خبر یزد

آخرين مطالب

برگزیدگان جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در یزد تجلیل شدند سياسي

برگزیدگان جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در یزد تجلیل شدند
  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد- مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی قصه‌گویی امروز در یزد برگزار شد و برگزیدگان این جشنواره در بخش‌های مختلف با حضور مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار مهر ، در مراسم اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی که ظهر پنجشنبه در یزد برگزار شد، بخش نخست اهدای جوایز مربوط به بخش «جستارنویسی» بود.
در این بخش، فاطمه احمدزاده از استان یزد برای اثر «جوی عسل»، پروانه کیانیان از استان تهران به خاطر اثر «از پس تکرار فصل‌ها»، آسیه رحمتی از استان خوزستان به خاطر اثر «رازهای قصه‌گویی، بئاتریس مونته رو، نه، خاله داکه» به عنوان سه برگزیده اول، معرفی و تجلیل شدند.
در بخش «رساله و پایان نامه» نیز آفرین پنهانی از لرستان رتبه اول را با پایان نامه «بررسی کمک الگوها در قصه‌های بومی و محلی لرستان»، زهرا برجی از استان قزوین، رتبه دوم را برای پایان نامه «مقایسه هوش هیجانی، خلاقیت و تحمل ابهام اعضا قصه‌گو و اعضای عادی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین» و راضیه خدایی از استان لرستان، رتبه سوم را برای پایان نامه «اثربخشی قصه‌گویی بر جرات‌مندی و کنترل خشم کودکان گروه سنی ج کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» را به خود اختصاص دادند.
در بخش «کتاب»، زهرا پردل از استان سیستان و بلوچستان رتبه اول را با کتاب «پیکر گردانی» و مهدی آرایی از استان یزد رتبه دوم را برای کتاب «چلچراغ قصه‌گویی» از آن خود کردند.
در بخش «مقاله» ، مینا فراهانی و مریم غیاث‌آبادی‌فراهانی از استان استان مرکزی رتبه اول را برای مقاله «شناسایی عوامل موثر بر تقویت مهارت‌های کودکان از طریق قصه‌گویی دیجیتال با استفاده از مرور نظام‌مند علمی»، سارا نادری و لایق رحمانی از استان کرمانشاه رتبه دوم را برای مقاله «بررسی اثربخشی مرور زندگی روش قصه‌گویی توسط سالمندان بر سلامت روان آنان و هوش هیجانی دانش‌آموزان تک فرزند شهرستان جوانرود» و زهرا جهانی و شیما ابراهیمی از استان خراسان رضوی رتبه سوم را برای مقاله «معرفی الگوی زبامغز به عنوان روشی مناسب در بازنویسی داستان‌های مثنوی معنوی برای نوجوانان» از آن خود کردند.
در بخش «پادکست»، شیرین اسدی، طناز همت، سیدعباس علی‌محسنی، مریم خلجی، مصطفی حدادی و نوشین نیکراه به عنوان نفرات برگزیده شناخته شدند.
در بخش «90 ثانیه» ، محمدامین ابراهیمیان از استان تهران، ترنم غوغایی از استان سمنان، سمیه بافقی از استان فارس، ضحی مختارپور از یزد، آریانا طاهرخانی از قزوین، اسرا قمی از استان مرکزی، محمد سپهوند از لرستان، مرجان دهستانی از یزد، نیما پارسا از بوشهر، مائده حمیدی از گیلان، زهرا یکه‌فلاح از قزوین، مطهره سادات رکن‌الدینی از یزد مورد تقدیر قرار گرفتند.
در بخش «بین‌الملل» ، مائوریتسیو پاتینو از کشور کلمبیا با قصه «شاهزاده دانا»، سوسن حیاتی از ایران از استان بوشهر با قصه «کریم و اوس کریم»، شادی پاکزاد از استان آذربایجان‌غربی با قصه «واقعا جدی جدی» رتبه اول تا سوم را کسب کردند همچنین هیات داوران نور اظهر اسحاق از کشور مالزی را با قصه «چگونه مورچه‌خوارها پولک‌دار شدند» را شایسته تقدیر دانست.
در بخش «زبان اشاره»، فرزانه قاسمی از زنجان با قصه «چگونه لباس ساخته می‌شود»، غزل محمدنژاد از کرمانشاه با قصه «ننه کلاغ و روباه»، سپیده ابراهیمی از چهارمحال و بختیاری با قصه «شادترین روز زندگی»، ایمان رنگ‌آمیز از خراسان رضوی با قصه «خانه سالمندان»، المیرا پارسا از تهران با قصه «خوب شد، بد شد»، مرضیه منصوری از خوزستان با قصه «چه فکر خوبی» به عنوان برگزیده معرفی شدند.
در بخش «پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها» نیز از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایی که به صورت افتخاری حضور داشتند، از علی‌اصغر اسپرهم از استان فارس با قصه «هفتاد و دو روایت» و اشرف ابراهیمی از استان یزد با قصه «نذر» تقدیر شد.
در بخش «نوجوان آیینی سنتی»، پیمان قاسمی از استان اصفهان با قصه «جنگ خیبر»، درسا نکویی از استان خراسان رضوی با قصه «بانو گشسب»، محمدمهدی مرادی از استان مازندران با قصه «گذر سیاوش از آتش» به عنوان سه رتبه نخست این بخش شناخته شدند.
همچنین هیات داوران در این بخش سبحان نصیرآبادی از استان سیستان و بلوچستان با قصه «رزم آب و آتش» را شایسته تقدیر دانست.
در بخش «بزرگسال آیینی سنتی»، سیدمهرداد کاوسی از استان همدان با قصه «رزم رستم و اشکبوس»، پویا بازرگان از استان کرمانشاه با قصه «رزم رستم و اسفندیار»، فاطمه زارعی از استان گیلان با قصه «نبرد دیو سپید» و آتنا بیات از استان مرکزی با قصه «کنیز آزاددل» به صورت مشترک در بخش سوم برگزیدگان این بخش شناخته شدند.
همچنین هیات داوران حسین غلامی از استان مازندران با قصه «انتقام بستور از بیدرفش» را شایسته تقدیر در بخش بزرگسال آیینی سنتی دانست.
در بخش «ملی نوجوان»، فاطمه محمدی از استان قزوین با قصه «قوقولی»، آرزو نیکزاد از استان اصفهان با قصه «حکم ناحق»، زهرا جمشیدی از استان کرمانشاه با قصه «فرشته‌ای ‌از آسمون»، برگزیدگان به ترتیب نفر اول تا سوم شناخته شدند. همچنین ترنم رازقی از استان قم با قصه «پادشاه زورگو» شایسته تقدیر شناخته شد.
در بخش «ملی بزرگسال»، مهدیه کشوری‌مقدم از استان یزد با قصه «چوب گربه‌زنی»، معصومه شهریاری از استان گلستان با قصه «همیشه پشیمان»، علیرضا روشن‌ضمیر از استان خوزستان با قصه «پهلوان پنبه» سه برگزیده نخست این بخش بودند. همچنین عصمت نصیرزاده از استان خراسان رضوی با قصه «هی، با من دوست می‌شی» شایسته تقدیر شناخته شد.
در بخش «برگزیدگان» نیز بهنوش بساک‌کاظمی با قصه «حکیم و سفر» از استان خوزستان، فریده محمودی از استان مرکزی با «قصه آبگوشت غاز»، لیلا ابراهیمی از استان قزوین با قصه «هزار بوسه»، داود ریحانی از استان خراسان رضوی با قصه «یک بار جستی ملخک»، آسیه رحمتی از استان خوزستان با قصه «شیرین‌تر از عسل»، مهدی محمدیان از استان تهران با قصه «غم نامه رستم و سهراب»، سولماز صادق زاده از استان آذربایجان شرقی با قصه «دورت بگردم»، سمیه اصحاب صحف از استان یزد با قصه «انگشت دونه» و قمر غلامیان از استان بوشهر با قصه «ممدعلی کچل» به عنوان برگزیدگان این بخش معرفی شدند.

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/244014/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

شدت باران در استان یزد و آبگرفتگی معابر شهر یزد+عکس

باران سیل آسا شهر یزد را دچار آبگرفتگی کرد

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

فیلم / باران شدید و سیل در یزد

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

توجه به نیروی انسانی رویکرد قوه قضائیه است

خسارت‌های ناشی از سیل در جاده‌های استان یزد (فیلم)

بارش بی‌سابقه باران در تفت / جاری شدن سیل در رودخانه‌ها+فیلم

آخرین جزئیات سیل کم‌سابقه در یزد

امدادرسانی آتش‌نشانان یزد به خودروهای درگیر در فرونشست زمین

بزرگداشت روشنفکری که متفاوت بود

راه حل برون رفت از مشکلات کشور ایمان به شعار ما می‌توانیم است

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

با روش تخلیه الکتریکی آشنا شوید

آمادگی استان برای مواجهه با خطرات احتمالی، خسارات‌های ناشی از سیل را کاهش داد

آمادگی استان برای مواجهه با خطرات احتمالی، خسارات‌ ناشی از سیل را کاهش داد

تا 24 ساعت آینده میزان خسارت‌ها برآورد می‌شود

تکمیل راه آهن خواف هرات

وضعیت جاده‌های استان یزد / خسارت 6000 میلیارد تومانی سیل سال گذشته

جاری شدن سیل در رودخانه‌های تفت

نزدیک بشیم به هم یا نزدیک نشیم؟

هرروز یک سری مشکل هست!

مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد

انجام بیش از 331 هزار آزمایش کلرسنجی از شبکه‌های توزیع آب استان یزد

احتمال پس‌زدگی روان آب‌ها از شبکه فاضلاب خانگی یزد

استقبال گسترده دانش‌آموزان یزدی از رویداد ایده شو دانش‌آموزی

بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی

بارش باران سیل آسا در یزد

آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان اشکذر

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

دنیا را چقدر جدی گرفتیم !

ناسا یک گام به کشف حیات بیگانه در مریخ نزدیک‌تر شد

ستاره هایی که درآسمان میبینیم چه اندازه ای هستند؟

تداوم طرح نور با جدیت

توقیف کامیون حامل سوخت قاچاق در یزد

دستگیری سارقان سابقه دار باطری خودرو در یزد

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی در یزد

خروش رودخانه فصلی در روستای سانیج+فیلم

پیشرفت فیزیکی 85 درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد

چادرملو علیه چهار صحنه داوری نیم فصل دوم

لیگ دسته دوفوتسال بزرگسالان کشور

بررسی آخرین وضعیت طرح جذب منابع و سرمایه های خرد اتباع