خبر یزد

آخرين مطالب

معاون شهردار تهران عنوان کرد؛

جزئیات ساخت آزادراه شهید شوشتری/ماجرای خاک ریختن بر روی پروژه‌های عمرانی پایتخت شهرداری تهران

جزئیات ساخت آزادراه شهید شوشتری/ماجرای خاک ریختن بر روی پروژه‌های عمرانی پایتخت
  بزرگنمايي:

خبر یزد - معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مورد دو پروژه بزرگراهی و روندساخت آزاد راه در پایتخت توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شهر ، عباس شعبانی در مورد پروژه‌های بزرگراهی در دوره فعلی مدیریت شهری و تبدیل شدن بزرگراه شهید شوشتری به آزادراه گفت: بزرگراه بسیج به عنوان کمربندی شرقی تهران عمل می‌کند و تعداد خودروهای عبوری در این بزرگراه بیشتر از ترددهای محلی است، به گونه‌ای که به عنوان یک جاده مواصلاتی اصلی فرض می‌شود؛ در صورتی که بزرگراه بسیج بزرگراهی درون شهری است.
شعبانی ادامه داد: از اواخر دهه 80 ساخت بزرگراه شهید شوشتری به عنوان محور کمکی بزرگراه بسیج مطرح شد و قرار است به عنوان رینگ بیرونی تهران عمل کند؛ به این معنا که دیگر کامیون و وسایل نقلیه سنگین عبوری حق عبور از بزرگراه بسیج را ندارند. بر این اساس آزادراه چرمشهر که در جنوب تهران و به عنوان رینگ جنوبی توسط وزارت راه اجرا شده و قسمتی از کمربندی جنوبی تهران است، توسط یک شاخه اتصالی به ابتدای آزادراه شهید شوشتری اتصال می‌یابد. به این ترتیب این حجم از سفر را می‌بایست از طریق این آزادراه به محورهای دیگر هدایت کنیم. ماشین‌های سنگین، عبوری و سبک که از آزادراه تهران- کرج، تهران-ساوه، جاده قدیم ساوه، آزادراه تهران-قم، جاده قدیم قم و آزادگان عبور می‌کنند باید از این محور تردد کنند.
تأسیس شرکت ساخت و بهره برداری از آزادراه شهید شوشتری با همکاری وزارت راه
وی افزود: بر همین اساس ویژگی یک معبر بزرگراهی دیگر پاسخگوی این اهداف نیست و پروژه شهید شوشتری می‌بایست با استاندارد بالاتری اجرا شود تا از خروجی بیشتر، سرعت بهتر و نگهداشت بهتر برخوردار باشد. به همین خاطر بزرگراه را به آزادراه تبدیل کردیم و تمام طراحی‌ها نیز بر اساس استانداردهای آزادراهی در حال انجام است مثل شعاع قوس، سرعت، شیب و عرض.
شعبانی یادآور شد: در تلاش هستیم تا با همراهی وزارت راه و شهرسازی یک شرکت ساخت و بهره برداری از آزادراه شهید شوشتری را تأسیس کنیم تا این شرکت هم آزادراه را احداث کند و هم نگهداشت آن را انجام دهد تا این معبر مهم صاحب یک متولی شود. البته صددرصد سهامش برای شهرداری تهران است و این شرکت متعلق به شهرداری تهران خواهد بود. شهرداری تاکنون در هیچ دوره‌ای آزادراه نداشته است و شهرداری تهران اولین شهرداری است که می‌خواهد آزادراه داشته باشد.
800 متر تونل زیر پارک سرخه حصار باقی مانده
معاون شهردار تهران در مورد وضعیت پارک سرخه حصار که در مسیر ساخت آزادراه شهید شوشتری است نیز با بیان اینکه قرار شده است از زیر جنگل سرخه حصار عبور کنیم، بیان کرد: در سال های گذشته 200 متر تونل زیر پارک سرخه حصار اجرا شده و به 800 متر دیگر تونل نیاز داریم که در این مدت حتی یک درخت هم قطع و خشک نشد و این موضوع خط قرمز ماست. دقت داشته باشید که تونل آزادراه شهید شوشتری عمق زیادی دارد و به هیچ وجه روی سطح در منطقه پارک جنگلی سرخه حصار عبور خودرویی نخواهیم داشت و برای احداث تونل به قدری پایین می‌رویم که هیچ ریشه درختی نباشد.
شعبانی در مورد اعتبار مورد نیاز برای ساخت آزادراه شهید شوشتری اظهار کرد: تقریبا 6 هزار میلیارد تومان هزینه این پروژه است و اگر هیچ مشکل یا معارض ملکی نداشته باشد و توافقات زیست محیطی صورت گرفته و زمین در اختیار قرار بگیرد، ساخت آزادراه بیشتر از سه سال زمان نخواهد برد. البته در این مدت با رئیس سازمان حفظ محیط زیست و همکارانش جلسات متعددی داشتیم و خواسته‌هایشان را برآورده و الزامات زیست محیطی را رعایت خواهیم کرد.
وی افزود: آزادراه شهید شوشتری 16.5 کیلومتر است که از تقاطع بزرگراه شهید نجفی رستگار با بزرگراه امام رضا(ع) آغاز شده و تا تقاطع بزرگراه‌های شهید سلیمانی و شهید یاسینی ادامه دارد. قسمت جنوبی پروژه هم از تقاطع شهید نجفی رستگار- امام رضا(ع) به طول 9 کیلومتر در دستور کار بوده و کار اجرایی آن در حال انجام است. برای اجرای بخش باقیمانده مسیر نیز چنانچه با سازمان محیط زیست توافق کنیم، مراحل اجرایی آن آغاز می‌شود.
ساخت ادامه بزرگراه یادگار امام به کجا رسید؟
شعبانی درمورد سرانجام ساخت ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) گفت: این پروژه معارض املاک مربوط به ارتش و وزارت دفاع در میدان جی داشته و چند سوله که متعلق به وزارت آموزش و پرورش است نیز در فهرست معارضین قرار دارد. توافقات با وزارت دفاع و ارتش انجام شده و همچنین باید فضایی در اختیار آموزش و پرورش قرار دهیم تا وسایلی که در سوله‌ها دپو کردند را منتقل کنند و از این رو معطل به نتیجه رسیدن این موارد هستیم.
وی یادآور شد: در این دوره تمام تلاشمان این است که این کار انجام شود. شاخه غربی ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) به بزرگراه شهید بروجردی اتصال پیدا می‌کند و از آنجا در تقاطع با بزرگراه آزادگان به آزادراه تهران-ساوه می‌پیوندد. همان عملکردی که بزرگراه امام علی(ع) در شرق تهران دارد، یادگار امام(ره) هم در غرب تهران خواهد داشت و جنوبی‌ترین نقطه را به شمالی ترین نقطه غرب تهران وصل می‌کند؛ همان طور که بزرگراه امام علی(ع)، شمالی‌ترین نقطه شرق تهران را به جنوبی‌ترین نقطه تهران متصل می‌کند.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه طول بزرگراه یادگار امام(ره) از میدان جی تا بزرگراه شهید بروجردی 4.5 کیلومتر است و بزرگراه شهید بروجردی هم چهار و هفت دهم کیلومتر است که جمعا 9.2 کیلومتر می‌شود، تصریح کرد: اگر این 9 کیلومتر بزرگراه ساخته شود رینگ مرکز متمایل به غرب از شمال تا جنوب تکمیل می‌شود. برنامه ما این است که طی دو سال و نیم این کار را انجام دهیم و همه تلاشمان این است که این مهم در این دوره مدیریت شهری به اتمام برسد.
ماجرای خاک ریختن بر روی پروژه های عمرانی
شعبانی در مورد بزرگراه شهید بروجردی با بیان اینکه طول این پروژه چهار و هفت دهم کیلومتر است و عملیات اجرایی آن تقریبا از سال 88 توسط منطقه 18 شروع شد و در سال 92 به معاونت فنی و عمرانی واگذار شد، اظهار کرد: تا پیش از حضور ما این پروژه حدود 55 درصد پیشرفت داشته، اما درصد پیشرفت فیزیکی آن به حدود 93 رسیده است. ساخت قطعه یک این بزرگراه که سه و هفت دهم کیلومتر است رو به اتمام است. عملیات ساخت قطعه دو نیز در حال انجام است و به محض رفع معارضین ملکی پروژه حدود یک سال در قطعه 2 فعالیت اجرایی داریم و می‌توانیم آن را تحویل دهیم.
وی ادامه داد: قطعه یک بزرگراه شهید بروجردی از تقاطع آزادراه تهران ساوه- بزرگراه آزادگان شروع می‌شود و تا تقاطع بلوار الغدیر (میدان جانبازان) ادامه دارد.
معاون شهردار تهران در پاسخ به این سوال که شهردار تهران در نشست خبریشان گفتند تهران را در حالی تحویل گرفتیم که یک سری از پروژه های عمرانی داشتند خاک می خوردند و میدان فتح را مثال زدند که پایه هایش را از زیر خاک بیرون آوردند و آیا درست است؟ گفت: بله، 2 پل در میدان فتح احداث شده بود که رویش خاک ریخته بودند. این پل‌ها در حال احداث بود و عرشه آنها بتن‌ریزی شده بود. این پل‌ها برای احداث ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) بود و برای تقاطع این بزرگراه با میدان فتح ساخته شده بود که یا پشیمان شدند یا سیاست ها بر این بود که انجامش ندهند و تصمیم گرفتند رویش خاک بریزند و به فضای سبز تبدیل کنند. البته ما برای ادامه پروژه یادگار امام(ره) باید این پل ها را دوباره احداث می‌کردیم. پس آنها را از زیر خاک درآوردیم و سر جایشان سالم هستند.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/603196/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

راز چشم‌های آبی فاش شد؛ همه به یک انسان اولیه اروپایی بازمی‌گردند

سامانه ذخیره‌سازی انرژی بدون لیتیوم با عمر 25 سال معرفی شد

گل سوم بانوان ایران به هنگ کنگ توسط الهام عنافجه

صعود دختران ایران قطعی شد!

تایم لپسی از بازسازی ورزشگاه نیوکمپ

دبیر: کرونای قاسمپور را چک کردیم و تایید شد

رقابت حساس سنگین وزن‌ها در اصفهان؛ زارع و معصومی یک گام تا فینال

ترکیب نهایی و کهکشانی تیم عطایی برای لیگ قهرمانان

فریاد کارتال از کتک‌کاری علیه پرسپولیس به ترکیه رسید

امام جمعه بخش مرکزی یزد: خلیج همیشه فارس حقیقتی ریشه‌دار در تاریخ است

دنیامالی: فوتبال ساحلی باافتخار حذف شد!

حضور وزیر ورزش در اردوی تیم ملی کارگری

فریبا محمدیان: وزیر نگاه حمایتی و آینده‌نگر به ورزش توان‌یابان دارد

فریبا محمدیان: وزیر نگاه حمایتی و آینده‌نگر به ورزش توان‌یابان دارد – آفتاب نو | اخبار ورزشی

دنیامالی: منتظر افتخارآفرینی کارگران در یونان هستیم

آغاز عملیات اجرایی حفاری اکتشافی نفت در دریای خزر پس از سه دهه وقفه

نصری: هدف آشکار منافقین، تخریب اقدامات دیپلماتیک ترامپ با ایران است

غزل زیبای سعدی

سخنان ارزشمند دکتر قمشه ای

سخنان دلنشین دکتر کاکایی

کشف ماهواره ناسا درباره انتشار اشعه ایکس از سیاه‌چاله

تشکر بازیکنان اینتر از طارمی پس از دیدار مقابل بارسلونا

واکنش‌ها به درخشش مهدی طارمی در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا

صدور رأی نهایی کمیته استیناف فدراسیون شمشیربازی درباره پاکدامن و رهبری

محمدرضا محمدی تنها قهرمان وزنه‌برداری، مدالش را به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد

پایان عصر آنچلوتی در رئال مادرید

پیاده‌روی خانوادگی همزمان با میلاد امام رضا(ع)در ایلام برگزار شد

تاکید وزیر ورزش بر توسعه ورزش‌های ساحلی

کارگران اعزامی به مسابقات جهانی یونان چه درخواستی از وزیر ورزش داشتند؟

بازدید وزیر ورزش و جوانان از اردوهای آمادگی ورزش‌های کارگری

وزیر نفت از تسریع فرآیند جذب سرمایه‌گذاری در بخش بالادستی صنعت نفت خبر داد

بیت‌کوین به کانال 100 هزار دلار بازگشت

روزگار از من گرفت

سقوط کاوشگر قدیمی شوروی روی زمین،«سقوط معمولی» نخواهد بود

شعرخوانی جناب‌خان در وصف پرافتخارترین دونده ایران

صدی چند میسوزونی؟ شوخی جناب‌خان با حسن تفتیان

سریع‌ترین شناگر ایران: به جای قول پاداش، الان کمک مالی کنید

تولد گرفتن برای حسن تفتیان به سبک جناب‌خان

وقتی حسن تفتیان با سرعتی که داره به داد مهمون بد حالش میرسه

پایان یک رویا؛ مصدومیت لبـران جیمز و شکست پروژه لیکرز

خاطره‌ای که حسن تفتیان از مسابقه ورودی المپیک فاش کرد

پیاده‌روی 32 کیلومتری با لباس خواب پس از شکست سلتیکس!

سرنوشت طارمی به فینال چمپیونز لیگ گره خورد

قایقرانان ایران صاحب 3 مدال نقره و برنز آسیا شدند

مروست به پایگاه شعر آئینی استان یزد تبدیل می‌شود

خسارت 29 هزار میلیارد ریالی سرمازدگی و طوفان به باغات یزد

عبدلی: به جای قول پاداش، الان کمک مالی کنید/ ورودی جهانی را کسب کردم

20 میلیارد برای کشتی، سرمایه‌ای برای غرور ملی است/ اصفهان میزبان شش رویداد جهانی دیگر در سال 1404

20 میلیارد برای کشتی، سرمایه‌ای برای غرور ملی است

متقاضیان واحدهای مسکن ملی بخوانند