خبر یزد

آخرين مطالب

دوئل بر سر برگزاری لیگ استانی والیبال یزد مقالات

دوئل بر سر برگزاری لیگ استانی والیبال یزد
  بزرگنمايي:

خبریزد- استان یزد در رقابت‌های فصل گذشته لیگ برتر والیبال کشور با دو نماینده یعنی «شهداب یزد» و «ایفاسرام اردکان» حضور یافت و در نهایت شهداب در دومین سال پیاپی با کسب عنوان قهرمانی این رقابتها به عنوان تنها نماینده ایران مجوز حضور در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا را از آن خود کرد و ایفا سرام نیز به مرحله پلی‌آف این رقابتها راه یافت.

امسال تیم والیبال چادرملو اردکان نیز مجوز حضور در رقابتهای فصل جدید لیگ برتر باشگاه‌های کشور را کسب کرده و به نظر، استان یزد با سه نماینده در این بازیها حضور خواهد یافت ولی نکته حائز اهمیت در مورد این تیم‌های باشگاهی، منفعت آنها برای ارتقای ورزش والیبال یزد و راهیابی والیبالیستهای یزدی به این رقابتهاست که از گذشته تاکنون در این زمینه ضعیف عمل شده است.

یکی از اقدامات موثر در این زمینه تقویت والیبالیستهای حرفه‌ای استان با برگزاری منظم لیگ‌های استانی به ویژه لیگ برتر والیبال استان است که طی چند سال گذشته بنا به دلایل مختلفی برگزار نشده و عملاً بسیاری از ورزشکاران یزدی را از رقابتها دور نگه داشته است.

بسیاری از ورزشکاران و تیم‌های شرکت کننده در رقابتهای لیگ برتر استان در این رابطه به تغییرات در آیین‌نامه‌های برگزاری این مسابقات و به طور خاص افزایش هزینه‌های پرداختی از سوی تیم‌ها گلایه دارند ولی «حسن محفوظی» دبیر هیئت والیبال استان یزد در گفت‌وگو با ایسنا، افزایش هزینه اعمال شده را در مقایسه با لیگهای کشوری و دیگر استانها بسیار اندک و تغییرات اعمال شده را لازمه برگزاری مسابقات لیگ به صورت استاندارد ذکر می‌کند.

وی با بیان این که تا قبل از بحران کرونا شاهد برگزاری مسابقات لیگ استان طی سه سال متوالی توسط هیئت بودیم، ادامه می‌دهد: به دنبال شیوع بیماری کرونا و طی دو سال مسابقات لیگ والیبال استان مانند بسیاری از ورزش‌های دیگر تعطیل شد.

محفوظی با اشاره به عزم هیات برای از سرگیری رقابتهای لیگ برتر والیبال استان در اواخر سال گذشته و برگزار نشدن آن به دلیل استقبال اندک تیم‌ها، در مورد علت برگزار نشدن این بازیها، اظهار می‌کند: بسیاری از روسای هیاتهای والیبال شهرستانهای یزد به‌ برگزاری متمرکز این رقابتها در یزد گلایه داشتند و این در حالی بود که لیگ‌ها نیز عمدتاً به‌ صورت غیرمتمرکز و رفت و برگشتی بین تیمها در مناطق مختلف برگزار می‌شود.

وی یکی از مشکلات در زمینه برگزاری مسابقات لیگ استان به صورت رفت و برگشتی را بعد مسافت بین شهرستانهای یزد ذکر می‌کند و می‌گوید: در همین راستا نیز مشکل را با حضور کارشناسان و پیشکسوتان ورزش والیبال استان و طی چند جلسه بررسی و با لحاظ هزینه‌های اعزام داور و ناظر و جوایز معقولی برای مسابقات، برآورد هزینه کردیم که در نهایت مقرر شد مبلغ ورودی تیم‌ها به لیگ حدود 20 میلیون تومان در نظر گرفته شود.

دبیر هیات والیبال استان در مورد گلایه تیم‌ها در مورد افزایش چند برابری وروردی نسبت به سالهای قبل و متناسب نبودن آن با جوایز درنظر گرفته شده برای تیمهای برتر پایان فصل لیگ، عنوان می‌کند: هزینه ورودی در نظر گرفته شده برای این مسابقات نسبت‌ به ورودی مسابقات کشوری و حتی استان‌های دیگر بسیار اندک و کمتر از یک دهم است و از طرفی قطعاً این هزینه برای حضور یک تیم در لیگ استان هزینه چندان زیادی نیست.

وی تاکید می‌کند: اعتقاد داریم تیم‌های حاضر در مسابقات لیگ استان باید از هم اکنون دارای ساختار باشگاهی شوند و این در حالیست که در حال حاضر استان قریب به هفت باشگاه خوب و فعال در رقابت‌های کشوری با حضور بازیکنان غیربومی است که می‌توانند بخشی از سرمایه‌گذاری خود را در زمنینه بازیکن‌سازی و روی بازیکنان بومی استان هزینه کنند.

محفوظی از تلاش برای ارتقای سطح کیفی و نظام‌مندتر شدن رقابتهای لیگ برتر والیبال استان پس از دوره برگزاری، می‌گوید: قطعاً استفاده و اعزام داوران و ناظران با تجربه به این رقابت‌ها در شهرستانهای مختلف هزینه‌بر است و در غیر این صورت نیز از کیفیت بازی‌ها کاسته خواهد شد و تیم‌ها خود از این موضوع گلایه‌مند خواهند شد.

وی می‌گوید: سطح رقابتهای لیگ برتر والیبال استان را نباید با سطح مسابقات دیگر این رشته ورزشی مانند المپیادهای ورزشی محلات یزد که امسال در بخش مردان با حضور 55 تیم در سالن مهدی‌آباد برگزار شد، قیاس کرد لذا برای برگزاری کیفی بازیهای لیگ راهکاری جز افزایش هزینه ورودی نداشتیم.

وی با اشاره به برگزار نشدن مسابقات لیگ برتر والیبال استان در سال گذشته به دلیل حضور اندک تیم‌ها و با وجود کاهش بخشی از مبلغ ورودی تیمها به مسابقات، در مورد تصمیم امسال هیئت در مورد برگزاری این رقابتها، عنوان می‌کند: هیات والیبال استان مصمم به برگزاری مسابقات لیگ برتر در سال جاری است و قطعاً هزینه ورودی امسال نیز با توجه به تورم، افزایش خواهد یافت ولی در صورت استقبال نکردن تیمها مجبور به تغییر شرایط یا متمرکز برگزار کردن مسابقات خواهیم شد به رغم این که تعریف برگزاری لیگ چنین نیست.

دبیر هیات والیبال استان زمان برگزاری فصل جدید لیگ برتر والیبال استان را طبق روال هر ساله در ماههای پایانی سال اعلام میکند و در این باره تصریح میکند: هیئت استان معمولاً در شش ماهه اول سال درگیر تدارک و آماده‌سازی تیم‌های اعزامی استان به مسابقات قهرمانی کشور در رده‌های سنی زیر 14، 16، 18 و 20 سال است که در همین‌ راستا طی ماه‌های ابتدایی امسال مسابقات بین تیم‌های منتخب شهرستان‌ها برگزار و تیم منتخب استان زیر نظر مربیان برای حضور در مسابقات کشوری تمرینات آمادگی را انجام می‌دهد لذا مسابقات لیگ‌ والیبال استان در رده‌های مختلف عمدتاً در نیمه دوم سال پیگیری می‌شود.

با تمام این تفاسیر، به نظر می‌رسد فعالان ورزش والیبال استان اعم از عوامل تیمها و متولیان ورزش والیبال استان باید اقدامی اساسی در راستای پرورش استعدادهای این ورزش پرطرفدار در این خطه از کشورمان و فعالیت حرفه‌ای آنان جهت حضور در عرصه‌های ملی و بین المللی را در دستور کار خود قرار دهند.

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/598241/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

باران سیل آسا شهر یزد را دچار آبگرفتگی کرد

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

فیلم / باران شدید و سیل در یزد

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

توجه به نیروی انسانی رویکرد قوه قضائیه است

خسارت‌های ناشی از سیل در جاده‌های استان یزد (فیلم)

بارش بی‌سابقه باران در تفت / جاری شدن سیل در رودخانه‌ها+فیلم

آخرین جزئیات سیل کم‌سابقه در یزد

امدادرسانی آتش‌نشانان یزد به خودروهای درگیر در فرونشست زمین

بزرگداشت روشنفکری که متفاوت بود

راه حل برون رفت از مشکلات کشور ایمان به شعار ما می‌توانیم است

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

با روش تخلیه الکتریکی آشنا شوید

آمادگی استان برای مواجهه با خطرات احتمالی، خسارات‌های ناشی از سیل را کاهش داد

آمادگی استان برای مواجهه با خطرات احتمالی، خسارات‌ ناشی از سیل را کاهش داد

تا 24 ساعت آینده میزان خسارت‌ها برآورد می‌شود

تکمیل راه آهن خواف هرات

وضعیت جاده‌های استان یزد / خسارت 6000 میلیارد تومانی سیل سال گذشته

جاری شدن سیل در رودخانه‌های تفت

نزدیک بشیم به هم یا نزدیک نشیم؟

هرروز یک سری مشکل هست!

مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد

انجام بیش از 331 هزار آزمایش کلرسنجی از شبکه‌های توزیع آب استان یزد

احتمال پس‌زدگی روان آب‌ها از شبکه فاضلاب خانگی یزد

استقبال گسترده دانش‌آموزان یزدی از رویداد ایده شو دانش‌آموزی

بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی

بارش باران سیل آسا در یزد

آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان اشکذر

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

دنیا را چقدر جدی گرفتیم !

ناسا یک گام به کشف حیات بیگانه در مریخ نزدیک‌تر شد

ستاره هایی که درآسمان میبینیم چه اندازه ای هستند؟

تداوم طرح نور با جدیت

توقیف کامیون حامل سوخت قاچاق در یزد

دستگیری سارقان سابقه دار باطری خودرو در یزد

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی در یزد

خروش رودخانه فصلی در روستای سانیج+فیلم

پیشرفت فیزیکی 85 درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد

چادرملو علیه چهار صحنه داوری نیم فصل دوم

لیگ دسته دوفوتسال بزرگسالان کشور

بررسی آخرین وضعیت طرح جذب منابع و سرمایه های خرد اتباع

آخرین جزئیات سیل در یزد | بارش بی سابقه باران در تفت ‌؛ آخرین شرایط در یزد چگونه است؟

پیشرفت فیزیکی 85 درصدی طرح عمرانی آبرسانی شهر میبد

پیشرفت فیزیکی 85 درصدی طرح آبرسانی شهر میبد