خبر یزد

آخرين مطالب

یادواره شهدای خدمت و 3 هزار شهید ایل کلهر در استان کرمانشاه برگزار شد بنیاد شهید و امور ایثارگران

  بزرگنمايي:

خبر یزد - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در یادواره شهدای خدمت و 3 هزار شهید والامقام ایل بزرگ کلهر، گفت: "شهید جمهور" سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان در راستای مکتب امام حسین (ع) و شهدا گام برداشتد.

به گزارش ایثار، یادواره شهید جمهور و همراهان ایشان و سه هزار شهید گرانقدر ایل کلهر در غرب کرمانشاه، با حضور جمعی از مسئولان ارشد استان و خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر صبح پنجشنبه سوم خرداد ماه در ورزشگاه در شهرستان گیلان غرب استان کرمانشاه برگزار شد.
در این مراسم که خسرو شهیدی مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران کرمانشاه نیز حضور داشت، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه به عنوان سخنران این مراسم ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای قهرمان ایل کلهر و شهدای خدمت، گفت: شهید جمهور سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان در راستای مکتب امام حسین (ع) و برای تحقق آرمان های نورانی شهدا گام برداشتد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری افزود: مسیر انقلاب و نظام اسلامیمان الگو گرفته از راه امام حسین (ع) است و در طی چهار دهه از عمر پر برکت انقلاب اسلامی شهدای گرانقدری همچون شهدای خدمت را در جهت اعتلای کشور و سربلندی نظام تقدیم کرده ایم که براستی جبران آن برای نظام و کشور کاری بسیار سخت است.
حجت الاسلام غفوری در ادامه با گرامی داشت سالروز فتح خرمشهر و حماسه آفرینی های رزمندگان اسلام در سوم خرداد، اظهار داشت: آزادسازی شهر خرمشهر در عملیات بزرگ بیت المقدس در شرایطی انجام شد که رزمندگان ما با دست خالی و با دلاوری و مجاهدت تمام، بیش از 17 هزار نفر از نیروهای بعثی عراق را اسیر و انبوهی از تجهیزات دشمن را به غنیمت گرفتند و با این اقدام استکبار جهانی مات و مبهوت شدند البته بایستی توجه داشت که این کار سخت را رزمندگان اسلام با توکل به قدرت لایزال خداوند متعال و شجاعت مثال زدنی خود به سر انجام رساندند.
نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: دشمنان این مرز و بوم هیچ وقت از توطئه علیه انقلاب و نظام اسلامی دست نکشیده و نخواهند کشید و ما می بینیم که در برهه ای از زمان افراد منحوسی به نام داعش را به وجود می آورند که به خیال باطل خود ایران اسلامی را از پای در بیاورند ولی به حول و قوه الهی این سرزمین با وجود مردان بزرگی همچون سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی، مدافعین حرم و شهدای مقاومت همه نقشه های آنان را مانند همیشه نقش بر آب کردند.
وی در ادامه افزود: حمد و ثنای الهی بر شهدای ایل کلهر و شهیدان ایران اسلامی که چه بنیان مستحکم، ماندگار، آسمانی و عالم گیری را بنا گذاشتند که امروز رییس جمهور این کشور شهادت گونه از دنیا می رود و یک چهارم کره زمین عزادار شده و اعلام می کنند که ما در غم ملت ایران و رهبری معظم انقلاب اسلامی شریک هستیم. 
امام جمعه کرمانشاه با اشاره به تلاش های شهید جمهور در مدت 33 ماهه دوران ریاست جمهوری خود برای اعتلای کشور اظهار داشت: با رهنمود های مقام معظم رهبری مدظله العالی و طبق مواد قانون اساسی و یاری خدای متعال به زودی عرصه انتخابات ریاست جمهوری برگزار شده و مسیر تعالی کشور با آرامش و امنیت کامل ادامه خواهد یافت.
نماینده ولی فقیه در استان خاطر نشان کرد: شهید رئیسی و شهید امیر عبداللهیان مسیر رو به پیشرفت کشور را با اقدامات جهادی خود ریل گذاری کردند ولذا هرکسی که بخواهد بر منصب ریاست جمهوری تکیه بزند باید شهید زنده، مجاهد،خادم مردم، فساد ستیز و مطیع محض ولایت باشد، چرا که در این دوره شان ریاست جمهوری و دیپلماسی در نظام اسلامی به قدری ارتقا پیدا کرده است که این امر کار هرکسی نیست.
حجت الاسلام غفوری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: چهار هزار و 500 شهید ایل بزرگ کلهر در سراسر کشور بزرگترین شاهد، گواه و سند بر این مدعاست که شما مردم در مسیر شهدا و حفظ میراث گران بهای شهیدان، مقاوم و ثابت قدم بوده و در مسیر حفظ انقلاب، اسلام و قرآن سر از پا نمی شناسید و همچنان محکم و استوار در همه ی عرصه ها حضور دارید.
امام جمعه کرمانشاه در پایان یادآور شد: کرمانشاه نگین استقامت و پایداری است و ایل بزرگ کلهر مرزدارانی غیور و با اصالت و مردمانی شجاع هستند که در دوران فاع مقدس استقامت کردند و امروز پای کار اسلام و ولایت هستند و از اصالت و هویت خود فاصله نگرفته اند.
در این یادواره برنامه های مختلف دیگری همچون اجرای سرود با عنوان کودکان غزه، مداحی و نواختن نوای سنتی عزا (چمری) و نمایش مقاومت به اجرا در آمد.

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/651485/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فعالیت ستاد انتخاباتی قالیباف در یزد آغاز شد +فیلم

(ویدئو) سیلاب بهاره در استان یزد

اگر پوتین در فضا بمب هسته‌ای منفجر کند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

فیلم| نجوای دعای عرفه در 300 منطقه یزد، استان قنات، قنوت و قناعت

فعالیت ستاد انتخاباتی قالیباف در یزد آغاز شد + فیلم

سیلاب وحشتناک در استان یزد/ ویدئو

ویدیویی شگفت انگیز از بازگشت فضاپیمای استارشیپ به اتمسفر

دستگیری 8 عضو طالبان در هرات

یادآوری چند مثل که امروزه فراموش شده‌اند

نتایج امیدوارکننده یک ساختار نانویی برای مقابله با پارکینسون

روزی برای نجوا با معبود، زمزمه دعای عرفه امام حسین (ع) در استان یزد

زمزمه دعای عرفه در مهردشت + تصاویر

بارش باران و سیلاب در برخی نقاط یزد (فیلم)

اوقات فراغت، دغدغه 16 میلیون دانش آموز

حکایتی از یک مثل جالب(حالا که خیال پلوعه بذار چرب باشه)

هر شخصی که به تو خدمت کرد را شکر کن

چه چیزی از نعمت بالاتر است و یک مبدل است که حال بد را به خوب تبدیل می‌کند؟

خواندن حکایتی از مولوی که شکرگزاری را به زیبایی توصیف کرده است

بارش باران و سیلاب در برخی نقاط یزد

پخش سریال «پشت پرده» به نیمه رسید/ امیدی از جنس درمان

حوزه علمیه از هیچ نامزدی حمایت نمی‌کند

سیاره جالب قابل سکونت

زمینه ثبت‌نام قانون تعیین تکلیف در دفاتر اسناد رسمی استان یزد فراهم شد

اکنون دل من شکسته و خسته هست

یک پرتاب قدرتمند از تاج خورشید

مشاهده اثرات زهر مار روی انسان به کمک زیست تراشه‌ برای نخستین بار

دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد حائز رتبه برتر دانشگاه‌های گروه الف فنی و حرفه‌ای کشور

هوا یزد برای همه گروه‌ها خطرناک شد/شاخص آلودگی هوای یزد 27 خردادماه

به یاد نویسنده، پژوهشگر و استاد دانشگاه، مرحوم احمد مهدوی دامغانی

فرود super heavy booster

نگاه ویژه به کشاورزی برای پیشرفت یزد

یزدی‌ها در خانه بمانند؛ شاخص کیفیت هوا به 500 رسید!

برگزاری مانور سنجش آمادگی مولد‌های برق اضطراری تاسیسات آب و فاضلاب در استان یزد

رای بالای مردم، چشم طمع دشمنان را از کشور دور می کند

فیلم/ بارش باران در مهریز یزد

فرماندار بهاباد یزد: سلامت انتخابات هدف مجریان باشد

نصب 170 سازه برای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در یزد

لزوم توجه مسئولان به تکمیل زیرساخت‌های فوتبال یزد

وقوع طوفان و گرد و غبار در یزد

طنین دل انگیز دعای عرفه در دارالعباده

تبیین ضرورت حضور دانشگاهیان در انتخابات

دستگیری 5 سارق در شهرستان یزد

وقوع طوفان و گردوغبار در یزد

بارش باران در مهریز

در خانه بمانید؛ وضعیت هوای یزد قهوه‌ای شد!

دختر کماندار یزدی مسافر پاریس شد

میز خدمت در راستای بررسی مشکلات حقوقی جامعه ایثارگر خوزستان برگزار شد

چه سرنوشت غم انگیزی !

200 میلیون سال طول کشید تا زمین اکسیژن‌دار شود

بازدید معاون امور جوانان از خانه وصال شیرین یزد