خبر یزد

آخرين مطالب

مشکلات بانوان ملی پوش پارابدمینتون برای حضور در رقابت های ورزشی ورزشي

مشکلات بانوان ملی پوش پارابدمینتون برای حضور در رقابت های ورزشی
  بزرگنمايي:

خبر یزد - ایسنا/قم بانوی ملی پوش پارابدمینتون ایران گفت: در مسابقات جهانی امارات، با وجود کمبود امکانات، بهترین نتیجه را کسب کردیم.
اقدس زالی‌پور، ملی‌پوش شیرازی تیم پارابدمینتون کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، ورزش پارابدمینتون ایران را در مقایسه با سایر کشورهای جهان، ضعیف ارزیابی کرد و اظهار داشت: برای مثال در کشور کره جنوبی ورزشکاران ملی پوش با هزینه فدراسیون بطور دائم در اردو هستند و بدنسازی، برنامه غذایی، تمرینات و مسابقات منظم دارند، ولی ما تنها دو جلسه در هفته تمرین داریم و در سال فقط یک مسابقه قهرمانی کشور را شرکت می‌کنیم، با این وجود خردادماه امسال و در اولین حضورمان در مسابقات جهانی امارات، به همراه فاطمه بلورکش ، در مسابقه تیمی مقام سوم را کسب کردیم.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
وی افزود: البته که از سوی هیات استان حمایت‌های خوبی صورت گرفته و مربی ما برای پیشرفتمان تلاش زیادی می‌کند ولی قطعا اگر تمرینات و مسابقات بیشتری داشته باشیم و امکانات کافی در اختیار ما باشد پتانسیل کسب نتایج بهتر را خواهیم داشت.
زالی‌پور خاطرنشان کرد: از سال 95 ورزش پارابدمینتون را آغاز کردم و در مدت چهار دوره‌ای که مسابقات کشوری برگزار شده، در کلاس wh1 مقام قهرمانی را کسب کرده‌ام، امسال مسابقات سطح بسیار بالایی داشت که باز هم در انفرادی و دوبل مقام اول را کسب کردم.
وی با اشاره به میزبانی ضعیف قم در مسابقات کشوری این دوره اظهار کرد: با توجه به شرایط جسمی من و تعدادی از شرکت کنندگان، تردد طولانی با ماشین برایمان دشوار است، مسابقات باید در شهری برگزار می‌شد که دارای فرودگاه باشد، همچنین محل اسکانی که در اختیارمان قرار داده شد، مناسب افراد ویلچری نبود، امسال برخلاف دو سال گذشته که شهر تهران و اصفهان میزبانی خوبی داشتند حتی تهیه غذا شرکت کنندگان با خودشان بود و ما با هزینه هیأت بدمینتون فارس، بلیط هواپیما برای تهران گرفته و خوابگاه مناسب و غذا تهیه کردیم، متاسفانه این موارد از استان قم دور از انتظار ما بود و سفر را برایمان دشوار کرد.
وی با اشاره به روحیه بالای خود تصریح کرد: زندگی برای معلولین بسیار سخت است، ولی اگر دید مثبتی داشته باشیم و به مسائل آسان نگاه کنیم ساده هم می‌گذرد، همیشه با دید مثبت توانسته‌ام مشکلات را پشت سر بگذارم و شیرینی پس از پایان سختی را بچشم و این دیدگاه باعث کسب انرژی مثبت و روحیه خوب در من شده است.
زالی‌پور خاطرنشان کرد: به همه افراد سالم و معلول توصیه می‌کنم همیشه فعال باشند و بخصوص ورزش را در برنامه خود جای دهند، مهم نیست که برنده باشیم یا بازنده، درس بزرگی که باید از زندگی بگیریم این است که روی پای خود بایستیم و همه تلاشمان را بکنیم تا بعد افسوس فرصت‌های از دست رفته را نخوریم و برای داشته‌ها و نداشته‌هایمان شکر گزار باشیم.
فاطمه بلورکش دیگر ملی‌پوش شیرازی پارابدمینتون کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار داشت: ورزش برای افراد سالم نیاز و برای افراد معلول واجب و ضروری است، چرا که هم از لحاظ جسمی و هم روحی تاثیر مثبتی در سلامت ما دارد و هم بهترین روش برای اثبات توانایی‌هایمان به جامعه است.
بلورکش خاطرنشان کرد: در مسابقات جهانی امارات وقتی با ورزشکاران دیگر کشورها آشنا شدیم، متوجه شدیم که پارابدمینتون برای آنان حرفه‌ی اصلی است و ویلچرهای حرفه‌ای، امکانات و تمرینات سطح بالای آنها با شرایط تیم ایران قابل مقایسه نیست. ما برای اینکه بتوانیم ورزش کنیم باید شغلی داشته باشیم تا هزینه‌های ورزشمان فراهم شود.
وی افزود: البته مددی نایب رییس فدراسیون به اعضای تیم پارابدمینتون، مثل تیم بدمینتون رسیدگی می‌کند و در استان فارس نیز از سوی رییس و دبیر هیأت و همچنین منیژه سیاه مربی شیرازی تیم ملی حمایت‌های خوبی از ما صورت گرفته است. ولی برای حفظ آمادگی همه جانبه و کسب مقام‌های بهتر امکانات بیشتری نیاز است.
بلورکش عنوان کرد: در خردادماه وقتی برای اولین بار به مسابقات جهانی اعزام شدیم، در برابر ورزشکاران حرفه‌ای، به همراه هم تیمی خود، اقدس زالی‌پور، مقام سوم جهان را کسب کردیم و این عنوان بسیار باارزشی برای ما و ایران به شمار می‌آید.
وی افزود: از سال 95 ورزش بدمینتون را شروع کردم و دو سال پیاپی مقام اول کشور را کسب کرده‌ام، امسال نیز در مسابقات قهرمانی کشور در قم، مقام اول تیمی و دوم انفرادی را بدست آوردم.
گفتنی است، این مسابقات با حضور 39 ورزشکار از 9 استان اصفهان، ایلام، خراسان جنوبی و رضوی، فارس، قم، مرکزی، یزد و گلستان در 26 و 27 آذر ماه به مدت دو روز به میزبانی قم برگزار شد.
در پایان این مسابقات در کلاس WH1 اقدس زالی پور از فارس، مریم باقری از اصفهان و سلیمه سادات حسینی و مریم دهقانی از اصفهان به طور مشترک به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند، در کلاس WH2 فتانه پورآت از خراسان رضوی و فاطمه بلورکش از فارس در جایگاه اول و دوم ایستادند و سمانه محسن پور از گرگان و مریم حیدری از یزد به مقام سوم مشترک رسیدند.
در کلاس SU5 پروانه ختایی از مرکزی فاطمه روزی طلب از فارس به ترتیب به مدال طلا و نقره دست یافتند و مونا کامیابی از اصفهان و رضوان ناصری از خراسان جنوبی نیز صاحب گردن‌آویز برنز شدند.
در کلاس SL3 خدیجه انوری از ایلام و مینا جعفری از اصفهان به ترتیب اول و دوم شدند، شادی جهان پناه از فارس و فاطمه جعفری از خراسان رضوی به مقام سوم مشترک دست یافتند.
سعیده سادات جمدی از اصفهان و عارفه زهرا اسدی از یزد قهرمان و نایب قهرمان کلاس SH6 شدند و محدثه حرمی و پریناز شاهین از اصفهان در جایگاه مشترک سوم ایستادند.
در کلاس SL4 نیز ثنا باقری از فارس و سمانه یزدانی از خراسان جنوبی در جایگاه اول و دوم ایستادند، فاطمه طاهری نیز در این کلاس سوم شد.
در مسابقات دوبل SU5 نیز تیم پروانه ختایی و رضوان ناصری به مقام قهرمانی رسید، تیم پریوش فرهی از اصفهان و نگین رادمنش از یزد نایب قهرمان شد، همچنین تیم الهه وزیری و فاطمه عابدین زاده از قم در جایگاه سوم قرار گرفت.
در مسابقه دو نفره ترکیبی SH تیم ثنا باقری و شادی جهان پناه از فارس قهرمان شد و تیم فاطمه روزی طلب از فارس و خدیجه انوری از ایلام در جایگاه دوم قرار گرفت، همچنین تیم دونفره فاطمه رنجبر از فارس و ربابه آخوند زاده از یزد و تیم مونا کامیابی و مینا جعفری از اصفهان مشترکأ سوم شدند.
در مسابقات سبک SH6 دونفره تیم سعیده جمدی و محدثه حری از اصفهان و تیم پریناز شاهین از اصفهان و عارفه زهرا اسدی از یزد به ترتیب قهرمان و نایب قهرمان شدند، تیم نجمه ایوبی و طیبه پورطلب از یزد نیز به مدال برنز دست یافت.
در سبک دو نفره ترکیبی WH نیز تیم اقدس زالی پور و فاطمه بلورکش از فارس مدال طلا را بر گردن آویخت و تیم مریم حیدری و مهدیه خاکباز از یزد صاحب مدال نقره شد، مقام سوم مشترک در این سبک نیز به تیم فاطمه پورآت از خراسان رضوی و درنا زندی از فارس و تیم سلیمه سادات حسینی و مریم باقری از اصفهان رسید.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/239480/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

راهپیمایی مردم شهرستان خاتم در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق +فیلم

روز ملی گندم و نان یادآور تلاش کشاورزان ایرانی

دستگیری فروشنده کلاهبردار در یزد

سپاه مهمترین نقش را در دفاع از انقلاب ایفا کرده است

راهپیمایی مردم استان یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

ترویج بی حجابی در جامعه از توطئه‌های دشمن است

بدحجابی، مقدمه‌ای برای ایجاد فساد در جامعه

حضور دانشگاه آزاد اسلامی یزد در هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ ایران

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه و تحقق وعده صادق

تصادف اتوبوس با کامیون در یزد؛ آخرین وضعیت مسافران/ عکس

فروشنده‌ی کلاهبردار در دام پلیس یزد

راهپیمایی مردم یزد در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق

برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی منابع انسانی شرکت آبفای استان یزد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

31 فروردین، روز ملی گندم و نان

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ صادق

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

افتتاح طرح توسعه مسجد راستان یزد

جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

15 مصدوم در برخورد اتوبوس مسافربری با کامیون بنز در یزد

15 مصدوم در تصادف اتوبوس مسافربری در جاده مهریز

اوقات شرعی جمعه 31 فروردین در یزد

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان

15 مصدوم در تصادف اتوبوس و کامیون در محور انار به مهریز

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد 15 زخمی بر جا گذاشت

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد با 15 مصدوم

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

آغاز مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی در اصفهان

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

اتحادیه شهرداران در کشور تشکیل می‌شود

وقتی مرمت و بازسازی آب انبار قدیمی در یزد به فراموشی سپرده شد + فیلم

شناسایی 600 ملک مازاد دولتی در استان یزد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد

ترک‌های امیرچقماق جدی است

افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

دستگاه‌ها وظایف قانونی خود را انجام دهند

استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای کاهش خسارت‌های سیلاب

قدردانی از زحمات نیروی انتظامی استان یزد

جلسه شورای اجتماعی استان یزد برگزار شد

کمک 10 میلیارد ریالی پدر شهید برای ساخت مدرسه