بازار داغ فروش نسیه در ایران
اقتصادي
بزرگنمايي:
خبر یزد - اکو ایران /حتما شما هم در سالهای اخیر در سطح شهر تبلیغات زیادی را دیدید که نوشتهاند «الان بخر، بعدا پرداخت کن». این تبلیغات، مدل پیشرفته و مدرن خرید نسیه است که بیش از یک دهه است که در دنیا محبوب شده و طرفداران زیادی پیدا کرده.
در سال 2024، سهم این نوع خرید از بخش خردهفروشی به خصوص برای کالاهای فیزیکی حدود 10.1 درصد از تراکنشهای آنلاین و 7.4 درصد از تراکنشهای حضوری بوده است.
این بازار در سطح جهانی بازیگران بزرگی دارد همچون Klarna در سوئد، Affirm در آمریکا، Afterpay در استرالیا، Scalapay در اروپا و در حاشیه خلیج فارس هم Tabby این مدل پرداخت را توسعه داده.
این خدمت از اواخر دهه 90 در ایران هم مطرح شد و به دلیل کاهش قدرت خرید مردم و تورم بالا، به سرعت در ایران رشد کرد.
در ایران برندهای مختلفی در این حوزه فعال هستند.
بازار ![]()
-
شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۱:۵۵
-
۱۳ بازديد
-

-
خبر یزد
لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/727064/