خبر یزد

آخرين مطالب

استاندار: انرژی خورشیدی از الزامات و بایدهای آینده استان یزد است سياسي

استاندار: انرژی خورشیدی از الزامات و بایدهای آینده استان یزد است
  بزرگنمايي:

خبریزد- مهران فاطمی روز شنبه در نشست کارگروه اقتصادی،اشتغال و سرمایه گذاری استان یزد گفت: به همین منظور و برای سرمایه گذاری های جدید و بخصوص در زمینه انرژی های خورشیدی ، ستاد پیشرانان پیشرفت استان یزد تشکیل خواهد شد.

وی ادامه داد: این ستاد با حضور شخص مدیران واحدهای بزرگ و مدیران دستگاههای مرتبط تشکیل و احصاء پروژه ها و همچنین جهت دهی به تسهیلات و حتی تا پروژه های عمرانی را به منظور تامین زیر ساخت های مورد نیاز برنامه ریزی خواهد نمود.

استاندار یزد گفت: برش اقتصاد مقاومتی مد نظر ما ،درون زا و برون نگر است  و مانع زدایی از پروژه های پیشران باید انجام شود و در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف شود.

فاطمی افزود: همچنین این ستاد، نظارت و پایش و بررسی درصد پیشرفت برنامه ها را داشته باشد و پروژه های پیشران مصوب شده باید نظارت میدانی و پایش شود و مشکلات آن رفع گردد تا در زمان بندی خود به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: دانش بنیان شدن صنایع بزرگ و رسوخ حوزه فناوری در صنایع استان به منظور افزایش بهره وری و کیفیت تولید و کاهش قیمت تمام شده و همچنین حمایت از شرکت های فناور و دانش بنیان نیز از اولویت های مهم ما در کلان طراحی اقتصادی استان  است که حداقل در یک افق 20 ساله باید مد نظر ستاد قرار گیرد.

حمایت از شرکت های فناور و دانش بنیان از اولویت های مهم در کلان طراحی اقتصادی استان یزد است که حداقل در یک افق 20 ساله باید مد نظر قرار گیرداستاندار یزد گفت: عدالت در سرمایه گذاری هم باید در نظر باشد و بعنوان مثال در یک شهرستان تا سال 1386 با  ارز هفت تومانی ، بیش از سه هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده در حالیکه در همان سالها ، این عدد و رقم برای یکی دیگر از شهرستانهای استان فقط 50 میلیون تومان بوده و  نتیجه این عدم توازن در سرمایه گذاری این شده است که در خود شهر یزد الان بیش از 150 هزار حاشیه نشین برآورد می شود و در همان شهرستان نسبت جمعیتی بالغ بر عدد 130 شده یعنی به ازای هر صد زن تعداد 137 مرد در آن شهرستان است در حالیکه باید صد به 104 باشد .

فاطمی یادآور شد: همچنین بافت فرهنگی و اجتماعی آن شهرستان به شدت تحت تاثیر قرار گرفته و زیر ساخت سلامت و آموزشی پاسخگوی این جمعیت نیست در حالیکه می شد با توزیع مناسب سرمایه گذاری در کل استان ، از این معضلات و مشکلات جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه باید توزیع متوازن سرمایه در دستور کار ستاد پیشران پیشرفت استان یزد باشد، ادامه داد:  یکی از راهبردی های استان ،عدالت و توزیع متوازن است و باید برنامه ریزی های سرمایه گذاری نیز به این سمت باشد .

استاندار یزد گفت: حجم سنگین نقدینگی در دست مردم است و برای هدایت نقدینگی باید برنامه ریزی شود و مدل تامین مالی نباید همیشه وابسته به بانک ها باشد و این ستاد  می تواند در قالب  مدل های تعریف شده برای طرح های توسعه از این نقدینگی مردمی استفاده نماید .

فاطمی اظهار داشت: این ستاد اتاق مشاوره اقتصادی برای استان یزد و برای سرمایه گذاری ها و تسهیلات و اعتبارات عمرانی برای تامین زیر ساخت ها است و ما نسبت به آینده یزد وظیفه داریم و بخش دولتی و  خصوصی ندارد و همه ما نسبت به آینده استان یزد و مردمان استان تکلیف و مسئولیت شرعی و قانونی داریم و باید نسبت به این مسئولیت عمل کنیم .

وی تصریح کرد: حرکت کردن به سمت صنایع سبز  و کمتر آلاینده و حفظ محیط زیست باید در دستور کار همه واحدهای صنعتی استان باشد و نسبت به نسل آینده و آیندگان یزد نیز مدیون هستیم و تصمیمات امروز ما بر آینده استان نیز تاثیر گذار است .

استاندار یزد گفت: متاسفانه در سالهای گذشته آنچنان که باید در حوزه صنایع پاک و انرژی پاک سرمایه گذاری نشد و در تابستان و زمستان مشکل انرژی داریم و برق خورشیدی یکی از الزامات جامعه و فعالیت های امروز ماست .

سید مسعود عظیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد نیز در این نشست گفت: مطالعات نشان می دهد استان یزد و بویژه برخی از شهرستانهای استان پتانسیل بسیار خوبی برای انرژی خورشیدی دارد و طبق تکلیف دولت سیزدهم باید 2 هزار مگاوات برق خورشیدی و 1500 مگاوات برق ترکیبی را وارد مدار کنیم که از صنایع بزرگ درخواست داریم در این زمینه ورود کرده و علاوه بر تامین بخشی از انرژی مورد نیاز خود ، نسبت به فروش مازاد آن به دولت که 20 ساله تضمین شده است اقدام کنند. 

مدیرعامل برق منطقه ای استان یزد نیز در این نشست گفت: طبق برآوردهای انجام شده، در سال 1402 نیاز مصرف از تولید بالاتر خواهد رفت و باید فکری برای این افزایش مصرف داشته باشیم و در برنامه یزد نوین نیز توسعه و حمایت از انرژی های تجدیدپذیر پیش بینی شده چون در استان یزد بیش از 330 روز آفتابی و بخش زیادی از سال نیز شدت مورد نیاز خورشید وجود دارد و در حوزه نیروگاهی پتانسیل بسیار خوبی هست.

ابوالفضل اسدی اظهار داشت : تامین دو هزار مگاوات انرژی خورشیدی برای استان یزد یک شعار نیست و بررسی کامل علمی و فنی انجام شده است و هشت ساختگاه نیز در مناطق مختلف استان یزد تحویل سرمایه گذاران شده  و  تا کنون بیش از دو هزار و صد مگاوات مجوز تجدید پذیر صنایع برای کل کشور صادر شده و 680 مگاوات در حال صدور است ولی هنوز جای صنایع استان یزد در این لیست خالی است .

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/236984/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بارش باران بهاری در مناطق مختلف استان یزد

تصادف اتوبوس با سرویس مدرسه 4 دانش‌آموز را راهی بیمارستان کرد

دانشگاه آزاد یزد 300 دانشجوی بورسیه در صنعت کاشی دارد

برگزاری انتخابات اتاق اصناف کشاورزی در خاتم

تمهیدات شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد در خصوص بند‌های تغذیه مصنوعی

اقدامات شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد در خصوص بند‌های تغذیه مصنوعی

25 کشته و زخمی بر اثر حادثه ترافیکی در بادغیس

کشف 6 فقره سرقت در یزد

مهدی مهدوی همه را سورپرایز می‌کند

اتمام عملیات تعریض و بهسازی جاده یزد - خضرآباد،به زودی

اقدامات پیشگیرانه سیل در شهرستان‌های خاتم و مروست

خدمت بی منت به سالمندان آسایشگاه نشاط مهریز

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

ارائه خدمت به 4 هزار نفر در خصوص کارت ایثار

زنده گیری یک حلقه مار از داخل کامیون در محور مهریز- انار

احیای 31 هزار شغل در یزد

اقدامات پیشگیرانه سیل در شهرستان های خاتم و مروست

31 هزار شغل به همت ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه در استان یزد احیا شد

رویکرد تقویت و اصلاح نور و رنگ در راستای بهبود کیفیت منظر شهری

رقابت یک هزار و 362 داوطلب در آزمون استخدامی تامین اجتماعی استان یزد

کشف 3 تن چوب قاچاق به ارزش 3 میلیارد ریال در بافق

استقبال یزدی‌ها از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک

اجرای ویژه برنامه استانی "سپاس سردار" در مدارس استان یزد

قدردانی فرمانده سپاه الغدیر از نمایندگان ارتش در یزد

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

مدیریت بحران آبفای یزد در آماده باش کامل

اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی به همت دامپزشکی شهرستان اشکذر

توزیع بیش از 130 هزار جلد پاسپورت در هرات

آماده باش آتش‌نشانان یزدی برای کنترل آبگرفتگی‌های احتمالی

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

مدیریت بحران آبفا در آماده باش کامل است

مدیریت بحران آبفا در آماده باش کامل

استقبال 90 درصد یزدی‌ها از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک

بازداشت باند خانوادگی سرقت در زنجان

این استان ها امروز منتظر بارش باران باشند

خبری تازه از عرضه شیرخشک در داروخانه ها

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 28 فروردین 1403

پیش بینی بورل از حمله اسرائیل به ایران

طلاب باید به بحث تولید علم ورود کنند

استقرار تیم بازرسی اداره کل بازرسی استان یزد در جهادکشاورزی

ساخت 22 هزار مسکن ملی در شهرهای یزد/رشد 3 برابری مقاوم‌سازی روستا

پرهیز از سفر‌های غیرضروری به مناطق ییلاقی

ناترازی شدید حوزه مسکن به دلیل یک دهه توقف در تولید

کشور به تولید واقعی نیاز دارد نه مونتاژکاری!

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

فرونشست زمین سفره‌های آب زیرزمینی را می‌بلعد

برگزاری مراسم شهدای امنیت در یزد