خبر یزد

آخرين مطالب

مدیرعامل شرکت مترو خبر داد؛

فرآیند تست قطار ملی مترو توسط دو شرکت اروپایی و یک شرکت ایرانی/ موافقت سازمان برنامه و بودجه با ترک تشریفات مناقصه تولید 113 واگن شهرداری تهران

فرآیند تست قطار ملی مترو توسط دو شرکت اروپایی و یک شرکت ایرانی/ موافقت سازمان برنامه و بودجه با ترک تشریفات مناقصه تولید 113 واگن
  بزرگنمايي:

خبر یزد - مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه ضمن تشریح فرآیند تست قطار ملی مترو توسط دو شرکت اروپایی و یک شرکت ایرانی گفت: اخیرا سازمان برنامه و بودجه کشور با ترک تشریفات مناقصه تولید 113 واگن ملی برای متروی تهران موافقت کرده است و بر این اساس، امیدواریم در همین خردادماه بتوانیم قرارداد منعقدشده با شرکت واگن‌سازی تهران و کنسرسیوم قطار ملی که از جهاد دانشگاهی و شرکت‌های مپنا، صدرا فن، تیوان ترمز و خود شرکت واگن‌سازی تهران است را عملیاتی کنیم.

به گزارش شهر ، محسن هرمزی درباره آخرین وضعیت تولید قطار ملی مترو و انجام تست‌های فنی مربوط به این قطار توضیح داد: در حال حاضر یک رام قطار 8 واگنه مترو توسط متخصصان داخلی تولید شده که تقریبا آماده ورود به ناوگان متروی تهران است. اکنون در حال گذراندن مراحل آخر تست‌های این قطار هستیم که این مراحل توسط یک شرکت اروپایی انجام می‌شود که می‌تواند گواهی بین‌المللی CE را برای قطار ملی مترو صادر کند و در صورت موفقیت‌آمیز بودن تست‌های نهایی، بین یک تا دو ماه آینده این قطار وارد شبکه متروی پایتخت خواهد شد. 
مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) ادامه داد: در یک سال گذشته، تست‌های قطار ملی مترو توسط دو شرکت اروپایی و یک شرکت داخلی انجام شده است. البته یکی از این شرکت‌های اروپایی، از قبل نیز در انجام تست‌های مربوط به قطار ملی با شرکت متروی تهران همکاری داشته است و تمام موضوعات فنی و فرآیندهای منجر به طراحی و تولید بخش‌های مختلف این قطار را پایش و تست کرده است. همچنین یک شرکت اروپایی دیگر نیز تست‌های استاتیک و داینامیک و تست‌های رانش و حرکت را برای قطار ملی انجام می‌دهد. 
وی افزود: در کنار این دو شرکت اروپایی، یک شرکت مشاور داخلی نیز در موضوع تست قطار ملی با ما همکاری دارد که نتایج تست‌ها را از شرکت‌های اروپایی می‌گیرد و آنها را یکپارچه می‌کند تا هم بتوانیم دانش مربوطه را در داخل کشور ثبت کنیم و هم نظارت متخصصان فنی ایرانی را نیز در موضوع تست‌های قطار ملی مترو دخیل کرده باشیم. 
یکی از شرکت های مشاور اروپایی حدود یک قرن در زمینه تست قطار مترو سابقه دارد
هرمزی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: فرآیند تولید قطار ملی از سنوات گذشته آغاز شده بود و در حین ساخت نیز برخی تست‌ها انجام می‌شد، اما اغلب تست‌های مربوط به این قطار شامل تست‌های استاتیک و داینامیک، تست‌های حرکت و رانش و تست‌های ترمز، درب و سایر قطعات واگن در یک سال گذشته انجام شده است. یعنی قطار ملی در حین تولید هم تست می‌شد، اما کلیت کارآیی این محصول در یک سال اخیر و توسط این سه شرکت تست شده است. 
مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه درباره نحوه صلاحیت‌سنجی شرکت‌های اروپایی انتخاب‌شده برای انجام تست‌های قطار ملی توضیح داد: این شرکت‌ها در زمینه تست قطار مترو کاملا صاحب صلاحیت و در دنیا شناخته شده هستند، اما به دلیل مسائلی تحریمی نمی‌توانیم اسمی از آنها ببریم، ولی می‌توان گفت شرکتی که کل فرآیند ساخت قطار ملی را برای ما پایش و تست کرده، کاملا در سطح جهان مطرح است و در حوزه نظارت بر تولید واگن و قطار مترو قریب به یک قرن سابقه دارد. 
وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به شناخته‌شده بودن دو شرکت مشاور اروپایی، کارگروه قطار ملی مترو از ابتدای برنامه‌ریزی برای تولید این قطار، برای انجام تست‌های مربوطه به سراغ همین دو شرکت رفته بود، یعنی از ابتدا به شکلی برنامه‌ریزی کرده بودیم که بتوانیم گام‌های لازم برای تولید قطار ملی مترو را محکم برداریم و این قطار را با بالاترین کیفیت ممکن و در سطح استانداردهای بین‌المللی تولید کنیم. 
امیدواری به شروع تولید 113 واگن ملی مترو از خرداد 1402
هرمزی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای تولید انبوه قطار ملی مترو اظهار داشت: اخیرا سازمان برنامه و بودجه کشور با ترک تشریفات مناقصه تولید 113 واگن ملی برای متروی تهران موافقت کرده است و بر این اساس، امیدواریم در همین خردادماه بتوانیم قرارداد منعقدشده با شرکت واگن‌سازی تهران و کنسرسیوم قطار ملی که از جهاد دانشگاهی و شرکت‌های مپنا، صدرا فن، تیوان ترمز و خود شرکت واگن‌سازی تهران است را عملیاتی کنیم و با پرداخت مبلغ پیش‌پرداخت تولید این واگن‌ها به طرف‌های پنج‌گانه کنسرسیوم قطار ملی، فرآیند تولید این واگن‌ها را آغاز کنیم. 
مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه با بیان این که فناوری تولید قطار ملی تا 85 درصد بومی‌سازی شده است، عنوان کرد: عمده قطعات قطار ملی مترو در داخل کشور تولید می‌شود و ما صرفا برخی قطعات را که تولید آنها در داخل توجیه اقتصادی ندارد، از خارج از کشور وارد کرده‌ایم؛ به عنوان مثال قطعه کوپلر که نقش اتصال بین واگن‌ها را دارد، یکی از قطعاتی است که چون مصرف آن در داخل کشور پایین است، بومی‌سازی آن از نظر اقتصادی توجیه ندارد و به همین دلیل، آن را از خارج از کشور وارد کرده‌ایم. 
وی در پایان تصریح کرد: برخی قطعات برقی قطار ملی مترو یا قطعه PA که مربوط به اطلاع‌رسانی به مسافران است را نیز از خارج وارد کرده‌ایم، اما قطعات اصلی این قطار که به سیستم‌های حرکت، رانش، درب، ترمز و ... مربوط است را به طور کامل در داخل کشور تولید کرده‌ایم. 
منبع: ایلنا
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/604546/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نه فوتبال نه بسکتبال: سلیقه خاص پاپ جدید در ورزش

کتاب «ورزش با ارزش» روانه بازار نشر شد

علیپور: 90 دقیقه به من فحش دادند، کمیته انضباطی کجاست؟

محرومیت دو عضو خیبر به‌دلیل کتک‌‌زدن سرپرست پرسپولیس

کارتال: مشت زدن به فردی مثل پیروانی قابل قبول نیست

چرا با اینکه ورزش می‌کنیم، لاغر نمی‌شویم؟

دقیقی: کارتال رفتاری مغرورانه داشت اما بی‌عرضه بودیم که پرسپولیس را نبردیم

بازیکن گل‌گهر خادم حرم امام رضا (ع) شد

یونایتد 4-1 بیلبائو: بدترین منچستر تاریخ در فینال!

آقای عثمان اندونگ، تا وقتی روزبه چشمی هست چرا سرخیو راموس؟!

شکایت دوباره میثاق معمارزاده از پرسپولیس!

بین تراکتور و پرسپولیس تبعیض گذاشتند؟

بازیکنان تراکتور بعد از قهرمانی ممنوع المصاحبه شدند!

خرید احتمالی پرسپولیس از هفته بیست و نهم!

دبیر: کامران قاسمپور به کرونا مبتلا شده است

غیبت فصیحی در دوومیدانی زنان قهرمانی کشور؛ یک رکورد ملی شکسته شد

بازدید مدیر کل صدا و سیمای استان البرز و رئیس کمیته اطلاع رسانی مسابقات بیس بال کاپ غرب آسیا از ورزشگاه انقلاب کرج

حواشی و اخبار دنیای فوتبال با عبدالله روا

خبر تکراری؛ استعفای ساکت الهامی از سرمربیگری نساجی

واکنش خداداد عزیزی سرپرست تراکتور به سوال خبرنگاران: من ممنوع المصاحبه هستم

آنالیز گلهای بازی پاری سن ژرمن 2 -1 آرسنال

تک گل چلسی به دورگاردن توسط دیوزبری هال

روانخواه: هوادار پایدار نتیجه گرفت، اما سقوط کرد/ مسئولان ورزش تهران مسبب این وضعیت هستند

گل اول منچستریونایتد توسط میسن مونت در دقیقه 72

گل سوم منچستریونایتد توسط هویلون در دقیقه 85

گل دوم منچستریونایتد توسط کاسمیرو در دقیقه 81

درخواست های سرمربی پرسپولیس برای تقویت تیم

گل چهارم منچستریونایتد توسط میسن مونت در دقیقه 90+1

جنجال شدید در پایان نشست خبری پرسپولیس؛ کارتال بلند شد و رفت!

داوودی نژاد، مدیر روابط عمومی هئیت فوتبال لرستان: مدیر رسانه پرسپولیس به خبرنگاران توهین کرد

علیپور: وقتی چیزی نمی‌گوییم و سرمان پایین است، باید توسری بخوریم؟!

باشگاه خیبر خرم آباد با انتشار این ویدئو به داوری بازی پرسپولیس اعتراض کرد

حامد لک: سال سختی برای تیم ما بود و تغییرات زیاد سرمربی برای هر تیمی سم است

کشف منبع جدیدی از طلا در کیهان

اشرف، مدیر رسانه‌ای پرسپولیس:از لحظه ورود ما به ورزشگاه فحاشی و سنگ‌پرانی شروع شد

صحبت‌های طاهرخانی درباره مصدومیتش در حادثه آتش‌سوزی

مالک نساجی: آقایان تاج و ممبینی از خواب بیدار شوید

قهرمانی کشور دوومیدانی؛ یک رکورد ملی شکسته شد

دعوت از 6 فوتسالیست معدن و صنایع معدنی به اردوی تیم ملی فوتسال کارگری برای نخستین بار

ادامه‌دار شدن شکایت اعضای کمیسیون‌ها از تصمیمات وزارت ورزش و جوانان

معاون رئیس جمهور: میزان انرژی های تجدید پذیر افزایش یافت

روزانه 40 میلیون متر مکعب در روز گاز سر چاه‌های کشور می‌سوزد!

افزایش 4 برابری واردات پارچه طی 4 سال

قالیباف: جوانانی که با کمترین امکانات قهرمان کشور می‌شوند، می‌توانند محور توسعه اقتصادی هم باشند

رئیس مجلس: اقتصاد بدون مشارکت مردمی محکوم به شکست است

انتقاد قالیباف در مورد خطوط ریلی کشور

رئیس مجلس: در مورد بودجه وقت می‌گذارم

اظهارنظر بی سابقه قالیباف در مورد صنعت دارو در کشور!

مهارت آموزی رایگان هنرستانی ها در مراکز فنی و حرفه‌ای

قراردادهای بار اول وزارت نفت تاکنون 200 میلیون دلار بوده است