خبر یزد

آخرين مطالب

سال متفاوت استان یزد در بازگشت اعتبارات یک درصد معادن مقالات

سال متفاوت استان یزد در بازگشت اعتبارات یک درصد معادن
  بزرگنمايي:

خبر یزد - مجید دهقانی‌زاده رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، سال 1401 را سال متفاوتی در بازگشت اعتبارات یک درصد فروش معادن ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر از محل بازگشت سهم یک درصد استان از محل فروش معادن ، مبلغ 260 میلیارد تومان به صورت کاملا نقد به استان تخصیص داده شده است.
 
او افزود: درمرحله دوم، 135 میلیارد تومان آن به استان برگردانده شده که به صورت اعتبارات عمرانی بوده و با هماهنگی صورت گرفته و اولویت‌های مدنظر این شورا در استان توزیع خواهد شد.
دهقانی‌زاده در ادامه اذعان داشت: مجموعه مصوبات سفر‌های شهرستانی با وجود برخی نواقص و ایرادات اگر محقق شود، دستاورد توسعه‌ای خوبی را در شهرستان‌ها شاهد خواهیم بود.
او با بیان اینکه تورم فعلی، شیرینی بسیاری از اقدامات بزرگ و متعدد نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت مردمی سیزدهم را تحت الشاع قرار داده است، گفت: قطعا این شرایط به این صورت باقی نخواهد ماند و آرامش بلند مدتی بر کشور حاکم و پایداری بر روی سیستم استوار خواهد شد.
اندیشکده‌ها پل ارتباطی نخبگان و سیستم اجرایی نظام باشند
مجید دهقانی‌زاده با وجود گذشت یکسال از ابلاغ برنامه تحولی یزدِ نوین به عنوان نقشه راه توسعه استان، به برخی از اقدامات و دستاورد‌های این برنامه اشاره کرد و افزود: برنامه تحولی یزدِ نوین نقشه راه تحولی استان است که در قالب مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت شکل گرفت تا بتواند در میان مدت و بلندمدت اتفاقات نوین و موثری در راستای پیشرفت، توسعه و بسط عدالت در استان به همراه داشته باشد.
دهقانی‌زاده با تاکید بر اینکه باید ذیل مرکز پیشرفت و عدالت، سازمان عاملی را به عنوان بازوی پیگیری و اجرایی تعریف کرد، از اندیشکده‌ها خواست تا پل ارتباطی میان سیستم اجرایی نظام و نخبگان باشند که نظراتی برای پیشرفت و توسعه استان و کشور دارند.
وضعیت مناسب تخصیص اعتبارات در استان
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد وضعیت تخصیص اعتبارات را در استان مناسب خواند و گفت: تاکنون عمده تخصیص‌های استانی به صورت نقدی صورت پذیرفته است.
دهقانی‌زاده با بیان اینکه برای اولین بار تخصیص متوازن ملی به صورت صددرصدی دیده شده که نیازمند پیگیری دستگاه‌های اجرایی برای جذب آن است، افزود: جذب به موقع و با کیفیت اعتبارات در راستای اثربخشی بیشتر این منابع بسیار با اهمیت است.
او با تاکید بر اینکه، جذب و هزینه کرد اعتبارات باید به گونه‌ای پیش برود که اثربخشی و بهره‌وری واقعی مالی را در استان شاهد باشیم، اظهار داشت: هیچ بهانه‌ای از سوی مدیران برای جذب به موقع و با کیفیت و هزینه‌کرد مناسب اعتبارات اعم از اعتبارات سفر، استانی، معادن و سایر اعتباراتی که از منابع ملی دستگاه‌های اجرایی تخصیص داده می‌شود، وجود ندارد.
ضرورت ایجاد اورژانس ساختارمند برای کاهش حداکثری تلفات جاده‌ای
دهقانی‌زاده با بیان اینکه یزد به علت شاهراه ارتباطی کشور، مرکز تلاقی راه‌ها و ترافیکی بار‌ها و محموله‌های بزرگ اقتصادی اعم از صنعتی، معدنی و کشاورزی و در کنار آن تردد ساکنین خود به یک استان حادثه‌خیز به ویژه در حوزه ترافیکی تبدیل شده است، گفت: برای استان وجود اورژانس ساختارمند و با برنامه‌ریزی شده قبلی که بتواند به کاهش حداکثری تلفات و اتفاقات جاده‌ای منجر شود ضرورت دارد.
او در همین خصوص از دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی و سازمان اورژانس استان خواست تا با تشریک مساعی از کلیه پتانسیل‌های استان همچون ظرفیت خیری، مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن و... در مناطقی که اضطرار دارد ساخت مرکز اورژانس را با اولویت در دستور کار خود قرار دهند.
لزوم بر حفظ سهم ارزش افزوده استان در حوزه حمل و نقل و لجستیک کشور
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد، حوزه حمل و نقل و لجستیک را یکی از مزیت‌های اصلی استان معرفی و بر ضرورت تقویت این نقش در کشور تاکید کرد و افزود: باید به تقویت این نقش پرداخت تا در آینده به گونه‌ای پیش نرود که سهم استان از ارزش افزوده این بخش از دست برود.
دهقانی‌زاده با بیان اینکه کریدور‌های بین‌المللی به هر تقدیر و ترتیبی که طراحی شود ناگزیر است از ایران و به تبع آن از استان یزد به عنوان مسیر اصلی عبور کند، گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و مصونیت‌های پدافندی این استان در کشور، یزد می‌تواند به عنوان مرکز بزرگ بارانداز ملی در کشور باشد.
او با اشاره به دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، سال 1401 را سال متفاوتی در بازگشت اعتبارات یک درصد فروش معادن ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر از محل بازگشت سهم یک درصد استان از محل فروش معادن و 15 درصد حق بهره مالکانه معادن مجموعا، مبلغ 260 میلیارد تومان به صورت کاملا نقد به استان تخصیص داده شده است.
دهقانی‌زاده افزود: در مرحله نخست سهم یک درصد فروش معادن 45 میلیارد و مرحله دوم، 135 میلیارد تومان آن به استان برگردانده شده که به صورت اعتبارات عمرانی بوده و با هماهنگی صورت گرفته و اولویت‌های مدنظر این شورا در استان توزیع خواهد شد.
او اظهار کرد: همچنین از مبلغ یاد شده 78 میلیارد تومان آن از محل 15 درصد حق بهره مالکانه معادن است که به استان اختصاص یافت.

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/323360/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

فروش امتیاز مسکن ملی توسط برخی سازمان ها، واقعیت یا شایعه؟

نجات 18 نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد

یادواره شهید گمنام در جهاددانشگاهی یزد

دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی در یزد

استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد

چایی‌های قاچاق به مقصد نرسید

آبگیری 30 درصد سازه‌های آبی –خاکی در استان یزد

امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل/خسارت سیل به 9 منزل مسکونی

بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

نجات 18 نفر از سیل در روستای شادکام بافق

تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور

اختصاص 3000 میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد

دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی

انتقال چای قاچاق با قطار

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

نخاله‌های ساختمانی مهمترین عامل آسیب زا به طبیعت مهریز

امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل

نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود

مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون

تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود

مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود

توجه جدی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد

احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

ریزش و تخریب یک واحد مسکونی فرسوده در شهر یزد بر اثر بارندگی

پیشنهاد افزایش 40 درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد

بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا

تداوم بارش‌های بی‌سابقه در استان یزد

مصوبات کارگروه توسعه بر زمین مانده است

تامین برق پایدار حوزه‌های برگزاری کنکور سراسری در استان یزد

تداوم بارش‌های بی‌سابقه در یزد

کشف رشوه‌خواری 20 میلیارد ریالی دو نفر از مدیران ارشد استان یزد

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

صرفه جویی 40 درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی

مسئولان استان متناسب با "تحقق شعار سال" برنامه‌ریزی کنند

«نوچاد»، دریچه نوآوری در چادرملو

پیام محمدعلی اسلامی ندوشن به خاتمی چه بود؟ / شاهنامه نمی گذارد ایران در خواب غفلت باقی بماند / ادیبان و فیلسوفان بزرگی که عامل تهاجم فرهنگی اعلام شدند

توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)

بررسی دغدغه‌ی کارگران استان یزد

بارش بی سابقه در روستای قطرم بافق