خبر یزد

آخرين مطالب

فعالان فرهنگی یزد: فرهنگ بسیجی، خدمت صادقانه به مردم است مقالات

فعالان فرهنگی یزد: فرهنگ بسیجی، خدمت صادقانه به مردم است
  بزرگنمايي:

خبر یزد - سازمان بسیج مستضعفین یکی از تشکل‌های مردمی و زیرمجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و یکی از مهم‌ترین دستاوردهای عظیم نظام و انقلاب اسلامی است که از زمان تشکیل تاکنون با حضور اقشار مختلف مردم رسالت خود را در دفاع از کشور در بخش‌های مختلف انجام داده است .
در پنجم آذرماه 1358 به فرمان تاریخی بنیانگدار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره)، بسیج مستضعفین با ساماندهی و کارگیری نیروهای داوطلب مردمی در راستای تحقق اهداف و ارزش‌های انقلاب اسلامی و حفظ دستاوردهای آن تشکیل و فعالیت مستمر دارد.
 
نیروهای جانبرکف و مخلص بسیجی نه تنها در یک مقطع زمانی دوران هشت سال دفاع مقدس که بعد از آن تاکنون با حضور اقشار مختلف مردم به خصوص نوجوانان و جوانان در موقعیت‌ها و مکان‌های مختلف با حضور فعالانه در میدان عمل به مردم و کشور و حل و فصل امور خدمت مخلصانه دارند.
همه ساله از 28 آبان ماه به منظور ارائه گزارش از عملکرد بسیج و بازشناسی و تبیین اهداف و آرمان‌ها و رسالت این نیروی مردمی و انقلابی به خصوص ترویج فرهنگ ایثار، اخلاص و فداکاری در راه دین و خدمت به مردم به عنوان هفته بزرگدشت بسیج همراه با برنامه‌های مختلف نامگذاری و برگزار می‌شودهمه ساله از 28 آبان ماه به منظور ارائه گزارش از عملکرد بسیج و بازشناسی و تبیین اهداف و آرمان‌ها و رسالت این نیروی مردمی و انقلابی به خصوص ترویج فرهنگ ایثار، اخلاص و فداکاری در راه دین و خدمت به مردم به عنوان هفته بزرگدشت بسیج همراه با برنامه‌های مختلف نامگذاری و برگزار می‌شود.
در این خصوص جمعی از فعالان فرهنگی و بسیجیان و یادگاران دوران هشت سال دفاع مقدس استان یزد در گفت و گو با گزارشگر خبرگزاری جمهوری اسلامی با گرامیداشت هفته بسیج و تکریم نام و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی بر ترویج فرهنگ ناب بسیجی و ارزش‌های انقلابی در جامعه تاکید کردند.
یک بسیجی و فعال فرهنگی و دانشگاهی یزد گفت: تشکیل بسیج به فرمان تاریخی حضرت امام (ره ) در اوایل انقلاب اسلامی نشان دهنده اهمیت موضوع و نقش این نیروی مردمی و انقلابی در دفاع از کشور و نظام است.
دکتر محمد صادقی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به خصوص شهدای بسیجی دوران هشت سال دفاع مقدس افزود: فرهنگ بسیجی فرهنگ خدمت صادقانه، کار جهادی و انقلابی و ایثار برای مردم و کمک در حل مشکلات است .
وی اظهار کرد: هرچه از زمان تشکیل بسیج در کشور ما می‌گذرد مردم و مسئولان بیشتر به اهمیت تشکیل این نهاد ارزشمند و نقش بسیجیان دلاور در کشور پی می‌برند.
فرهنگ بسیجی یعنی خدمت صادقانه و داوطلبانه
دیگر بسیجی استان اعتقاد دارد که یکی از عوامل شکست اهداف و توطئه‌های دشمنان در ابعاد مختلف به دلیل حضور قوی بسیج و وجود فرهنگ ناب بسیجی در کشور و بین اقشار مختلف مردم بوده است.
دکتر مهدی اسلام زاده استاد دانشگاه آزاد اسلامی یزد اظهار کرد: فرهنگ بسیجی یعنی همه وقت و انرژی خود مخلصانه وقف مردم و کشور کردن و دارای صداقت ، ساده زیستی، حضور فعال در میدان‌های مختلف و کار برای خدا باشد.
وی یادآور شد: برای برون رفت از مشکلات فرهنگی و اقتصادی یکی از بهترین نسخه‌ها در جامعه ترویج فرهنگ دوران هشت سال دفاع و فرهنگ ناب بسیجی در تمامی ابعاد است .
این فعال فرهنگی و علمی استان بیان کرد: امروز به رغم تمامی توطئه‌های دشمنان اگر بخواهیم در عرصه‌های فرهنگی و علمی بیش از گذشته به موفقیت برسیم باید از فرهنگ بسیجی استفاده کرد.
یکی از رزمندگان بسیجی دوران هشت سال دفاع مقدس با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گفت: بسیج فقط کارش نظامی نیست و هر جا کشور و انقلاب به حضور او نیاز دارد صادقانه در میدان عمل خدمت می‌کند.
کاظم زارع بیدکی افزود: بسیج یعنی نیروی مردمی که داوطلبانه در میدان‌های مختلف صادقانه همراه مسئولان ماموریت خود را انجام می‌دهند که نمونه بارز آن دوران دفاع مقدس و همچنین در اوضاع کرونا و کمک به سیل زدگان بود.
وی اظهار کرد: محرومیت‌زدایی و کار جهادی و انقلابی بدون دریافت حقوق از دیگر خصوصیات نیروی مردمی بسیج است که این رویه بارها در کشور اتفاق افتاده است و همچنان به آن در جامعه نیاز داریم.
این بسیجی یزد اظهار کرد: با وجودی که طی سال‌های گذشته برای تبیین ابعاد و نقش نیروهای بسیجی در کشور اقداماتی صورت گرفته ولی به دلیل اهمیت موضوع اصلا کافی و مناسب نیست.
رسانه‌های گروهی و فضای مجازی بیش از گذشته، خدمات طولانی بسیج به مردم در ابعاد مختلف را تبیین و نقش آنها را برای جوانان بازخوانی کنندزارع گفت: باید توسط رسانه‌های گروهی و فضای مجازی بیش از گذشته علاوه بر بیان خدمات طولانی بسیج به مردم در ابعاد مختلف نسبت به تبیین امور و نقش آنها برای جوانان بازخوانی شود.
همچنین فرمانده سپاه الغدیر یزد گفت: علت اصلی دشمنی استکبار جهانی علیه نظام و انقلاب اسلامی به دلیل وجود فرهنگ ناب بسیجی و اقتدار نظام به رغم تمامی توطئه‌ها در 43 سال گذشته است.
سردار حسین زارع کمالی افزود: علت اصلی جنگ دشمن در برهه کنونی علیه کشور ما ضعف نظام و انقلاب نیست بلکه ناشی از عزت و عظمت این ملت و کشور و وجود فرهنگ بسیج در اقشار مختلف جامعه اسلامی است.
وی اظهار کرد: نیروهای جانبرکف و مخلص بسیجی با قدرت و درایت همچنان بر حسب ضرورت در کنار مردم و با عنایت به توصیه‌های مقام معظم رهبری وظایف خود را انجام می‌دهند.
فرمانده سپاه الغدیر یزد اظهار کرد: هفته بسیج با اجرای برنامه‌های مختلف فرصت بسیار خوبی است تا مردم و جوانان بیش از گذشته با اهداف و نقش این نیروی مردم و کارکرد آن در جامعه اسلامی آشنا شوند.
همچنین مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه الغدیر با تبریک هفته بسیج به اهمیت و نقش جهاد تبیین در کشور اشاره کرد و گفت: هفته بسیج فرصت مناسبی برای تبیین نقش بسیج و بسیجیان در 43 سال گذشته در ابعاد مختلف است.
حجت‌الاسلام کاظم کریم بیگی افزود: تبیین خدمات متعدد نیروی مردمی و انقلابی بسیج در عرصه‌های مختلف جزو وظایف مهمی است که باید مردم و مسئولان بیش از گذشته به آن بپردازند.
اگر فرهنگ ناب بسیج و بسیجی در جامعه اسلامی به معنای کامل کلمه و خوب ترویج شود همانند 43 سال گذشته توطئه دشمنان خنثی می‌شودوی اظهار کرد: اگر فرهنگ ناب بسیج و بسیجی در جامعه اسلامی به معنای کامل کلمه و خوب ترویج شود همانند 43 سال گذشته توطئه دشمنان خنثی می‌شود.
وی اظهار کرد: نیروی مخلص و جانبرکف بسیجی هر کجا که مردم و جامعه به حضور آنها در میدان های مختلف نیاز داشته باشد مخلصانه ماموریت خود را انجام می دهند که نمونه بارز آن در دفاع مقدس و خدمات عمرانی و فرهنگی بارها دیده است.
یک سوم جمعیت بالای 10 سال استان یزد از اقشار مختلف جامعه تاکنون در سازمان بسیج سازماندهی و سالانه در برنامه‌ها و ماموریت‌های محوله همکاری دارند، نیروهای بسیجی سازماندهی شده اعم از برادران و خواهران ماموریت‌های دینی، ملی و انقلابی خود را سالانه و داوطلبانه در 11 شهرستان استان انجام می‌دهند.
به مناسبت هفته بسیج از 28 آبان‌ماه جاری بیش از یک هزار و 700 برنامه مختلف فرهنگی، علمی، عمرانی و ورزشی در استان یزد اجرا می‌شود و استان یزد یک میلیون و 250 هزار نفر جمعیت دارد.

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/237848/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

فروش امتیاز مسکن ملی توسط برخی سازمان ها، واقعیت یا شایعه؟

نجات 18 نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد

یادواره شهید گمنام در جهاددانشگاهی یزد

دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی در یزد

استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد

چایی‌های قاچاق به مقصد نرسید

آبگیری 30 درصد سازه‌های آبی –خاکی در استان یزد

امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل/خسارت سیل به 9 منزل مسکونی

بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

نجات 18 نفر از سیل در روستای شادکام بافق

تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور

اختصاص 3000 میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد

دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی

انتقال چای قاچاق با قطار

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

نخاله‌های ساختمانی مهمترین عامل آسیب زا به طبیعت مهریز

امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل

نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود

مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون

تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود

مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود

توجه جدی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد

احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

ریزش و تخریب یک واحد مسکونی فرسوده در شهر یزد بر اثر بارندگی

پیشنهاد افزایش 40 درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد

بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا

تداوم بارش‌های بی‌سابقه در استان یزد

مصوبات کارگروه توسعه بر زمین مانده است

تامین برق پایدار حوزه‌های برگزاری کنکور سراسری در استان یزد

تداوم بارش‌های بی‌سابقه در یزد

کشف رشوه‌خواری 20 میلیارد ریالی دو نفر از مدیران ارشد استان یزد

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!