خبر یزد

آخرين مطالب

ورزش بانوان یزد و چشم انتظاری برای افزایش حمایت‌های مادی و معنوی ورزشي

ورزش بانوان یزد و چشم انتظاری برای افزایش حمایت‌های مادی و معنوی
  بزرگنمايي:

خبریزد- گسترش ورزش بانوان و تامین سلامتی و نشاط اجتماعی آنها که نیمی از جمعیت جامعه را به خود اختصاص می‌دهند ، ضرورتی انکار ناپذیر است، هم‌اکنون از حدود 60 هزار ورزشکار بیمه شده استان یزد 21 هزار و 729 نفر آنها را بانوان تشکیل می‌دهد که در رشته‌های مختلف به فعالیت مشغولند.

از 850 باشگاه فرهنگی ورزشی استان یزد 120 باشگاه به صورت اختصاص در زمینه ورزش بانوان فعال است و در 772 باشگاه نیز به تفکیک ساعات و روزهای هفته بانوان علاقه‌مند به ورزش می پردازند.

در استان یزد ظرفیت‌های خوبی برای توسعه ورزش بانوان در اکثر رشته‌ها موجود است که برای رسیدن به جایگاه واقعی ورزش این قشر، تغییر نگرش خانواده‌ها و حمایت‌های مادی و معنوی به شدت احساس می شود.

در خصوص اهمیت و ضرورت توجه به ورزش بانوان جمعی از ورزشکاران و مسئولان به خصوص فعالان این قشر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان یزد توجه بیشتر و حل مشکلات را برای ارتقاء سلامتی و نشاط در جامعه هدف خواستار شدند.

اگر مکان‌های ورزشی بانوان در برخی از رشته‌ها که مخاطبان بیشتری دارد ایجاد و نسبت به فراهم کردن نیازها در مناطق مختلف اقدام صورت گیرد به دلیل علاقه‌مندان فراوان و ظرفیت‌های موجود شاهد یک تحول در ورزش بانوان خواهیم بودفاطمه زارع یکی از دبیران ورزش استان یزد با بیان اینکه تاکنون برای توسعه فعالیت‌های ورزشی بانوان در استان اقدامات نسبتا خوبی صورت گرفته است، گفت: امکانات ورزشی اختصاصی بانوان هنوز کافی نیست و باید برای تامین برخی امکانات اقدام شود.

وی اظهار کرد: اگر مکان‌های ورزشی بانوان در برخی از رشته‌ها که مخاطبان بیشتری دارد، ایجاد شود و نسبت به فراهم سازی امکانات در مناطق استان اقدامات لازم صورت گیرد به دلیل علاقه‌مندان فراوان و ظرفیت‌های موجود، شاهد یک تحول چشمگیر در ورزش بانوان خواهیم بود.

دیگر بانوی ورزشکار یزدی که در رشته فوتسال فعالیت دارد به ایرنا گفت: حدود نیمی از جمعیت از جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند که انجام فعالیت‌های ورزشی با توجه به الگوی زندگی برخی از آنان برای سلامتی و نشاط این قشر ضروری است .

عصمت کمالیان افزود: همانطوری که برای توسعه ورزش آقایان امکانات مناسبی در اکثر شهرستان‌های استان ایجاد شده است باید برای بانوان نیز در زمینه تامین زیرساخت های مناسب ورزشی اقدامات بیشتری صورت گیرد.

وی اظهار کرد: علاوه بر ایجاد مکان‌های اختصاصی برای ورزش بانوان که ضروری و نقش مهمی در توسعه برنامه‌های این حوزه دارد باید با فرهنگ‌سازی توسط رسانه‌های گروهی نسبت به تشویق این قشر برای پرداختن به فعالیت های ورزشی اقدام شود.

ورزش بانوان یزد و چشم انتظاری برای افزایش حمایت‌های مادی و معنوی

یک بانوی ورزشکار دیگر نیز اظهار کرد: تغییر نگاه خانواده‌ها به ورزش بانوان موضوع مهمی است که بخشی از جامعه هنوز آن را به رسمیت نمی‌شناسند و ورزش را فقط مختص به مردان می‌دانند و این موضوع یکی از موانع فرهنگی است که باعث شده زنان تمایل کمتری برای پرداختن به فعالیت های ورزشی داشته باشند.

طاهره کریم‌نژاد که در رشته رزمی فعالیت دارد، ادامه داد: ورزش فقط مردانه و برای قشر خاصی نیست و باید همه طبقات جامعه اعم از زنان و مردان در تمامی رده‌ها سنی برای داشتن تنی سالم و روانی مناسب برای موفقیت در همه ابعاد زندگی، به ورزش بپردازند.

وی بیان کرد: برخی خانواده‌ها به علت دیدگاهی که به مقوله ورزش دارند، اجازه ورود دختران و بانوان را به این حوزه نمی‌دهند که این خود یک مشکل مهم فرهنگی است و باید نگاه جامعه و خانواده‌ها به ورزش بانوان تغییر کند.

رضوان ترابی دیگر بانوی ورزشکار یزدی که در رشته دوومیدانی فعالیت دارد نیز در خصوص هزینه کردن برای ورزش بانوان اظهار داشت: باید حامیان مالی از ورزش این قشر به خصوص برای حضور در رقابت‌های مختلف حمایت کنند.

وی تاکید کرد: دسترسی آسان بانوان به امکانات و مکان‌های مناسب ورزشی، برگزاری مسابقات، ایجاد رقابت و کار فرهنگی و اطلاع رسانی از فعالیت‌های ورزشی جامعه هدف، در تقویت و گسترش آن در استان موثر خواهد بود .

دسترسی آسان بانوان به امکانات و مکان‌های مناسب ورزشی، برگزاری مسابقات، ایجاد رقابت و کار فرهنگی و اطلاع رسانی از فعالیت‌های ورزشی جامعه هدف در تقویت و گسترش آن در استان موثر و ضروری است دیگر بانوی ورزشکار یزدی اعتقاد دارد که توسعه علمی و عملی ورزش در بین بانوان به عزم جدی مسئولان و همراهی خانواده و فرهنگ سازی آن از سطح مدارس نیاز دارد.

فاطمه زارع با بیان اینکه در مجموع فضاها مناسب برای ورزش بانوان در استان وجود دارد، اظهار کرد: اگر اهمیت و جایگاه ورزش از مدارس توسط معلمان در بین دختران فرهنگ‌سازی و نهادینه شود، بسیاری از مشکلات موجود در این زمینه رفع می‌شود.

وی اظهار کرد: ظرفیت و علاقه‌مندی به ورزش در استان وجود دارد ولی برای تحقق آن باید در کنار فرهنگ‌سازی و ایجاد امکانات یک نوع تغییر نگاه اساسی نیز در بین خانواده‌ها برای ورزش فرزندان دختر ایجاد شود.

این بانوی ورزشکار اعتقاد دارد، آگاه سازی در خصوص اهمیت ورزش برای اقشار مختلف جامعه به خصوص بانوان از طریق فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای موضوع مهمی است که نباید از آن غفلت کرد.

ورزش بانوان یزد و چشم انتظاری برای افزایش حمایت‌های مادی و معنوی

مسئول ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان یزد نیز در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: هم‌اکنون 9 مکان اختصاصی برای ورزش بانوان در استان وجود دارد و 19 تیم از بانوان استان در لیگ‌های کشوری حضوری فعال دارند.

آزاده دهقان افزود: در سال‌جاری 45 بانوی ورزشکار یزد به تیم‌های مختلف ملی دعوت شدند و 12 نفر عضو تیم‌های ملی هستند، همچنین رشته‌های ورزشی اولویت دار استان برای بانوان والیبال، دوومیدانی، اسکواش، شمشیربازی ،بدمینتون، کاراته و تکواندو است.

این مسئول خاطرنشان کرد: ورزش بانوان استان در سال‌های اخیر با همت و همراهی بخش‌های مختلف روند رو به رشدی را پشت سر گذاشته است اما هنوز موانع و مشکلات فراوانی برای توسعه همه جانبه آن وجود دارد.

در حوزه ورزش‌های همگانی برای تامین سلامتی و نشاط اجتماعی جامعه هدف تاکنون در استان اقدامات خوبی صورت گرفته ولی در حوزه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای به دلیل عدم حمایت اجتماعی و نبود حامیان مالی مشکل داریمدهقان بیان کرد: در حوزه ورزش‌های همگانی برای تامین سلامتی و نشاط اجتماعی بانوان تاکنون در استان اقدامات موثری صورت گرفته ولی در حوزه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای به دلیل ضعف حمایت اجتماعی و نبود حامیان مالی مشکلاتی وجود دارد.

وی اظهار کرد: تغییر نگرش و فرهنگ در بین حامیان مالی برای کمک به ورزش بانوان و دختران و همچنین ضرورت حمایت مسئولان در کنار توزیع درست امکانات، نقش مهمی در توسعه و تقویت ورزش بانوان یزد دارد.

استان یزد با یک میلیون و 250 هزار نفر جمعیت بیش از 60 هزار ورزشکار بیمه شده ، 47 هیات ورزشی استانی و حدود 400 هیات ورزشی شهرستانی در رشته‌های مختلف است .

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/238300/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ذخیره 2 میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج

برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز

رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

7 بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید

حضور شمشیربازان چادرملو در رقابت‌های انتخابی آسیا

آغاز عملیات روکش آسفالت 10 کیلومتر محور طبس یزد

نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید

بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد

انجام 2 پرواز به مقصد مدینه منوره

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

پیش بینی آسمان ابری در آدینه استان یزد

اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد

فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین

رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است

جهش تولید با رشد استعداد کارگران محقق می‌شود

رشد 10 برابری طرح حوزه راه شهرستان مهریز

نرخ بازار باید منصفانه و اسلامی باشد/ ضرورت توجه به حق و حقوق کارگران

امتیاز صدرشیمی در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور به مهریز انتقال یافت

ایجاد سامانه اعلام بار مجازی راهگشای مشکلات حمل‌ و نقلی مهریز است

کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد

آبگیری 30 درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به 21 رشته قنات

مصاف پاریزه رکردستان با نماینده یزد

تخصیص بیش از 3 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه

اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت در یزد

ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور

خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است