خبر یزد

آخرين مطالب

کارگران مهریز حل مشکل قراردادهای موقت را خواستار شدند گفتگو

کارگران مهریز حل مشکل قراردادهای موقت را خواستار شدند
  بزرگنمايي:

خبریزد- ماده هفت قانون کار می‌گوید: «قرارداد کار عبارت است از قرارداد کتبی یا شفاهی که به موجب آن کارگر در قبال دریافت حق‌السعی کاری را برای مدت موقت یا مدت غیرموقت برای کارفرما انجام می‌دهد، حداکثر مدت موقت برای کارهایی که طبیعت آن‌ها جنبه غیرمستمر دارد توسط وزارت کار و امور اجتماعی تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید و در کارهایی که طبع آن‌ها جنبه مستمر دارد در صورتی که مدتی در قرارداد ذکر نشود، قرارداد دائمی تلقی می‌شود.

موضوع قراردادهای موقت کار اصلی‌ترین مشکل و دغدغه‌ جامعه کارگری است که موجب سلب آرامش خاطر آنها و خانواده‌هایشان شده که باید موضوع به جد پیگیری و برای همیشه بررسی و حل شود که سود آن نصیب جامعه و مردم می‌شود.

در این خصوص جمعی از کارگران شهرستان مهریز در گفت و گو با خبرنگار  به بیان مشکلات و مطالبات خود به خصوص ضرورت حل همیشگی قراردادهای موقت و رسیدگی به مسایل رفاهی، بهداشتی و تامین نیازهای خود شدند.

دغدغه کارگران قراردادهای موقت است 

رضا ابویی یکی از کارگران شهرک صنعتی شهید چمران مهریز اصلی‌ترین مشکل موجود جامعه هدف را بستن قراردادهای موقت کارفرمایان با کارگران ذکر کرد که موجب خدشه‌دار شدن امنیت شغلی و سلب آرامش فعالان این بخش می‌شود.

وی با بیان اینکه در این خصوص تاکنون مطالب و گزارش‌های مختلف طی سال‌های گذشته تهیه و منعکس شده ادامه داد: باید دولت با یک عزم جدی با همکاری مجلس و پیگیری مسئولان امر اقدام مناسب و همیشگی صورت دهد.

به گفته وی اگر کارگران امنیت شغلی با قراردادهای موقت نداشته باشند قطعا خروجی کار آنها مناسب نیست و همچنین هیچ عایدی نصیب مردم و جامعه نمی‌شود و برای اینکه کارگران بهتر و بیشتر به فعالیت در چرخه تولید بپردازند باید قراردادها دائمی شود.

دیگر کارگر مهریزی که در یک واحد کاشی در شهرک سنگ منطقه مشغول کار است از اینکه حقوق جامعه هدف که نقش اصلی در تولید دارند پرداخت نمی‌شود ابراز ناخرسندی کرد و حل مشکل قراردادهای موقت را راهی برای تامین آرامش و ارتقای تولید ذکر کرد.

حسین کمالیان به اهمیت رسیدگی به مسایل رفاهی و فرهنگی کارگران به عنوان یک دغدغه مهم این قشر اشاره کرد که هرچند اقداماتی صورت می‌گیرد ولی به دلیل اهمیت موضوع اصلا مناسب و جوابگو نیست .

وی با بیان اینکه ایجاد امکانات رفاهی و ورزشی برای کارگران و خانواده‌های آنها باید در کنار امور اقتصادی به جد مدنظر مسئولان قرار دارد پیگیری آن را در شهرستان خواستار شد.

 فاطمه زارع بیدکی دیگر کارگر مهریزی از مشکلات مهم کارگران را حقوق پایین آنها در مقایسه با سایر مشاغل با وجودی که سختی کار جامعه را ندارند ذکر کرد و از مسئولان خواست برای تامین آرامش و کمک به تولید بیش از قبل برای حل مشکلات بکوشند.

دغدغه کارگران پیگیری می‌شود

 نماینده مردم حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از مهمترین دغدغه و مطالبه کارگران موضوع قراردادهای موقت در برخی از واحدهای صنعتی و تولیدی است رسیدگی به آن را جزو برنامه‌های مهم مجلس و دولت ذکر کرد. 

محمدرضا صباغیان با بیان اینکه نقش کارگران در تولید به خصوص تحقق شعار سال بسیار اهمیت و تعیین کننده است افزود: برای حل مشکل تاکنون توسط دولت و مجلس اقداماتی صورت گرفته و قطعا باید بیش از گذشته برای حل آن پیگیری شود.

این نماینده مجلس به اهمیت تشکیل و تقویت تشکل‌های کارگری به عنوان یک موضوع راهبردی برای پیگیری مطالبات قانونی جامعه هدف اشاره کرد و پیگیری و تحقق آن را در سطح حوزه انتخابیه خواستار شد.

صباغیان اظهار کرد: حمایت مادی و معنوی از کارگران جزو اهداف مهم نظام است و باید تشکل‌ها تقویت شود و وجود تشکل‌های فعال کارگری نقش مهمی در پیگیری و تحقق خواسته‌های برحق جامعه هدف دارد .

رونق تولید در گرو تلاش کارگران است  

همچنین امام‌جمعه مهریز گفت: امنیت شغلی و رفاه حال کارگران و خانواده‌های آنها جزو مطالبات مهمی است که باید دولت و مجلس بیش از گذشته برای تحقق آن پیگیری و اقدام کنند.

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی با اشاره به اینکه تنظیم قراردادهای دائمی برای کارگران موجب امنیت شغلی و جزو مطالبه مهم است افزود: توجه به رفاه کارگران به خصوص تامین مسکن و انجام فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی جامعه هدف باید پیگیری شود.

وی از کارفرمایان تقاضا کرد در قبال تسهیلاتی که دریافت می‌کنند بیش از گذشته برای رفاه حال کارگران و مجموعه آنها بهتر اقدام کنند و مدیران در ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی ضرورت‌های شهرستان را در نظر بگیرند و تمامی اقدامات دقیق و علمی باشد.

تقویت تشکل‌های کارگری اولویت دارد  

 رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهریز گفت: 30 هزار نفر از جمعیت شهرستان را جامعه کارگری تشکیل می‌دهد که در واحدهای تولیدی، صنعتی و کارگاه‌های مختلف اشتغال دارند.

امیرعباس دهقانی‌زاده افزود: این افراد در 400 تعاونی و یک‌هزار و 521 کارگاه کوچک و بزرگ در مشاغل مختلف به تولید و اقتصاد منطقه کمک می‌کنند.

این مسئول یکی از مهمترین برنامه‌های همیشگی این اداره را در شهرستان با همکاری مسئولان و کارفرمایان رسیدگی به سوالات و پیگیری مطالبات کارگران و پرداخت حق و حقوق آنها ذکر کرد.

دهقانی زاده به اهمیت اجرای قانون کار و رسیدگی به نیازهای فرهنگی، ورزشی و سایر امور اقتصادی کارگران منطقه اشاره کرد و تقویت تشکل‌های کارگری و انجمن‌های صنفی مرتبط را در اولویت ذکر کرد.

در شهرستان مهریز شهرک‌های صنعتی شهید چمران، سایت 196 هکتاری، یزدمهر، هرفته، شهرک سنگ، شهرک سریشم و ناحیه صنعتی بهادران با چهار هزار نفر اشتغال فعال است.

مرکز شهرستان مهریز با 55 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد و شامل یک شهر و یک بخش مرکزی با پنج دهستان و 467 آبادی است.

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/228454/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

امام جمعه یزد: دانشگاه و مدارس برای مقابله با بی‌حجابی پای کار بیایند

پویش بزرگ وعده صادق در یزد

عملیات وعده صادق سایه جنگ را از کشور دور کرد

پاسداشت یاد و خاطره شهدای امنیت در مهریز

کشف لوازم یدکی لیفتراک قاچاق در یزد

ناکامی سارقان در یزد توسط عوامل گشت رضویون

حمایت مردم میبد از عملیات مقتدرانه سپاه

تأسیس سپاه پاسداران یکی از معجزات الهی است

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز 15 زخمی بر جا گذاشت

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی مردم استان یزد در حمایت از عملیات «وعده‌ صادق»

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از عملیات وعده صادق

حمایت مردم یزد از اقدام شجاعانه علیه اسراییل غاصب

ترویج بی‌حجابی مقدمه تحقق اهداف دشمن در کشور است

راهپیمایی مردم شهرستان خاتم در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق +فیلم

روز ملی گندم و نان یادآور تلاش کشاورزان ایرانی

دستگیری فروشنده کلاهبردار در یزد

سپاه مهمترین نقش را در دفاع از انقلاب ایفا کرده است

راهپیمایی مردم استان یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

ترویج بی حجابی در جامعه از توطئه‌های دشمن است

بدحجابی، مقدمه‌ای برای ایجاد فساد در جامعه

حضور دانشگاه آزاد اسلامی یزد در هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ ایران

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه و تحقق وعده صادق

تصادف اتوبوس با کامیون در یزد؛ آخرین وضعیت مسافران/ عکس

فروشنده‌ی کلاهبردار در دام پلیس یزد

راهپیمایی مردم یزد در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق

برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی منابع انسانی شرکت آبفای استان یزد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

31 فروردین، روز ملی گندم و نان

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ صادق

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

افتتاح طرح توسعه مسجد راستان یزد

جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

15 مصدوم در برخورد اتوبوس مسافربری با کامیون بنز در یزد

15 مصدوم در تصادف اتوبوس مسافربری در جاده مهریز

اوقات شرعی جمعه 31 فروردین در یزد

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان

15 مصدوم در تصادف اتوبوس و کامیون در محور انار به مهریز

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد 15 زخمی بر جا گذاشت

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد با 15 مصدوم

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

آغاز مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی در اصفهان

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد