خبر یزد

آخرين مطالب

رشد 2 برابری استقبال از مسابقات ابتکارات دانش‌آموزی/آمادگی صنایع برای بورسیه شغلی 2000 دانشجو گفتگو

رشد 2 برابری استقبال از مسابقات ابتکارات دانش‌آموزی/آمادگی صنایع برای بورسیه شغلی 2000 دانشجو
  بزرگنمايي:

خبر یزد -   معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد ضمن اشاره به برگزاری مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش‌آموزی در این استان، برخی از اقدامات صورت گرفته استان در حوزه نواوری و فناوری را در سطح کشور بی‌نظیر خواند.
«محمدعلی شاه‌حسینی» صبح امروز چهارشنبه دهم اسفندماه در نشست با خبرنگاران ضمن اشاره به برگزاری مرحله پایانی چهاردهمین مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری‌ دانش‌آموزی به میزبانی یزد طی روزهای 18 و 19 اسفندماه جاری، اظهار کرد: یکی از محورهای توسعه استان در برنامه تحولی «یزد نوین» اهتمام به موضوع نوآوری، فناوری و دانش‌بینان‌ها تعریف شده و در همین رابطه نیز بارها مقام ارشد استان در این باره تاکید داشته است.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
وی با بیان این که بر همین اساس و طبق چشم‌انداز استان، در برنامه تحولی «یزد نوین» برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدتی تعریف شده است، گفت: در همین راستا نیز طی یک سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه نوآوری توسط دستگاه‌های مختلف استان برگزار شده که برخی از این اتفاقات در سطح کشور بی‌نظیر بوده به طوری که به عنوان پایلوت کشوری جهت اجرا به دیگر استانها ابلاغ شده است.
شاه‌حسینی از جمله این اقدامات را اجرای بورسیه شغلی دانشجویان نخبه دانشگاه‌های استان در صنایع ذکر و با اشاره به این که مبحث بورسیه شغلی در دفترچه کنکور سراسری نیز دارای کد شده است، گفت: امسال تعداد 100 دانشجوی نخبه استان بورسیه شغلی شده‌اند و علاوه بر این تاکنون صنایع استان برای بورسیه دو هزار دانشجو اعلام آمادگی کرده‌اند.
وی از دستاوردهای استان در این حوزه را اعطای رتبه اول کشور از سوی معاونت فناوری وزارت علوم به استان یزد در بخش حمایت از حوزه نواوری و فناوری ذکر کرد.
معاون استاندار برگزاری رویدادهای نوآوری در استان با هدف معرفی نقاط قوت و استعدادهای استان به جامعه هدف و نیز معرفی آن به حوزه عرضه و تقاضا به عنوان دیگر اقدامات اشاره کرد و گفت: در همین رابطه تاکنون چندین رویداد تخصصی در بخش‌های مختلف برگزار شده و همچنان تداوم دارد.
وی با بیان این که مسابقات ابتکارات دانش اموزی بیش از یک دهه در استان یزد برگزار می‌شد، از ملی شدن این رویداد از امسال خبر داد و گفت: امسال شاهد ثبت نام 10 هزار دانش‌آموز در این رقابتها که معادل دو برابر مجموع تعداد شرکت‌کنندگان ادوار گذشته است، بودیم.
شاه‌حسینی تاکید کرد: قطعاً این برنامه‌ها در جریان برگزاری رویدادهای نواوری و فناوری استان، اولین و آخرین‌ها نخواهد بود چرا که تاکنون با استقبال مطلوب و دستاوردهای خوبی از برگزاری این رویدادها مواجه بوده‌ایم و تداوم این رویکرد در استان را با جدیت دنبال خواهیم کرد.
«سید حبیب الله میرغفوری» رئیس پارک علم و فناوری استان یزد نیز با اشاره به اقدامات این مجموعه در زمینه پرورش نواوری و خلاقیت در بین قشر دانش‌آموز، گفت: بیش از 40 شرکت دانش‌بنیان فعال در پارک فناوری یزد جزو خروجی‌های مرکز نوآوری این مجموعه است.
وی اظهار کرد: مسابقات ابتکارات دانش‌آموزی نیز یکی از اقدامات 13 سال گذشته مرکز نوآوری پارک علم و فناوری یزد بوده است که به همت مجموعه استان به ویژه استاندار یزد در سال جاری به صورت ملی برگزار خواهد شد.
میرغفوری با اشاره به ثبت نام بیش از 10 هزار نفر از سراسر کشور در این دوره از مسابقات که 30 درصد از خود استان یزد هستند، عنوان کرد: آثار ارسالی دانش‌آموزان به صورت غیرحضوری در مرحله اول مسابقات مورد داوری قرار گرفت که در نهایت 878 دانش‌اموز در قالب 650 تیم به مرحله دوم و نهایی این مسابقات راه یافتند.
وی با بیان این 43 درصد راه یافتگان به مرحله دوم پسر و 57 درصد دختر هستند، از رقابت این دانش آموزان در دو دانشگاه یزد و دانشگاه علم و هنر در قالب 19 رشته طی روزهای 18 و 19 اسفندماه خبر داد.

خبر یزد

«سید علی کارآموز» معاون متوسطه آموزش و پرورش استان یزد هم در این نشست از حمایتهای مجدانه استاندار در بحث احیای این حرکت استان در سطح ملی قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه در این دوره از مسابقات شاهد افزایش دو برابری شرکت کنندگان هستیم.
وی گفت: خروجی این مسابقات نمایش دانش اموزان خلاق و فناور خواهد بود و دستاوردهای آن آینده روشن کشور را تضمین خواهد کرد.
کارآموز خاطرنشان کرد: دانش اموزان ما پس از سه سال دوران سخت کرونا و آموزشهای غیرحضوری،‌ هیچگاه ظرفیتهای نواوری و خلاقیت خود را فراموش نکرده و امیدواریم با برگزاری این رویدادها شاهد نگاه و رویکرد جدیدی در برنامه‎های آموزشی کشور باشیم.

خبر یزد

«سید امین درخشان» مسئول دبیرخانه این دوره از مسابقات ابتکارات دانش‌آموزی نیز ابراز امیدواری کرد که برگزاری این رقابتها نوعی فرهنگ سازی را بین دانش اموزان و خانواده‌هایشان در حوزه خلاقیت و نواوری در کنار سایر مباحث تحصیلی به همراه داشته باشد.
وی عنوان کرد: از عصر چهارشنبه پذیرای دانش‌اموزان و اسکان آنها خواهیم بود و از پنجشنبه رقابتها آغاز می شود که طی آن 15 رشته در دانشگاه یزد و چهار رشته در دانشگاه علم و هنر برگزار می‌شود و برترین‌ها در عصر روز جمعه معرفی و تجلیل می‌شوند.
درخشان همچنین از تدارک امکان همراهی خانواده‌ها با دانش‌آموزان در این مسابقات خبر داد و گفت: در جریان برگزاری این مسابقات حضور مسئولان و مقامات ارشد کشور مانند وزیر آموزش و پرورش را شاهد خواهیم بود.
این مسئول همچنین یادآور شد: براساس تفاهم‌نامه با وزارت آموزش و پرورش طی سه سال برگزاری مسابقات، دبیرخانه دائمی آن به استان یزد واگذار شده است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/301642/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آغاز مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی در اصفهان

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

اتحادیه شهرداران در کشور تشکیل می‌شود

وقتی مرمت و بازسازی آب انبار قدیمی در یزد به فراموشی سپرده شد + فیلم

شناسایی 600 ملک مازاد دولتی در استان یزد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد

ترک‌های امیرچقماق جدی است

افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

دستگاه‌ها وظایف قانونی خود را انجام دهند

استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای کاهش خسارت‌های سیلاب

قدردانی از زحمات نیروی انتظامی استان یزد

جلسه شورای اجتماعی استان یزد برگزار شد

کمک 10 میلیارد ریالی پدر شهید برای ساخت مدرسه

بررسی رویه‌های پوشش و عفاف در دانشگاه یزد

ضرورت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران

اهمیت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران

یزد، میزبان اردوی تیم ملی اسکواش بانوان

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

ابطال رأی‌های کمیسیون بند 20 ماده 55 قانونی نیست

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد

خلاقیت و نوآوری در میان دانش‌آموزان تقویت شود

راهپیمایی حمایت از عملیات غرور آفرین «وعده صادق»

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

تجلیل از کارکنان آزمایشگاه مرکز بهداشت مهریز

(تصاویر) بارش باران در یزد

منطقه زیبای پامنار خوزستان

هدایت دانشجویان در قالب طرح بورسیه به صنایع میبد

رگبار پراکنده و بارندگی در برخی مناطق استان یزد

ساماندهی و اصلاح نقاط حادثه خیز در میبد

بارش باران در یزد

نقش ارتش در دفاع مقدس و امنیت تبیین شود

غیر قانونی بودن ابطال رأی‌های کمیسیون بند 20 در رابطه با مشاغل محیط زیستی

ابطال آرای کمیسیون بند 20 ماده 55 قانونی نیست

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله تا پنج ماه آینده + عکس

برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد

اعزام 10 تیم هلال احمر یزد به سیستان و بلوچستان

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

احتمال وقوع سیل در این سه استان

تجهیزات شهرداری اردکان مناسب نیست

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله به زودی

تشریح برنامه‌های هفته سلامت در مهریز

1200 تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز