خبر یزد

آخرين مطالب

مدیرعامل شرکت مترو خبر داد؛

فرآیند تست قطار ملی مترو توسط دو شرکت اروپایی و یک شرکت ایرانی/ موافقت سازمان برنامه و بودجه با ترک تشریفات مناقصه تولید 113 واگن شهرداری تهران

فرآیند تست قطار ملی مترو توسط دو شرکت اروپایی و یک شرکت ایرانی/ موافقت سازمان برنامه و بودجه با ترک تشریفات مناقصه تولید 113 واگن
  بزرگنمايي:

خبر یزد - مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه ضمن تشریح فرآیند تست قطار ملی مترو توسط دو شرکت اروپایی و یک شرکت ایرانی گفت: اخیرا سازمان برنامه و بودجه کشور با ترک تشریفات مناقصه تولید 113 واگن ملی برای متروی تهران موافقت کرده است و بر این اساس، امیدواریم در همین خردادماه بتوانیم قرارداد منعقدشده با شرکت واگن‌سازی تهران و کنسرسیوم قطار ملی که از جهاد دانشگاهی و شرکت‌های مپنا، صدرا فن، تیوان ترمز و خود شرکت واگن‌سازی تهران است را عملیاتی کنیم.

به گزارش شهر ، محسن هرمزی درباره آخرین وضعیت تولید قطار ملی مترو و انجام تست‌های فنی مربوط به این قطار توضیح داد: در حال حاضر یک رام قطار 8 واگنه مترو توسط متخصصان داخلی تولید شده که تقریبا آماده ورود به ناوگان متروی تهران است. اکنون در حال گذراندن مراحل آخر تست‌های این قطار هستیم که این مراحل توسط یک شرکت اروپایی انجام می‌شود که می‌تواند گواهی بین‌المللی CE را برای قطار ملی مترو صادر کند و در صورت موفقیت‌آمیز بودن تست‌های نهایی، بین یک تا دو ماه آینده این قطار وارد شبکه متروی پایتخت خواهد شد. 
مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) ادامه داد: در یک سال گذشته، تست‌های قطار ملی مترو توسط دو شرکت اروپایی و یک شرکت داخلی انجام شده است. البته یکی از این شرکت‌های اروپایی، از قبل نیز در انجام تست‌های مربوط به قطار ملی با شرکت متروی تهران همکاری داشته است و تمام موضوعات فنی و فرآیندهای منجر به طراحی و تولید بخش‌های مختلف این قطار را پایش و تست کرده است. همچنین یک شرکت اروپایی دیگر نیز تست‌های استاتیک و داینامیک و تست‌های رانش و حرکت را برای قطار ملی انجام می‌دهد. 
وی افزود: در کنار این دو شرکت اروپایی، یک شرکت مشاور داخلی نیز در موضوع تست قطار ملی با ما همکاری دارد که نتایج تست‌ها را از شرکت‌های اروپایی می‌گیرد و آنها را یکپارچه می‌کند تا هم بتوانیم دانش مربوطه را در داخل کشور ثبت کنیم و هم نظارت متخصصان فنی ایرانی را نیز در موضوع تست‌های قطار ملی مترو دخیل کرده باشیم. 
یکی از شرکت های مشاور اروپایی حدود یک قرن در زمینه تست قطار مترو سابقه دارد
هرمزی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: فرآیند تولید قطار ملی از سنوات گذشته آغاز شده بود و در حین ساخت نیز برخی تست‌ها انجام می‌شد، اما اغلب تست‌های مربوط به این قطار شامل تست‌های استاتیک و داینامیک، تست‌های حرکت و رانش و تست‌های ترمز، درب و سایر قطعات واگن در یک سال گذشته انجام شده است. یعنی قطار ملی در حین تولید هم تست می‌شد، اما کلیت کارآیی این محصول در یک سال اخیر و توسط این سه شرکت تست شده است. 
مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه درباره نحوه صلاحیت‌سنجی شرکت‌های اروپایی انتخاب‌شده برای انجام تست‌های قطار ملی توضیح داد: این شرکت‌ها در زمینه تست قطار مترو کاملا صاحب صلاحیت و در دنیا شناخته شده هستند، اما به دلیل مسائلی تحریمی نمی‌توانیم اسمی از آنها ببریم، ولی می‌توان گفت شرکتی که کل فرآیند ساخت قطار ملی را برای ما پایش و تست کرده، کاملا در سطح جهان مطرح است و در حوزه نظارت بر تولید واگن و قطار مترو قریب به یک قرن سابقه دارد. 
وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به شناخته‌شده بودن دو شرکت مشاور اروپایی، کارگروه قطار ملی مترو از ابتدای برنامه‌ریزی برای تولید این قطار، برای انجام تست‌های مربوطه به سراغ همین دو شرکت رفته بود، یعنی از ابتدا به شکلی برنامه‌ریزی کرده بودیم که بتوانیم گام‌های لازم برای تولید قطار ملی مترو را محکم برداریم و این قطار را با بالاترین کیفیت ممکن و در سطح استانداردهای بین‌المللی تولید کنیم. 
امیدواری به شروع تولید 113 واگن ملی مترو از خرداد 1402
هرمزی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای تولید انبوه قطار ملی مترو اظهار داشت: اخیرا سازمان برنامه و بودجه کشور با ترک تشریفات مناقصه تولید 113 واگن ملی برای متروی تهران موافقت کرده است و بر این اساس، امیدواریم در همین خردادماه بتوانیم قرارداد منعقدشده با شرکت واگن‌سازی تهران و کنسرسیوم قطار ملی که از جهاد دانشگاهی و شرکت‌های مپنا، صدرا فن، تیوان ترمز و خود شرکت واگن‌سازی تهران است را عملیاتی کنیم و با پرداخت مبلغ پیش‌پرداخت تولید این واگن‌ها به طرف‌های پنج‌گانه کنسرسیوم قطار ملی، فرآیند تولید این واگن‌ها را آغاز کنیم. 
مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه با بیان این که فناوری تولید قطار ملی تا 85 درصد بومی‌سازی شده است، عنوان کرد: عمده قطعات قطار ملی مترو در داخل کشور تولید می‌شود و ما صرفا برخی قطعات را که تولید آنها در داخل توجیه اقتصادی ندارد، از خارج از کشور وارد کرده‌ایم؛ به عنوان مثال قطعه کوپلر که نقش اتصال بین واگن‌ها را دارد، یکی از قطعاتی است که چون مصرف آن در داخل کشور پایین است، بومی‌سازی آن از نظر اقتصادی توجیه ندارد و به همین دلیل، آن را از خارج از کشور وارد کرده‌ایم. 
وی در پایان تصریح کرد: برخی قطعات برقی قطار ملی مترو یا قطعه PA که مربوط به اطلاع‌رسانی به مسافران است را نیز از خارج وارد کرده‌ایم، اما قطعات اصلی این قطار که به سیستم‌های حرکت، رانش، درب، ترمز و ... مربوط است را به طور کامل در داخل کشور تولید کرده‌ایم. 
منبع: ایلنا
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/604546/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عکس | فاجعه در فوتبال ایران؛ حمله با تبر به چند بازیکن جوان!

واکنش هیئت فوتبال یزد به ضرب و شتم جوانان!

کارشناسی داوری استقلال – چادرملو اردکان

ترسناک‌ترین صحنه‌های فوتبال ایران !

مربی استقلال در ایستگاه صلواتی (عکس)

پیام تبریک وزارت ورزش و جوانان به مناسبت صعود تیم ملی چوگان به جام جهانی

انتقاد مهدی توتونچی به صحبت‌های آذری جهرمی، درباره پخش بازی استقلال و چادرملو در شبکه نسیم

توتونچی: در چندهفته چه بلایی سر سپاهان آمد؟

مریخ، ثبت شده توسط Curiosity

امواج گرانشی زیبا

توتونچی: دنبال‌ چه هستید که استقلال نتیجه نمی‌گیرد؟

جشن قهرمانی تیم شباب الاهلی در جام ریاست جمهوری امارات

گل زیبای ریکاردو اورسولینی به میلان؛ میلان 0_1 بولونیا

برتری تیم هندبال ساحلی ایران مقابل اردن و صعود به دور بعد

تیم ملی چوگان ایران راهی جام جهانی شد

ماجرای فیلم جنجالی از درگیری بافق در لیگ جوانان؛ از پنالتی تا ورود تبر به زمین!

فاجعه در فوتبال پایه؛ حمله با تبر به بازیکنان جوان در یزد!

کمیته استیناف رای نهایی علی پاکدامن و محمد رهبری را صادر کرد

درخشش تیم ورزش رزمی ترکیبی استان بوشهر در مسابقات انتخابی تیم ملی

تیم سابق ملی‌پوش ایرانی در حسرت جام ماند

پیش بینی قیمت طلا و سکه 20 اردیبهشت 1404

تو شبی تنگ در آغوشم کش!

این درخت کهن منم

سردترین سیاره ی شناخته شده کشف شد

عدس گرانشی را ببینید

حواشی هفته بیست و نهم لیگ برتر ایران

دستبرد بزرگ سپاهان از یحیی گل‌محمدی

پرسپولیس از باشگاه خیبر شکایت کرد

پرسپولیس با یک گلزن قرارداد بست!

شاید سیدحسین مقابل سپاهان هم غایب باشد!

واکنش مجتبی جباری به شایعه راه‌رفتن در اصفهان!

ماجرای درگیری در بازی فوتبال جوانان لیگ منطقه‌ای کشور در بافق چه بود؟

تجلیل میراسماعیلی از پیشکسوت جودو/ پایان مسابقات جودو قهرمانی جوانان کشور در یزد

افتتاح نخستین مدرسه آموزشی پینت‌بال کشور در مشهد در حضور رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی

بازدید وزیر ورزش و جوانان از اردوی تیم ملی کارگری

افتتاح نخستین مدرسه آموزشی پینت‌بال کشور در مشهد

وزیر صمت: صنعت و تولید در اولویت تامین انرژی و برق است

رالی بیت کوین به اوج؛ هدف بعدی 105 هزار دلار؟

جانباز 70درصد «حاج حسن خیری» به مقام والای شهادت نائل آمد

ز دور باش حوادث دلم

روایت اسماعیل آذر از عجیب‌ترین نامه بی نقطه ادبیات فارسی

کارمندان «مایکروسافت» حق ندارند از «دیپ‌سیک» استفاده کنند

سوالات و اعتراض تند سرمربی سپاهان از خود و بازیکنان!

یزدانی: رقابت با یونس امامی باعث افتخار است

آغاز مذاکرات لورکوزن با گزینه اصلی جانشینی ژابی

عموزاد: در فینال فنی خوردم که غافلگیر شدم

تکواندو نونهالان جهان؛ رقبای چهار نماینده کشورمان مشخص شد

زارع: باید اشتباهات گذشته‌ام را جبران کنم

مراسم اهدای جام قهرمانی رقابت‌های کشتی جام تختی

الاغ هم‌ قیمت پراید شد