خبر یزد

آخرين مطالب

تهدیدی بزرگ برای فوتبال ساحلی ایران/گلساپوش و صدرشیمی یزد در آستانه انحلال ورزشي

تهدیدی بزرگ برای فوتبال ساحلی ایران/گلساپوش و صدرشیمی یزد در آستانه انحلال
  بزرگنمايي:

خبریزد- باشگاه فرهنگی ورزشی مقاومت گلساپوش یزد که از سال 1386 در شهر یزد و در دل محله‌ای به نام «محمود آباد» شکل گرفته، طی 15 سال متوالی در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ساحلی مردان ایران حضور داشته و تا به امروز با کسب چهار عنوان قهرمانی، چهار مقام نائب قهرمانی و سه مقام سومی در ادوار مختلف لیگ برتر فوتبال ساحلی ایران، یکی از پرافتخارترین تیم‌های کاملاً بومی کشورمان است.

البته افتخارات گلساپوش تنها به قهرمانی در لیگ‌های ایران ختم نمی شود، بلکه این تیم در سال 2017 میلادی، مقام قهرمانی و در سال 2018 مقام نائب قهرمانی «اوراسیاکاپ» فوتبال ساحلی را نیز کسب کرده و در سالهای 2019 و 2021 نیز با حضور در جام باشگاه‌های جهان در کشورهای ترکیه و روسیه، در بین هشت باشگاه برتر جهان قرار گرفته است.

گلسپوش تاکنون بیش از 20 بازیکن یزدی را پرورش و به تیم ملی فوتبال ساحلی ایران تحویل داده به طوری که فقط در آخرین اردوی تیم ملی تعداد هفت بازیکن ملی‌پوش در عضویت این باشگاه بودند و از این رو می‌توان به آن لقب کارخانه بازیکن‌سازی برای تیم ملی را داد.

با تمام این اوصاف، چند روزی است که اخبار ضد و نقیضی در خصوص کناره‌گیری این تیم از حضور در لیگ برتر فوتبال ساحلی ایران، شوکی بزرگ را به فوتبال ساحلی وارد کرده و چنین مطرح می‌شود که مسئولان باشگاه تصمیم دارند در صورت حمایت نشدن از سوی مسئولان استان از رقابتهای لیگ برتر کناره‌گیری کنند و این می‌تواند تهدیدی بزرگ برای تیم ملی در آستانه حضور در جام باشگاه‌های آسیا و جهان و حتی در المپیک ساحلی به شمار آید.

مراسم قرعه‌کشی فصل جدید لیگ برتر فوتبال ساحلی کشورمان ساعت 14 امروز چهارشنبه ششم اردیبهشت ماه در محل فدراسیون فوتبال ایران انجام خواهد شد ولی نه تنها «گلساپوش» بلکه «صدرشیمی» دیگر نماینده استان یزد نیز به طور رسمی حضور خود در فصل جدید لیگ را اعلام نکرده‌اند و باید منتظر ماند و دید که مسئولان استان یزد و این دو باشگاه چه سرنوشتی را برای قطب فوتبال ساحلی ایران و آینده این ورزش در استان و حتی کشور رقم خواهند زد.

«احمد عشقان ملک» رئیس هیات مدیره باشگاه مقاومت گلساپوش یزد در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت نمایندگان یزد در لیگ برتر فوتبال ساحلی ایران می‌گوید: پس از کش و قوس‌های فراوان و صحبت‌های صورت گرفته مبنی بر اهمیت حضور دو تیم مقاومت گلساپوش و صدرشیمی در لیگ برتر، امروز آخرین روز و روز سرنوشت‌سازی است که مسئولان استان باید برای ماندگاری این دو تیم تصمیم‌گیری کنند تا  زیر سایه این حمایت‌ها شاهد ادامه حضور 16 ساله نماینده فوتبال ساحلی استان در لیگ برتر کشور باشیم.

وی با بیان این که با وجود تمام مشکلات پیش‌رو، نماینده‌ای را برای شرکت در قرعه‌کشی امروز لیگ فرستاده‌ایم، افزود: حضور در مرحله قرعه کشی لیگ برتر به منزله حضور 100 درصدی در لیگ نیست و تا این لحظه نیز بلاتکلیف هستیم چرا که خبری از تصمیم‌های اخذ شده از سوی مسئولان استان نشده اما روز گذشته «مهدی تاج» رئیس فدراسیون فوتبال با «مهران فاطمی»استاندار یزد صحبت‌هایی را مبنی‌ بر اهمیت این دو تیم در لیگ برتر فوتبال ساحلی داشته است.

عشقان‌ملک با تاکید بر اینکه دو تیم گلساپوش و صدرشیمی آبروی فوتبال ساحلی ایران هستند، گفت: 80 درصد بازیکنان تیم ملی را بازیکنان این دو باشگاه تشکیل می‌دهند و اگر این دو باشگاه از گردونه‌ی رقابتهای لیگ برتر خارج شوند، عملاً با توجه به در پیش روی بودن مسابقات آسیایی، جهانی و المپیک ساحلی در سال جاری، ضربه سنگینی به تیم ملی وارد خواهد شد چرا که بخشی از بازیکنان ملی‌پوش در استان یزد، سرباز هستند و در صورت انحلال دو باشگاه باید به محل‌ خدمت خود بازگردند.

رئیس هیات مدیره باشگاه مقاومت گلساپوش یزد خاطرنشان کرد: طی 15 سال تیم‌داری با تمام وجود تیم را سرپا نگه داشتیم و حتی در همین برهه از بلاتکلیفی نیز بازیکنان به‌ صورت انفرادی در حال تمرین هستند و واقعاً برای خودمان هم ناگوار است که انصراف دهیم، اما چاره‌ای جز این نداریم چرا که سر پا نگه داشتن این دو تیم در این وضعیت اقتصادی برایمان دشوار است. 

وی با تاکید بر این که در استان یزد نزدیک به 4000 واحد صنعتی و تولیدی داریم، افزود: گلساپوش و صدرشیمی نیاز به حمایت آنچنانی و کار خارق‌العاده‌ای ندارند و تنها اخذ تبلیغات دو سه واحد صنعتی توسط تیم که از لحاظ قانونی و مالیاتی هم درست است، می‌تواند تمام مشکلات را رفع کند.

عشقان‌ملک با بیان این که در سال گذشته نزدیک به 15 میلیارد تومان هزینه دو باشگاه گلساپوش و صدرشیمی برای حضور در لیگ برتر شده است، گفت: باشگاه‌های ورزشی دیگه برخلاف باشگاه گلساپوش به بخش دولتی وابسته هستند و هزینه‌های خود را هر مقدار که باشد، از دولت اخذ می‌کنند اما این دو باشگاه فقط از جیب خودشان هزینه می‌کنند و طی این 15 سال هیچ مسئولی یک ریال هم به آنها کمک نکرده است.

وی عنوان کرد: سال گذشته شرکت فولاد آلیاژی ایران قول‌هایی داده بود که بخشی از هزینه‌های تیم را در قالب تبلیغات روی لباس بازیکنان و پیرامون زمین بازی انجام دهد و در همین راستا قراردادی نیز بین شرکت فولاد آلیاژی و باشگاه منعقد و قرار شد در قبال 800 تا 900 میلیون تومان،  در ابتدای تابستان پارسال مسئولیت تیم صدرشیمی را برعهده بگیرند ولی به هیچکدام از این تعهدات عمل نشد و تنها 300 میلیون تومان به حساب باشگاه صدرشیمی واریز شد و این در حالی بود که این باشگاه سال گذشته 7.5 میلیارد تومان هزینه داشت.

عشقان ملک در پایان با بیان این که مشکل دو باشگاه صدرشیمی و گلساپوش مشکل سیستمی، قرارداد با بازیکن، مشکل با فدراسیون و اداره ورزش و جوانان استان نیست، تاکید کرد: مشکل ما، فقط و فقط مشکل مالی است و امیدواریم که امروز یا فردا مسئولان استان تصیماتی برای رفع آن اتخاذ کنند.

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/582832/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برپایی آئین های شکرگزاری در روز گندم و نان

آزادی یک زندانی با یاری کانون خدمت رضوی

تداوم روند رشد صدور اسناد مالکیت در استان یزد برای سومین سال

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پیش بینی رگبار و رعدوبرق پراکنده در یزد

دوره آموزشی آشنایی با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز گندم

بارش پراکنده باران در برخی از مناطق کشور

جمهوری اسلامی ایران جلوی خشونت بی مهابای رژیم صهیونیستی را گرفت

یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ حافظ قرآن کریم

تکمیل پروژه‌ها و تحقق اهداف دانشگاه آزاد یزد در سال 1403

راهپیمایی مردم ارومیه و یزد درحمایت از عملیات وعده صادق

رونمایی از تمثال شهید سلیمانی در شهرستان اشکذر

زیباسازی فضای سبز و ساختمان با استفاده از تکنیک‌های نورپردازی

برگزاری کارگاه طراحی روی پارچه در شهرستان اشکذر

رشد 37 درصدی درآمد‌های وصولی گمرک یزد در سال 1402

نورپردازی در فضای سبز اِلمانی تاثیر گذار در فضا‌های شهری

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

مدیریت آب ها در هرات

اوقات شرعی شنبه 1 اردیبهشت در یزد

فعالیت جدی کمیته مناسب سازی با هدف رفاه افراد آسیب پذیر

پیش‌بینی رگبار و رعدوبرق پراکنده در یزد

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

احکام جدید بیش از 29 هزار بازنشسته استان یزد صادر شد

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

نجات بانو یزدی در ارتفاعات دره گاهان تفت

مقام اول تیم‌ های رباتیک یزد در مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران

هفته‌ای طوفانی و بارانی در انتظار یزدی‌ ها

یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ 4 هزار حافظ قرآن کریم

امام جمعه یزد: دانشگاه و مدارس برای مقابله با بی‌حجابی پای کار بیایند

پویش بزرگ وعده صادق در یزد

عملیات وعده صادق سایه جنگ را از کشور دور کرد

پاسداشت یاد و خاطره شهدای امنیت در مهریز

کشف لوازم یدکی لیفتراک قاچاق در یزد

ناکامی سارقان در یزد توسط عوامل گشت رضویون

حمایت مردم میبد از عملیات مقتدرانه سپاه

تأسیس سپاه پاسداران یکی از معجزات الهی است

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز 15 زخمی بر جا گذاشت

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی مردم استان یزد در حمایت از عملیات «وعده‌ صادق»

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از عملیات وعده صادق

حمایت مردم یزد از اقدام شجاعانه علیه اسراییل غاصب

ترویج بی‌حجابی مقدمه تحقق اهداف دشمن در کشور است

راهپیمایی مردم شهرستان خاتم در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق +فیلم

روز ملی گندم و نان یادآور تلاش کشاورزان ایرانی