خبر یزد

آخرين مطالب

کنگره شعر «مهر جان» با موضوع شهدای محور مقاومت/شهدا برای دفاع از مکتب افتخارآفرینی کردند/ابتدای مجاهدت شهدای بصیر در مقابل فریب دشمنان بود بنیاد شهید و امور ایثارگران

  بزرگنمايي:

خبر یزد - معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شامگاه چهارشنبه 28 دی ماه در ادامه سفر استانی به خوزستان در کنگره شعر «مهر جان» با موضوع شهدای محور مقاومت، گفت: دفاع از حرم، دفاع از مکتب بود و وقتی مکتب مورد هجوم قرار گرفت فرزندان این سرزمین افتخارآفرینی‌ها کردند.

به گزارش «ایثار»، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی درباره فلسفه وجودی و جایگاه شهدا، گفت: این کنگره به نام شهدا و به برکت وجود آنها برقرار شده است. شهدای عزیز و گرانقدر بصیری که علی‌رغم شعارهای فریبنده دشمنان خدا مجاهدت کردند، شعارهایی که معرفی کننده موضوعات و قومیت‌های غیر توحیدی بوده تا ارزش‌های موحدین عالم را قطعه‌قطعه کنند و آنها را از مقام عدالت و ولایت دور سازند.
معاون رئیس جمهور افزود: شهدای این خطه امثال شهید هاشمی بزرگ، دو نوع مجاهدت کردند. در ابتدا مجاهدت و پرچمداری مقابله با این نوع فریفتن و جهاد دوم‌ آنها نیز حضور در دفاع مقدس بوده است. امثال شهید هاشمی که مظلوم واقع شده‌اند، برای تبیین این مفهوم ایثار و اعلام کردند ما پیروان اهل بیت (ع) همه از گل ولایت و امامت هستیم. مهم نیست که چه زبانی داریم، مهم نیست در کدام سرزمین به دنیا آمده‌ایم، بلکه مهم این است که همه پیرو آقا اباعبدالله (ع) هستیم. پرچم‌دار اصلی ما حضرت عباس (ع) است و با نام حضرت عباس به میدان آمده و در مقابل دشمنان قیام کردیم.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در توصیف نهضت حضرت امام (ره) ادامه داد: این حرکت به اهتزاز درآوردن پرچم اهل بیت (ع) بود و همه عالم را دور این محور جمع کرد و این فداکاری هم در دوران دفاع مقدس هم در دفاع از حرم‌های اهل بیت (ع) دیده شد. فرزندانی مانند شهید تقوی از خوزستان رفتند با اینکه شاید کیلومترها از درگیری دور بودند ولی بحث سرزمین مطرح نبود.
وی افزود: دفاع از حرم، دفاع از مکتب بود. وقتی مکتب مورد هجوم قرار گرفته بود فرزندان این سرزمین رفتند و چه افتخارآفرینی‌هایی کردند و چه کارهایی که انجام دادند، چه قهرمانی‌هایی که از آنها دیده شد، هنوز که هنوز است وقتی شما راهی بلد و سامرا می‌شوید نام شهید تقوی را می‌شنوید و تمام کارهایی که او در آن منطقه برای حفظ حرم عسگریین (ع) از تعرض دشمنان خدا انجام داد روایت می‌شود.
وی درباره ذکر نام شهدا در برنامه‌ها و جلسات مختلف گفت: همه این مجاهدت‌ها و مبارزه‌ها امتداد دارند، پس از چهل سال شعرای عزیز جمع می‌شوند و در ذکر قهرمانی شهدا صحبت می‌کنند. از دلاورمردی آن‌ها صحبت می‌کنند، به خاطر اینکه آنها خودشان را برای خدا خالص کردند و خداوند نیز پیام آنها و شخصیتشان را جاودانه کرده است.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی درباره ماندگاری نام شهدا و افتخارآفرینی‌هایشان گفت: سال‌ها پس از درگذشت افراد نامی از آنها در میان نیست به جز شهدا و علمای بزرگ که یادشان گرامی داشته می‌شود. فقط علمای طراز اول و تأثیرگذار در عرصه جهانی هستند که شاید نامی از آنها برده شود اما شهید ما ولو خردسال چون خودش را به خداوند وصل کرده است، خودش را به اهل بیت (ع) متصل کرده است جاودانه است و پس از 40 سال درباره او صحبت می‌کنیم. این راز شهادت است. خداوند رحمان در آن دنیا به شهدا مقام والا داده و در همین دنیا هم به او مقام بالا می‌دهد و به خانواده‌اش نیز اسباب افتخار عنایت می‌فرماید.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: اینکه انسان به چه چیزی باید افتخار کند پیام بلند شهداست. اینکه چه مسائلی مایه سربلندی است و همان چیزی که شهدا به ما نشان می‌دهند پرچم افتخار است. این که هر آن چیزی که داری اگر برای خدا قربانی کردی خداوند افتخار دو عالم را اعطا می‌کند.
معاون رئیس جمهور در پایان با تشکر از برگزارکنندگان این کنگره شعر گفت: این مراسم کاملاً مردمی و در تراز جهانی است که تعدادی جوان دور هم جمع شدند و چون دلشان را به شهدا دادند و قرارشان را با شهید هاشمی‌ها گذاشتند توانستند این کار در تراز جهانی را انجام دهند. خداوند به کلامشان نفوذ و به عمل‌شان اثر داده است که این هم کار شهداست، ما باید شاکر باشیم هم به خاطر لطفی که شهدا دارند و هم به خاطر جوان‌هایی که در سال‌های جنگ هنوز پا به این دنیا نگذاشته بودند و تعداد زیادی از آنها چند سال بعد از پایان جنگ تحمیلی به دنیا آمدند اما وجودشان و قلبشان همراه است.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/243765/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تمام ماموریت بالگرد مریخی «نبوغ» را در یک دقیقه تماشا کنید

بررسی مشکلات دو واحد تولیدی و معدنی استان یزد

مرگ تلخ یک دانشجوی دندانپزشکی در رفسنجان

ماجرای دستگیری یک قاتل فراری در شوش

حرکت پر سر و صدای آمریکا علیه ایران

لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان

سخنان جالب دکتر کاکاوند در مورد شاعر مهستی گنجوی

ساخت دستگاهی برای تولید برق از عرق بدن

پویش سلامتی را قدم بزن به مناسبت هفته سلامت در مهریز

اتصال22 هزار خانوار یزدی به فیبر نوری تا شهریور ماه

تعامل با کشورهای آفریقایی اقتصاد استان یزد را تقویت می کند

حمل 40 میلیون تن کالا از مبدأ استان یزد

قرار گرفتن گل محمدی در برنامه‌ی توسعه‌ی کشت استان یزد

اتصال بیش از 22 هزار خانوار یزدی به فیبر نوری تا شهریورماه

باد با سرعت 80 کیلومتر بر ساعت اردکان را در نوردید

افزون بر 3 هزار زائر یزدی به حج تمتع اعزام می‌شوند

محاکمه دوباره کارگردان متهم به تجاوز

اطلاعیه مهم تامین اجتماعی درباره سن بازنشستگی

انتصاب مدیرکل توسعه منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

ای مرغ سحر عشق ز پروانه بیاموز

اجرای آزمایشی برای اثبات قانون اول نیوتون

تبرئه مردی که بدنش الکل تولید می‌کند!

یزد در زمینه مجوز الکترونیکی عقب ماند

برگزاری همایش فصلی اوج هنر در یزد

ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد

پیشگیری از وقوع سیل در ابرکوه

مراسم بزرگداشت شهدای راسک و دمشق در میبد

تداوم بارش ها در یزد

پیش درامدی از لیگ برتر فوتبال ساحلی

پذیرایی از زائران با چای و شیرینی یزدی

اتصال بیش از 22 هزار خانوار یزدی به فیبر نوری تا شهریور ماه

اتفاق خبرسازی که برای هنجارشکن‌ های اینستاگرام افتاد

شعرخوانی زیبا از دکتر کاکاوند

شببه‌سازی صحنه جالب از برخورد دو سیاهچاله!!

پرهیز از تردد غیرضرور داخل شهر در هنگام بارندگی

اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان

دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرامی‌گیرند

پیش‌بینی بارندگی قابل توجه برای یزد/ پرهیز از تردد غیرضرور داخل شهر

طراحی چهره شهید محمد منتطر قائم در یکی از مدارس طبس

ثبت پنجمین اهدای عضو در استان

اهدای عضو جوان یزدی به بیماران زندگی دوباره بخشید

سازمان منطقه آزاد کیش پیگیر حقوق مودیان مالیاتی است

رویکردی متفاوت دربزرگترین گردهمایی بین المللی فعالان گردشگری درکیش/ پوستر نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش رونمایی شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با فرمانده تیپ 37 سپاه اردبیل دیدار کرد

آدمی حسرت سرگردونه

محقق ایرانی کارایی توربین بادی را 10 درصد افزایش داد

افزایش سطح آنتی‌اکسیدان‌ گوجه فرنگی با نانوحباب هیدروژن

اوقات شرعی سه شنبه 4 اردیبهشت در یزد

رقابت بیش از 15 هزار یزدی در نوبت اول آزمون سراسری‌

دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند