خبر یزد

آخرين مطالب

انتظارات جامعه ورزش یزد از مجلس آینده چیست؟ ورزشي

انتظارات جامعه ورزش یزد از مجلس آینده چیست؟
  بزرگنمايي:

خبر یزد - ایسنا/یزد برخلاف اغلب تصورات، یزد از قهرمانان ورزشی سرشناسی در سطح ملی و جهانی برخودار است ولی بعضاً اسم و رسم این قهرمانان تحت‌الشعاع نبود زیرساخت‌ها و امکانات مناسب ورزشی این استان کم‌رنگ و محو شده است.
یزدی‌ها براساس آخرین شاخص‌ها، کم تحرک‎ترین مردم در کشورمان هستند ولی همین مردم کم تحرک در برخی از رشته‎های ورزشی مانند شمشمیربازی، اسکواش، فوتبال ساحلی، دوچرخه‌سواری و تیراندازی با کمان، قهرمانان صاحب نامی در سطح کشور دارد و علاوه بر این، بیش از 100 تیم از همین استان در لیگ‌های کشوری حضوری موفق دارند.
طبق آمارها، هم‌اکنون افزون بر 60 هزار یزدی در 53 هیات ورزشی فعال در این استان به صورت سازمان یافته فعالیت دارند و یزد تا همین اواخر در حوزه گسترش ورزش‌های همگانی، صدرنشین کشور بود.
اصولاً سخت‌کوشی و تلاش یزدیها در کشورمان زبانزد است و همین باعث شده در بسیاری از عرصه‌ها نیز شاهد موفقیت یزدیها باشیم ولی شاید کمبود زیرساختهای ورزشی یکی از عواملی باشد که مردمان این دیار آنچنان که شایسته است در ورزش کشور، جایگاه متناسبی نداشته باشند.
قطعاً یکی از حوزه‎هایی که می‎تواند در بهبود این وضعیت نقش‌آفرینی کند و تصمیم‎ساز بسیاری از اتفاقات خوشایند در عرصه ورزش یزد باشد، نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی هستند لذا به سراغ برخی از اهالی ورزش استان رفتیم تا خواسته‎های آنان را از نمایندگان منتخبشان جویا شویم؛
«مهدی گلشن نیا» پیشکسوت، جانباز و رئیس انجمن کوهنوردی کارگران استان یزد که اخیراً هشتادمین صعود خود به قله دماوند را با رقم زدن یک صعود زمستانه در دمای هوای 30-درجه و سرعت باد 65 کیلومتر بر ساعت به ثبت رسانید، در گفت‎وگو با ایسنا می‎گوید: صداقت مهمترین خواسته جامعه از نمایندگانشان و از ویژگی‎های الزامی موکلان مردم در مجلس شورای اسلامی است.
وی با بیان این که متاسفانه در ادوار گذشته برخی بدعهدی‎ها و خلف وعده‎ها در حوزه های مختلف از جمله ورزش، مردم را دلسرد و ناامید به رفع مشکلاتشان کرده است، تاکید می‎کند: نمایندگان منتخب باید این ذهنیت ایجاد شده را از جامعه با عملکرد خوب و صادق خود بزدایند.
گلشن‎نیا به اهمیت پرداختن به موضع ورزش و زیرساختهای مورد نیاز آن در استان صنعتی یزد اصرار کرده و عنوان می‎کند: نمایندگان مجلس باید با وضع قوانینی برای صنایع آلاینده، انها را به موظف به هزینه کرد در حوزه ورزش و تامین سلامت مردم کنند.
نمایندگان نسل امروز را درک کنند
وی با بیان این که قطعاً جامعه سالم، پویا و با نشاط عملکرد بهتری در تمام حوزه‎ها از عبادت و کار و حتی تحصیل علم خواهد داشت، ابراز می‏کند: نمایندگان مجلس باید بتوانند نسل امروز جامعه که همواره در معرض تعالیم درست و نادرست فضای مجازی قرار دارند را به درستی درک کنند.
این جانباز سرافراز دوران دفاع مقدس اضافه می‎کند: متاسفانه امروز در حالی شاهد واگذاری بسیاری از اماکن ورزشی به بخش خصوصی و افزایش هزینه‎های ورزش کردن هستیم که بسیاری از جوانان از عهده تامین این هزینه‎ها بر نمی‎آیند و نمایندگان مجلس باید در این زمینه تدبیر داشته باشند.
وی معتقد است که یزدیها همانطور که چند دهه در قبولی کنکور سراسری صدرنشین هستند می‎توانند در حوزه‌های ورزشی مستعد و حرف برای گفتن داشته باشند و این نیازمند اهتمام منتخبین استان در مجلس به موضوع تامین زیرساختها و انگیزه جوانان در ورزش است.
گلشن نیا ضمن قدردانی از مدیران و اعضای شورای شهر سابق که زمینه راه اندازی جاده سلامت یزد را که مورد استقبال زیاد خانواده‎های یزدی قرار گرفته، فراهم آورده است، اظهار می‎کند: علی رغم این که نمایندگان مجلس باید افرادی متخصص باشند ولی داشتن اندک روحیه ورزشی در آنان می‎تواند به اهتمام شان به موضوع ورزش موثر باشد و آنها را در برجای گذاشتن باقیات الصالحاتی در حوزه ورزش یاری رساند.
دغدغه‎مندی برای رفع مشکلات ورزش
«حمیدرضا شیر» سرمربی سابق تیم ملی شمشیر بازی ایران نیز در مورد انتظارات جامعه ورزش از نمایندگانشان در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار ایسنا می‎گوید: از نمایندگان مجلس انتظار می‌رود با راهکارهای قانونی، مسائل و مشکلات بزرگ ورزش استان و کشور را با دغدغه ویژه برطرف کنند.
وی اظهار می‎کند: نامزدهای مجلس برای توفیق در انتخابات می‌بایست خدمت به جامعه ورزش و جوانان را سرلوحه کار خود قرار دهند و مشکلات متعددی که بر سر راه پیشرفت این حوزه در استان و کشور هست را با پیگیری و تصویب قوانین مربوطه حل و فصل کنند.
به گفته شیر، نمایندگان مجلس باید همواره ورزش را به عنوان یک امر مهم در کنار سایر مسائل اجتماعی جدی بگیرند و در عمل برای ارتقا ورزش و جامعه ورزشکاران بکوشند.
کارشناس مسئول روابط عمومی ورزش و جوانان استان ادامه می‎دهد: جامعه ورزش از کسی که برای مجلس به عنوان نماینده مردم انتخابات می شود، نگاه ویژه به ورزش و جوانان را خواستارند؛ هر چند که منتخبین مردم باید علم و دانش کافی از جمله در حوزه اقتصاد را نیز داشته باشد و با توجه به واقعیت‌های جامعه، در جهت رفع موانع اقدام به تدوین و تصویب قانون کنند.
تصمیم گیری برای تعیین سرنوشت خود و جامعه
شیر می‎گوید: نمایندگان مجاس شورای اسلامی باید ورزش را به خاطر ابعاد گسترده‌ای که در تامین سلامتی، نشاط و شادابی جامعه دارد، همواره در طول مسئولیت خود در اولویت قرار دهند.
وی با بیان این که انتخابات در کشور ما از اهمیت و حساسیت زیادی برخوردار است، خاطرنشان می‎کند: انتخابات در واقع حضور در تصمیم گیری برای تعیین سرنوشت خود و جامعه‌مان است و باید همواره به آن عنایت ویژه داشته باشیم.
وی اضافه می‎کند: در موضوع انتخابات باید هم به مشارکت جدی و بالا توجه داشت و هم باید در انتخاب فرد اصلح و شایسته برای حضور در مجلس شورای اسلامی، به طور جدی وارد عرصه شد.
شیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی را بازوان توانمند قوه مجریه کشور می‏‌خواند و ضمن تاکید بر مشارکت جامعه ورزش و قهرمانان در انتخابات برای انتخاب افراد اصلح، می‎گوید: قطعاً ورزشکاران در کنار سایر قشرهای جامعه، با ریختن هر برگی که به صندوق اخذ آرا در هفتم اسفندماه می‌ریزند، در تعیین سرنوشت خود و جامعه اسلامی مشارکت خواهند داشت.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/648740/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تصاویر تلسکوپ فضایی جیمز وب از 19 کهکشان مارپیچی

آیت الله رئیسی مصداق بارز آیه «اشدا علی الکفار رحماء بینمهم» بود

سخنان جالب نویسنده کتاب عشق کافی نیست

وقتی میگن اندازه خورشید معمولی است به چه معناست؟

از گرانول خورشیدی بیشتر بدانید

اعزام 2300 یزدی برای شرکت در مراسم تشییع شهدا

خیلی از آدم ها نمیتونن مشکلاتشون رو بگن!

کاوشگر «بپی‌کلمبو» اروپا دچار نقص فنی شد

صدای ضبط شده از اجرام کیهانی

اصلاح داروی شیمی‌درمانی برای فرار از سد خونی مغز

آیا می دانید صدای سیاهچاله چگونه است؟

ناسا اسرار قطب‌های زمین را کشف می‌کند

ویدئویی از سفر 6 گردشگر «بلو اوریجین» به لبه فضا

خورشید در مقابلِ عظمتِ سحابی سر اسب

چرا هرماه یک خورشید گرفتگی نداریم؟

استارلینک به بهبود خدمات بهداشتی در اندونزی کمک می‌کند

پیش بینی افزایش سرعت باد با احتمال گردوخاک در استان یزد

نمایش آثار گروهی نقاشان یزدی

برگزاری جشن زیر سایه خورشید در محله حسن آباد یزد

معاون فرماندار اردکان جان سالم به در برد

بزرگداشت پیر هرات

تجلیل از سرآمدان آموزشی دانشگاه یزد

برگزاری اولین نشست یزدشناسی در مسجد جامع یزد

خسارات سیل به روستای سرغایه از توابع بخش احمدآباد مشهد

مصدوم شدن معاون فرماندار اردکان در حادثه تصادف / راننده سواری در صحنه فوت کرد

5 دلیل کاهش قیمت دلار

برگزاری دعای توسل در جای جای دارالعباده برای سلامتی رئیس جمهور و همراهان

فصل دوم پشت پرده در راه

فیلم | مردم یزد برای سلامتی رئیس جمهور و همراهانش دست به دعا برداشتند

9 درصد متأهلین در استان یزد فرزندی ندارند

اعطای زمین رایگان به 10 هزار خانواده مشمول طرح جوانی جمعیت یزد

برخی از متقاضیان همچنان در انتظار اعطای تسهیلات 550 میلیون تومانی مسکن

لیگ برتر فوتبال ساحلی| شکست تیم یزدی در بوشهر

دعای مردم یزد برای سلامتی رئیس جمهور

واژگونی مرگبار خودرو معاون فرماندار اردکان

اوقات شرعی دوشنبه 31 اردیبهشت در یزد

تحقق شعار سال نیازمند تعامل مستمر بین واحدهای تولیدی و دولت است

واژگونی خودرو معاون فرماندار اردکان

جزئیات بازدید دکتر طهرانچی از دانشگاه آزاد اشکذر

واژگونی خودرو معاون فرماندار اردکان / راننده جان باخت

پیام تسلیت مشترک مسئولان استان یزد در پی شهادت خادم الرضا(ع) آیت الله رئیسی(ره)

پیام تسلیت سپاه الغدیر استان یزد در پی به شهادت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه

پیشرفت 50 درصدی خط انتقال پساب شهر برای آبیاری فضای سبز یزد

پیام تسلیت مشترک مسئولان استان یزد در پی شهادت سید الشهدای خدمت

پیام تسلیت مشترک مسئولان استان یزد در پی شهادت سیدالشهدای خدمت

شهید رئیسی تا لحظه آخر به وظیفه خود عمل کرد

اهدای عضو در یزد هم رده با شاخص جهانی

حسینه ایران غرق در عزای سید الشهدای خدمت

پیام تسلیت سپاه الغدیر استان یزد در پی شهادت رئیس جمهور

خدمات رئیس جمهور در دیدگان ملت نقش خواهد بست