خبر یزد

آخرين مطالب

بازدید مدیرکل بنیاد آذربایجان شرقی از آسایشگاه جانبازان نخاعی تبریز بنیاد شهید و امور ایثارگران

بازدید مدیرکل بنیاد آذربایجان شرقی از آسایشگاه جانبازان نخاعی تبریز
  بزرگنمايي:

خبر یزد - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در بازدید سرزده از آسایشگاه جانبازان نخاعی تبریز، ساعتی را با این یادگاران دوران دفاع مقدس به گفت وگو نشست و در فضایی صمیمی و بی‌آلایش که سرشار از یاد و خاطرۀ شهیدان گلگون کفن بود، مهمان یک استکان چایی گرم آنان شد.

به گزارش «ایثار»، در این بازدید که بخاطر مناسب و معتدل بودن آب وهوا در حیاط آسایشگاه به انجام رسید، «بهمن اسدی»، «سیف الله دهقان» و «اسماعیل مرتضایی» به عنوان جانبازان 70درصدِ قطع نخاع، «یعقوب ملکی» و «حاج صمد وحیدی» بعنوان جانبازان 70درصدِ ضایعۀ نخاعی، «حاج فیروز مهدیزاده»، «حاج محمد مرادی»، «علی صداقت» و «حسن تجارتی» به عنوان جانبازان 70درصد قطع دو پا و «نوروز صولتی» جانباز سرافراز 25درصدِ دارای محدودیت حرکتی حضور داشتند که صحنه هایی زیبا و خاطره انگیز از خلوصشان در دیدار مدیرکل بنیاد استان به منصۀ ظهور گذاشته شد.
این جانبازان عزیز که هر کدام در عملیات‌ ها و مناطق مختلف دفاع مقدس به درجه رفیع جانبازی نائل آمده‌اند و از حضور ابوالفتح زاده در جمعشان خوشحال بودند، در میان شوخی‌ ها و خوش و بش‌ های خود، نه با مدیرکل بنیاد آذربایجان شرقی بلکه به گفته خودشان با یک برادر شهید، از دغدغه هایشان سخن گفته و برای توفیق خدمتگزارانشان در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان دعا و آرزوی موفقیت کردند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی هم که توسط «رحمان اصلی زاده» معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد استان همراهی می شد، جانبازانی که دورش حلقه زده بودند را مورد خطاب قرار داد و گفت: مرهون فداکاری ‌ها و دلاورمردی‌ های شما، شهدای والامقام و دیگر ایثارگران معظم هستیم و لذا توجه به شما را را یک وظیفه تلقّی می کنیم اما نیک می دانیم که ما هر چه در این مسیر تلاش کنیم، در برابر کار بزرگتان هیچ کاری نکرده‌ ایم.
ابوالفتح زاده با اشارۀ دست به سمت تک تک جانبازانِ حاضر در این دیدار صمیمی برای آنان آرزوی سلامتی کرد و ادامه داد: ما امروز برای اینکه بتوانیم در مسیر خدمت به شما و دیگر اعضای جامعۀ هدف بنیاد و البته آحاد مختلف مردم موفق باشیم، نیازمند دعای خیر شما عزیزان هستیم.
گپی با مدیر آسایشگاه
مدیر درمانگاه فجر2 و آسایشگاه جانبازان نخاعی تبریز در حاشیۀ دیدار و بازدید مدیرکل بنیاد استان گفت: آسایشگاه جانبازان نخاعی تبریز که در انتهای خیابان بهارِ این کلانشهر واقع شده، میزبان جانبازان قطع و ضایعۀ نخاع از ناحیه کمر است که در آن خدمات هتلینگ و اقامت، پرستاری، درمانی، فیزیوتراپی، هیدروتراپی و ارگوتراپی (کاردرمانیِ مبتنی بر بازی هایی مثل شطرنج، دارت و...) به این عزیزان ارائه می‌ شود.
«مهدی سلطان پور» اظهار کرد: در حال حاضر به طور میانگین روزانه تعداد 20 نفر جانباز از تبریز و اقصی نقاط مناطق شهری و روستایی آذربایجان شرقی در این مرکز بصورت دائم یا موقت خدمات دریافت می کنند.
وی ادامه داد: در سال های قبل تعداد جانبازانِ خدمت گیرنده و حتی بستری در این مرکز بیشتر بود اما به مرور زمان، تعدادی از این عزیزان بر اثر جراحات ناشی از جنگ به درجه رفیع شهادت رسیدند و تعدادی نیز با تشکیل خانواده از این مرکز جدا شدند ضمن اینکه تعدادی نیز بعد از طی دوران نقاهت، زندگی عادی خود را ادامه دادند.
وی گفت: درست است که نام آسایشگاه، «جانبازان نخاعی» است اما به واقع این محل، پاتوق و محل رفت و آمدِ همۀ جانبازان عزیز است و همانطور که امروز شما هم دیدید چند جانبازِ قطعِ دو پا و حتی یکی از جانبازانِ عزیزِ 25درصدِ دارای محدودیت حرکتی اینجا حضور داشتند.
مدیر درمانگاه فجر2 و آسایشگاه جانبازان نخاعی تبریز افزود: 7نفر در آسایشگاه و 33 نفر به عنوان کادر درمانی، پرستاری و اداری درمانگاه، به جانبازان عزیزِ مراجعه کننده، خدمات رسانی می کنند.
وی همچنین اعلام کرد: با حمایت های مدیرکل محترم بنیاد استان، برنامۀ راه اندازی آزمایشگاه مجهز در این مرکز را داریم که به زودی آگهی مزایدۀ آن منتشر خواهد شد و در آیندۀ نزدیک ساختمان آسایشگاه، مورد رنگ آمیزی قرار خواهد گرفت.
سلطان پور که سابقۀ مدیریت درمانگاه فجر2 و آسایشگاه جانبازان نخاعی تبریز در بازۀ زمانی سال های 94 تا 96 را دارد و از اواخر فروردین امسال مجدداً سکاندار این مرکز شده است، گفت: هرگز فراموش نمی کنم که در اولین روزهای مسئولیتم در این مرکز، مادرم به رحمت خدا رفت. در مراسم ختم، دیدم همۀ جانبازانِ عزیزِ آسایشگاه با بزرگواری و تحمّل سختی های فراوان، خود را به مراسم ختم رسانده اند. با دیدن این صحنه، ناراحتیِ ناشی از فوت مادرم، فراموشم شد و از آن زمان است که ارادتم به این عزیزان مضاعف‌تر شده است.
وی عنوان کرد: ایثار و ازخودگذشتگی در ذات این عزیزان نهادینه است و من شخصاً تبلور آن را بارها و بارها دیده ام که مصداق این حرفم معاضدتِ پیاپیِ مادّی و حمایت های مکرّر معنوی جانبازان آسایشگاه از افراد نیازمند است و به همین خاطر شاکر خدا هستم که توفیق حضور در بین این اسوه های ایثار، و خدمتگزاری به آنان را نصیب من کرده است.
وی افزود: جانبازان نخاعی، مثل اعضای خانواده هستند و بودن در کنار آنان برایم لذتبخش و شیرین است و من، سختی احساس نمی کنم.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/238279/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مقام اول تیم‌ های رباتیک یزد در مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران

هفته‌ای طوفانی و بارانی در انتظار یزدی‌ ها

یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ 4 هزار حافظ قرآن کریم

امام جمعه یزد: دانشگاه و مدارس برای مقابله با بی‌حجابی پای کار بیایند

پویش بزرگ وعده صادق در یزد

عملیات وعده صادق سایه جنگ را از کشور دور کرد

پاسداشت یاد و خاطره شهدای امنیت در مهریز

کشف لوازم یدکی لیفتراک قاچاق در یزد

ناکامی سارقان در یزد توسط عوامل گشت رضویون

حمایت مردم میبد از عملیات مقتدرانه سپاه

تأسیس سپاه پاسداران یکی از معجزات الهی است

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز 15 زخمی بر جا گذاشت

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی مردم استان یزد در حمایت از عملیات «وعده‌ صادق»

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از عملیات وعده صادق

حمایت مردم یزد از اقدام شجاعانه علیه اسراییل غاصب

ترویج بی‌حجابی مقدمه تحقق اهداف دشمن در کشور است

راهپیمایی مردم شهرستان خاتم در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق +فیلم

روز ملی گندم و نان یادآور تلاش کشاورزان ایرانی

دستگیری فروشنده کلاهبردار در یزد

سپاه مهمترین نقش را در دفاع از انقلاب ایفا کرده است

راهپیمایی مردم استان یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

ترویج بی حجابی در جامعه از توطئه‌های دشمن است

بدحجابی، مقدمه‌ای برای ایجاد فساد در جامعه

حضور دانشگاه آزاد اسلامی یزد در هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ ایران

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه و تحقق وعده صادق

تصادف اتوبوس با کامیون در یزد؛ آخرین وضعیت مسافران/ عکس

فروشنده‌ی کلاهبردار در دام پلیس یزد

راهپیمایی مردم یزد در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق

برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی منابع انسانی شرکت آبفای استان یزد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

31 فروردین، روز ملی گندم و نان

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ صادق

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

افتتاح طرح توسعه مسجد راستان یزد

جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

15 مصدوم در برخورد اتوبوس مسافربری با کامیون بنز در یزد

15 مصدوم در تصادف اتوبوس مسافربری در جاده مهریز

اوقات شرعی جمعه 31 فروردین در یزد

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان

15 مصدوم در تصادف اتوبوس و کامیون در محور انار به مهریز

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد 15 زخمی بر جا گذاشت

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد با 15 مصدوم

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد