خبر یزد

آخرين مطالب

تشکیل مجمع خیرین اورژانس کشور/افزایش 1500 آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور اجتماعي

تشکیل مجمع خیرین اورژانس کشور/افزایش 1500 آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور
  بزرگنمايي:

خبر یزد - ایسنا/یزد رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به تشکیل مجمع خیرین اورژانس کشور، از افزایش 1500 دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور تا سال آینده خبر داد.
«جعفر میعادفر» امروز پنجشنبه چهارم خردادماه در سی و نهمین اجلاس روسای سازمان اورژانس کشور که طی مدت دو روز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در حال برگزاریست، اظهار کرد: علی‌رغم مشکلات و محدودیتهای فراوانی که در حوزه اورژانس وجود دارد ولی دستاوردهای خوبی نیز از سوی این سازمان رقم خورده لذا اگر چالشی هم مطرح می‌شود تنها برای رفع آنها جهت ارتقای جایگاه اورژانس کشورمان است.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
وی با اشاره به فعالیت سه هزار و 200 پایگاه اورژانس در کشور، گفت: یکهزار و 1800 مورد از این پایگاه‌ها جاده‌ای و مابقی پایگاه‌های اورژانس شهری هستند.
وی از فعالیت 52 پایگاه اورژانس هوایی در کشور نیز خبر داد و افزود: خوشبختانه با وجود محدودیت‌های این حوزه، خدمات قابل توجهی از سوی اورژانس هوایی ارائه شده به طوری که تنها اورژانس هوایی استان یزد در سال گذشته 172 سورتی پرواز داشته که عملکرد قابل توجه و ارزشمندی است و یزد را در بین بهترین‌های کشور از این حیث جا داده است.
میعادفر با اشاره به فعالیت 26 هزار نفر در بخشهای مختلف اورژانس کشور، یادآور شد: در مناطق جنوبی کشور نیز اورژانس دریایی را داریم و به زودی در جزیره ابوموسی نیز شاهد راه‌اندازی اورژانس دریایی خواهیم بود.
وی همچنین خاطرنشان کرد: طی سالهای اخیر در کلان‌شهرها و برخی شهرهای دیگر که مشکل تردد آمبولانس در برخی مسیرها وجود دارد، موتورلانس راه‌اندازی شده به طوری که هم‌آکنون 370 اورژانس موتوری در سطح کشور داریم و امیدواریم در سال جاری شاهد افزایش این ناوگان نیز باشیم.
رئیس اورژانس کشور با بیان این که عوامل امدادی این سازمان در تمام حوادث حضور فعال و موثری دارند اما هیچ عکس و نشانی از آنها وجود ندارد، گفت: عوامل اورژانس همواره در لحظات اولیه حوادث حضور یافته و خدمات ارائه می‌دهند به طوری که اصلاً فرصت عکس گرفتن ندارند و معمولاً بعد از حوادث برخی سازمانها دوربین به دست و وقتی انتقال مجروحین اتمام یافته، حضور می‌یابند.
وی در همین رابطه با حضور عوامل امدادی اورژانس در اولین لحظات خروج قطار یزد در طبس و سیل شبانگاهی امامزاده داوود(ع) تهران اشاره کرد و گفت: اورژانس کشور جدا از مراجعات مردمی به مراکز اورژانس، سالانه پنج میلیون ماموریت دارد که از این تعداد چهار میلیون ورود این عوامل به منزل مردم است به نحوی که اورژانس را به تنها سازمانی تبدیل کرده که مردم آن را بدون هیچ مجوزی به داخل خانه ‌و حریم خصوصی خود دعوت می‌کنند و این به خاطر اعتماد مردم و رعایت اخلاق اسلامی توسط همکاران ماست.
میعادفر با اشاره به خدمات‎رسانی 20 روزه عوامل اورژانس در اربعین حسینی سال گذشته در نقطه صفر مرزی، گفت: امسال نیز با وجود گرمتر شدن هوا با افتخار در این مراسم حضور خواهیم یافت.
وی همچنین به مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام راحل(ره) در هفته آینده و باشکوهتر از سالهای گذشته اشاره و ابراز امیدواری کرد که سایر استانها نیز اورژانس تهران را برای ارائه خدمات بهینه پشتیبانی کنند.
وی در ادامه از تلاش برای افزوده شدن یکهزار و 500 دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور برای سال آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر برای تامین 500 دستگاه آمبولانس قرارداد منعقد شده که امیدواریم با تامین ارز از سوی دولت شاهد تولید و توزیع آنها در ماه‌های آتی باشیم.
وی ابراز امیدواری کرد در سال 1403 نیز با تامین اعتبار مورد نیاز شاهد نوسازی 39 هزار ناوگان فرسوده اورژانس در کشور نیز باشیم.
وی افزود: برای بار سوم، مناقصه 300 دستگاه موتورلانس را در دستور کار داریم و امیدواریم با همکاری شرکتها شاهد افزایش موتورلانسهای کشور نیز باشیم.
میعادفر از تشکیل مجمع خیرین اورژانس کشور خبر داد و با اشاره به تشکیل هیات مدیره این مجمع در روز شنبه آتی،‌ ابراز امیدواری کرد از طریق این مجمع از امکانات درون و برون کشوری خیرین در حوزه اورژانس بهره گرفته شود.
وی به رایزنی با سازمان امور استخدامی کشور برای بحث حمایت از پرسنل و سختی کار آنها و پیگیری همکاری با سایر سازمانها اشاره و در ادامه عنوان کرد: متاسفانه برنامه هفتم توسعه کشور در حوزه سلامت بیشتر به مباحث دارویی و بیمه‌ای توجه داشته و امیدواریم به دنبال بازگشت برنامه به وزارتخانه‌ها جهت بازنگری،‌ برنامه اورژانس کشور نیز در این سند مورد اهتمام مسئول قرار گیرد.
وی تاکید کرد: اگر نتوانیم حگمی را در برنامه هفتم توسعه برای سازمان اورژانس اخذ کنیم، قطعاً با چالش مواجه خواهیم شد.
وی با بیان این که به زودی 3500 مجوز استخدام در اورژانس کشور اقدام خواهد شد، گفت: هر چند به تعداد کم مجوزهای صادره برای اورژانس انتقاد داریم ولی نظر به برگزاری متمرکز آزمون استخدامی وزارت بهداشت، نمی توانیم مانع آن شویم لذا رایزنی‌هایی را برای جبران این کسری نیرو دنبال می‌کنیم.
میعادفر در پایان نیز به جذب نیورهای اورژانس توسط صنایع و معادن استان یزد به دلیل پرداخت دو برابر حقوق گلایه کرد و گفت: امیدواریم صنایع و معادن هزینه‌های تربیت این نیروها را برای پرورش نیروهای جدید پرداخت کند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/603129/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تعطیلی مدارس یزد فردا 5 اردیبهشت 1402 (بارش باران)

تمام مدارس شهرستان یزد چهارشنبه غیرحضوری شد

بارش شبانه و کم سابقه باران در یزد | شدت بارش‌ها را ببینید

تعطیلی و غیرحضوری شدن مدارس در استان یزد

سیل در روستای ده‌جمال بهاباد

وضعیت راه‌های کشور؛ بارش و تردد روان در جاده‌های شمالی

دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند

(ویدئو) احتمال طغیان رودخانه‌ها در اصفهان، گلستان، یزد و سمنان

ای بیخبران چه جای خواب است مرا

چه کسی می داند...

هند به دنبال ماموریت‌های فضایی بدون زباله تا سال 2030

سیلاب بهاری در جاده سه چاهون بافق+فیلم

چهار محور در استان مسدود است

رتبه 28 استان یزد در میزان بارندگی در کشور

گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی

بارش کم‌سابقه باران در یزد

آبگرفتگی و سیلاب در خیابان‌های یزد

جاری شدن روان آب ناشی در شهر ستان یزد و تفت+فیلم

سرپرست فرمانداری مهریز معرفی شد

جاری شدن سیل در استان یزد

ورود سیل قدرتمند به رودخانه اصلی شهر تفت

چه چیز داری با خویشتن که دیدارت...

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

تخلیه آب از منازل در روستای ده جمال شهرستان بهاباد یزد+ تصاویر

مهار تورم ماهانه و نقطه به نقطه در استان یزد/ شمارش معکوس برای اصلاح نرخ تورم سالانه

کارآفرینان با همکاری اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه‌سازی کنند

برتری استان یزد در کسب جایگاه بالاترین ضریب نفوذ بیمه در کشور

سیل و آب گرفتگی در برخی نقاط استان یزد + فیلم

مشارکت خوب یزدی‌ها در اجرای طرح نور

دیوارهای کارخانه نوآوری درخشان یزد برداشته شود

«مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها

سیستم بادبان خورشیدی پیشرفته ناسا؛ شاهکار جدید فناوری‌ فضایی!

دیوار‌های کارخانه نوآوری درخشان برداشته شود

تورم ماهانه و نقطه به نقطه یزد مهار شد

نبودی در دلم انگار طوفان شد، چه طوفانی!

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی horsehead و Orion

ناسا نقشه ٧٢ پرواز هلیکوپتر نبوغ در مریخ را به‌ نمایش گذاشت

فروشگاه‌ها تامین مالی می‌شوند

شعرخوانی زیبا از باران نیکراه

تلاش محمد دلاوری برای شکافتن هسته در سازمان انرژی اتمی

اولتیماتوم سازمان لیگ به صدرشیمی

مهار کامل تورم ماهانه و نقطه به نقطه استان یزد

جاری شدن سیل در بهاباد یزد (فیلم)

(ویدئو) سیلاب شدید در مسیرهای شهرستان بهاباد

شهروندان کشتار غیرمجاز دام را گزارش کنند

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

داستان‌هایی از کریستین اندرسون با لهجه فارسی

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!

بافق، میزبان اولین کنگره بین المللی شتر در کشور

ارتقای روشنایی معابر جهان شهر تاریخی یزد