خبر یزد

آخرين مطالب

ضرورت حمایت بیشتر بخش خصوصی از ورزش حرفه‌ای یزد ورزشي

ضرورت حمایت بیشتر بخش خصوصی از ورزش حرفه‌ای یزد
  بزرگنمايي:

خبریزد- مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی می‌توانند طبق مقررات برای جبران عقب ماندگی‌ و تقویت و ارتقای رشته‌های مختلف ورزشی با کمک‌های مالی و حمایت‌های معنوی از تیم های ورزشی استان یزد، مسوولیت‌های اجتماعی خود را در این حوزه انجام دهند.

بر اساس مقررات یکی از روش‌های غیرمستقیم حمایت دولت از ورزش، مساعدت  مالیاتی است که یکی از این موارد معافیت مالیاتی برای باشگاه‌های ورزشی است که برابر ماده 134 قانون مالیات‌های مستقیم، ویژه مکان‌هایی با پروانه فعالیت معتبر از وزارت ورزش و جوانان است.

هرچند تاکنون برخی همکاری‌ها و حمایت‌ها از سوی تعدادی از مدیران صنایع و فعالان بخش تولید به صورت ناچیز و پراکنده در حمایت و تقویت برخی رشته‌های ورزشی به ثبت رسید که به علت نبود سیاست مدون و منسجم این اقدام‌ها با تغییر مدیریت‌ در واحدهای  مربوطه فراموش و به نتیجه مطلوب نمی‌رسد. 

در  استان یزد ظرفیت‌های خوبی در بیشتر رشته‌های ورزشی وجود دارد، اگر مدیران صنایع و معادن طبق قانون به مسئولیت‌های اجتماعی خود و تحقق سهم واحد مربوطه در این بخش عمل و رسالت خود را انجام دهند تحولی موثر و تعیین کننده در تعالی فعالیت‌های ورزشی به ثبت می‌رسد.

بر اساس مقررات یکی از روش‌های غیرمستقیم حمایت دولت از ورزش، مساعدت  مالیاتی است که یکی از این موارد معافیت مالیاتی برای باشگاه‌های ورزشی است که برابر ماده 134 قانون مالیات‌های مستقیم، ویژه مکان‌هایی با پروانه فعالیت معتبر از وزارت ورزش و جوانان استدر این خصوص با وجودی که تاکنون گزارش‌های مختلف و مفصلی برای تحقق عملی مسئولیت اجتماعی واحدهای تولیدی و صنعتی تهیه و موضوع در نشست‌های مختلف خبری و غیره پیگیری و حتی جلسات تخصصی در استان برگزار شده ولی همچنان مشکل به قوت خود باقی است.

اگر مجموعه مدیران صنایع و معادن طبق قانون به مسوولیت های اجتماعی خود حداقل در قبال استفاده‌هایی که از آب، هوا و خاک و تسهیلات استان می برند عمل کنند بخش عمده مشکل ورزش در تامین برخی هزینه‌ها و فراهم کردن زیرساخت‌ها رفع و شاهد ارتقا و تقویت رشته‌های ورزشی و رفع مشکل ورزشکاران خواهیم بود.

برای نمونه طی سالجاری فقط سه تیم ورزشی استان در رشته‌های فوتبال و فوتسال به دلیل نبود بودجه کافی و حمایت نشدن توسط واحدهای تولیدی و صنعتی، حضور در لیگ‌های کشور را  به لقایش بخشیدند و اگر این روند ادامه یابد قطعا در آینده از این خبرهای ناخوش در یزد خواهیم شنید.

در این خصوص تعدادی از مسئولان ورزش و دست اندرکاران تیم‌ها در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی یزد با ابراز ناخرسندی از وضعیت موجود در بی تفاوتی و نداشتن پیگیری در رفع مشکلات تیم‌ها برای حضور در لیگ‌های کشور، بررسی، نظارت و حل معضل را به صورت ریشه‌ای خواستار شدند.

سرپرست تیم فوتبال یزدلوله گفت: شرکت این تیم در لیگ امسال به همکاری و همراهی مسئولان اجرایی و ورزشی استان بستگی دارد و هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته و اگر همیاری و حمایت مادی و معنوی محقق شود شرایط برای حضور تیم در لیگ فراهم می‌شود.

ضرورت حمایت بیشتر بخش خصوصی از ورزش حرفه‌ای یزد

کاظم مزیدی افزود: مسابقات مرحله نهایی لیگ دسته سه فوتبال کشور بعد از رقابت‌های جام جهانی قطر و به احتمال زیاد اوایل بهمن‌ماه امسال به صورت رفت و برگشت آغاز شود و هنوز تکلیف حضور تیم یزدلوله در لیک مشخص نیست.

وی اظهار کرد: بعد از تعیین تکلیف وضعیت تیم توسط مسئولان باشگاه، هیات مدیره و مدیرعامل با حمایت و همراهی مسئولان امیدواریم هرچه زودتر وضعیت مشخص و اقدام برای حضوری قوی در مرحله نهایی لیگ دسته سه که خیلی اهمیت دارد مشخص شود.

همچنین تیم فوتبال میرک کیش مهریز که با کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر بزرگسالان استان یزد در فصل گذشته به مرحله اول لیگ دسته سه باشگاه‌های کشور راه یافت با وجود قرعه‌کشی و تعیین رقبا هنوز تکلیفش برای حضور در مسابقات مشخص نیست .

مسابقات فوتبال لیگ برتر بزرگسالان استان یزد زیرنظر فدراسیون با حضور 10 تیم به صورت دوره‌ای و رفت و برگشت در فصل گذشته پیگیری و در پایان تیم میرک کیش مهریز با کسب 43 امتیاز برای نخستین بار به لیگ دسته سه کشور راه یافت و طبق مقررات، قهرمان به عنوان نماینده استان کشوری شد.

نداشتن بودجه کافی مانع اصلی حضور تیم‌های یزد درلیگ‌های کشور 

تیم فوتبال میرک کیش مهریز از سال 1387 تاکنون در لیگ برتر فوتبال استان حضور داشته و در چارچوب این لیگ استانی یک مقام قهرمانی، سه مقام نائب قهرمانی و قهرمانی یک دوره از جام حذفی را در کارنامه خود به ثبت رسانده و همچنین در سال 1400 به مقام قهرمانی در استان نائل آمد.

این تیم برای حضور در لیگ دسته سه کشور با انتخاب کادرفنی تمام بومی به سرمربیگری اصغر سادات‌زاده و بازیکنان تمام بومی استان به خصوص از شهرستان مهریز برای حضور در این رقابت‌ها طی ماه‌های اخیر نسبت به انجام تمرینات و برگزاری مسابقات دوستانه تدارکاتی اقدام کرده است.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی میرک کیش مهریز گفت: به رغم اینکه قبلا بعد از کسب عنوان قهرمانی خیلی از مسئولان اجرایی و ورزشی قول همکاری و تامین بخشی از هزینه‌ها و فراهم کردن مکان برگزاری مسابقات را دادند ولی هنوز اقدام عاجلی صورت نگرفته است.

علیرضا زارع میرک آباد مهریزی افزود: برای تیمداری در مرحله حدود 2 میلیارد و 700 میلیون و برای مرحله دوم حدود سه میلیارد تومان بودجه نیاز است که قطعا باشگاه به تنهایی در این شرایط توانایی تامین آن را ندارد و به حمایت نیاز است.  

همچنین مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی صبای یزد گفت: از مدت‌ها قبل تمرینات و مسابقات تدارکاتی تیم صبا برای حضور در لیگ دسته اول فوتسال کشور آغاز شد ولی به تازگی با وجود انجام قرعه کشی و مشخص شدن حریفان صبا، این تیم به علت نداشتن بودجه قادر به حضور در لیگ نیست.

ضرورت حمایت بیشتر بخش خصوصی از ورزش حرفه‌ای یزد

سیدعزیز یوسنی با ابراز ناخرسندی از وضعیت موجود افزود: برای حضور تیم در لیگ دسته اول به بیش از 40 میلیارد ریال بودجه نیاز است که این باشگاه به تنهایی از عهده مخارج مختلف بر نمی‌آید و باید مسئولان بیش از گذشته در این زمینه همراهی و حمایت کنند.

وی اظهار کرد: برای استانی برخوردار مثل یزد اصلا پذیرفته و قابل قبول نیست که یک تیم که تنها نماینده فوتسال استان در لیگ دسته اول کشور است نتواند در این رقابت ها شرکت کند و امیدواریم هرچه زودتر با اقدام مناسب مسئولان راهکار عاجلی در این زمینه در نظر گرفته شود.

همچنین مسئول کمیته فوتسال هیات فوتبال استان یزد با تائید شرایط تیم فوتسال صبا برای حضور در لیگ کشور گفت: تیم صبا نماینده فوتسال استان در لیگ دسته اول است و باید مسئولان بیش از گذشته در زمینه حمایت از این تیم برای حضور در لیگ که هزینه‌بر است، اقدام کنند.

حمیدرضا پایدار افزود: تیم فوتسال صبا استان یزد الان ویترین فوتسال استان یزد در لیگ کشور است و قله‌ای است که برای جامعه هدف و بازیکنان ایجاد انگیزه می‌کند و نباید به راحتی به دلیل کمبود بودجه شاهد حذف تنها سهمیه یزد در لیگ باشیم.            

یکی از مشکلات پیش روی تیم‌ها و باشگاه‌های ورزشی استان برای حضور در لیگ‌های مختلف کشوری مشکل مالی و اقتصادی و نداشتن بودجه کافی است که در این خصوص تاکنون مسایل در جلسات مکرر منعکس و با حضور مسئولان و صنایع پیگیری شده استهمچنین معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان یزد گفت: یکی از مشکلات پیش روی تیم‌ها و باشگاه‌های ورزشی استان برای حضور در لیگ‌های مختلف کشوری مشکل مالی و اقتصادی و نداشتن بودجه کافی است که در این خصوص تاکنون مسایل در جلسات مکرر منعکس و با حضور مسئولان و صنایع پیگیری شده است .

سید احمد هاشمی افزود: تیم‌های ورزشی استان در اکثر رشته‌ها برای حضور در لیگ‌های کشور مشکل مالی دارند ولی اگر واحدهای تولیدی و صنعتی طبق قانون به ماموریت خود عمل کنند و از تیم‌ها حمایت مادی شود مشکل موجود که بسیار مهم است مرتفع و شاهد  ظهور ظرفیت‌ها و دفاع از نام یزد در کشور خواهیم بود.

وی اظهار کرد: مشکل مالی تیم‌های مختلف فوتبال و فوتسال و سایر رشته‌های ورزشی اگر واحدهای تولیدی و صعنتی به مسئولیت  اجتماعی خود عمل کنند حل شدنی است و این دغدغه برای همیشه از جامعه ورزش یزد که استانی صعنتی است رخت بر می‌بندد .

این مسئول بیان کرد: برای حل مشکل به تازگی صندوق حمایت از ورزش و کمک به تیم‌ها و باشگاه‌ها راه‌اندازی شده که امیدواریم در این خصوص بتوان با همکاری و همراهی مسئولان و خیران و بخش خصوصی برای همیشه و قانونی مشکل باشگاه‌ها را برای حضور در لیگ‌های کشور حل و فصل کرد.            

برای استان یزد با وجود معادن و واحدهای تولیدی و صنعتی خوب و فراوان بزرگ و کوچک به هیچ وجه مناسب و پذیرفته نیست که در سطح اول فوتبال اول و سایر رشته‌ها در کشور برخی تیم‌ها به علت مشکل مالی نتوانند در لیگ و دفاع از نام یزد حضوری موثر و فعال داشته باشند.

بر خلاف خیلی از مناطق کشور، سهم صنعت و معادن یزد به رغم ظرفیت‌های بسیار خوبی که در استان وجود دارد به هیچ وجه در حوزه ورزش و انجام مسئولیت های اجتماعی مناسب نیست  و باید برای فرهنگ‌سازی، گسترش و اجرای قوانین موجود اقدام لازم صورت گیرد.

مطابق آمارهای منتشره سازمان صنعت، معدن و تجارت(صمت) یزد سه هزار و 700 پروانه صنعتی با سرمایه گذاری اسمی 80 هزار میلیارد ریال و با حدود 100 هزار نفر اشتغال در استان وجود دارد و یزد در حالی که 1.1 درصد جمعیت کشور را داراست ولی به لحاظ تولید صنعتی 4.4 درصد سهم این بخش را در اختیار دارد.

یزد به عنوان چهارمین استان صنعتی و دومین استان معدنی کشور شناخته می‌شود که در تولید محصول کاشی و سرامیک رتبه نخست، محصول نساجی با 25 درصد تولید جایگاه دوم و تولید فولاد در جایگاه سوم قرار دارد.

فعالیت 850 باشگاه ورزشی در یزد 

هم‌اکنون تیم‌ فوتبال چادرملو اردکان در لیگ دسته اول، تیم شهید قندی در لیگ دسته دوم و تیم‌های یزدلوله و میرک‌ کیش مهریز در لیگ دسته سه کشور به نمایندگی از این استان حضور دارد که قطعا سهم یزدی‌ها در سطح بالای این رشته قابل قبول نیست.

30 تیم فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی یزد در لیگ‌های کشوری حضور دارد و این استان با یک میلیون و 250 هزار نفر جمعیت 47 هیات ورزشی استانی، 400 هیات شهرستانی و 62 هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه ورزشی و 2 هزار فضای ورزشی باز و مسقف در 11 شهرستان در اختیار دارد.

این استان با یک میلیون و 250 هزار نفر جمعیت، 62 هزار ورزشکار بیمه شده ، 47 هیات ورزشی و 850 باشگاه فعال دارد.

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/237161/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شببه‌سازی صحنه جالب از برخورد دو سیاهچاله!!

پرهیز از تردد غیرضرور داخل شهر در هنگام بارندگی

اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان

دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرامی‌گیرند

پیش‌بینی بارندگی قابل توجه برای یزد/ پرهیز از تردد غیرضرور داخل شهر

طراحی چهره شهید محمد منتطر قائم در یکی از مدارس طبس

ثبت پنجمین اهدای عضو در استان

اهدای عضو جوان یزدی به بیماران زندگی دوباره بخشید

سازمان منطقه آزاد کیش پیگیر حقوق مودیان مالیاتی است

رویکردی متفاوت دربزرگترین گردهمایی بین المللی فعالان گردشگری درکیش/ پوستر نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش رونمایی شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با فرمانده تیپ 37 سپاه اردبیل دیدار کرد

آدمی حسرت سرگردونه

محقق ایرانی کارایی توربین بادی را 10 درصد افزایش داد

افزایش سطح آنتی‌اکسیدان‌ گوجه فرنگی با نانوحباب هیدروژن

اوقات شرعی سه شنبه 4 اردیبهشت در یزد

رقابت بیش از 15 هزار یزدی در نوبت اول آزمون سراسری‌

دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند

سومین دیدار چهره به چهره سال 1403 مدیر کل بنیاد شهید خراسان رضوی با 60 تن از جامعه معزز ایثارگری

دستگیری باند سرقت از کتابخانه‌ها!

رازگشایی از برابر بودن سرعت نور با مختصات هرم بزرگ مصر

توصیه مهم اژه‌ ای به فراجا درباره حجاب

داستانک/مادر آلزایمری

چتر حمایتی پزشکان یزدی برای درمان بیماران صعب العلاج

70 درصد ذائقه یزدی‌ها گوشت گوسفندی است

کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها

نقد و بررسی کتاب به من نگو فرمانده برگزار شد

ویدیویی از کاوشگرِ کنجکاوی که مناطق رسوبی در مریخ را نشان می‌دهد

از گفته خود دلشادم

ایلان ماسک از تجربه رصد بیگانگان با 6000 ماهواره در مدار می‌گوید

وضعیت نامناسب استان یزد در زمینه مجوز الکترونیکی

پرداخت 18 میلیارد تومان برای بیماری‌های صعب‌العلاج در استان یزد

سخن زیبای حسین پناهی در مورد پول

نمازم قضا شد

شکار لحظه عبور جونو از مقابل مشتری

اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان از سوی شرکت آبفای یزد

لایروبی و مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان برای مهار سیلاب

دستگیری شکارچیان غیرمجاز در مهریز

استان یزد، رتبه نخست ضریب بیمه در کشور

ارسال تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان از سوی شرکت آبفای یزد

پیگیری تبدیل وضعیت نیرو‌های ایثارگر در شرکت آبفای استان یزد

برگزاری جشنواره گلاب‌گیری در یزد

بازداشت عاملان جنایت در برج 20 طبقه مسکونی

ضرورت بازخوانی و تبیین حماسه های دوران دفاع مقدس برای جوانان و نوجوانان

اولین نشست شورای اداری اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز/ تکریم ایثارگران یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کارکنان است

فکر بلبل همه آن است که گلی شد یارش

تماشای ماه صورتی آوریل را از دست ندهید

تلاش برای حفظ حیوانی که در آستانه انقراض است

پرداخت 18 میلیارد تومان برای بیماری‌های صعب العلاج

پیشرفت ساخت یادمان شهید گمنام شهرستان اشکذر

انتقاد مدیرعامل چادرملو از اشتباهات داوری