خبر یزد

آخرين مطالب

آیت الله مدرسی: دستاوردهای نظام برای مردم به درستی تبیین شود اجتماعي

آیت الله مدرسی: دستاوردهای نظام برای مردم به درستی تبیین شود
  بزرگنمايي:

خبر یزد - امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه دشمن به دنبال تحریف در دستاوردهای نظام است، گفت: دستاوردهای نظام برای مردم به درستی تبیین شود. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد ، آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته جمعه بخش مرکزی یزد با تبریک سالروز ولادت حضرت علی(ع) اظهار داشت: لازم به توجه است که امروز مثل همه دوران تاریخ جامعه و بشریت نیازمند اخلاق است و ما الگویی برتر از امام علی (ع) در داشتن سیره اخلاقی نداریم.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
وی ادامه داد: دلیل این موضوع هم آن است که هم با کفار روبه رو شد هم با منافقین و هم با تفرقه‌افکنان و بیعت‌شکنان و لذا سیره امیرالمومنین مخصوصا در حوزه‌های اجتماعی و سیاسی باید به شکل ویژه مورد توجه و بهره‌برداری در مراحل مختلف زندگی جامعه اسلامی قرار گیرد.
امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: چند اصل از اصول اخلاقی و سیره آن حضرت از جمله حفظ حریم و پروا پیشگی، پاسداشت حقوق همگان، چه موافق و چه مخالف؛ و همچنین پایبندی به عهد و پیمان در مقابل هر فردی، عدالت برای همه طبقات و همچنین مدارا نسبت به عموم جامعه، صراحت و صداقت در عرصه‌های مختلف و تکریم حقوق انسان‌ها که هیچ فردی حق نداشت در زمان آن حضرت به دارایی و حرمت انسان‌ها دست درازی کند از جمله مسائلی است که باید در میان همه افراد جامعه از مردم و مسئولان ترویج شود.
مدرسی یزدی با بیان اینکه در ایام‌الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی قرار داریم گفت: این ایام فرصت خوبی برای بررسی دستاوردها، توانمندی، نواقص و کمبودهای کشور است و اینکه بدانیم چه بوده‌ایم، چه هستیم و چه خواهیم شد.
وی با بیان اینکه بدون شک یکی از برجسته‌ترین ابزار دشمن برای مقابله با نظام اسلامی تحریف است که نکته مقابل آن نیز تبیین قرار دارد، گفت: با تحریف 30 هزارنفر را در مقابل امام حسین(ع) قرار دادند و با تحریف کاری کردند و فضایی را به وجود آوردند که جبهه کفر فکر و تصور می‌کرد با کشتن امام حسین(ع) ثواب می‌برد، امروز هم دشمن تمام سرمایه خود را روی مسئله تحریف گذاشته و می‌خواهد در ذهن‌ها اینگونه وانمود کند که اسلام نمی‌تواند نظام کاملی را تشکیل بدهد و اگر تشکیل بدهد آن نظام کارآمد نیست.
امام جمعه بجنورد: ریشه انقلاب اسلامی بر پایه " اعتقادات دینی" است امام جمعه بخش مرکزی یزد خاطرنشان کرد: در این رابطه قابل ذکر و تامل است که آیا به تعبیر آنها یک نظام ناکارآمد می‌تواند طی 43 سال از استقلال، تمامیت ارضی و موجودیت خود در برابر مجموعه‌هایی از توطئه‌های دشمن دفاع کند.
مدرسی یزدی ادامه داد: آیا یک نظام ناکارآمد می‌تواند کشوری را که از نظر ارتش، تجهیزات و قدرت دفاعی کاملا وابسته بود به یک کشور دارای اقتدار دفاعی، نظامی و دارای قدرت ضربه متقابل تبدیل کند و یا یک نظام ناکارامد می‌تواند طی چهل سال به استناد گزارش سازمان ملل شاخصه توسعه انسانی را شصت پله ارتقا دهد و از این جهت رتبه اول جهان را به خود اختصاص دهد تا جایی که در حوزه‌هایی از جمله بهداشت، درمان، آموزش و غیره شاخص زندگی را از پنجاه سال قبل از انقلاب به هفتاد و هفت سال برساند؟
وی گفت: همچنین ایا یک نظام ناکارآمد می‌تواند رتبه علمی کشور را از 56 جهان به رتبه 16 و از رتبه پنجم در منطقه به رتبه اول برساند و سرعت رشد علم در ایران اسلامی را یازده برابر میانگین سرعت رشد علم در جهان کند و رتبه نظام جمهوری اسلامی ایران در ثبت اختراعات را از رتبه 39 جهان به رتبه 7 جهان در سال 94 برساند؛ چنین نظامی آیا می‌تواند رتبه فقر46 درصدی مردم در دوران پهلوی را به حدود 14 درصد کاهش بدهد.
امام جمعه بخش مرکزی یزد افزود: البته رتبه فقر در آمریکا 12 درصد، در انگلستان 19درصد و در ژاپن 18 درصد و در عربستان 25 درصد است و این طور نیست که کشورهای دیگر فقر نداشته باشند؛ هر چند ما باید بیش از این نیز فقرزدایی داشته باشیم و فقرا را در امکانات و توانمندسازی توفیق دهیم.
امام جمعه بخش مرکزی یزد تصریح کرد: تداوم این نظام در گرو حفظ ارزش‌ها و حل مشکلات مردم است و رهبر معظم انقلاب هم در سخنرانی اخیر در جمع خلاقان و اندیشمندان اقتصادی کشور فرمودند که به خدا قسم مشکلات مردم در گرو حذف قوانین دست و پا گیر است و در کمتر کردن تصدی‌گری دولت است و عدم صدور بخشنامه‌های خلق‌الساعه، تسهیل امور برای زندگی اقتصادی مردم و نیز حذف نظارت های سلیقه ای و کنترل خرج‌های دولتی!؛ ما هم باید به این فرمایش ایشان توجه و عمل داشته باشیم.
انتهای پیام/781/ن

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/246041/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

تعطیلی مدارس یزد فردا 5 اردیبهشت 1402 (بارش باران)

تمام مدارس شهرستان یزد چهارشنبه غیرحضوری شد

بارش شبانه و کم سابقه باران در یزد | شدت بارش‌ها را ببینید

تعطیلی و غیرحضوری شدن مدارس در استان یزد

سیل در روستای ده‌جمال بهاباد

وضعیت راه‌های کشور؛ بارش و تردد روان در جاده‌های شمالی

دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند

(ویدئو) احتمال طغیان رودخانه‌ها در اصفهان، گلستان، یزد و سمنان

ای بیخبران چه جای خواب است مرا

چه کسی می داند...

هند به دنبال ماموریت‌های فضایی بدون زباله تا سال 2030

سیلاب بهاری در جاده سه چاهون بافق+فیلم

چهار محور در استان مسدود است

رتبه 28 استان یزد در میزان بارندگی در کشور

گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی

بارش کم‌سابقه باران در یزد

آبگرفتگی و سیلاب در خیابان‌های یزد

جاری شدن روان آب ناشی در شهر ستان یزد و تفت+فیلم

سرپرست فرمانداری مهریز معرفی شد

جاری شدن سیل در استان یزد

ورود سیل قدرتمند به رودخانه اصلی شهر تفت

چه چیز داری با خویشتن که دیدارت...

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

تخلیه آب از منازل در روستای ده جمال شهرستان بهاباد یزد+ تصاویر

مهار تورم ماهانه و نقطه به نقطه در استان یزد/ شمارش معکوس برای اصلاح نرخ تورم سالانه

کارآفرینان با همکاری اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه‌سازی کنند

برتری استان یزد در کسب جایگاه بالاترین ضریب نفوذ بیمه در کشور

سیل و آب گرفتگی در برخی نقاط استان یزد + فیلم

مشارکت خوب یزدی‌ها در اجرای طرح نور

دیوارهای کارخانه نوآوری درخشان یزد برداشته شود

«مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها

سیستم بادبان خورشیدی پیشرفته ناسا؛ شاهکار جدید فناوری‌ فضایی!

دیوار‌های کارخانه نوآوری درخشان برداشته شود

تورم ماهانه و نقطه به نقطه یزد مهار شد

نبودی در دلم انگار طوفان شد، چه طوفانی!

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی horsehead و Orion

ناسا نقشه ٧٢ پرواز هلیکوپتر نبوغ در مریخ را به‌ نمایش گذاشت

فروشگاه‌ها تامین مالی می‌شوند

شعرخوانی زیبا از باران نیکراه

تلاش محمد دلاوری برای شکافتن هسته در سازمان انرژی اتمی

اولتیماتوم سازمان لیگ به صدرشیمی

مهار کامل تورم ماهانه و نقطه به نقطه استان یزد

جاری شدن سیل در بهاباد یزد (فیلم)

(ویدئو) سیلاب شدید در مسیرهای شهرستان بهاباد

شهروندان کشتار غیرمجاز دام را گزارش کنند

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

داستان‌هایی از کریستین اندرسون با لهجه فارسی

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!