خبر یزد

آخرين مطالب

اینجا چراغی روشن است، اهتمام دولت در یزد برای تحقق آرزوی خانه‌دار شدن اقشار محروم مقالات

اینجا چراغی روشن است، اهتمام دولت در یزد برای تحقق آرزوی خانه‌دار شدن اقشار محروم
  بزرگنمايي:

خبریزد- یکسال از سپردن سکان اداره کشور به دولت سیزدهم می‌گذرد، دولتی که به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و با شعار «دولت مردمی، ایران قوی» کار خود را آغاز کرد و به اذعان بسیاری از کارشناسان و ناظران، در تاریخ دولت‌های پس از انقلاب، هیچ دولتی به‌اندازه دولت سیزدهم و آیت‌الله رئیسی میراث‌دار مشکلات، ضعف‌ها و کاستی‌های برجای‌مانده از دولت پیش از خود نبوده است. 

وضعیت بد شاخص‌های کلان اقتصادی، کسری بودجه، کاهش ارزش پول ملی، تورم بالا و بسیاری دیگر از چالش‌ها که ماحصل سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات نادرست‌ سال‌های پیش از 1400 بود شرایطی را رقم زد که به گفته آیت‌الله رئیسی در اولین حضور وی در جلسه هیات دولت که با وزرای دولت قبل برگزار شد، نخستین چالش پرداخت حقوق مردادماه بود!

با اینحال گرچه چالش‌ها بسیار زیاد بوده و هست، اما با همت مسئولان دولت سیزدهم اعم از رئیس جمهور، وزرا و سایر ارکان دستگاه اجرایی، طی یکسال گذشته علاوه بر رفع بسیاری از چالش‌های گذشته و تلاش برای ریل‌گذاری صحیح برای حرکت به سوی شرایط بهتر، اقدامات ارزشمندی نیز در حوزه‌های مختلف عملکردی صورت گرفته است که به نظر می رسد با گذشت یکسال از استقرار دولت، اکنون نوبت بازخوانی آن رسیده است.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان بسیج سازندگی از متولیان ساخت مسکن محرومان و نیازمندان کشور هستند که با فعالیت های خود بخشی از مشکلات این قشر را در تامین مسکن حل کرده و در دولت سیزدهم نیز این روند با شتاب بیشتری در حال انجام است.

اکبر نیکزاد رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پیش از  این از ساخت 60 هزار واحد مسکن با کمک بنیاد مستضعفان و کمیته امداد امام(ره) در کشور خبر داده بود و اظهار داشت: از برنامه ایجاد یک میلیون مسکن سالانه، 400 هزار واحد آن را بنیاد مسکن انجام می دهد.

تشکیل مثلت‌ خدمت‌رسانی برای ساخت 100 مسکن محرومان در یزد

 مسئول سازمان بسیج سازندگی یزد در این زمینه گفت: امسال مثلث خدمت رسانی برای ساخت مسکن محرومان با مشارکت کمیته امداد، بنیاد مسکن و بسیج در استان تشکیل شده است تا بر اساس برنامه ریزی های انجام شده برای ساخت 100 واحد مسکونی برای محرومان اقدام شود.

سرهنگ علی اصغر سلمانی افزود: کار شناسایی و تشکیل پرونده محرومان نیازمند مسکن بر عهده کمیته امداد است که برای همه 100 واحد مد نظر، پرونده تشکیل شده است و فاز دوم به محض تخصیص زمین و صدور مجوز ساخت خانه برای محرومان از سوی دولت، انجام می‌شود.

وی در مورد روند تخصیص بودجه برای ساخت این واحدها ادامه داد: 40 میلیون تومان وام بلاعوض برای اجرای فونداسیون ساختمان‌ها تعیین اعتبار شده که تاکنون برای 9 واحد آن به اتمام رسیده ، سه واحد نیز در اجرای مرحله اسکلت قرار دارد و یک واحد نیز در مرحله پایان سفت کاری است، با توجه به تفاهم‌نامه با بانک‌های عامل ، 100میلیون تومان وام با سود چهار درصد نیز برای ساخت این واحدها پرداخت می‌شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی و اقتصاد مقاومتی سپاه الغدیر یزد اظهار کرد: گروه‌های جهادی بسیج سازندگی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان وظیفه ساخت این منازل را بر عهده دارند که به لطف خدا مشارکت خوبی تاکنون در این زمینه صورت گرفته است.

سلمانی گفت: یکی از موانع ساخت در این شرایط دشوار تامین سیمان بود که با رایزنی‌های انجام شده، بنیاد علوی تامین آن را برعهده گرفته است و با همکاری بخش های مختلف برای ایجاد واحدهای مسکونی مورد نیاز برای خدمت به محرومان جامعه تلاش می شود.  

وی با اشاره به رسالت اصلی بسیج سازندگی تصریح کرد: محرومیت زدایی از اهداف اصلی بسیج سازندگی است که به امید خدا این مهم با حضور جهادگران همیشه در صحنه و همکاری صادقانه ارگان‌ها و ادارات و همراهی مردم میسر خواهد شد.

مقاوم سازی و نوسازی  23 هزار و 757 واحد مسکن روستایی در استان یزدمدیرکل بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی استان یزد گفت: از سال 84 تاکنون 23 هزار و 757 واحد مسکن  روستایی در سطح استان با پرداخت تسهیلات، بهسازی ، مقاوم سازی و نوسازی شدکه  از این تعداد 418 واحد آن مربوط به یکسال گذشته است که تسهیلات 100 میلیون با کارمزد پنج درصد با بازپرداخت 20 ساله به متقاضیان پرداخت شد.

 

اینجا چراغی روشن است، اهتمام دولت در یزد برای تحقق آرزوی خانه‌دار شدن اقشار محروم

علیرضا نادریان زاده افزود: همچنین در این مدت به 590 واحد مبلغ 15 میلیون تومان تسهیلات کمک بلاعوض برای اتمام  واحدهای مسکونی روستایی به اقشار کم درآمد روستایی پرداخت شد.

ساخت 375 واحد طبق تفاهم نامه با دستگاه‌های حمایتی

نادریان زاده تصریح کرد:در راستای سیاست های محرومیت زدایی، به خصوص توسعه روستاها و به منظور همکاری و هم افزایی فعالیت های مشترک بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان ها یا نهادهای عام المنفعه که در جهت رفع محرومیت در کشور فعالیت می کنند، مانند بهزیستی، کمیته امداد امام(ره)، بنیاد برکت، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و جهاد سازندگی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به اجرای طرح های مشترک در قالب تفاهم نامه  اقدام کرد.

وی افزود: در این زمینه 375 واحد در  قالب تفاهم نامه با دستگاه‌ها و نهادهای یاد شده هماهنگ شده که  135 واحد آن در دست ساخت است و در این زمینه تسهیلات مسکن روستایی ، مصالح رایگان شامل سیمان و میلگرد و کمک های بلاعوض در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

ساخت یک‌هزار واحد مسکن محرومان در استان
مدیرکل بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی استان یزد افزود: در قالب تفاهم نامه با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با این بنیاد در راستای تامین مسکن اقشار محروم روستایی، ساخت یک‌هزار واحد در دستور کار قرار دارد که در این راستا زمین رایگان ، تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی و 30 میلیون تومان کمک بلاعوض به متقاضیان پرداخت می شود .

نادریان زاده ادامه داد: تاکنون از یک‌هزار واحد هدف گذاری شده  59 واحد آن در حال ساخت و ما بقی هم مراحل پیگیری برای آغاز عملیات اجرایی را طی می کند.

ساخت 225 واحد مسکن شهری 

مدیرکل بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی استان یزد با بیان ساخت واحد مسکونی از محل منابع داخلی این اداره کل برای افراد فاقد مسکن در سطح شهرستان های استان افزود: از ابتدای شهریور گذشته تاکنون 225 واحد مسکن در شهرستانهای ابرکوه ، بافق، اردکان ، میبد و اشکذر ساخته شده است.

ارائه 2 هزار مورد خدمات مسکن به مددجویان کمیته امداد 
مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: برای  سال جاری برنامه برنامه ریزی برای ارائه 2 هزار مورد خدمات مسکن از جمله ساخت، تعمیر و بهسازی مسکن مددجویان برنامه ریزی شده است.

اینجا چراغی روشن است، اهتمام دولت در یزد برای تحقق آرزوی خانه‌دار شدن اقشار محروم

محمد شجاعان بابیان اینکه کمیته امداد تأمین سرپناه مطمئن و فراهم کردن محلی امن برای آسایش و گذران زندگی مددجویان زیرپوشش را در اولویت برنامه‌ریزی‌های خود قرار داده است، تصریح کرد: ارائه خدمات عمرانی به مددجویان با مشارکت خیران، فعالان عرصه صنعت ساختمان و مؤسسات دولتی و غیردولتی مرتبط با مسکن امکان‌پذیر است.

"ف - دهقانی" که یکی از بانوان سرپرست خانوار روستایی یزد است و با کمک نهادهای حمایتی صاحب سرپناه شده در این خصوص به ایرنا گفت: همه از مسوولان دلسوزی که ما را صاحب خانه کرده اند ، تشکر می کنم، قبل از این منزل ما خیلی مشکل داشت و از خیلی امکانات بهره مند نبودیم.

وی افزود: منزل مسکونی من به دلیل فرسودگی در مقابل زلزله و سیل مقاوم نبود چون همه آن از خشت و گل ساخته شده بود، حتی برای بهره مندی از گاز هم مشکل داشت و شرکت گاز اعلام کرده بود که گازکشی در این منزل امکان پذیر نیست.

وی اظهار کرد: اکنون با نوسازی منزل از امکانات زیرساختی مانند، گاز، آب و برق نیز برخوردار هستم و در این زمینه مشکلی ندارم.

"حسین - ر" از مددجوان از کار افتاده زیرپوشش بهزیستی استان یزد نیز گفت: به دلیل از کار افتادگی فاقد درآمد هستم و بدون کمک های سازمان های حمایتی حتی از تامین هزینه های یومیه زندگی هم عاجزم  اما با حمایت دولت  صاحب سرپناه شده ام و مهمترین دغدغه زندگی ام برطرف شده است.

استان یزد حدود یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد حدود 50 هزار نفر زیرپوشش خدمات کمیته امداد و حدود 32 هزار معلول و زن سرپرست خانوار نیز مورد حمایت بهزیستی این استان قرار دارند.

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/234566/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

امام جمعه یزد: دانشگاه و مدارس برای مقابله با بی‌حجابی پای کار بیایند

پویش بزرگ وعده صادق در یزد

عملیات وعده صادق سایه جنگ را از کشور دور کرد

پاسداشت یاد و خاطره شهدای امنیت در مهریز

کشف لوازم یدکی لیفتراک قاچاق در یزد

ناکامی سارقان در یزد توسط عوامل گشت رضویون

حمایت مردم میبد از عملیات مقتدرانه سپاه

تأسیس سپاه پاسداران یکی از معجزات الهی است

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز 15 زخمی بر جا گذاشت

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی مردم استان یزد در حمایت از عملیات «وعده‌ صادق»

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از عملیات وعده صادق

حمایت مردم یزد از اقدام شجاعانه علیه اسراییل غاصب

ترویج بی‌حجابی مقدمه تحقق اهداف دشمن در کشور است

راهپیمایی مردم شهرستان خاتم در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق +فیلم

روز ملی گندم و نان یادآور تلاش کشاورزان ایرانی

دستگیری فروشنده کلاهبردار در یزد

سپاه مهمترین نقش را در دفاع از انقلاب ایفا کرده است

راهپیمایی مردم استان یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

ترویج بی حجابی در جامعه از توطئه‌های دشمن است

بدحجابی، مقدمه‌ای برای ایجاد فساد در جامعه

حضور دانشگاه آزاد اسلامی یزد در هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ ایران

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه و تحقق وعده صادق

تصادف اتوبوس با کامیون در یزد؛ آخرین وضعیت مسافران/ عکس

فروشنده‌ی کلاهبردار در دام پلیس یزد

راهپیمایی مردم یزد در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق

برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی منابع انسانی شرکت آبفای استان یزد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

31 فروردین، روز ملی گندم و نان

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ صادق

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

افتتاح طرح توسعه مسجد راستان یزد

جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

15 مصدوم در برخورد اتوبوس مسافربری با کامیون بنز در یزد

15 مصدوم در تصادف اتوبوس مسافربری در جاده مهریز

اوقات شرعی جمعه 31 فروردین در یزد

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان

15 مصدوم در تصادف اتوبوس و کامیون در محور انار به مهریز

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد 15 زخمی بر جا گذاشت

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد با 15 مصدوم

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

آغاز مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی در اصفهان

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد