خبر یزد

آخرين مطالب

4 روایت از یک سردار/ توسل و توکل رکن مکتب سلیمانی مقالات

4 روایت از یک سردار/ توسل و توکل رکن مکتب سلیمانی
  بزرگنمايي:

خبریزد- علی اکبر عزیزی در محفل خاطره گویی کاروان روایت حبیب با ذکر خاطره ای از تشییع پیکر شهید سلیمانی اظهار داشت: پس از انتقال پیکر مطهر حاج قاسم به کشور بر اساس وصیت خودشان به عنوان یکی از فرزندان شهدا زیر تابوت ایشان را گرفتم و در انتقال پیکر توفیق حضور داشتم و به همراه سایر فرزندان شهدا این وصیت شهید را محقق کردیم.

این فرزند شهید افزود: در بین مردم کشور و هم‌استانی‌ها دوستان انقلابی آرزو داشتند که در رکاب حاج قاسم به عنوان سرباز حضور داشته باشند و من در زیر تابوت حاج قاسم حسرت خوردم که چرا توفیق نداشتم در رکاب سردار باشم.

روایت اول

عزیزی با بیان خاطراتی از دیدارش با شهید سلیمانی گفت: سال 1395 برای حضور در سوریه به خدمت حاج قاسم رسیدم زیرا چند بار نام من برای اعزام خط خورده بود، وقتی من را دید گفت: برای چه می‌خواهی به سوریه بروی؟ گفتم احساس تکلیف می‌کنم، سردار گفت اینقدر نیرو هست که به آنجا برود و شما نمی‌خواهد بروی، خودم ابلاغ کردم که فرزندان شهدا به سوریه نروند.

معاون استاندار یزد ادامه داد: من به حاج قاسم گفتم چرا یکی از فرزندان شهدا رفته و من هم می‌خواهم بروم. وقتی باز هم اصرار کردم گفت اینکه دلت می‌خواهد به سوریه بروی کافی است ولی باید دلت به تکلیف اینجا باشد، تکلیف خودت را اینجا انجام بده.

عزیزی اظهار داشت: ما یاد گرفتیم همیشه به شهدا متوسل شویم و به جرأت بیان می‌کنم که گره‌ای باز نشده مگر اینکه به شهدا و ائمه اطهار (ع) متوسل شدیم و از روزی که حاج قاسم به خیل شهدا پیوست همیشه به یادش هستیم و به او متوسل می‌شویم.

روایت دوم

در بخش دیگر این برنامه مرشد محسن میرزاعلی در مدح و ثنای امام علی (ع) و سردار دل‌ها به نقالی‌خوانی پرداخت.

وی با بیان خاطره ای در دیدار با خانواده شهدا گفت: با دیدن دختر شهید مدافع حرم در این مراسم به یاد خاطره دختر هفت ساله‌ای افتادم که مانع حضور پدرش در سوریه شده بود ولی بعد از سه ماه که خبر شهادت پدرش را دادند، گفت پدرم از من خواسته بود که گریه نکنم و از مادرش خواست که صورت پدرش را ببوسد.

میرزاعلی افزود: زمانی که برای دیدن پیکر پدرش به همراه مادرش به معراج الشهدای تهران رسیدند با اصرار زیاد از مادرش خواست که پدرش را ببیند ولی وقتی خواست صورت پدرش را ببوسد، دید که پدر سر در بدن ندارد و در آن لحظه فقط یک جمله گفت «یا رقیه خوش به حالت که پدرت را دیدی و صورتش را چند بار بوسیدی».

روایت سوم

مادر شهید مدافع حرم سید رضا حسینی سومین روایتگر این محفل بود.

این مادر شهید با بیان اینکه واقعاً مردم استان یزد مردمی شهید پرورند، گفت: این رزمندگان رفتند تا به ما بگویند اسلام در خطر است و وقتی اسلام در خطر است ایرانی و افغانی و عراقی بودن معنا ندارد.

وی با بیان اینکه فرزندش در سال 94 برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) عازم سوریه شد و سال 95 به شهادت رسید، اظهار داشت: در آخرین دیدارمان مثل اینکه به او وحی شده بود که شهید می‌شود وقتی یک بار خداحافظی کرد و رفت دوباره آمد و بار دیگر خداحافظی کرد و از همسر و فرزندش حلالیت طلبید و دست من را بوسید و برای همیشه رفت.

مادر شهید حسینی ادامه داد: این شهید در مشهد به دنیا آمد و اسم او را هم‌نام امام هشتم، رضا گذاشتم.

وی بیان کرد: سید رضا در آخرین تماس خود زمانی که در خانطومان درگیری شدید بود از من خواست که در پاسخ به دیگران چیزی نگویم و بگویم که او خودش می‌داند و حضرت زینب (س) و بر اساس هدف خود به این جنگ رفته است و پس از آن نیز شهید شد.

روایت چهارم

در ادامه عباس دهقان از یادگاران دفاع مقدس و همرزم شهید سلیمانی به عنوان نخستین روایتگر و خاطره گوی این محفل در خصوص شخصیت و ویژگی‌های حاج قاسم مطالبی را بیان کرد.

وی اظهار داشت: ما در همین مسجد (حظیره) چندین سال قبل میزبان حاج قاسم بودیم که خاطرات آن دوران برای همیشه ماندگار است.

این رزمنده دفاع مقدس افزود: من در سه عملیات دفاع مقدس توفیق همراهی با سردار را داشتم و هرکجا که سردار بود همه او را فرمانده می‎دانستند ولی او همیشه سر به زیر و مطیع امر فرمانده خود بود.

عامل عاقبت بخیری سردار سلیمانی ولایتمداری بود

دهقان ادامه داد: از جمله شروط عاقبت به خیری برای سردار سلیمانی ولایتمداری بود و امروز ما باید وصیت نامه سردار که دایره المعارف عاقبت بخیری است را در جامعه تبیین کنیم تا همگان در این مسیر گام بردارند.

وی بیان کرد: زمانی که اولین درجه سرتیپی را به فرماندهان می‌دادند به نوعی اقتدار برای فرماندهان بود ولی حاج قاسم، زمانی که این عنوان را دریافت کرد وقتی به کرمان بازگشت با لباس شخصی آمد که نشان از تواضع و فروتنی وی بود.

همرزم شهید سلیمانی اظهار داشت: در سال‌های بعد از دفاع مقدس، آمریکایی‌ها داعش را ایجاد کردند که ناموس ما را کمتر از پشه می‌دانستند و وعده دادند که عتبات عالیات و مشهد را خراب می‌کنیم و شما را سر می‌بریم اما به تعبیر مقام معظم رهبری سردار قاسم سلیمانی سینه سپر کرد و آنها را از بین برد و در مقابل آنها ایستاد.

دهقان گفت: رمز عظمت و شهرت فراگیر حاج قاسم سلیمانی آیه‌ای از قرآن کریم است که بیان می‌کند کسانی که کارهای شایسته انجام داده‌اند، خداوند مهر و محبتی برای آنها در دل مردم قرار می‌دهد.

در ادامه، نمایش خاطره دختر شهید توسط رستا رضوی با موضوع شهید سلیمانی اجرا شد که فضای معنوی و شهدایی محفل را گرم‌تر کرد.

در این مراسم مرشد ابراهیم مشکدانی در مدح و منقبت مولای متقیان حضرت علی (ع) به اجرای ضرب و نقالی پرداخت.

وی همچنین اشعار حماسی در خصوص انتقام جویی از استکبار جهانی و عاملان شهادت سردار دلها اجرا کرد.

پس از آن نماهنگ حضور کاروان روایت حبیب در یزد در قالب تصاویری از ویژه برنامه‌های سفیر روایت در میدان امیرچخماق، دانشگاه یزد، قصه‌های خوب برای بچه های خوب در سینما دانش آموز، دیدار با خانواده شهید و نمایشگاه آثار تجسمی پخش شد.

همچنین با توجه به همزمانی این برنامه با 12 دی، سالروز سفر تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان یزد در سال 1386 نماهنگ استقبال بی‌نظیر مردم دارالعباده از ایشان و دیدارهای ماندگار رهبر انقلاب با مردم یزد و خاطرات آن روزها پخش شد.

گروه همخوانی پیامبر اعظم از استان کرمان نیز به چند زبان دنیا، سرود مقاومت و رشادت‌ها و شهادت حاج قاسم سلیمانی را اجرا کردند.

در بخش دیگر این برنامه مهدی جهاندار از شاعران آیینی و پایداری کشور، درباره ائمه اطهار (ع) و همچنین در زمینه رشادت‌ها و فداکاری سردار سلیمانی برای اسلام و انقلاب شعرخوانی کرد.

وی در اشعارش مکتب سلیمانی را به عنوان مکتبی ماندگار و نماد غیرت و ایمان و سردار سلیمانی را به عنوان نماد بصیرت و ایستادگی معرفی کرد.

در ادامه قطعه موسیقی «عمار علی» توسط سیدمحمدصادق آتشی شاعر، آهنگساز و خواننده مطرح استان یزد با مضمون شهادت سردار سلیمانی اجرا شد.

در این محفل همچنین کتاب «خسته نباشید عمو قاسم» با موضوع سردار دل‌ها اثر خدیجه بابایی ابرکوهی معرفی شد.

مالک سراج بازیگر سینما و تلویزیون در پایان این شب خاطره انگیز و در زمان حضور مادر و دختر کوچک شهید مدافع حرم با شعرخوانی حماسی و حمل پرچم متبرک حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) روی سن آمد و به همراه مادر و فرزند شهید حسینی پرچم علمدار کربلا را به اهتزاز در آوردند.

گفتنی است، در حاشیه مراسم شب خاطره روایت حبیب، کارگاه خلق آثار هنری با موضوع شهید سلیمانی در زمینه نقاشی و خوشنویسی با حضور تعدادی از هنرمندان استان یزد برگزار شد.

کاروان هنری روایت حبیب با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی، بنیاد حفظ و نشر آثار شهید قاسم سلیمانی، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و حوزه هنری استان یزد از 8 تا 11 دی‌ماه در مناطق مختلف استان یزد به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی پرداخت که با اسقبال پرشور مردم همراه بود.

مراسم اختتامیه این رویداد هنری که از یک ماه پیش از مشهد مقدس آغاز شده پس از اجرا در 10 استان، 13 دی ماه در کنار مزار شهید حاج شهید سلیمانی در کرمان برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/241256/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اوقات شرعی پنج شنبه 6 اردیبهشت در یزد

تداوم جریان سیل در استان یزد

جلوه زیبای گل محمدی در باغات اشکذر

ثبت و ضبط تاریخ شفاهی یزد قدیم در اولویت مرکز اسناد

آغاز نوبت اول آزمون سراسری در استان یزد

نوعدوستی کارمند یزدی برای آزادی زندانیان

جلوه‌هایی زیبا از بارش باران در یزد

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

توسعه روشی برای بهبود مصرف انرژی در دستگاه‌های مخابراتی

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

تو که با عاشقان درد آشنایی

خدایا زندگی رو زیر و رو کن

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

شدت باران در استان یزد و آبگرفتگی معابر شهر یزد+عکس

باران سیل آسا شهر یزد را دچار آبگرفتگی کرد

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

فیلم / باران شدید و سیل در یزد

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

توجه به نیروی انسانی رویکرد قوه قضائیه است

خسارت‌های ناشی از سیل در جاده‌های استان یزد (فیلم)

بارش بی‌سابقه باران در تفت / جاری شدن سیل در رودخانه‌ها+فیلم

آخرین جزئیات سیل کم‌سابقه در یزد

امدادرسانی آتش‌نشانان یزد به خودروهای درگیر در فرونشست زمین

بزرگداشت روشنفکری که متفاوت بود

راه حل برون رفت از مشکلات کشور ایمان به شعار ما می‌توانیم است

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

با روش تخلیه الکتریکی آشنا شوید

آمادگی استان برای مواجهه با خطرات احتمالی، خسارات‌های ناشی از سیل را کاهش داد

آمادگی استان برای مواجهه با خطرات احتمالی، خسارات‌ ناشی از سیل را کاهش داد

تا 24 ساعت آینده میزان خسارت‌ها برآورد می‌شود

تکمیل راه آهن خواف هرات

وضعیت جاده‌های استان یزد / خسارت 6000 میلیارد تومانی سیل سال گذشته

جاری شدن سیل در رودخانه‌های تفت

نزدیک بشیم به هم یا نزدیک نشیم؟

هرروز یک سری مشکل هست!

مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد

انجام بیش از 331 هزار آزمایش کلرسنجی از شبکه‌های توزیع آب استان یزد

احتمال پس‌زدگی روان آب‌ها از شبکه فاضلاب خانگی یزد

استقبال گسترده دانش‌آموزان یزدی از رویداد ایده شو دانش‌آموزی

بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی

بارش باران سیل آسا در یزد

آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان اشکذر