خبر یزد

آخرين مطالب

تکلیف خودروهایی که در حادثه بندر رجایی بیمه نداشتند چیست؟ اقتصادي

تکلیف خودروهایی که در حادثه بندر رجایی بیمه نداشتند چیست؟
  بزرگنمايي:

خبر یزد - خبرآنلاین / به گفته دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران، طبق آخرین گزارش در حادثه بندر شهید رجایی فقط 685 خودرو از 2500 خودرویی که اعلام خسارت کردند، بیمه‌ بدنه داشتند که 70 درصد از خسارات خودروهای دارای بیمه‌نامه پرداخت شده و با هماهنگی دادگستری استان هرمزگان، مقرر شده صنعت بیمه ارزیابی خسارات خودروهایی که تحت پوشش نیستند را انجام دهد و برای آنها تأمین دلیل کند تا زمانی که مقصر حادثه مشخص شد، بتوانند خسارات خود را دریافت کنند.
محسن پورکیانی با اشاره به وقوع حادثه تلخ انفجار در بندر شهید رجایی و اقدامات صورت گرفته از سوی صنعت بیمه کشور و سندیکای بیمه‌گران ایران در روزهای گذشته گفت: متاسفانه کشور ما، یک کشور حادثه خیز است که هم حوادث طبیعی زیادی در آن رخ می‌دهد و هم در برخی موارد حوادث غیر طبیعی نیز خود را به عرصه ظهور می‌رسانند و تقریبا هیچ سالی نیست که در کشور ما حادثه بزرگی رخ ندهد. بنابراین، لازم است هم مردم و هم دولت به این موضوع توجه داشته باشند و همگی به دنبال مدیریت ریسک‌های خود باشند.وی تصریح کرد: در این میان بخشی از موضوع به اقدامات پیشگیرانه و مدیریت ریسک مربوط است و بخش دیگری از آن مربوط به خرید بیمه نامه‌های کامل با سرمایه واقعی است تا اگر اتفاقی رخ دهد، در کمترین زمان ممکن بتوان وضعیت پیش آمده را از نظر مالی به وضعیت قبل باز گرداند.
بازار


دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز در کشور ما، بیمه نامه‌هایی که خریداری می‌شود، با سرمایه واقعی خریداری نمی‌شود و به همین جهت پس از آنکه حادثه‌ای رخ می‌دهد، شرکت‌های بیمه‌ای با وجود اینکه تمایل دارند تا به طور کامل خسارات را پرداخت کنند، اما به دلیل محدودیت‌های قانونی، نمی‌توانند پرداخت کامل را انجام دهند.پورکیانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی سندیکای بیمه‌گران پس از حادثه بندر شهید رجایی گفت: در رابطه با وقوع حادثه بندر عباس، به محض اینکه از حادثه مطلع شدیم، هماهنگی‌های لازم را با شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه در استان هرمزگان که همه شرکت‌های بیمه‌ای مستقر در استان هرمزگان عضو آن شورا هستند، صورت گرفت.
در این جلسات میزان خطر و عمق حادثه مورد بررسی قرار گرفت تا متعاقب آن بتوان در کم‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم صورت گیرد.وی افزود: قدم اول پس از اتمام یک حادثه آن است که زیان دیدگان اعلام خسارت کنند و این حادثه به میزانی بزرگ بود که طی چند روز نخست امکان ارزیابی خسارات حادثه وجود نداشت؛ اما پس از آنکه آتش سوزی مهار شد، اعلام خسارات آغاز شد و برخی حادثه دیدگان اقدام به اعلام خسارات وارد شده کردند.دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران گفت: در روزهای گذشته به همراه مسئولان بیمه‌ای در روز چهارشنبه وارد بندرعباس و بندر شهید رجایی شدیم. یکی از اولین مشکلات مربوط به ارزیابی خودروهایی بود که خسارت دیده بودند که تعداد بسیار زیادی خودرو بودند و صف تقریبا چند کیلومتری را تشکیل می‌دادند و در اولین اقدام و هماهنگی صورت گرفته، تعداد کارشناسان را به اندازه کافی تأمین کردیم تا به ارزیابی خسارات و رسیدگی به پرونده بیمه‌ای خودروهای آسیب دیده بپردازند.


چند خودرو بیمه بدنه داشتند؟
پورکیانی اظهار کرد: در این حادثه حدود 2500 خودرو خسارت دیده بودند که تنها تعداد 685 خودرو، دارای بیمه‌نامه بدنه بودند که ارزیابی خسارات آنها صورت گرفت و تا امروز پرداخت‌های حدود 70 درصد از آنهایی که مدارکشان تکمیل بود، انجام شده است. همچنین یک هماهنگی میان دادگستری استان هرمزگان و صنعت بیمه صورت گرفته و شرکت‌های بیمه‌ای قبول کردند تا ارزیابی خسارات خودروهایی که تحت پوشش نیستند را انجام دهند و متعاقب آن در کنار صنعت بیمه دادگستری نیز پس از بررسی و تایید، فرایند «تأمین دلیل» را تکمیل کرد تا اگر خودروهایی که قصد خروج از محدوده بندر را دارند، بتوانند از منطقه خارج شوند و بعدا زمانی که مقصر حادثه مشخص شد، بتوانند خسارات خود را دریافت کنند.
طی چند روز نخست امکان ارزیابی خسارات حادثه وجود نداشت؛ اما پس از آنکه آتش سوزی مهار شد، اعلام خسارات آغاز شد و برخی حادثه دیدگان اقدام به اعلام خسارات وارد شده کردند. وی ادامه داد: طی روزهای گذشته همکاری مطلوبی میان بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه‌ای، صورت گرفته و علاوه بر آن، سازمان بنادر و دریانوردی ساختمان‌های خود را در اختیار شرکت‌های بیمه در محدوده بندر شهید رجایی قرار داد تا فرایندهای بیمه‌ای در زمان کمتری صورت بگیرد و صنعت بیمه نیز تا جایی که در توان داشته، اقدامات لازم را انجام داده و اگر کوتاهی رخ داده باشد هم از این بابت عذرخواهی و تلاش می‌کنیم تا آن را برطرف کنیم.
دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران با اشاره به اعلام خسارات محموله‌های تجاری گفت: در حال حاضر هنوز اعلام خسارتی در بخش کالاها انجام نشده و البته این موضوع طبیعی است و در روزهای آینده حتما صاحبان کالاها برای اعلام خسارت و ارائه بیمه‌نامه‌های محموله‌های خود، به شرکت های بیمه مراجعه خواهند کرد و بی شک در چارچوب فرایندهای بیمه‌ای، پس از ارزیابی خسارات، پرداخت خسارات آنها نیز انجام خواهد شد.پورکیانی در پایان گفت: شرکت‌هایی که در منطقه بندر شهید رجایی بیش از دیگر شرکت‌ها بیمه نامه داشتند، از جمله بیمه البرز، بیمه معلم، بیمه سینا، بیمه ایران، بیمه دی، بیمه ما و چند شرکت بیمه‌ای دیگر بودند و صنعت بیمه این آمادگی را دارد که هر زمانی که صاحبان بارها و محموله‌ها بیمه نامه‌های خود را ارائه دهند، ارزیابی و در نهایت پرداخت خسارات آنها را انجام دهد

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/719839/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کارشناسی داوری استقلال - آلومینیوم

رفیعی:گذر زمان ثابت می کند حرف من در مورد کارتال درست است یا خیر؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پرسپولیس

انتقاد میثاقی از بی‌سلیقگی مسئولان ورزشگاه آزادی در پوشاندن نمای زشت سکوهای در دست بازسازی

سروش رفیعی: بعد از سرمربیگری اوسمار اشتباه کردم یک پست را منتشر کردم

سروش رفیعی: من مافیا باز هستم! اگر باندباز هستم نفرات دوم و سوم و چهارم این باند چه کسانی هستند؟

رفیعی: آقایی که کاپیتان پرسپولیس بودی و در پیجت مطلب نوشتی، هر چیزی در مورد من می دانی بگو!

واکنش رفیعی به لو رفتن ترکیب پرسپولیس؛ یک همبازی داشتم که دو فن پیج با اسم خودش داشت!

افشاگری مدیر برنامه اسکوچیچ: رفیعی با اسکو مذاکره کرد و حرف های خوبی هم نزد!

کنایه میثاقی به مدیران استقلال؛ آیا دغدغه شما الان انتخاب سخنگو بود؟

سروش رفیعی: فکر می‌کنند من برای کنار زدن امید و وحید برای کاپیتانی نقشه دارم!

خشن‌ترین تکل تاریخ فوتبال: فراتر از MMA

جوانان ایران با 24 مدال بر بام وزنه‌برداری جهان

سروش رفیعی: آیا برای آقای افشین پیروانی و کریم باقری من مهم تر از پرسپولیس هستم؟

سروش رفیعی: بعد از بازی با سپاهان از حسین کنعانی دلخورم ولی نمی گذارم در کار تیم تداخلی ایجاد کند!

چرا سروش رفیعی کاپیتان پرسپولیس شد؟

لحظه اهدای مدال به قوی‌ترین وزنه‌بردار جوان جهان

قهرمانی سریع‌ترین مرد ایران در رشت

رفع تعلیق انجمن مچ‌اندازی ایران با پیگیری‌های وزارت ورزش

جنوا 1-2 میلان؛ موتور روسونری تازه روشن شده!

سروش رفیعی: مسخره است که هوادار متمول برای تیم تصمیم بگیرد

سروش رفیعی: دلایل حواشی اخیر، آسیب و حسادت به پرسپولیس است

علیرضا دبیر: سریال یاغی را دنبال می‌کردم

علیرضا دبیر: اصلا اهل ریاکاری نیستم

علیرضا دبیر: قالیباف، مشاور من بود

توضیح سروش رفیعی در مورد کامنت عجیب هوادار پرسپولیس

واکنش دبیر به ویدئو منتشرشده از نماز خواندنش

دلایل قهرمانی پرسپولیس در سال های اخیر از زبان سروش رفیعی

گل دوم میلان با گل به خودی فرندراپ در دقیقه 77

دبیر: همه زندگی‌ام فوتبال بود

دبیر: به من بگید «حاج علی»

حقوق کشتی‌گیران به 300 میلیون رسید

دبیر: به‌خاطر پرسپولیس دعوا هم کردم

کسب مدال طلای جوانان جهان توسط حمیدرضا محمدی

دبیر: از رانت قانونی استفاده کردم

فروش سینماهای یزد 34 درصد افزایش یافت

یک لیوان ماده باروری ابرها 18میلیون گالن باران تولید کرد

شاید ستاره‌های انگلیس در جام باشگاه‌های جهان نباشند

وقتی علیرضا بیرانوند مقابل شمس آذر از ریکاردو آلوز خواست او پنالتی بزند

حواشی قهرمانی تراکتور بعد از سوت پایان بازی مقابل شمس آذر

خلاصه و حواشی بازی شمس آذر 0-4 تراکتور

انتظار 55 ساله تراکتور برای قهرمانی در لیگ برتر

شکست تیم ملی فوتبال ساحلی ایران مقابل پرتغال؛ مسیر تا فینال هموار شد

چهارمین قهرمانی گرگانی‌ها در لیگ برتر بسکتبال

یزد پنج‌شنبه‌ها تعطیل شد

بخریم یا صبر کنیم؟ پیش‌بینی قیمت طلا فردا سه‌شنبه 16 اردیبهشت

شهدای خدمت، نماد اخلاص، صداقت و روحیه جهادی در نظام جمهوری اسلامی هستند

شعرخوانی زیبای دکتر کاکاوند

یک پیشرفت بزرگ در درک «خودآگاهی»

ساخت ابرخازن نانوساختار دوست‌دار محیط زیست