خبر یزد

آخرين مطالب

اجرای 46 میلیارد تومان طرح عمرانی در بخش مرکزی یزد از ابتدای امسال اجتماعي

اجرای 46 میلیارد تومان طرح عمرانی در بخش مرکزی یزد از ابتدای امسال
  بزرگنمايي:

خبر یزد - ایسنا/یزد بخشدار مرکزی یزد با اشاره به چالشها و اقدامات صورت گرفته در این بخش طی سال جاری، عنوان کرد: ابتدای امسال تا آذرماه بالغ بر 46 میلیارد تومان طرحهای عمرانی در روستاهای بخش مرکزی اجرایی شده است.
«محمدصادق ابوالقاسمی» شامکاه سه شنبه یازدهم بهمن ماه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک اعیاد رجب و ایام الله دهه فجر، اظهار کرد: بخش مرکزی یزد واقع در حریم این شهر با 25 هزار هکتار مساحت دارای دو دهستان فهرج و فجر شامل 12 روستاست که بالغ بر 70 هزار نفر جمعیت دارند که به لحاظ جمعیتی قابل قیاس با برخی شهرستانهای استان نیست.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
وی از اکرمیه با جمعیت 24 هزار نفر به عنوان پرجمعیت‌ترین روستای این بخش یاد کرد و گفت: بخش مرکزی یزد با ظرفیت یکهزار هکتار گلخانه بخش اعظمی از تولیدات این حوزه را که با استفاده از روشهای نوین آبیاری تولید می‌شود به خود اختصاص داده است.
ابوالقاسمی افزود: این بخش به لحاظ تاریخی قدیمی‌ترین سند مشخص دیرینگی اسلام در کشورمان را در روستای هدف گردشگری فهرج با وجود مسجد جامع و مجموعه شهدای فهرج در خود جای داده است.
وی با بیان این که از ابتدای امسال تا آذرماه بالغ بر 46 میلیارد تومان طرح عمرانی در بخش مرکزی اجرایی شده است، دو طرح عمده آماده بهره برداری در ایام الله دهه فجر را شامل بلوار امام علی(علیه السلام) روستای خویدک و ساختمان دهیاری روستای سیدمیرزا ذکر کرد.
وی در ادامه از مهمترین اقدامات بخشداری مرکزی در بخش خدمات را تهسیل صدور پروانه‌های ساختمانی به صورت الکترونیکی بیان و ابراز امیدواری کرد با حمایت مسئولان این اقدام در قالب اپلیکیشن نیز ممکن شود.
بخشدار مرکزی با اشاره به دو سیل اتفاق افتاده در سال جاری، گفت: هرچند سیل اول باعث خساراتی به این بخش شد ولی با اقدامات صورت گرفته جهت مهار سیلابها، خوشبختانه در سیل دوم خسارتی به جز در بخش معابر نداشتیم.
وی عنوان کرد: مهمترین چالش در رابطه با سیل در بخش مرکزی نداشتن امکانات لجستیکی برای مقالبه و مهار سیلابهاست که در این رابطه 5 میلیارد تومان ماشین الات عمرانی خریداری شده و تا آخر سال نیز 20 میلیارد تومان دیگر تجهیزات برای مواقع بحرانی خریداری خواهد شد.
وی در رابطه با اقدامات صورت گرفته در حوزه اشتغال در این بخش اظهار کرد: برنامه‌های آموزشی در حوزه‌های مشاغل خانگی را با کمک بخش خصوصی و صنایع دستی در روستاهای این بخش دنبال کردیم و با برپایی نمایشگاه‌هایی به بحث فروش تولیدات این بخش کمک کردیم.
ابوالقاسمی عنوان کرد: در رابطه با ضرورتهای مردم نیز بالغ بر هشت میلیارد تومان وام های قرض الحسنه با کمک بنیاد علوی و بنیاد برکت در اختیار مردم قرار گرفته است و در بخش تسهیلات بنیاد مسکن نیز جهت بخش تعمیر و ساخت منازل مسکونی اقدام شد.
وی به چالش مصرف آب در بخش فضای سبز اشاره و تصریح کرد: علاوه بر این که آبیاری فضای بزرگترین روستای بخش را 100 درصد با آبیاری تحت فشار و استفاده از آب کشاورزی تجهیز کرده‌ایم، از ابتدای امسال نیز کشت درختان غیربومی و غیرمثمر در فضای سبز بخش مرکزی را ممنوع کردیم که هم در مصرف آب و هم از خسارات این درختان در آینده جلوگیری خواهد کرد.
بخشدار مرکزی یزد از اقدامات صورت گرفته در بخش فرهنگی به برگزاری دو مرتبه بازیهای بومی محلی در یکسال برای اولین بار، بزرگترین یادواره شهدا با پخش مستقیم تلویزیونی، بازدید هفتگی از خانواده شهدا و نیز برنامه قرار هشتم را ذکر کرد.
وی در بخشی از سخنانش یکی از مهمترین چالشهای این بخش به حاشیه نشینی و سکونت و اشتغال اتباع بیگانه اشاره و بیان کرد: واگذاری بی رویه و بدون مطالعه امکان سنجی، تاسیسات زیربنایی، خدمات عمومی، راه های دسترسی و از طرفی ساکن شدن افراد غیربومی که دارای تضاد اجتماعی و فرهنگی با اهالی روستا هستند و نیز اشتغال و سکونت اتباع خارجی در واحدهای گلخانه‌ای، بسته بندی محصولات کشاورزی، کوره‌های آجرپزی، واحدهای تفکیک ضایعات، نارضایتی ساکنان روستاها را در برداشته است.
این مسئول گفت: سیاست گذاری در مورد اتباع در اختیار استان، شهرستان و بخش نیست و ما مجری سیاستهای ابلاغی هستیم ولی در عین حال سعی شده در داخل مناطق روستایی اجازه اسکان اتباع غیرمجاز داده نشود.
وی با بیان این که الحاق اکرمیه به شهر یزد طی دو سال گذشته مطرح شده است، گفت: در صورت تصویب شورای شهرسازی به شهر یزد الحاق خواهد شد.
وی با اشاره به بازدید اخیر استاندار یزد از روستاهای بخش مرکزی، گفت: 60 میلیارد تومان اعتبار برای 17 مصوبه شامل تکمیل طرحهای عمرانی این روستاها منظور شده که با تزریق اعتبارات به تدریج در این طرح‌ها لحاظ خواهد شد.
ابوالقاسمی در پایان با بیان این که ساخت حدود 1500 واحد مسکونی نهضت ملی در بخش مرکزی در دستور کار است، گفت: عمده کارهای مربوط به نهضت ملی مسکن در بخش مرکزی توسط شورای مسکن شهرستان دنبال می‌شود و بخشداری مرکزی عملاً وظیفه نظارتی و خدماتی را برعهده دارد.

خبر یزد

خبر یزد

خبر یزد

خبر یزد

انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/245616/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

از سرگیری پروازهای قطر به ایران

تصمیم غیرمنتطره گروسی برای سفر به تهرن

حضور ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده ای جنایی

قدرت و اقتدار نیروهای مسلح ایران امروز در اوج است

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام دهنوی

بارش باران بهاری در مناطق مختلف استان یزد

تصادف اتوبوس با سرویس مدرسه 4 دانش‌آموز را راهی بیمارستان کرد

دانشگاه آزاد یزد 300 دانشجوی بورسیه در صنعت کاشی دارد

برگزاری انتخابات اتاق اصناف کشاورزی در خاتم

تمهیدات شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد در خصوص بند‌های تغذیه مصنوعی

اقدامات شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد در خصوص بند‌های تغذیه مصنوعی

25 کشته و زخمی بر اثر حادثه ترافیکی در بادغیس

کشف 6 فقره سرقت در یزد

مهدی مهدوی همه را سورپرایز می‌کند

اتمام عملیات تعریض و بهسازی جاده یزد - خضرآباد،به زودی

اقدامات پیشگیرانه سیل در شهرستان‌های خاتم و مروست

خدمت بی منت به سالمندان آسایشگاه نشاط مهریز

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

ارائه خدمت به 4 هزار نفر در خصوص کارت ایثار

زنده گیری یک حلقه مار از داخل کامیون در محور مهریز- انار

احیای 31 هزار شغل در یزد

اقدامات پیشگیرانه سیل در شهرستان های خاتم و مروست

31 هزار شغل به همت ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه در استان یزد احیا شد

رویکرد تقویت و اصلاح نور و رنگ در راستای بهبود کیفیت منظر شهری

رقابت یک هزار و 362 داوطلب در آزمون استخدامی تامین اجتماعی استان یزد

کشف 3 تن چوب قاچاق به ارزش 3 میلیارد ریال در بافق

استقبال یزدی‌ها از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک

اجرای ویژه برنامه استانی "سپاس سردار" در مدارس استان یزد

قدردانی فرمانده سپاه الغدیر از نمایندگان ارتش در یزد

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

مدیریت بحران آبفای یزد در آماده باش کامل

اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی به همت دامپزشکی شهرستان اشکذر

توزیع بیش از 130 هزار جلد پاسپورت در هرات

آماده باش آتش‌نشانان یزدی برای کنترل آبگرفتگی‌های احتمالی

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

مدیریت بحران آبفا در آماده باش کامل است

مدیریت بحران آبفا در آماده باش کامل

استقبال 90 درصد یزدی‌ها از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک

بازداشت باند خانوادگی سرقت در زنجان

این استان ها امروز منتظر بارش باران باشند

خبری تازه از عرضه شیرخشک در داروخانه ها

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 28 فروردین 1403

پیش بینی بورل از حمله اسرائیل به ایران

طلاب باید به بحث تولید علم ورود کنند

استقرار تیم بازرسی اداره کل بازرسی استان یزد در جهادکشاورزی

ساخت 22 هزار مسکن ملی در شهرهای یزد/رشد 3 برابری مقاوم‌سازی روستا

پرهیز از سفر‌های غیرضروری به مناطق ییلاقی

ناترازی شدید حوزه مسکن به دلیل یک دهه توقف در تولید

کشور به تولید واقعی نیاز دارد نه مونتاژکاری!