خبر یزد

آخرين مطالب

ضرورت تکمیل طرح‌های ورزشی یزد با افزایش حمایت دولت و مشارکت مردم ورزشي

ضرورت تکمیل طرح‌های ورزشی یزد با افزایش حمایت دولت و مشارکت مردم
  بزرگنمايي:

خبریزد- استان یزد با یک میلیون و 250 هزار نفر جمعیت، هم‌اکنون دارای 48 هیات ورزشی با 65 هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه و حدود 400 هیات ورزشی شهرستانی است، توسعه و تعمیم فعالیت های ورزش و ایجاد شور، نشاط و سلامتی در بین اقشار مختلف مردم به خصوص نوجوانان و جوانان به امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نیاز دارد.

در استان یزد با وجود تلاش‌های قابل توجهی که در سال‌های گذشته برای توسعه ورزش و ایجاد زیرساخت توسط دولت صورت گرفته است هنوز پروژه‌های نیمه‌ تمام زیادی وجود دارد که با همراهی بخش‌خصوصی و خیران می تواند زودتر به بهره برداری برسد.

ضرورت همکاری خیران با دولت در تکمیل طرح‌ها

در این خصوص تعدادی از مسئولان و ورزشکاران استان یزد در گفت و گو با گزارشگر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) با قدردانی از اقدامات صورت گرفته در زمینه توسعه زیرساخت ها، تکمیل طرح‌های نیمه تمام را خواستار شدند.

حسین رضایی یکی از ورزشکاران یزد که در رشته دو میدانی فعالیت دارد در خصوص مجموعه بزرگ ورزشی شهر یزد در کنار جاده سنتو گفت: با وجودی که بیش از 15 سال از عملیات اجرایی این مجموعه می‌گذرد و این پروژه یک مجموعه بزرگ برای توسعه ورزش استان است، اما هنوز این طرح به صورت نیمه تمام رها شده است.

وی با ابراز ناخرسندی از کمبود برخی زیرساخت‌ها که موجب کند شدن روند فعالیت‌ها به خصوص برای ورزشکاران می‌شود، پیگیری طرح های نیمه تمام را با استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و خیران مورد تاکید قرار داد.

رسول یزدانی دیگر ورزشکار یزدی که در رشته فوتبال فعالیت دارد در خصوص ورزشگاه شهید پاکنژاد در کوچه حنا که قدیمی‌ترین مجموعه ورزشی مرکز استان است، گفت: این مجموعه که دارای چندین سالن و یک زمین چمن است در دل خود خاطرات زیادی دارد و هنوز بخش هایی از آن نیمه تمام باقی مانده است.

وی اظهار کرد: برای انجام فعالیت‌های ورزشی در این مجموعه که در مرکز شهر قرار گرفته و دارای موقعیت بسیار خوبی برای استفاده همگان است، ساخت سکوی تماشاگران، رختکن مناسب و همچنین ترمیم چمن و در کنار آن روشنایی استاندارد و تکمیل سرویس‌های بهداشتی انجام شود.

رضا کمالیان از علاقه‌مندان به ورزش با تبیین ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوان ورزشی در بین نوجوانان و جوانان یزدی در اکثر رشته‌ها گفت: اگر ابرپروژه ورزشی یزد یعنی ورزشگاه بزرگ شهر که یک مجموعه با رشته‌های مختلف است، تکمیل شود نقش مهمی در ایجاد یک تحول بزرگ در ورزش استان را دارد.

وی اظهار کرد: در این مجموعه برای تمامی رشته‌ها و هیات‌ها، فضاهای خوبی پیش‌بینی شده ولی سال‌های متمادی است که به صورت قطره چکانی برای تکمیل آن بودجه اختصاص می یابد و تکمیل این طرح با اختصاص بودجه بیشتر از سوی دولت و همراهی بخش‌خصوصی و خیران را می طلبد.

این علاقه‌مند به ورزش ادامه داد: علاوه بر مرکز استان در اکثر شهرستان‌ها نیز طرح‌های بزرگ و کوچک ورزشی وجود دارد که با گذشت زمان و سرمایه‌گذاری صورت گرفته همچنان نیمه‌تمام است و اگر فکری برای بهره‌برداری آنها نشود، هزینه‌های صورت گرفته گذشته هدر می‌رود.

برای توسعه ورزش یکی از مهمترین ابزارها وجود امکانات مناسب، کافی و استاندارد است که هرچند طی سال‌های اخیر با وجود مشکلات عدیده مالی اقدامات خوبی در استان صورت گرفته ولی به دلیل اهمیت موضوع اصلا پاسخگو و کافی نیسترضا زارع یکی از دبیران ورزش مدارس یزد گفت: برای توسعه ورزش یکی از مهمترین مقدمات تامین امکانات مناسب، کافی و استاندارد است که هرچند طی سال‌های اخیر با وجود مشکلات مالی اقدامات خوبی در استان صورت گرفته ولی به دلیل اهمیت ورزش ، ظرفیت های موجود پاسخگو و کافی نیست.

وی اظهار کرد: باید برای تکمیل مکان‌های ورزشی یزد بر اساس اولویت باید برنامه ریزی شود و حمایت بخش خصوصی و خیران نیز در این زمینه جلب شود تا با توسعه همه جانبه ورزش و ایجاد نشاط ، تامین سلامتی شهروندان محقق و زیربنای ورز قهرمانی نیز تقویت شود.

این کارشناس ورزش و تربیت بدنی اعتقاد دارد که اگر زمینه لازم و انگیزه مناسب در بین ورزشکاران با ایجاد فضاهای مناسب صورت گیرد، شاهد موفقیت بیشتر ورزشکاران استان در رقابت‌های ملی و بین‌المللی و حضور قوی‌تر تیم‌های استان در لیگ‌های معتبر و مسابقات حرفه‌ای خواهیم بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره‌کل ورزش و جوانان یزد در خصوص طرح ای نیمه تمام گفت: تکمیل 68 طرح ورزشی نیمه تمام در استان به 300 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد و این طرح‌ها در مرکز استان و برخی شهرستان‌ها شامل استخر شنا، چمن مصنوعی و سالن‌های مختلف ورزشی است.

علی محمد شیخی ادامه داد: هم‌اکنون سرانه ورزشی استان 68 سانتی مترمربع است که با تکمیل و افتتاح طرح‌های جدید شاهد افزایش این سرانه و کمک به فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی خواهیم بود ، اما شتاب بخشی به اجرای این طرح ها علاوه بر بودجه دولتی نیازمند کمک خیران است.

این مسئول طرح ورزشگاه بزرگ شهر یزد و پیست دوومیدانی را از طرح های مهم ورزشی استان دانست که تاکنون 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و بیان کرد: حدود 60 درصد طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی در مرکز استان (شهرستان یزد) است و بقیه در 10 شهرستان دیگر و اصلی‌ترین پروژه ورزشی استان، ورزشگاه بزرگ شهر یزد است که اگر تکمیل شود نقش اساسی در تحول و توسعه ورزش دارد.

هم‌اکنون تعدادی مکان‌های ورزشی روباز و مسقف ورزشی استان یزد 265 باب و جمعیت استان نیز یک میلیون و 250 هزار نفر است که نیاز به توسعه فضاهای ورزشی در مناطقی که تمرکز جمعیت بالاتر است مانند مرکز استان به شدت احساس می شود.

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/238786/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برپایی آئین های شکرگزاری در روز گندم و نان

آزادی یک زندانی با یاری کانون خدمت رضوی

تداوم روند رشد صدور اسناد مالکیت در استان یزد برای سومین سال

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پیش بینی رگبار و رعدوبرق پراکنده در یزد

دوره آموزشی آشنایی با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز گندم

بارش پراکنده باران در برخی از مناطق کشور

جمهوری اسلامی ایران جلوی خشونت بی مهابای رژیم صهیونیستی را گرفت

یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ حافظ قرآن کریم

تکمیل پروژه‌ها و تحقق اهداف دانشگاه آزاد یزد در سال 1403

راهپیمایی مردم ارومیه و یزد درحمایت از عملیات وعده صادق

رونمایی از تمثال شهید سلیمانی در شهرستان اشکذر

زیباسازی فضای سبز و ساختمان با استفاده از تکنیک‌های نورپردازی

برگزاری کارگاه طراحی روی پارچه در شهرستان اشکذر

رشد 37 درصدی درآمد‌های وصولی گمرک یزد در سال 1402

نورپردازی در فضای سبز اِلمانی تاثیر گذار در فضا‌های شهری

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

مدیریت آب ها در هرات

اوقات شرعی شنبه 1 اردیبهشت در یزد

فعالیت جدی کمیته مناسب سازی با هدف رفاه افراد آسیب پذیر

پیش‌بینی رگبار و رعدوبرق پراکنده در یزد

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

احکام جدید بیش از 29 هزار بازنشسته استان یزد صادر شد

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

نجات بانو یزدی در ارتفاعات دره گاهان تفت

مقام اول تیم‌ های رباتیک یزد در مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران

هفته‌ای طوفانی و بارانی در انتظار یزدی‌ ها

یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ 4 هزار حافظ قرآن کریم

امام جمعه یزد: دانشگاه و مدارس برای مقابله با بی‌حجابی پای کار بیایند

پویش بزرگ وعده صادق در یزد

عملیات وعده صادق سایه جنگ را از کشور دور کرد

پاسداشت یاد و خاطره شهدای امنیت در مهریز

کشف لوازم یدکی لیفتراک قاچاق در یزد

ناکامی سارقان در یزد توسط عوامل گشت رضویون

حمایت مردم میبد از عملیات مقتدرانه سپاه

تأسیس سپاه پاسداران یکی از معجزات الهی است

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز 15 زخمی بر جا گذاشت

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی مردم استان یزد در حمایت از عملیات «وعده‌ صادق»

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از عملیات وعده صادق

حمایت مردم یزد از اقدام شجاعانه علیه اسراییل غاصب

ترویج بی‌حجابی مقدمه تحقق اهداف دشمن در کشور است

راهپیمایی مردم شهرستان خاتم در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق +فیلم

روز ملی گندم و نان یادآور تلاش کشاورزان ایرانی