خبر یزد

آخرين مطالب

7 توقع شورای شهر یزد از نظام جامع پاسخگویی و رسیدگی به درخواست‌های شهروندان سياسي

7 توقع شورای شهر یزد از نظام جامع پاسخگویی و رسیدگی به درخواست‌های شهروندان
  بزرگنمايي:

خبریزد- «مجید تجملیان» در نشست فوق‌العاده کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌ها  شورای اسلامی شهر یزد که با حضور شهردار، معاونین و مدیران شهرداری یزد برگزار شد، اظهار کرد: پاسخگویی و رسیدگی به درخواست‌های شهروندان یکی از بدیهی‌ترین و ابتدایی‌ترین وظایف هر شهرداری است.

وی تصریح کرد: در این زمینه چندین سامانه و راهکار به صورت موازی در شهرداری یزد در حال فعالیت هستند که از جمله آنها می توان به سامانه تلفنی 137، سامانه نرم‌افزاری شهربین، سامانه پیامکی معاونت خدمات شهری، سامانه تلفنی الو پناه و تلفن‌های مرکز پیام شهرداری اشاره کرد.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روشهای شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: علی‌رغم فعالیت و تنوع گسترده این راه‌های ارتباطی، باز هم متأسفانه بازخوردهایی که مردم به نمایندگان خودشان در شورای اسلامی شهر می‌دهند اصلاً امیدوارکننده نیست و بخشی از مردم از تماس با سامانه‌های شهرداری برای بیان مشکلاتشان و رسیدگی سریع و مؤثر به آنها ناامید هستند.

تجملیان ادامه داد: در این زمینه جلسات متعددی در کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روشهای شورای اسلامی شهر یزد برگزار شد و راه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت به هفت موضوع اصلی رسیده‌ایم که باید در شهرداری یزد و برای خدمت هرچه مناسب تر به مردم انجام شود.

وی افزود: نخستین موضوع «دسترسی آسان و سریع مردم به کانال ارتباطی با شهرداری» است، گفت: مردم باید در هر جا و موقعیتی که قرار دارند، سریع و ساده بتوانند به سامانه ارتباطی شهرداری با مردم دسترسی داشته باشند.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روشهای شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد: «امکان پیگیری آسان از نتیجه درخواست ها و گزارش‌های قبلی شهروندان» یکی دیگر از موضوعاتی است که در این مسیر باید حتما مورد توجه باشد و مردم بتوانند درخواست های خود را پیگیری کرده و از متولیان امر پاسخ مناسب دریافت کنند.

تجملیان خاطرنشان کرد: سومین موضوعی که در نظام جامع پاسخگویی و رسیدگی به درخواست‌های شهروندان باید به آن توجه داشته باشیم «انجام شدن واقعی کارهایی که اعلام می‌شود رسیدگی شده‌اند» است. معنی ندارد که در سامانه شهربین ثبت شود که فلان درخواست مردمی انجام شده است،‌ اما بعد در واقع شاهد آن باشیم که چنین نیست!

وی تصریح کرد: به عنوان چهارمین مورد، شورای شهر از نظام جامع پاسخگویی و رسیدگی به درخواست‌های شهروندان توقع دارد که «انجام روال خشنودسنجی (Happy Call) و نظارت عالیه مناسب بر عملکرد بخش‌های مختلف شهرداری نسبت به درخواست‌های شهروندان» انجام گیرد تا میزان رضایت مردم از خدمتی که دریافت کرده‌اند مورد سنجش قرار گیرد.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روشهای شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: در پنجمین مورد، «پاسخ مستدل و مؤدبانه به درخواست‌هایی از شهروندان که به دلایل منطقی فعلاً یا حتی کلاً رسیدگی به آنها ممکن نیست، به همراه توضیحات کافی» مورد توقع شورای اسلامی شهر است.

وی افزود: به عنوان ششمین انتظار شورای اسلامی شهر از نظام جامع پاسخگویی و رسیدگی به درخواست‌های شهروندان «امکان انواع گزارش‌گیری‌ها توسط اعضای محترم شورای اسلامی شهر، شهردار محترم، معاونین و مدیران میانی شهرداری از عملکرد بخش‌ها و نیروها در پاسخگویی مناسب به مردم» است.

تجملیان خاطرنشان کرد: آخرین انتظار شورای اسلامی شهر از نظام جامع 137 این است که شاهد «تأثیرگذاری سریع و مؤثر کیفیت و کمیت عملکرد کارکنان بخش‌های مرتبط شهرداری در نظام جامع پاسخگویی به شهروندان در ارزیابی ماهانه و سالانه آنان» باشیم و مدیران و کارکنانی که به خوبی پاسخگوی درخواست‌های مردم هستند تشویق شده و مدیران و کارکنانی که خدای ناکرده کم‌کاری می کنند مورد توبیخ و تنبیه قرار گیرند.

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/237410/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برگزاری کلاس مربیگری درجه B آسیا در یزد

تجمع اتباع یزد در حمایت از حمله ایران به اسرائیل

مشکل صادرات واحد‌های تولیدی حل می‌شود

زباله گردها دختر تهرانی را دزدیدند

تکمیل زیرساخت خطوط آبرسانی سایت اقدام ملی مسکن شهید محمدخانی یزد

آغاز عملیات اجرایی باند دوم سه راهی مهردشت به حسین آباد

اعلام اسامی محرومان هفته بیست و هشتم لیگ یک فوتبال

میزبانی چادرملو از نفت و گاز گچساران

مدیرکل دامپزشکی یزد: با کشتار غیرمجاز دام برخورد می‌شود

ثبت رکورد جدیدی در نمایشگاه بین‌المللی یزد

قتل راننده تاکسی ترکیه ای به دست مسافر ایرانی

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار

ماجرای دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر

امیرعبداللهیان: قصد پاسخگویی به اسرائیل را نداریم

فعالیت 103 اتوبوس درون‌شهری در شهر یزد

برخورد قضایی با پرنده فروشان دوره گرد در بافق

تاکید نماینده مردم اردکان بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام حوزه بهداشت

امید آفرینی و مشارکت عمومی نقش مهمی در تحقق شعار سال دارد

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

«از هرات تا تهران» آماده نمایش شد/2 انتصاب در انجمن سینمای جوانان

استاندار یزد: گره‌های ذهنی حجاب پاسخ داده شود

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

به‌کارگیری توانمندی داخلی در تعمیر تجهیزات خط میبد - نائین

اعلام اسامی محرومان هفته بیست و هشتم لیگ یک

پیروزی نماینده بافق در مرحله پلی‌آف فوتسال

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

رشد درآمد‌های وصولی گمرک یزد

کمک کانون آستان قدس شهید چمران یزد به آزادی زندانیان غیر عمد

اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خسارت به شبکه زیرساختی قنوات

«از هرات تا تهران» آماده نمایش شد

دستگاه‌ها وظایف خود را در بحث کودکان کار و خیابان جدی‌تر دنبال کنند

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

رشد 7 برابری استقبال از رویداد ایده شو

افتتاح طرح‌های بزرگ در بهاباد

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

بررسی و کنترل وضعیت آبگیری بندهای تغذیه مصنوعی در حین وقوع سیل

دلیل تعویق بهره برداری خط انتقال آب از دریا به استان چیست؟

طرح‌های بزرگی در بهاباد افتتاح می‌شود