلغ 220 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد ولی در مدت مشابه امسال، 1600 میلیارد یعنی هفت برابر بیشتر از نیمه اول پارسال پرداخت تسهیلات صورت گرفته است و تاکنون صرفا بانک مسکن پای کار این طرح بزرگ ملی بوده و 26 بانک و موسسه دیگر عملکردی در این بار نداشته‌اند.

مدیر شعب بانک مسکن استان خاطرنشان کرد: متاسفانه همین امر نیز باعث نامتوازن شدن منابع و مصارف بانک مسکن در استان و بعضاً موجب مشکلات و نواقصی در ارائه و اعطای تسهیلاتی مانند وامهای خودمالک در استان شده است.

غفوریان در پایان سخنانش ابراز امیدواری کرد که با یاری صنایع بزرگ استان و اهتمام آنها به مجموعه بانک مسکن، بتوان نقش موثرتری در تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن در استان ایفا کرد.


افتتاح افزون بر 700 واحد مسکونی ستاد اجرایی تا آخر امسال

«علی محمدی پناه» مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان یزد نیز در جمع اهالی رسانه بیان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام پیروی منویات مقام معظم رهبری مقرر شد تا در هر جای کشور که مشکلی وجود دارد، به عنوان اولین‌ها ورود داشته باشد و در جهت رفع این کاستی‌ها به بهترین نحو عمل کند.

وی دو مشکل عمده اکنون کشور را تامین اشتغال و مسکن خواند و گفت: طی دو سال گذشته 4200 طرح اشتغالزایی خرد و خانگی توسط این ستاد در استان ایجاد شده و در نظر داریم امسال نیز چهار هزار فرصت شغلی را برای 12 هزار نفر در استان فراهم کنیم.

وی در رابطه با تامین مسکن مورد نیاز مردم در قالب طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن نیز گفت: ستاد اجرایی فرمان امام در کشور جمعاً ساخت 100 هزار واحد مسکونی را برعهده گرفته که تا امروز 1200 واحد آن سهم ستاد اجرایی فرمان امام در استان یزد بوده که 500 واحد آن در مهریز و 700 واحد نیز در شهر یزد ساخته خواهد شد.

محمدپناه اظهار کرد: افتخار داریم که اولین طرح نهضت ملی مسکن استان و کشور توسط ستاد اجرایی فرمان امام استان یزد در اواخر سال 1399 مورد بهره‌برداری رسید و استان یزد از این لحاظ پشیرو در کشور شناخته شد و همچنین در ادامه نیز با افتتاح طرح 174 واحدی مهریز در اواخر سال 1400، دومین طرح اقدام ملی مسکن کشور را نیز به نام خود و استان یزد ثبت کردیم.

وی در ادامه از پیشرفت فیزیکی 60 تا 70 درصدی طرحهای نهضت ملی مسکن در اختیار ستاد اجرایی فرمان امام در استان مطابق با برنامه زمان بندی خبر داد و گفت: امیدواریم با تامین نقدینگی استان دو طرح را در دهه فجر امسال و تمامی طرحهای در دست ساخت شهر یزد را تا آخر سال جاری بهره‌برداری کنیم.

محمدی پناه در انتها نیز یکی از کمکهای ستاد اجرایی فرمان امام در این حوزه را حذف حق کارگزاری ستاد در رابطه با اجرای این طرح ها ذکر کرد و گفت: حتی بعضاً در جاهایی که مشکل تامین مالی وجود داشته است، از منابع مالی ستاد هزینه کرده‌ایم تا اجرای طرح‌ها به این دلیل دچار وقفه نشود.


ساخت 3000 واحد مسکونی ملی توسط سازمان همیاری‌ها

«محمدرضا عظیمی‌زاده» مدیر عامل سازمان همیاری‌ شهرداری‌های یزد هم با اشاره به کارگزاری این سازمان در استان برای مشارکت در ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن به عنوان تنها سازمان همیاری شهرداریها در کشور، گفت: تاکنون سه هزار واحد را در قالب این طرح شروع کرده‌ایم که یک طرح 200 واحدی هم اکنون در مرحله بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: 17 طرح فعال در سطح استان در شهرهای یزد، مهریز، اشکذر و زارچ توسط سازمان همیاری شهرداری‌های یزد با قوت در حال اجراست و مصمم هستیم با کیفیت قابل قبولی آنها را تحویل متقاضیان بدهیم.

عظیمی زاده خاطرنشان کرد: طرح‌های اقدام ملی دارای یکسری مقدمات است که توسط دستگاه های فعال در این حوزه باید مهیا شود از جمله تامین زمین توسط راه و شهرسازی، آماده سازی‌های اولیه تا صدور پروانه و تجهیز کارگاه که گاهاً همین اقدامات در افزایش مدت اجرای طرح تاثیرگذار است.


کارگزاری بنیاد مسکن در ساخت واحدهای نهضت ملی 18 شهر استان

«حمید ضیایی» معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد هم در جمع خبرنگاران با اشاره به سابقه همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از گذشته در اجرای طرح‌های مسکن مهر، گفت: خوشبختانه این همکاری به خوبی اجرایی شد و توانستیم به عنوان دومین استان جشن اختتامیه طرح مسکن مهر را در کشور برگزار کنیم و امیدواریم در این طرح نیز عملکرد موفقی را از بنیاد استان شاهد باشیم.

وی با بیان این که طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر 100 هزار نفر به عهده بنیاد مسکن گذاشته شده است، گفت: این بخش از طرح 18 شهر در استان یزد را شامل می‌شود که در این رابطه تاکنون 420 هکتار تامین زمین صورت گرفته است.

ضیایی ابتدا به طرحهای اقدام ملی اجرایی توسط بنیاد استان اشاره و عنوان کرد: در قالب طرح اقدام ملی در استان، سه فاز ثبت نام انجام شد که طی آن 1488 متقاضی تایید نهایی شدند که از این تعداد یکهزار و 161 واحد در قالب پنج شهرستان به صورت بنیاد ساخت انجام می شود و مابقی یعنی 323 واحد در شهرهای کم متقاضی به صورت برون ساخت اجرایی خواهد شد.

به گفته وی، تاکنون برای 1400 واحد پروانه ساخت صادر شده و اجرای فونداسیون یکهزار و 390 واحد مسکونی انجام شده است.

ضیایی در مورد طرح های نهضت ملی مسکن استان که ساخت آنها برعهده بنیاد مسکن است نیز گفت: در قالب طرح نهضت ملی مسکن تاکنون 18 هزار و 750 متقاضی ثبت نام شده‌اند که از این تعداد 10 هزار و 250 نفر تایید نهایی شده‌اند.

این مسئول در پایان اضافه کرد: در همین رابطه افتتاح حساب از سوی هفت هزار و 300 نفر از متقاضیان تایید نهایی شده انجام گرفته ولی قریب چهار هزار و 600 نفر آنها واریز وجه داشته‌اند که عملاً شروع بکار 460 واحد را تاکنون رقم زده است.

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/236307/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

فروش امتیاز مسکن ملی توسط برخی سازمان ها، واقعیت یا شایعه؟

نجات 18 نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد

یادواره شهید گمنام در جهاددانشگاهی یزد

دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی در یزد

استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد

چایی‌های قاچاق به مقصد نرسید

آبگیری 30 درصد سازه‌های آبی –خاکی در استان یزد

امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل/خسارت سیل به 9 منزل مسکونی

بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

نجات 18 نفر از سیل در روستای شادکام بافق

تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور

اختصاص 3000 میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد

دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی

انتقال چای قاچاق با قطار

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

نخاله‌های ساختمانی مهمترین عامل آسیب زا به طبیعت مهریز

امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل

نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود

مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون

تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود

مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود

توجه جدی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد

احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

ریزش و تخریب یک واحد مسکونی فرسوده در شهر یزد بر اثر بارندگی

پیشنهاد افزایش 40 درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد

بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا

تداوم بارش‌های بی‌سابقه در استان یزد

مصوبات کارگروه توسعه بر زمین مانده است

تامین برق پایدار حوزه‌های برگزاری کنکور سراسری در استان یزد

تداوم بارش‌های بی‌سابقه در یزد

کشف رشوه‌خواری 20 میلیارد ریالی دو نفر از مدیران ارشد استان یزد

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!