طرح ویژه رفع اختلالات یادگیری در مدارس خاتم و مروست با اعزام کارشناسان استانی کلید خورد
فرهنگی
بزرگنمايي:
خبر یزد -
در راستای سیاستهای مدرسهمحوری و تحقق عدالت آموزشی، مدیرکل آموزش و پرورش استان با بازدید میدانی از مدارس شهرستانهای خاتم و مروست، بر ضرورت توجه ویژه به چالشهای آموزشی در مناطق کمتربرخوردار تأکید کرد. این بازدید زمینهساز تصویب طرح ویژه رفع اختلالات یادگیری شد که امروز با حضور کارشناسان استانی به اجرا درآمده است.
گام اول: شناسایی و ارزیابی :
اولین گروه از کارشناسان استانی با حضور در مدارس این دو شهرستان، فرآیند ارزیابی وضعیت تحصیلی دانشآموزان را آغاز کردند. در این مرحله، با استفاده از ابزارهای استاندارد سنجش، مشکلات یادگیری در دروس پایه مورد بررسی قرار گرفت و دانشآموزان نیازمند حمایتهای ویژه شناسایی شدند.
کارگاههای توانمندسازی معلمان :
همزمان با ارزیابیهای تخصصی، کارگاههای آموزشی یکروزهای برای معلمان و کارشناسان آموزشی منطقه برگزار شد. در این کارگاهها، راهکارهای عملی برای تدریس به دانشآموزان با اختلالات یادگیری، روشهای طراحی تکالیف ویژه و شیوههای ارزشیابی کیفی مورد بحث قرار گرفت. شرکتکنندگان همچنین با جدیدترین یافتههای علمی در حوزه روانشناسی یادگیری آشنا شدند.
تأکید بر رویکرد مشارکتی
مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: "مدرسهمحوری بدون شنیدن صدای واقعی معلمان و دانشآموزان معنا ندارد. ما با حضور مستقیم در مناطق محروم، در پی شناسایی و رفع موانع آموزشی هستیم." ایشان از برنامهریزی برای تأسیس مرکز جامع اختلالات یادگیری در این منطقه خبر داد که میتواند خدمات تخصصیتری ارائه دهد.
شایان ذکر است که این طرح به دیگر مناطق محروم استان نیز تعمیم خواهد یافت. کارشناسان آموزشی معتقدند اجرای چنین طرحهایی میتواند گامی مؤثر در کاهش نابرابریهای آموزشی و استعدادیابی صحیح در مناطق محروم باشد.
#برای_ایران
#برای_مدرسه








-
دوشنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲:۱۱
-
۱۲ بازديد
-

-
خبر یزد
لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/714710/