خبر یزد

آخرين مطالب

از شناسایی 150 میلیون سنگ آهن در آنومالی8 تا بی‌تاثیری استخراج آنومالی D19 بر منابع آبی دشت یوز اجتماعي

از شناسایی 150 میلیون سنگ آهن در آنومالی8 تا بی‌تاثیری استخراج آنومالی D19 بر منابع آبی دشت یوز
  بزرگنمايي:

خبر یزد - ایسنا/یزد جمعی از خبرنگاران استان یزد و شهرستان بافق ضمن بازدید از طرح‌های شرکت سنگ آهن مرکزی - بافق، از نزدیک در جریان برنامه و اقدامات این شرکت قرار گرفتند.
ایستگاه اول این تور رسانه‌ای که امروز پنجشنبه هیجدهم خردادماه برگزار شد، استخر سرپوشیده این شرکت معدنی در شهرک آهنشهر بافق بود؛ «علی منصوریان» مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی سنگ آهن بافق در جریان این بازدید گفت: بازسازی و تعمیر استخر سرپوشیده آهنشهر که قدمتی در حدود 40 سال داشته، در زمینی به وسعت 2500 مترمربع انجام شد.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
وی با اشاره به شروع این طرح از اول تیرماه 1401 و پایان آن همزمان با ایام الله دهه فجر سال گذشته، اعلام کرد: برای اجرای این طرح 200 میلیارد ریال هزینه شد و هم اکنون این استخر از امکانات مختلف و استانداردی برخوردار است.
منصوریان ظرفیت استخر مذکور در هر سانس را 120 نفر اعلام کرد و افزود: این مجموعه هم به پرسنل سنگ آهن و هم به عموم مردم بافق خدمات ارائه می‌کند.

خبر یزد

ایجاده دهکده ترویستی ورزشی آهنشهر طی 5 سال
این مسئول در ادامه از برنامه‌ریزی شرکت سنگ اهن بافق برای ایجاد دهکده توریستی ورزشی در شهرک آهنشهر خبر داد و گفت: در نظر داریم این مجموعه را در مساحت 50 هکتار طی بازه پنج‌ ساله با ایجاد امکانات و فضاهای ورزشی متعدد فراهم سازیم.
منصوریان با اشاره قهرمانی تیم بانوان سنگ اهن در لیگ برتر هندبال امسال کشور، یادآور شد: باشگاه فرهنگی ورزشی سنگ اهن در رشته‌های متعددی در لیگهای کشوری حضور دارد و تلاش خواهد کرد در حوزه ورزش حرفه‌ای گام به گام در جهت گسترش فعالیتهای خود حرگت کند.

خبر یزد

سر و سامان گرفتن شهربازی آهنشهر پس از 15 سال تعطیلی
شهر بازی آهنشهر دیگر طرح در دست اقدام این شرکت معدنی برای شهروندان بافقی در مجاورت آهنشهر است که «مهدی دهستانی» مدیر طرح بازسازی آن در جمع خبرنگاران گفت: بازسازی این شهربازی به وسعت 9 هکتار پس از 15 سال بلا استفاده بودن، از حدود یک ماه قبل آغاز شده است.
وی افزود: فاز یک نوسازی این مجموعه با ایجاد بخشهای حرکتی مهارتی آغاز شده و امیدواریم تا تابستان آماده بهره برداری شود.
این مسئول با اشاره به مستهلک شدن وسایل بازی قبلی شهربازی، گفت: وسایل بازی قبلی کاملاً جمع‌آوری خواهد شد و پس از طراحی دستگاه‌های جدید متناسب با اقلیم شهرستان، به تدریج و در فازهای بعدی نصب و بهره برداری از آنها را خواهیم داشت.

خبر یزد

عملیات اکتشافاتی در آنومالی شماره 8 مجتمع شهید احمدی روشن
«محمدحسین مرادیان» معاون معدنی و قائم مقام شرکت سنگ آهن مرکزی بافق در بازید خبرنگاران از مجتمع معدنی شهید احمدی روشن و عملیات اکتشاف و بهره برداری آنومالی 8 ناریگان، گفت: این طرح براساس قرارداد مابین سنگ آهن مرکزی و شرکت اسکان به نمایندگی از سازمان انرژی اتمی از سال گذشته در وسعت 45 کیلومتر مربع آغاز شده است.
به گفته وی، تاکنون پنج جبهه اکتشافی در این محدوده شناسایی شده که برآورد ذخیره مهمترین آنها در عمق 450 تا 600 متری زمین حدود 150 میلیون تن سنگ آهن پیش بینی شده است.
مرادیان با بیان این که در حال حاضر شش دستگاه حفاری اکتشافی در منطقه فعالیت دارند که تاکنون 2150 متر حفاری صورت داده‌اند، گفت: حدود 18 ماه زمان اکتشاف تکمیلی برای این طرح مشخص شده که پس از آن طول مدت بهره برداری تعیین خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود سنگ آهن این محدوده با عیار 35 درصد باشد ولی در حفاریها، نمونه‌های با عیار 50 درصد نیز مشاهده شده است.

خبر یزد

آغاز استحصال سنگ اهن 50 درصد از باطله‌های چغارت تا شهریورماه
«جلیل فرزاد» مسئول طرح پرعیارسازی سه میلیون تنی سنگ آهن مرکزی نیز در بازدید خبرنگاران از این طرح گفت: طرح مذکور در راستای پرعیارسازی و استحصال سنگ اهن پر عیار از دپوی باطله های معدن چغارت برای تولید کنستانتره در حال اجراست.
وی با بیان این که طرح مذکور برای یک توده 35 میلیون تنی باطله در حال اجراست، تصریح کرد: برآورد می شود 95 درصد از سنگ آهن با عیار بالای 50 درصد این توده که 10 تا 12 درصد آن یعنی 300 تا 360 هزار تن سنگ آهن را شامل می‌شود، برای تامین خوراک کارخانه کنستانتره این شرکت معدنی استحصال کنیم.
فرزاد ورودی سالانه این واحد در هنگام بهره برداری را سه میلیون تن ذکر و پیش بینی کرد این طرح تا شهریور ماه امسال با صرف اعتبار 80 میلیارد تومان آماده بهره‌برداری شود.

خبر یزد

بهره برداری از نیروگاه 27 مگاواتی چغارت در پیک مصرف تابستان
«امیر علی حق شناس» کارشناس برق نیروگاه گازی 25 مگاواتی اول شرکت سنگ آهن مرکزی در جریان بازدید خبرنگاران اعلام کرد: این نیروگاه با هدف تأمین 25 مگاوات برق پایدار جهت تأمین توان مصرفی کارخانه گندله‌سازی این شرکت با سرمایه گذاری هشت هزار میلیارد ریال در حال احداث است.
وی افزود: ساخت این نیروگاه که در مجاورت پست اصلی این مجموعه معدنی در حال اجراست، از 24 اسفند سال گذشته آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا دهم تیرماه سال جاری مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
حق شناس با ابراز امیدواری نسبت به نصب تمام تجهیزات این نیروگاه تا 30 خردادماه جاری، گفت: طرح گازرسانی این نیروگاه نیز به طور همزمان در حال کسب مجوز و اجراست.
وی با بیان که نوع قرارداد سرمایه‌گذاری این طرح B.O.O است، پیشرفت کنونی طرح را بیش از 48 درصد خواند و گفت: اشتغال‌زایی این نیروگاه پس‌ از بهره‌برداری 15 نفر خواهد بود.
حق شناس با اشاره به تبعات خوب این نیروگاه برای شرکت و منطقه بافق، گفت :برنامه ریزی شده چنین طرح نیروگاهی در مجاورت پست C01 نیز ایجاد شود.

خبر یزد

اجرای طرح‌های ارتقای بهره‌وری در کارخانه گندله سازی سه چاهون
کارخانه گندله سازی سه چاهون با دو طرح ارتقای بهره وری دیگر طرح سنگ اهن مرکزی بود که مورد بازدید خبرنگاران قرار رفت. «امیر معینی» معاون تولید شرکت سنگ آهن مرکزی در بازدید خبرنگاران از بخش نرمه این کارخانه که بزرگترین واحد کوره دوار کشور است، گفت: در کلیه کارخانه های دارای کوره دوار شاهد تولید نرمه هستی که در این واحد قرار بود به عنوان خوراک کارخانه آگلومره استفاده شود لذا در مجاورت کارخانه دپو می‌شد.
وی افزود: با توجه به فعال نشدن واحد آگلومره شرکت، حدود 300 هزار تن نرمه در کنار کارخانه دپو شده بود که بعضا حتی به صورت خام فروخته می شد لذا طرحی برای استفاده مجدد از این ظرفیت با امکانات موجود کارخانه برای تولید گندله راه اندازی شده است.
معینی گفت: در حال حاضر طی هر ساعت 30 تا 35 تن نرمه در این واحد تولید می شود که دوباره به مدار تولید گندله باز می گردد.
به گفته وی، این اقدام هم برای شرکت ارزش افزوده بیشتری نسبت به خام فروشی دارد و هم به لحاظ زیست محیطی از ایجاد گرد و غبار و آلودگی هوای شهرستان جلوگیری می‌کند.
وی عنوان کرد: هم اکنون از ظرفیتهای موجود در واحد برای استفاده از نرمه در تولید گندله استفاده می شود ولی در اینده تجهیزات مجزایی در این باره به واحد اضافه می شود.
وی هچنین اظهار کرد: در کارخانه فراوری نیز با توجه به اتمام ذخیره چغارت، تامین مواد از معادن دیگر نیز صورت می گیرد لذا در قالب طرح بار برگشتی، در همان مراحل ابتدایی خط تولید، بخشی از ناخالصی های ماده معدنی را از چرخه فرایند خارج می‌کنیم که بازدهی فعالیت این واحد را افزایش داده است.

خبر یزد

سرمایه گذاری 230 ملیلون یورویی برای ایجاد کارخانه آهن اسفنجی بافق
«محمد رنجبر» مدیر طرح ساخت کارخانه آهن اسفنجی 1.7 میلیون تنی سنگ اهن مرکزی بافق نیز در بازدید خبرنگاران گفت: این طرح هفته گذشته به مناسبت ولادت امام رضا(ع) آعاز شده و قرار است طی 36 ماه بهره برداری شود.
وی با بیان این که امیدواریم امسال طرح حدود 35 درصد پیشرفت داشته باشد، افزود: در حال حاضر مطالعات محل ایجاد این واحد در دست اقدام است.
وی افزود: این طرح برای تولید آهن با خلوص 98 درصد، با سرمایه گذاری 230 ملیلون یورو در زمینی به وسعت 33 هکتار ایجاد خواهد شد.
رنجبر ادامه داد: مصرف آب و انرژی در این واحد با بهره برداری از تکنولوژی‌های روز در مقایسه با سایر واحدهای مشابه بسیار کاهش خواهد یافت و تامین آب نیز از طریق پساب شهر بافق صورت می گیرد.
به گفته وی، سه نوع محصول آهن اسفنجی سرد برای تولید داخل، بریکت اهن اسفنجی برای مقاصد صادراتی و در قالب طرح توسعه نیز عرضه محصول داغ به شرکتهای ذوب آهن را در این واحد دنبال خواهیم کرد.
گفتنی است؛ این طرح 800 تا یکهزار نفر اشتغالزایی در زمان ساخت و پس از بهره برداری 320 نفر به طور مستقیم و 4800 نفر به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد.

خبر یزد

آغاز استخراج 100 میلیون تن سنگ آهن از آنومالی D19 تا پایان سال
ایستگاه پایانی این تور رسانه‌ای معدن آریز موسوم به آنومالی D19 بود که «محمد رضا کاظم پور» مدیر عامل این معدن در مورد نامگذاری آنومالی این معدن به نام دی 19 به خبرنگاران گفت: روسها در سال 1970 و در جریان اکتشافات خود در فلات مرکزی ایران، آنومالی های اکتشافی را شماره گذاری کرده اند که این قسمت، بخش دی آنومالی 19 نامگذاری شده است.
وی با اشاره به واگذاری این انومالی در دشت یوز به دو شرکت معدنی چادرملو و سنگ اهن مرکزی بافق به صورت مساوی در سال 1397، گفت: براورد اولیه سنگ اهن این آنومالی 100 تا 240 میلیون تن سنگ اهن با عیار 40 درصد است.
کاظم پور به تقسیم این آنومالی به دو بخش شمالی و جنوبی اشاره و عنوان کرد: فعالیت معدنی هم اکنون در بخش جنوبی معدن در حال انجام است.
وی با بیان این‌ که در این بخش برداشت 100 میلیون تن سنگ اهن پس از باطله برداری به عمق 160 متر مورد انتظار است، گفت: باطله برداری در حین اکتشاف از مردادماه 1400 در این بخش شروع شده و فاز اول آن 10 ماه زودتر از برنامه با برداشت 100 میلیون تن باطله پایان یافته است.
وی از انعقاد قرارداد جدید باطله برداری از این معدن برای برداشت 30 میلیون مترمکعب باطله خبر داد و ابراز امیدواری کرد طی سه ماهه اخر امسال فاز استخراج سنگ اهن آعاز شود.
مدیر عامل معدن D19، عنوان کرد: ارزیابی زیست محیطی معدن مراحل پایانی خود در وزارت صمت دنبال می کند.
وی با اعلام بی تاثیری این معدن بر منابع آبی مناطق پیرامونی، گفت: در حال حاضر 300 لیتر در ثانیه از آبهای سطحی به درون معدن تراوش می کند که پس از آبکشی در دشت رها می شود.
کاظم پور ضمن تاکید بر این که میزان ای سی این آب 27 هزار و غیر قابل شرب است، گفت: مشاور در حال بررسی برای تصفیه آب جهت استفاده در فضای سبز است.

خبر یزد

بازدید از پارک وحشی بافقی به وسعت 30 هکتار در موقعیت کوه "بیشه در" و در حدوداً 20 کیلومتری جاده بافق به بهاباد که در راستای مسئولیتهای اجتماعی شرکت سنگ اهن ایجاد شده، از دیگر بخشهای این تور بازدید خبرنگاران از طرحهای شرکت سنگ آهن مرکزی در شهرستان بافق یزد بود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/604952/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

«وویجر 1» پس از 5 ماه با زمین تماس گرفت

نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران

اختراعی با قدمت دوهزار سال| یخچال‌هایی در دل کویر

برخورد با مدارس فوتبال فاقد مجوز در یزد

بررسی مسائل و مشکلات محلات حاشیه نشین شهر یزد

هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش

احیای سنت گلابگیری در یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی

بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش

اشتباهات داوری به ضرر چادرملو و به سود رقیبان است

56 پروژه نیمه‌تمام در ابرکوه منتظر تامین اعتبار

یزدی‌ها منتظر آبگرفتگی معابر سطح شهر باشند

گیتی آذرپی درگذشت

خودروِ ترکیبی یا دورگه؟

ربات انسان‌نمای Menteebot با قابلیت درک زبان طبیعی معرفی شد

مردمی سازی سلامت در مهریز

آفریقا سرزمین فرصت‌ها برای شرکت‌های یزدی

فقط 3 درصد از پسماند‌های خانگی تفکیک می‌شوند

مصوبات دور اول سفر رییس جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام به صورت 100 درصد اجرایی شد

جایزه کتاب سال فراخوان داد

تمام ماموریت بالگرد مریخی «نبوغ» را در یک دقیقه تماشا کنید

بررسی مشکلات دو واحد تولیدی و معدنی استان یزد

مرگ تلخ یک دانشجوی دندانپزشکی در رفسنجان

ماجرای دستگیری یک قاتل فراری در شوش

حرکت پر سر و صدای آمریکا علیه ایران

لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان

سخنان جالب دکتر کاکاوند در مورد شاعر مهستی گنجوی

ساخت دستگاهی برای تولید برق از عرق بدن

پویش سلامتی را قدم بزن به مناسبت هفته سلامت در مهریز

اتصال22 هزار خانوار یزدی به فیبر نوری تا شهریور ماه

تعامل با کشورهای آفریقایی اقتصاد استان یزد را تقویت می کند

حمل 40 میلیون تن کالا از مبدأ استان یزد

قرار گرفتن گل محمدی در برنامه‌ی توسعه‌ی کشت استان یزد

اتصال بیش از 22 هزار خانوار یزدی به فیبر نوری تا شهریورماه

باد با سرعت 80 کیلومتر بر ساعت اردکان را در نوردید

افزون بر 3 هزار زائر یزدی به حج تمتع اعزام می‌شوند

محاکمه دوباره کارگردان متهم به تجاوز

اطلاعیه مهم تامین اجتماعی درباره سن بازنشستگی

انتصاب مدیرکل توسعه منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

ای مرغ سحر عشق ز پروانه بیاموز

اجرای آزمایشی برای اثبات قانون اول نیوتون

تبرئه مردی که بدنش الکل تولید می‌کند!

یزد در زمینه مجوز الکترونیکی عقب ماند

برگزاری همایش فصلی اوج هنر در یزد

ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد

پیشگیری از وقوع سیل در ابرکوه

مراسم بزرگداشت شهدای راسک و دمشق در میبد

تداوم بارش ها در یزد

پیش درامدی از لیگ برتر فوتبال ساحلی

پذیرایی از زائران با چای و شیرینی یزدی

اتصال بیش از 22 هزار خانوار یزدی به فیبر نوری تا شهریور ماه